Hop til indhold

Nyt omkring regeringens forbud mod "farlige hunde"


Gæst Ina
 Share

Recommended Posts

Jeg tror simpelthen ikke en hund er istand til at tænke sådan, for hvordan skulle den vide at mundkurven kan forhindre den i at bide.

 

En hund er udemærket istand til at føle at dette er bare ikke rigtigt, min tidliger schæfer nærmest krøb langs muren med mundkurv og han nægtede at gå frem når der kom hunde imod os... normalt var han et stort lallegladt livstykke, men han var udemærket klar over at denne tingest gav ham et problem... ikke sikkert at han var klar over hvilket... men noget var galt og det så man tydeligt på ham.

 

Orker slet ikke at læse forslaget, men vil hilse at mundkurv IKKE er verdens undergang, jeg er meget mod tvungen brug, men hvis alternativet er døden....det kan trænes som så meget andet og Petrine ser vildt tjekket ud med mundkurv på! Hun vil i solidaritet med sine venner straks begynde at bruge mundkurv hver dag og overvejer en demonstration (men får nok ikke den store effekt).

 

Ser en lyserød BLING_BLING mundkurv for mig... :slem: og en banner med teksten "LOVE AND PEACE... Knyt sylten"

 

 

Jeg indrømmer at jeg lige blev mundlam et døgns tid, efter at have læst linket :scared: Men nu er jeg ved at være på banen igen, og har tænkt mig at formulere et brev til partiernes rets- og dyrevelfærdsordførere.

Hvis nogle af Jer evt. ønsker at være medunderskrivere på brevet, vil jeg poste det her, så I kan tage stilling til det.

 

:5up:

 

Så hvis min nabo får ondt i røven kan han bare ringe ind og sige at jeg har en pitbull og en tosa, og så skal de aflives fordi de ikke har tavle eller?

 

En skræmmende tanke ... jeg kom til at tænke på min gamle nabo der havde en Bokser blanding de havde købt på et markede... hvordan skulle de nogensinde kunne fremlæge beviser :confused: :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 151
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst The dogfather

10-9-8-7-6-5-4

 

 

 

Tæller bare ned til der kommer nogen som ikke selv har en race der bliver ramt af det pladder der, og fortæller os at det da er meget fornuftigt, samt at vi jo bare skyder alle forslag i sænk med dårlige argumenter og mudderkast...:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

10-9-8-7-6-5-4

 

 

 

Tæller bare ned til der kommer nogen som ikke selv har en race der bliver ramt af det pladder der, og fortæller os at det da er meget fornuftigt, samt at vi jo bare skyder alle forslag i sænk med dårlige argumenter og mudderkast...:mrgreen:

Vi gasser da bare alle de ting der liger hen af en hund, den 1 Maj, og den lorte fasan der fløj ud forand min bil på vej hjem, ikk oss:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Vi gasser da bare alle de ting der liger hen af en hund, den 1 Maj, og den lorte fasan der fløj ud forand min bil på vej hjem, ikk oss:mrgreen:

 

 

Enig...det er også meget nemmere...hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

En hund er udemærket istand til at føle at dette er bare ikke rigtigt, min tidliger schæfer nærmest krøb langs muren med mundkurv og han nægtede at gå frem når der kom hunde imod os... normalt var han et stort lallegladt livstykke, men han var udemærket klar over at denne tingest gav ham et problem... ikke sikkert at han var klar over hvilket... men noget var galt og det så man tydeligt på ham

 

Det står vel folk frit for, at tilvænne en mundkurv positivt :blink: men hunden kan stadigvæk ikke ræsonnere at den ikke vil være istand til at bide. Først skal den jo kunne forestille sig at den møder en hund den ikke bryder sig om, dernæst skal den kunne forestille sig hvordan mundkurven forhindrer dens tænder i at trænge igennem tremmerne....... det er jeg sikker på at den ikke kan.

 

Det drejer sig om tilvænning, præcis som med halsbånd, seler og grimer. Nogle hunde er ligeglade, andre bliver skræmte og synes det er frygteligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det står vel folk frit for, at tilvænne en mundkurv positivt :blink: men hunden kan stadigvæk ikke ræsonnere at den ikke vil være istand til at bide. Først skal den jo kunne forestille sig at den møder en hund den ikke bryder sig om, dernæst skal den kunne forestille sig hvordan mundkurven forhindrer dens tænder i at trænge igennem tremmerne....... det er jeg sikker på at den ikke kan.

 

Det drejer sig om tilvænning, præcis som med halsbånd, seler og grimer. Nogle hunde er ligeglade, andre bliver skræmte og synes det er frygteligt.

 

Jeg må give dig ret i ovenstående, jeg tror ikke at det skyldes at hunden ved den ikke kan bide, jeg har set og hørt flere hunde forsøge at bide (som regel dyrlægen) iført mundkurv.

 

Jeg tror mere at det er skræk for mundkurven der får hunden til at opføre sig anderledes.

 

Min modstand mod mundkurv skal ikke findes i Luna's manglende evne til at forsvare sig, men i den reaktion vi vil få fra folk vi møder. På nuværende tidspunkt er alle folk søde ved Luna og kæler hende gerne,men hvor hurtigt tror du at det vil stoppe hvis hun er iført en skræmmende mundkurv?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MariePylaia
Jeg må give dig ret i ovenstående, jeg tror ikke at det skyldes at hunden ved den ikke kan bide, jeg har set og hørt flere hunde forsøge at bide (som regel dyrlægen) iført mundkurv.

 

Jeg tror mere at det er skræk for mundkurven der får hunden til at opføre sig anderledes.

 

Min modstand mod mundkurv skal ikke findes i Luna's manglende evne til at forsvare sig, men i den reaktion vi vil få fra folk vi møder. På nuværende tidspunkt er alle folk søde ved Luna og kæler hende gerne,men hvor hurtigt tror du at det vil stoppe hvis hun er iført en skræmmende mundkurv?

 

 

Bare mht. til det markerede. Jeg er helt enig, langt færre - måske ingen fremmede, ville stoppe op for at hilse på hunde der bærer mundkurv.

Samtidigt vil jeg sige, at bliver det en realitet at alle disse racer, alle disse gode hunde skal bære mundkurv, vil jeg klart ændre mig. En hund der bliver luftet med mundkurv er heller ikke den første jeg er henne og klappe i dag - men hvis alle disse hunde har mundkurve på, så vil jeg ændre mig - gøre mundkurven usynlig, og på trods af den, spørge alle dem jeg har lyst til, om deres vovse er klar på klap.

Den mundkurv mister simpelthen dens signalværdi for mig, hvis hveranden søde hund skulle gå med den. Men tror helt sikkert, at mange mennesker ville være mig uenig i det - og endnu flere ville gå store buer uden om mundkurvene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare mht. til det markerede. Jeg er helt enig, langt færre - måske ingen fremmede, ville stoppe op for at hilse på hunde der bærer mundkurv.

Samtidigt vil jeg sige, at bliver det en realitet at alle disse racer, alle disse gode hunde skal bære mundkurv, vil jeg klart ændre mig. En hund der bliver luftet med mundkurv er heller ikke den første jeg er henne og klappe i dag - men hvis alle disse hunde har mundkurve på, så vil jeg ændre mig - gøre mundkurven usynlig, og på trods af den, spørge alle dem jeg har lyst til, om deres vovse er klar på klap.

Den mundkurv mister simpelthen dens signalværdi for mig, hvis hveranden søde hund skulle gå med den. Men tror helt sikkert, at mange mennesker ville være mig uenig i det - og endnu flere ville gå store buer uden om mundkurvene.

 

Mit håb ligger også lidt i, at hvis 14 hunderacer skal være iført mundkurv, at den så på et tidspunkt mister sin signalværdi, og bliver en almindelig ting. Men det vil jo tage tid, så de første par år vil vi desværre nok se en stor afstandstagen til Luna :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mit håb ligger også lidt i, at hvis 14 hunderacer skal være iført mundkurv, at den så på et tidspunkt mister sin signalværdi, og bliver en almindelig ting. Men det vil jo tage tid, så de første par år vil vi desværre nok se en stor afstandstagen til Luna :cry:

 

Og hvis danskerne i stedet minder om tyskerne i deres reaktioner, så bliver det lige pludselig legalt at forfølge hunde med mundkurv, at slå og sparke dem, og råbe ukvemsord efter deres ejere, for det er jo ulovlige hunde, så det må man godt :cry:

 

I tyskland fik folk brændt deres biler af, malet ukvemsord på deres huse, og flere hunde blev ligefremt dræbt, fordi at folk lige pludselig følte sig i deres gode ret...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MariePylaia
Og hvis danskerne i stedet minder om tyskerne i deres reaktioner, så bliver det lige pludselig legalt at forfølge hunde med mundkurv, at slå og sparke dem, og råbe ukvemsord efter deres ejere, for det er jo ulovlige hunde, så det må man godt :cry:

 

I tyskland fik folk brændt deres biler af, malet ukvemsord på deres huse, og flere hunde blev ligefremt dræbt, fordi at folk lige pludselig følte sig i deres gode ret...

 

Åh, jeg får helt gåsehud af bare at tænke på det. Også jævnfør holdningerne til dyr i Grækenland, kan jeg slet ikke klare at tænke på at Danmark skulle gå TILBAGE i vores udvikling. Sat op imod Grækenland, er danskerne jo de rene engle, når det kommer til behandling af dyr.

Men hvor forkert er det ikke lige at holde dyrevelfærd op imod et så uinformeret folkefærd som Grækenland - jeg synes stadig vi i Danmark har meget at forbedre stadig. Der foregår stadig mishandling, misBEhandling, ansvarsløs avl, 'mode'hundene, hundekampe, ansvarsløse ejere og hunde skifter hjem som aldrig før. Jeg gad godt vide hvor mange forskellige familier en dansk hund, i gennemsnit har haft. :shock: Køb-og-ha'-kræet-indtil-du-ikke-gider-mere-mentaliteten skal begraves!

 

Anyway, det jeg ville frem til. DK har i højeste grad brug for at blive bedre til vores dyr, og ikke den massive tilbagegang det ville være at se disse omtalte tyske tilstande, i danske gader.

 

Jeg laver freaking oprør, inden dét sker! Og jeg inviterer hele hundeforum med - der må simpelthen komme en betonmur af modstand mod disse handlinger, skullle det nogensinde ske.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det står vel folk frit for, at tilvænne en mundkurv positivt :blink: men hunden kan stadigvæk ikke ræsonnere at den ikke vil være istand til at bide. Først skal den jo kunne forestille sig at den møder en hund den ikke bryder sig om, dernæst skal den kunne forestille sig hvordan mundkurven forhindrer dens tænder i at trænge igennem tremmerne....... det er jeg sikker på at den ikke kan.

 

Det drejer sig om tilvænning, præcis som med halsbånd, seler og grimer. Nogle hunde er ligeglade, andre bliver skræmte og synes det er frygteligt.

 

Kan kun sige at her bliver vi to slet ikke enige !

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1
Jeg fandt lige dette link: http://www.ft.dk/samling/20091/almdel/reu/bilag/275/792951.pdf

til en betænkning afgivet af den alternative arbejdsgruppe tilknyttet Dahlgaards Dyreklinik, der henvises til i trådstarters link.

 

Ærligt talt så væmmes jeg - især ved de cases, der er refereret - navnlig den fra "hundeeksperten" Jane Aamund :badr:

Jeg har skrevet til Dahlgaard ang. DdB. Men har ikke fået svar. Men hvis hans indstilling er at Bla. rottwieler og DdB er farlige hunde kender jeg personligt rigtig mange hundeejere som er klar til at melde sig ud af dyrefondet som han jo er i bestyrelsen for. Bare her i eftermiddag har jeg snakket med 12 forskellige hundeejer som ikke vil støtte en forening med ham i bestyrelsen, hvis det er de racen han mere er så farlige

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har skrevet til Dahlgaard ang. DdB. Men har ikke fået svar. Men hvis hans indstilling er at Bla. rottwieler og DdB er farlige hunde kender jeg personligt rigtig mange hundeejere som er klar til at melde sig ud af dyrefondet som han jo er i bestyrelsen for. Bare her i eftermiddag har jeg snakket med 12 forskellige hundeejer som ikke vil støtte en forening med ham i bestyrelsen, hvis det er de racen han mere er så farlige

 

Jeg er en af dem. Jeg har støttet Dyrefondet i mange år, men det er slut nu!

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare mht. til det markerede. Jeg er helt enig, langt færre - måske ingen fremmede, ville stoppe op for at hilse på hunde der bærer mundkurv.

 

Netop en af grundene til at jeg overvejer mundkurv til Petrine, når hun har den på generer INGEN os, den har en meget hæftig signalværdi.

 

Nå, så melder vi os ud af Dyrefondet, skriver at det er i protest så :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigga
Jeg fandt lige dette link: http://www.ft.dk/samling/20091/almdel/reu/bilag/275/792951.pdf

til en betænkning afgivet af den alternative arbejdsgruppe tilknyttet Dahlgaards Dyreklinik, der henvises til i trådstarters link.

 

Ærligt talt så væmmes jeg - især ved de cases, der er refereret - navnlig den fra "hundeeksperten" Jane Aamund :badr:

nu fik jeg læst det. Forstår ikke helt ideen med de tre cases :hmm:Bortset fra det: hvad siger I til case 2? Den med moderen og barnet. Lyder det ikke lidt vildt, at en hund ville angribe bare fordi den kan mærke på moderen, at hun er irriteret? Lyder da lidt søgt, at det skulle være forklaringen.

 

Glæder mig også til at høre, Dogue, hvilket svar du får fra Dahlgaard.

Link til indlæg
Del på andre sites

De der 3 cases var da...... Argh!! Jeg kunne slet ikke holde ud at læse den sidste. Jeg fik også mine tanker om 2'eren. Den lød meget søgt. Men sjældent har jeg læst mere fordømmende tekst end aamunds.

 

Nej hendes tekst er helt vildt langt ude...

 

Nu har jeg ikke lige læst den i dette link, men var det ikke her hun også påstod at vi havde læderveste og rygmærker på til udstillingerne, og at vores hunde også havde det :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej hendes tekst er helt vildt langt ude...

 

Nu har jeg ikke lige læst den i dette link, men var det ikke her hun også påstod at vi havde læderveste og rygmærker på til udstillingerne, og at vores hunde også havde det :lol:

 

Ja, og den med, at der naturligvis er kaos når hanhundene er i ringen. Der er godt nok skruet op for alle fordommene. Man kan få lov at sige alverdens pis så længe man har wildcardet "jamen jeg har jo også haft en "farlig race", og elskede den".... Jeg har ikke mange pæne ting at sige om det.

 

for mig lyder cases 2 som om hunden ville beskytte barnet :confused:

 

Det tænkte jeg faktisk også. "Angribe barnet sammen" var nok det, der lå længst fra mine egne tanker om situationen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1
Jeg er en af dem. Jeg har støttet Dyrefondet i mange år, men det er slut nu!

Jeg venter lige lidt og ser om han svare og hvad han svarer på min mail. Lige nu ser det godtnok ud til at vi skal have fundet en anden forrening vi kan støtte

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Jeg har da altid lædervest på, også når jeg sover...og Pablo og Victoria har to hvor der står "prospect" fordi man skal have ædt en anden for at blive fuldblods dogger...:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har da altid lædervest på, også når jeg sover...og Pablo og Victoria har to hvor der står "prospect" fordi man skal have ædt en anden for at blive fuldblods dogger...:mrgreen:

Aha! Jeg tænkte nok der var noget med dig og dine blodtørstige hunde:fornaermet:

 

 

:rolleyes::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, og den med, at der naturligvis er kaos når hanhundene er i ringen. Der er godt nok skruet op for alle fordommene. Man kan få lov at sige alverdens pis så længe man har wildcardet "jamen jeg har jo også haft en "farlig race", og elskede den".... Jeg har ikke mange pæne ting at sige om det.

 

Ja, det er ret latterligt :cry:

 

Men hvis der er nogen der tror på hende, så skal jeg gerne vise mit videoklip af kønsmodne hanner i ringen, hvor hverken ejere eller hunde har veste med logoer på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er Terrier klubbens svar på Lars Barfod's udspil

 

Politikerne vedtager nu en lov mod farlige hunde, de på forhånd ved, ikke virker.

De 14 hunderacer, der i delbetænkningen fra Udvalget for hunde bør forbydes i Danmark, er ikke de hunde, der overfalder og bider andre. Det er både bevist og dokumenteret!

 

At raceforbud ikke virker efter hensigten er også dokumenteret:

 

- Siden 1991 har pit bull og tosa været forbudt i Danmark. Disse hunderacer findes stadig i den danske hundepopulation.

- Siden 1991 har England haft en lov om ’farlige hunde’. I England overvejer politikerne nu at fjerne raceforbuddet, da det ikke har nedbragt antallet af bid-episoder.

- I 2008 valgte den hollandske stat at fjerne forbuddet mod pit bull med den begrundelse, at der i de 15 år loven har været gældende, ikke har været en nedgang i bid-episoder.

- I oktober 2009 afskaffede den tyske delstat Schleswig-Holstein listen over hunderacer med racespecifikke restriktioner med begrundelsen, at restriktionerne ikke har haft den ønskede virkning.

 

Derudover vil politikerne indføre en bestemmelse om, at det er hundeejeren, der i tvivlstilfælde skal bevise, at hunden ikke er af en race på forbudslisten eller en blanding heraf. Da det kun er en anerkendt stambog, der kan dokumentere en hunds afstamning, vil disse hunde uden videre blive aflivet.

 

Effekten af loven bliver, at politiet med deres i forvejen sparsomme ressourcer nu skal kontrollere hunde, der beviseligt ikke er farlige for deres omgivelser – samt at blandingshunde nu som udgangspunkt skal aflives.

Lovforslag fremsættes d. 17. marts 2010.

 

Hvilken politiker vil stå inde for denne lovs effektivitet til løsning af problemet med farlige hunde i Danmark?

Dansk Terrier Klub

Bull Image Gruppen

http://www.bull-image-gruppen.dk/materiale/20100308%20PM%20Polikere%20vedtager%20lov.pdf

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...