Gæst Klüssendorf Besvaret Februar 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 21, 2010 Prøv her: http://dansk-kennel-klub.cms123.com/532 Det skulle være et link til ringtræning i DKK´s kreds 1. Held og Lykke til Jer :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Februar 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 21, 2010 Prøv her: http://dansk-kennel-klub.cms123.com/532 Det skulle være et link til ringtræning i DKK´s kreds 1. Held og Lykke til Jer :klap: Tak for link. Det kan man ikke ligefrem kalde i nærheden.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buju Besvaret Februar 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 21, 2010 Tak for link. Det kan man ikke ligefrem kalde i nærheden.. Vi kan evt. tage snudemobilen derud en dag, så langt væk er Hørsholm da heller ikke Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Februar 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 21, 2010 Bare tanken giver mig kvalme Tak for link. Det kan man ikke ligefrem kalde i nærheden.. Arj altså - det skal være sjovt! Min søster kører til Hillerød for at ringtræne (hun bor i Ringsted), jeg kan heller ikke forstå det skal være så besværligt, men det er MEGET nyttigt! Troede du vidste, hvad ringtræning er....det er udstillingstræning, bare uden dommer og sådan. Det nytter fx ikke at Motor synes du må gramse på ham, det skal være fremmede der lige tager på ham også Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Klüssendorf Besvaret Februar 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 21, 2010 Tak for link. Det kan man ikke ligefrem kalde i nærheden.. Nej, det vil være synd at sige. Der er ikke meget træning i KBH. Men jeg bor på Lolland hvor der nok er hundetræning men ... Så jeg siger " The World is my Oester " Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Februar 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 21, 2010 Arj altså - det skal være sjovt! Min søster kører til Hillerød for at ringtræne (hun bor i Ringsted), jeg kan heller ikke forstå det skal være så besværligt, men det er MEGET nyttigt! Troede du vidste, hvad ringtræning er....det er udstillingstræning, bare uden dommer og sådan. Det nytter fx ikke at Motor synes du må gramse på ham, det skal være fremmede der lige tager på ham også Ok, men lærer de en det eller retter de på det man kan? Jeg ved så meget, men intet om udstilling Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Februar 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 21, 2010 Nej, det vil være synd at sige. Der er ikke meget træning i KBH. Men jeg bor på Lolland hvor der nok er hundetræning men ... Så jeg siger " The World is my Oester " What Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Februar 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 21, 2010 Vi kan evt. tage snudemobilen derud en dag, så langt væk er Hørsholm da heller ikke :kys: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Februar 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 21, 2010 Ok, men lærer de en det eller retter de på det man kan?Jeg ved så meget, men intet om udstilling Jeg har aldrig gået til det så ved kun fra min søster, men hun fik alle detaljer, om at stå, pivdyr, godbidder, løbe, snor etc. Det pudsige er så, at alle andre på holdet var tæver, deraf at hendes dreng aldrig fik trænet 'gramsning' Hvis du ikke orker at køre så langt, så nærstuder (spørg på HF) så du får styr på teorien og træn så et larmende sted, få nogen til at tage billeder af, hvordan du stiller op, så du kan sammenligne med 'pæne' billeder på nettet, sådan har jeg selv trænet. Det vigtigste er at du ikke fjumrer og stiller ham skævt / med røven til dommeren og at han kan stå pænt i et mylder af spænende hunde og interessante mennesker. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buju Besvaret Februar 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 21, 2010 Øh, det skal du da ikke være ked af:vedikke: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Klüssendorf Besvaret Februar 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 21, 2010 What Når man bor på på landet på Lolland, må man kunne boltre sig, hvor tingene nu en gang er. Jeg tror nok, at det var Elizabeth Taylor, der jo Jetsettede over hele verden, der oprindeligt kom med udtrykket. Du lærer til ringtræning, hvordan du skal stille din hund, hvordan den skal gå og stå. Og har du en god ringtræner, lære du også en masse fif til hvordan du skal forholde dig til dommeren og andre udstillere og hvordan du i det hele taget skal gøre for når du er i ringen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buju Besvaret Februar 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 21, 2010 Det vigtigste er at du ikke fjumrer og stiller ham skævt / med røven til dommeren og at han kan stå pænt i et mylder af spænende hunde og interessante mennesker. Vi kan da bare lave lidt ringtræning selv - jeg giver Samson et kødben som han kan ligge og hygge sig med, og så sørger du bare for at Motor ikke bliver distraheret mens i laver alle mulige øvelser lige ved siden af:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Februar 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 21, 2010 Øj... Skal I ikke på polarhundeudstilling i Karlslunde? d. 10-4? Så får I lidt rutine inden den store udstilling i Hillerød.. Godtnok er samojeden ikke en "polarhund", men den er da med på listen over udstillede hunde den dag. Det drejer sig jo først og fremmest om at få noget erfaring. Hvis I ikke vil udstille den dag, så er det måske en ide at tage derhen -bare for at kikke, -og lære? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Februar 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 21, 2010 Øh, det skal du da ikke være ked af:vedikke: Det blev bare lige så uoverskueligt Jeg har aldrig gået til det så ved kun fra min søster, men hun fik alle detaljer, om at stå, pivdyr, godbidder, løbe, snor etc. Det pudsige er så, at alle andre på holdet var tæver, deraf at hendes dreng aldrig fik trænet 'gramsning' Hvis du ikke orker at køre så langt, så nærstuder (spørg på HF) så du får styr på teorien og træn så et larmende sted, få nogen til at tage billeder af, hvordan du stiller op, så du kan sammenligne med 'pæne' billeder på nettet, sådan har jeg selv trænet. Det vigtigste er at du ikke fjumrer og stiller ham skævt / med røven til dommeren og at han kan stå pænt i et mylder af spænende hunde og interessante mennesker. Hvad mener du med pivdyr? Motor hyler hvis vi piver med hans pivdyr - det ville måske være meget sjovt til en udstilling Ja, skal måske få Anders til at tage billeder. Ærgeligt at mit video kamera er med en på ferie. Øj... Skal I ikke på polarhundeudstilling i Karlslunde? d. 10-4? Så får I lidt rutine inden den store udstilling i Hillerød.. Godtnok er samojeden ikke en "polarhund", men den er da med på listen over udstillede hunde den dag. Det drejer sig jo først og fremmest om at få noget erfaring. Hvis I ikke vil udstille den dag, så er det måske en ide at tage derhen -bare for at kikke, -og lære? Jo vi har i hvert fald overvejet det, især fordi den er mindre end Hillerød. Erfaring har du ret i, men hm, er måske en anelse perfektionistisk, så gider ikke tage til en udstilling, hvis min hund hverken har lært at trave uden at bide eller stå på andre måder end som vist på første billede Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Februar 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 21, 2010 Såe, såå.. :ae: Du har vel ikke tænkt dig at starte med at melde ham til i åben klasse, vel:lol:? I hvalpeklasse er alle jo hvalpe. Og der er ikke ret mange der allerede kan det hele i den alder. --Måske de professionelle opdrættere, men der er altså også helt almindelige udstillere som jer selv. Dommerne er som regel ret overbærende overfor de små pus. Og deres urutinerede ejere. I ville også kunne få rigtig meget ud af at komme på udstilling uden hund. Så kan I meget bedre koncentrere jer om, hvad dommeren kræver af udstillerne. Og så har I mulighed for at snakke med de andre ejere om, hvad DE har gjort ved deres flotte hund inden udstillingen. Men sørg for at være på udstillingen når HVALPENE bliver bedømt. Ellers bliver I bare endnu mere nervøse. Hvalpene bliver tit bedømt allerførst.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Februar 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 21, 2010 Nåmen se så, her er en serie (jeg sparker kun blidt på det sidste billede ): Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Februar 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 21, 2010 Og her er flere. Jeg ved ikke, hvordan jeg skal få ham til at stå med vægten på forbenene. Vi flytter på bagbenene, men han flytter dem bare tilbage igen. Måske er gulvet for glat?? Han står flottest, lige når vi er stoppet med at småløbe, men så retter han sig jo så han står "rart".. klart nok. Men det skal han ikke Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Februar 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 21, 2010 Af en hvalp synes jeg han står ret flot, du skal bare blive ved med at træne - det kan garanteret klikkertrænes Ja, hvis Motor hyler af pivdyret, så skal du nok ikke, men ellers kan det bruges til atfå det rette opmærksomme udtryk frem Du skal altså ikke vente til du er perfekt i ringen, så ender du med at starte som veteran, bare kom i gang, tag det som en oplevelse og nyd det - klart bedst at starte i hvalpeklassen :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Februar 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 21, 2010 Og forresten, jeg forsøgte at få ham til at give øjenkontakt når han stod, men Anders sagde, at så så han helt mærkelig ud fordi han skulle bøje hovedet så langt tilbage.. Dvs vi i hvert fald skal arbejde på mere afstand mellem os, tænker jeg? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Februar 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 21, 2010 Og forresten, jeg forsøgte at få ham til at give øjenkontakt når han stod, men Anders sagde, at så så han helt mærkelig ud fordi han skulle bøje hovedet så langt tilbage.. Dvs vi i hvert fald skal arbejde på mere afstand mellem os, tænker jeg? Han skal vel kigge ligeud? Kan ikke umiddelbart mindes at have set nogen af mestrene have øjenkontakt, de står på siden af hunden. Har hjulpet en med at snyde, stod udenfor ringen og 'svingede' Petrine i sin taske, det fik ham i ringen til at se opmærksomt i den rigtige retning (men, fnis, det må man vist ikke) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bankov Besvaret Februar 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 21, 2010 Han skal vel kigge ligeud? Kan ikke umiddelbart mindes at have set nogen af mestrene have øjenkontakt, de står på siden af hunden. Har hjulpet en med at snyde, stod udenfor ringen og 'svingede' Petrine i sin taske, det fik ham i ringen til at se opmærksomt i den rigtige retning (men, fnis, det må man vist ikke) Næ, "dobbelthandling" er forbudt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Februar 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 21, 2010 Han skal vel kigge ligeud? Kan ikke umiddelbart mindes at have set nogen af mestrene have øjenkontakt, de står på siden af hunden. Har hjulpet en med at snyde, stod udenfor ringen og 'svingede' Petrine i sin taske, det fik ham i ringen til at se opmærksomt i den rigtige retning (men, fnis, det må man vist ikke) Ved siden af? De videoer jeg har set, der står menneskerne foran hunden Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Februar 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 21, 2010 Hunden står med siden til dommeren, du står på den modsatte side af hunden og retter på ben (hale og hoved). Men det er muligt der findes flere variationer og jeg er slet ingen ekspert.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buju Besvaret Februar 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 21, 2010 Hunden står med siden til dommeren, du står på den modsatte side af hunden og retter på ben (hale og hoved). Men det er muligt der findes flere variationer og jeg er slet ingen ekspert.... På de udstillingsbilleder der er i Freyas album står hun foran hunden Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Februar 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 21, 2010 På de udstillingsbilleder der er i Freyas album står hun foran hunden :hmm: sært, måske forskellige racer gør det forskelligt, har ikke set den metode før, tror ikke jeg skal give flere gode råd til Bddha nu Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts