Hop til indhold

Kan en gl. hund dø af vaccine?

Gryn
 Share

Recommended Posts

Kan en gammel hund dø af en vaccination?

Spørger fordi vi kender en hvis gamle hund lige er død.

Den havde dårligt hjerte og var på medicin. Den var så til tjek hos dyrlægen som sagde hunden var OK og sagtens kunne leve et par år mere på medicinen. Ejer får hunden vaccineret og to dage efter sover den ind i sin kurv. den var sløj om morgene, og om aftenen sov den stille ind.

:megaked: den var så sød og dejlig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan en gammel hund dø af en vaccination?

Spørger fordi vi kender en hvis gamle hund lige er død.

Den havde dårligt hjerte og var på medicin. Den var så til tjek hos dyrlægen som sagde hunden var OK og sagtens kunne leve et par år mere på medicinen. Ejer får hunden vaccineret og to dage efter sover den ind i sin kurv. den var sløj om morgene, og om aftenen sov den stille ind.

:megaked: den var så sød og dejlig.

Hvis en hund ikke kan tåle vaccinen kan den dø..Uanset alder:megaked:

Nogle hunde bliver rigtig dårlige af vaccinen..

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for jeres svar.

uanset hvad så er det godt Bamse bare sov stille ind i sin kurv. Han var en dejligt hund, rigtig sød ved Groa.

Groa lader ikke til at være påvirket af vaccine. Mega blev lidt sløv, Speedy lidt sløj, hun fik altid en bule i nakken. Da hun blev gammel og kom på hjertemedicin holdt jeg ekstra øje med hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

til jer hvis hunde reagerer negativt på vaccinen, bliveri ved med at vaccinere dem? :???:

Det er desværre en nødvendighed hvis man vil deltage i træning og konkurrencer :???: Så ja... Jeg har dog i samråd med min dyrlæge bestemt at hun kun skal vaccineres hvert 3. år ... så der er heldigvis lang tid til endnu. Men det er det absolut længste tid jeg kan få lov at gå, såfremt jeg stadig skal have lov til at deltage i træning og konkurrencer

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad vil det sige at få den delt? kommer man så og får hunden vaccineret 2 gange med halv dosis? eller hvordan skal det forståes?

Jeg har ikke problemet, Victor lader ikke til at blive dårlig af vaccinerne hverken de alm. eller rabies. Kun min ene kat, han bliver bare så sløv resten af dagen, efter han er vaccineret og snorksover :gab:, men det kan jo også være stress fra selve det at være hos dyrlægen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er desværre en nødvendighed hvis man vil deltage i træning og konkurrencer :???: Så ja... Jeg har dog i samråd med min dyrlæge bestemt at hun kun skal vaccineres hvert 3. år ... så der er heldigvis lang tid til endnu. Men det er det absolut længste tid jeg kan få lov at gå, såfremt jeg stadig skal have lov til at deltage i træning og konkurrencer

Det kunne være du skulle overveje at få dem delt?

Ingen af mine har nogensinde reageret, men gjorde de det, ville jeg klart dele dem over i 2 eller flere...

Link til indlæg
Del på andre sites

så skal hun stikkes to gange oder was? over en kort periode?

Alt efter hvor samarbejdsvillig dyrlægen er, så kan du få dem delt op per "sygdom" eller i to dele... Ingen af mine har reageret, men Gudrun foreslog mig det engang med Stella-trolden fordi hun var medtaget ovenpå en omgang kennelhoste og vaccinationen skulle gives fordi vi skulle et eller andet hvor jeg var overbevist om at papirerne skulle tjekkes.

Link til indlæg
Del på andre sites

Alt efter hvor samarbejdsvillig dyrlægen er, så kan du få dem delt op per "sygdom" eller i to dele... Ingen af mine har reageret, men Gudrun foreslog mig det engang med Stella-trolden fordi hun var medtaget ovenpå en omgang kennelhoste og vaccinationen skulle gives fordi vi skulle et eller andet hvor jeg var overbevist om at papirerne skulle tjekkes.

det vil jeg da forhøre mig om når hun skal stikkes i igen - der er heldigvis længe til

Link til indlæg
Del på andre sites