Hop til indhold

ny hvalp... opmærksom på ?


aanonymoss
 Share

Recommended Posts

Hov jamen det dér olivers har da vundet TÆNKs test og er billigere end royal canin... kunne være at man skulle overveje at skifte :) Tak for det!

Redigeret af Mio
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 156
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Velkommen til! :vinken:

 

 

Man kan i baby sam eller noget..få en børne-gitter (som holder børn og hunde ude/væk fra uvelkommene steder! :mrgreen:

Men en pomeranian/papillon blanding kan komme mellem tremmerne på sådan et gitter MEGET længe..Den kan umuligt være større end en Löwchenhvalp og de spadserer lige igennem mellem tremmerne
Link til indlæg
Del på andre sites

hvor kan man evt købe de bøger der?

 

Hvis de ikke har bøgerne i din lokale boghandel, kan du købe dem på nettet, f.eks. her:

 

Din web browser tillader ikke dette web site at bruge cookies

 

RC er sikkert udmærket til din hvalp - som en anden skriver, skal I starte med hvalpefoderet. Hvis I allerede bruger RC til katten, kan I sikkert købe hvalpefoderet samme sted. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

tænker mere på at der er 73 i døråbningen. ville sætte den ved en dør.

 

hvordan sættes de sammen? hvor købte man sådan nogle henne?

Silvan har dem..Biltema...Og jem og fix havde dem i sommers.. Du kan sætte dem sammen med de der strips-nogen som alle mænd har :mrgreen: eller bruge et stykke snor... Det gør jeg når vi er på camping så tager jeg 20 hegn med og sætter udenfor campingvognen.. Hvis døråbningen er 73 cm passer det fint med et
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg HÅBER for jeres hunds skyld at i IKKE skælder hunden ud uanset hvad den har gjort og gør.... for med den start den får på sit nye liv hos jer vil i ikke kunne undgå tis/afføring og endda ødelagte ting når i kommer hjem.

Udskæld=negativ velkomst ect. vil bare forstærke jeres hvalps uheldige adfærd som i i bund og grund selv er skyld i :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

umiddelbart tiltaler royal canin mig mere... synes der tekst er bedre... ved godt man ik kan gå ud for det... men synes bare der er noget over royal som oliver ik har.

 

RC Mini Junior

Tørret fjerkrækød, majsmel, majs, majsgluten, animalsk fedt, roetrævler, hydrolysat af animalske proteiner, animalske proteiner L.I.P.*, mineraler, sojaolie, gær, fiskeolie, frugto-oligosakkarider, æggepulver, hydrolysat af gær (rig på mannan-oligosakkarider), DL-methionin, taurin, morgenfrueekstrakt (rig på lutein).

 

protein 33.0%, fat 20.0%, fiber 1.8%, ash 5.7%, calcium 1.0%, phosphorus 0.8%, magnesium 0.08%, chloride 0.56%, moisture 9.0%, potassium 0.6%, sodium 0.37%, omega-3 fats 4.1%, omega-6 fats 0.66 %, calories that can be burned 4380.0 Kcal.

 

Oliver's Start

Kyllingemel, havre, frisk kylling, kyllingefedt, kartoffel, ærter, komplet mineral og vitamin tilskud, OLIVER’S TRIPLE FIBERPLAN™ (lucerne, ærtefiber & risklid), kyllingelever,frisk laks, hørfrø, OLIVER’S OMEGA 3 BOOST, friske hele æg, FLEX C, OLIVER’S AURA BOOST™ (blåbær, tranebær, hindbær, æble, gulerod, tomat, kelp, persille, ginseng, grøn the, bipollen, ginko biloba, morgenfrue ekstrakt), OLIVER’S DIGESTION BOOST™ (mannanoligosaccharider, gærkultur, inulin, yucca shidigera).

 

Protein 30 %, Fedt 18 %, Fibre 2,5 %, Frisk kylling 15,5 %, Kylling i alt 63,5 %, Glukosamin 750mg/kg, Kondroitin 550 mg/kg, L-carnitin 110 mg/kg, Lutein 4 mg/kg, Taurin 0,25 %, Omega 3 0,7 %, Omega 6 2,5 %, Optagelse, 92 %, Kcal. pr kg (ME) 4389.

 

 

Selvom hovedingrediensen på RC virker lidt bedre, så synes jeg helt sikkert, at Oliver's ingrediensliste ser bedre ud - alene det, at RC ikke har %-liste på deres side, synes jeg er ret irriterende, den fandt jeg så på ZooPlus.

Jeg bryder mig heller ikke om Majs i foderet, men det er der mange holdninger til, så det er nok en individuel sag.

 

:hmm:

 

Men i sidste ende er det bare vigtigt, at kigge på om hvalpen trives, og om den tager godt på uden at blive fed (ved ik lige hvor meget sådan en lille Pom-vaps skal veje, men det er nok ikke det helt store den skal tage på ;-))

 

---

 

Ang. bøger, så kan jeg ik lige huske om der er nogen der har anbefalet biblioteket?

 

Søgeresultat - bibliotek.dk[]=&field_aar=year_eq&term_aar=&target[]=dfa

 

ved ikke om linket virker, men på bibliotek.dk, kan du låne bøger fra alle biblioteker i landet (de fleste i hvert fald) - søg fx på Lone Greva som forfatter.. :5up:

 

---

 

Da vi fik Mio, passede det desværre lige med, at han var 8 uger i weekenden før jeg skulle starte på en ny uddannelse. Min kæreste tog derfor fri fra universitetet i en uge og kom op og boede hos mig, selvom han havde travlt med sin master. Jeg synes det er en rigtig god ide, at have i hvert fald en til at være hjemme hos hvalpen den første uge. Nu ved jeg ikke hvilken type en pom-pap-race er, men jo mindre selvstændig race = jo mere tid til alene-hjemme træning.

 

Vi var ekstremt heldige med Mio, der faldt til allerede efter et par dage, og vi kunne træne alene hjemme i slutningen af ugen (et andet rum med åben dør, lukket dør, ud for hoveddøren, ned med skrald, osv)

 

Mio er sommerhvalp, og jeg tror det bl.a. er derfor, der kun har været meget få uheld indenfor - det har altid været min egen skyld når der har været noget, og jeg har kunne slå mig selv for, at se på den lille ulykkelige stakkel der havde tisset på gulvet. :oops::megaked:

I starten, hvor en hvalp ikke kan holde sig meget mere end en time, har han haft en "puppy-potty" indenfor, som han har været dygtig til at bruge, men den løsning har vi kun turde, fordi han var så bevidst om at skulle tisse ude - han har fra dag et været en "jeg tisser kun på græs/jord"-hvalp.. :vuf:

Husk ikke at blive vred eller over-pylret, hvis hvalpen har tisset indenfor. Ros den i skyerne, når den tisser ude, og opfør dig "casual" ved uheld indenfor :5up:

 

---

 

Held og lykke med det hele :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Silvan har dem..Biltema...Og jem og fix havde dem i sommers.. Du kan sætte dem sammen med de der strips-nogen som alle mænd har :mrgreen: eller bruge et stykke snor... Det gør jeg når vi er på camping så tager jeg 20 hegn med og sætter udenfor campingvognen.. Hvis døråbningen er 73 cm passer det fint med et

 

De kan også købes hos Harald Nyborg :-)

De er super gode - og det er tilmed billigt (4 stk. for 100 kr.)

Link til indlæg
Del på andre sites

I forhold til gitter tror jeg det er meget, meget vigtigt, at hunden ikke engang kan få hovedet igennem. Hvalpe skal nok gøre deres for at bryde ud, og hvis de forsøger det når de er alene og sidder fast, kan det være noget rigtig grimt at komme hjem til!

Link til indlæg
Del på andre sites

ok, hvad er forskellen på de to? Andet end prisen 299, for hvalpen og 249 for den anden. Hvalpen er mest fyldig hehe

 

Indholdet...

 

Sproget de er skrevet i, forfatterens baggrund, de øvelser der omtales, hvad der lægges vægt på i forhold til dagligdagen og så videre og så videre. Hvis du er i tvivl, så tag en tur på biblioteket eller til boghandlen og stå og kig dem begge i gennem, og find ud af hvilken du syntes er bedst.

 

Alternativt: køb dem begge. Det er en minimal udgift i forhold til det at anskaffe sig hund!

Link til indlæg
Del på andre sites

Man skal altså gøre op med sig selv om det nu er en hund man skal have, hvis tingene ikke må koste, for det er da en stor post i bugtet, jeg tror vi kommer op på at bruge omkring 2000-2500 pr måned nu hvor vi har fået en ekstra, der skal jo også lægges til side til dyrlæge o.s.v., så hvis tingene ikke må koste, så er det ikke hund man skal have!!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...