Hop til indhold

Okseklove der splintrer?

Trei
 Share

Recommended Posts

Yes, lige som jeg har købt et stort parti okseklove så duer de måske slet ikke. :hmm:

Både Ozzie og en anden hund, vi har delt klovene med, har, efter de har spist en klov kastet op... og klovdelene i opkastet var virkelig lange og sylespidse.

Nogle, der har prøvet noget lignende? Jeg ved ikke rigtig om jeg tør give Ozzie flere klove nu. *smiley, der pylrer*

Hun har før fået mange klove og der har aldrig været problemer, måske det bare er denne her sendning, der er noget galt med.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg havde et problem med nogle råvildt ben jeg gav nogle hunde for nogen tid siden..

Én af hundene formåede at få knoglen til at splintre.... hvilket så fik mig til at gå rundt og hente knoglerne fra alle hundene igen, og smide dem ud....

Normalt er det bare ikke et problem, og jeg havde da også selv både skudt og udbenet dyret, så jeg ved at knoglerne ikke er blevet behandlet på én eller anden måde...

Men alligevel...

Bare ærgeligt, længere er den vel ikke :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Michelle w

Min bedstemor oplevede det samme med den ene af deres hunde da den fik klove.

Den klob deres tæve havde fået, var fra samme sted som dem jeg gav mine hunde (det var mig der havde været på indkøb), og det var kun den ene klov der var bøvl med. Både deres anden hund og mine to har spist de øvrige klove uden problemer af nogen art.

Jeg ved ikke hvilke klove du køber. Jeg køber altid dem der bare har fedt-fyld. Altså ikke med diverse kikse-fyld e.l. Ved ikke om det kan gøre en forskel.

Jeg har dog, ligesom Dennis, oplevet et par gange at r ben af en type der ellers ikke skulle splintre, gjorde det alligevel. Ben fra den ko blev smidt ud, og har ikke siden haft problemer.

Så jeg tror bare at indimellem så er man uheldig. Måske koen har haft nogen mangler i fodringen e.l. jeg ved det ikke:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har givet vores klove få gange, og det er desværre sket hver gang at hundene har brækket sig efterfølgende, også med små ufordøjede stykker klov i, op til 2 dage efter.

Så jeg er færdig med det, har ikke lyst til at tage chancen.

Link til indlæg
Del på andre sites

God idé Buddhas mor, jeg vil skrive til dem jeg har købt dem af - har bestemt ikke lyst til at give Ozzie flere fra den her sending, selvom de gik fint med de første 4 stykker, så så nummer 5 altså virkelig uhyggelig ud i de splinter og stakkels Ozzie havde det klart lidt skidt inden hun fik den brækket op.

Tak for alle jeres svar.

Link til indlæg
Del på andre sites