Hop til indhold

Flere udstillings spørgsmål

Gæst Buddha
 Share

Recommended Posts

:hmm: sært, måske forskellige racer gør det forskelligt, har ikke set den metode før, tror ikke jeg skal give flere gode råd til Bddha nu :oops:

Jo jo - pivdyr (Motor får alle til udstillingen til at hyle), sæt dame med hund i taske uden for ringen og få dem til at slynge hunden rundt og få alle og enhver på gaden til at føle Motors små boller :5up: :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 55
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

På de udstillingsbilleder der er i Freyas album står hun foran hunden

Uden at være sikker, så tror jeg det handler om hvilken stil man handler med. Jeg står ved siden af Nelson og retter ham. Men dem som handler frit (har glemt termen nu) står foran og retter hunden ind med sine egne bevægelser (fx ved at træde frem med det ene ben for at rette hunden.)

Gir det mening?

/Mette

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Whippets

Der er free standing og stacking. Free standing er hvor hunden er trænet til at stille sig selv korrekt uden berøring. Stacking er der hvor du "holder" hunden og retter den så den står som du ønsker. De fleste Samojed ejere vælger free standing hvor hunden står foran. "Holder" hunden kan være at du holder halsbåndet eller for nogle racer holder hoved og hale.

Jeg ville helt klart vælge at gå til træning med hunden inden udstilling, så er du mere rolig og det vil hunden også være

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er free standing og stacking. Free standing er hvor hunden er trænet til at stille sig selv korrekt uden berøring. Stacking er der hvor du "holder" hunden og retter den så den står som du ønsker. De fleste Samojed ejere vælger free standing hvor hunden står foran. "Holder" hunden kan være at du holder halsbåndet eller for nogle racer holder hoved og hale.

Jeg ville helt klart vælge at gå til træning med hunden inden udstilling, så er du mere rolig og det vil hunden også være

Det var lige det jeg mente... Jeg stacker Nelson, men flere på mit ringtræninghold viser hundene i free stand (især de lidt støre hunde).

/Mette

Link til indlæg
Del på andre sites