Hop til indhold

Hvad er der sket med Sherlocks negl?

Adele
 Share

Recommended Posts

Der er noget galt med Sherlocks negl. Han har i løbet af den sidste uge, måske lidt mere til, slikket rigtig meget på sin fod, og vi har godt kunne se at han have et slags sår ved negleroden. Det begyndte ved at han havde været ude at gå, da han pludseligt blødt lidt derfra.

Vi har ikke tænkt så meget over det, da han ikke ser ud til at have ondt når han går eller løber. Men når han ligger ned begynder han tit at slikke på den.

Først i dag fik jeg kigget godt på det, og jeg kan se at det ikke ser ud som det skal. Jeg har forsøgt at tage et billede af det, i håb om at det er nemmere at forklare så.

Som i kan se er han rød ved negleroden. Det er lidt svært at se på billedet, men det er lidt ligesom at det hud, der er buler meget op i forhold til neglen. Eller som om neglen er blevet presset ned af. Hvis i ikke helt forstår det må i sige til, så vil jeg prøve at tegne det i paint. :genert:

Har i nogen som helst idé om hvad der kan være sket? Og hvad vi skal gøre ved det? Vi har tænkt på at smøre det med noget klorhexidin, da det måske kan være betændt?

Jeg synes hele tiden han fejler noget, ham Sherlock. Gudskelov at det ikke er så alvorlige ting.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er lidt svær, at se på billedet hvad der er galt. Kan han have knækket neglen helt oppe ved roden? Jeg ville tage en smut forbi dyrlægen, for er det evt. betændelse, skal det behandles og er neglen knækket, skal han nok have den fjernet.

Når han slikker meget i det, så er der noget som irreterer ham eller gør ondt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er lidt svær, at se på billedet hvad der er galt. Kan han have knækket neglen helt oppe ved roden? Jeg ville tage en smut forbi dyrlægen, for er det evt. betændelse, skal det behandles og er neglen knækket, skal han nok have den fjernet.

Når han slikker meget i det, så er der noget som irreterer ham eller gør ondt.

Så vidt jeg kan se er der ingen revner i neglen, overhovedet.

Jeg vil egentlig også gerne have ham til dyrlægen, men mine forældre er liiidt mere gammeldags, så der skal nok gå lidt mere tid før jeg kan lokke dem til det.

Hvis neglen er flækket kan der vil ikke ske noget ved at smøre klorhexidin på? Jeg tænker bare, at er det en betændelse kan det jo være at det vil hjælpe.

Link til indlæg
Del på andre sites