Hop til indhold

Mangler han noget?

Gæst
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg har den sidstre måneds tid fodret med Acana Grassland. Det virker umiddelbart til at fungere godt, da Nelson kan lide det, pelsen er fin og mængden fra den anden ende er tilpas (2-3 gange om dagen). Jeg giver foderet over to gange per dag, og jeg tilføjer et pump lakseolie til hver gang.

Men når jeg læser herinde, kan jeg se mange af jer giver tilskud til foderet. Så jeg tænker, er der noget jeg mangler at have med i min foderplan til Nelson? Vitaminer? Andet tilskud? Eller dækkes han ind med tørfoderet?

/Mette

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Michelle w

Jeg giver ikke tilskud af nogen art. Jeg mener jo at hvis man fodrer med et ordentligt foder, og hunden i øvrigt er sund og rask så skulle den jo ikke gerne mangle noget... Et godt foder skal jo indeholde hvad hunden har behov for.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

Når du køber et fuldfoder der sælges i DK så SKAL en sund og rask hund kunne leve på foderet UDEN nogen tilsætning til foderet :mrgreen:

Fodrer du på et rigtig godt foder (kender ikke det du bruger) så er det absolut ikke nødvendigt :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg fodrede med tørfoder ville jeg ikke give tilskud. Jo, hvis hunden har problemer. Fex dårlige led og/eller hofter, så ville jeg give tilskud, men ellers ikke.

What she said :blink:

Misja får tørfuldfoder og indtil hun fik allergier, gav jeg ingen kosttilskud. Nu får hun 3 pump lakseolie hver morgen for hendes hud og ellers ikke noget. Når hun begynder at vise alvorligere og permanente slid symptomer, vil hun få Flexvital.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Er det en hvalp du har? Synes det ligner det på dit billede.

Grassland er et all-life-stages foder og bør deraf kunne benyttes til både hvalpe, udvoksede og senior.

Men ...

Jeg giver selv en af mine hunde et all-life-stages foder, men da hun stadig er i voksealderen, så får hun vitalanimin oven i.

Jeg vil være sikker på at hun får hvad hun skal have.

Hvis der ikke var lakseolie eller lign (omega 3/6) ville jeg også give det ved siden af (det er der så i det foder jeg giver).

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville heller ikke suplere med ekstra vitaminer da acana indeholder alt hvad hunden har brug for.

Dog giver jeg mine hunde et ekstra tilskud af rapsolie i vinter perioden - men ellers ikke noget, udover A-38 fordi de får palgue off - de får også et foder som indeholder alt de har brug for.

-Ina

Link til indlæg
Del på andre sites

Til en sund og rask, voksen hund på et ordenligt kvalitetsfoder, ville jeg ikke give tilskud, udover evt. lakseolie, hvis/når det ikke er et fiskebaseret foder.

Pt. er det dog sådan at alle mine får tilskud :blink:

Dels får de lakseolie, som de nok ville få under alle omstændigheder.

Og der udover får Chivas hybenpulver, fordi jeg har ham mistænkt for at have en smule allergi -han bliver forøvrigt også fodret med Acana Grassland.

Flica og Cody får hybenpulver og Oliver's Body Boost, Flica fordi hun har lidt gigt og Cody sådan set bare fordi han er gammel (bliver 13 år lige om lidt), det er dog ikke altid Cody får Oliver's Body Boost, det afhænger lidt at økonomien, da det er halv-dyrt og Cody sådan set ikke fejler noget :-)

Og når jeg ellers husker det, så får de alle 3 en tsk. hvidløgsgranulat 2-3 gange om ugen, i blandet makrel i tomat, markrellen for smagens skyld -Chivas er ikke så vild med hvidløg, og tomaten fordi det skulle være godt mod forhudsbetændelse hos hanhundene :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

De tråde som handler om tilskud og vitaminer er nok mest folk som fodrer råt, mig selv inklusiv.

Der er allerede diverse vitaminer i tørfoder, man skal jo også passe på ikke at give alt for meget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg siger mange tak for jeres svar. Jeg tror, jeg fortsætter med Acana og lakseolien. Nelson får allerede tomat stort set hver dag, det glemte jeg lige at skrive. Vil dog lige kigge nærmere på vitalanimin, og måske give det sammen med foderet, for Nelson vokser stadig.

/Mette

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Nu kender jeg ikke vital-animin og ved ikke hvad det indeholder. Men hav lige med i overvejelserne at visse vitaminer og mineraler osse kan overdoseres.

Ja det kan det, men jeg anbefalder sørme ikke noget som jeg ikke kan stå inden for.

Vitalanimin kan kun vanskeligt overdoseres. Faktisk anbefaldes det SAMMEN med almindelig tørkost til hunde med HD.

Der er flere hunde som ellers har været opgivet, der har fået en acceptabel tilværelses vha. vitalanimin.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Michelle w

Aussies forever -det regner jeg da bestemt heller ikke med at du gør:blink:

Det er mere fordi jeg synes folk har tendens til at give 1000 forskellige tilskud til ellers sunde og raske hunde og det synes jeg man skal passe lidt på med:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Takker igen. Jeg er ikke sådan opsat på at give en masse tilskud, men mine tanker går jo nemlig på, at han får et foder til alle aldre, og derfor måske mangler noget, mens han vokser. Synes også jeg kan huske, at en af forskellene på hvalpefoder og grassland er lidt mindre kalk. Men måske husker jeg galt.

/mette

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan her ser grassland ud sammenlignet med hvalpefoderet... Egentlig ser det jo umiddelbart meget ens ud. :confused:

Acana grassland

Analyse

Protein..............33%

Fedt..................17%

Fiber.................3,5%

Calcium.............1,8%

Fosfor............... 1,2%

Omega-6.........2,2%

Omega-3.........0,4%

Glucosamin.....800 mg/kg

Chondrotin.......500 mg/kg

Kulhydrater...... 28%