Hop til indhold

Her I erfaring med Burns eller James Welbeloved?

Gæst Mette1107
 Share

Recommended Posts

Gæst Mette1107

Ja, endnu et i rækken af ulidelige foder spørgsmål :genert: , men håber I vil hjælpe alligevel :-)

Overvejer èn af disse to:

Burns High Oats:

High oats is higher in natural fibre which is recommended for the over weight or diabetic dog. A hypo-allergenic diet that is also suitable for the avoidance of food tolerance.

This food is ideal for all adult dogs, including seniors, and contains no artificial colours or flavours.

Ingredients:

Oats (min 56%), Chicken, Brown Rice, Peas, Chicken Oil, Seaweed, Vitamins and Minerals.

Typical Analysis:

Protein 20.0%, Oil 7.5%, Fibre 6.5%, Ash 7.5%, Vit A 8000 iu/kg, Vit D 1500 iu/kg, Vit E 50 iu/kg, Moisture 8%, Copper 15mg/kg, Sodium 0.40%, Calcium 0.93%, Phosphorus 0.64%, Magnesium 0.13%.

Eller

James Welbeloved:

Turkey & Rice Kibble

Adult

Ingredients and analysis

Ingredients: Rice, turkey meat meal, oats, whole linseed, turkey gravy, turkey fat, sugar beet pulp, alfalfa, natural seaweed, chicory extract, sodium chloride, calcium carbonate, lysine, D,L-methionine, yucca extract, threonine, JWB special ingredients.

Contains: Min 26% turkey, min 26% rice, min 19% oats.

Typical analysis: Protein 21%, oil 10%, fibre 4%, ash 7.5%, omega-3 fatty acids 1.0%, omega-6 fatty acids 2.5%.

Det er til en lettere overvægtig labrador tæve på 1 år (Coco :vuf:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mette1107

Det er mere at finde et produkt der er med lavt fedtindhold og i en god kvalitet.... Og har hørt godt om disse 2 mærker.Så ville høre jeres erfaringer. Kan købe dem billigere i England.

Hun er på Fish4Dogs lige nu men fungerer hun desværre ikke så godt på :cry:. Hendes pels er blevet mat og skællende og hendes afførring meget hård. Og så fælder hun over dobbelts så meget som hun plejer.... Hun har fået det en lille mdr tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mette1107
Aslan siger mums til JW HVIS det er af mærket duck :mrgreen:

Men jeg kender kun til det som godbidder.

Jeg kiggede på Burns en årgang, og det ser altså også lækkert ud.

Jeg synes også begge dele ser vildt godt ud :5up:! Men hælder nok mest til Burns.... Men måske det med "Oats" indholdet er for voldsomt... :vedikke:?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor er korn egentlig så skidt når det er sammensat som i denne udgave :vedikke:??

Fordi hunde ikke er vegetarer

Dvs. det protein hunde skal have for at leve skal være fra kød ikke korn.

Den eneste grund til at udvinde proteinet af korn i stedet for kød er prisen, korn er billigere end kød af god kvalitet.

Hvis jeg skal finde et slankefoder til min hund så vil jeg se efter et foder hvor første ingrediens er kød, magert kød som fx kanin eller kylling, jeg ville have så lidt billigt fyld i som muligt dvs. grønsager i stedet for korn, kød i stedet for animalske biprodukter og så videre.

Det foder du har her er efter min mening alt for dyrt i forhold til kvaliteten, det er lavet på billige ingredienser og burde være en del billigere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mette1107
Fordi hunde ikke er vegetarer

Dvs. det protein hunde skal have for at leve skal være fra kød ikke korn.

Den eneste grund til at udvinde proteinet af korn i stedet for kød er prisen, korn er billigere end kød af god kvalitet.

Hvis jeg skal finde et slankefoder til min hund så vil jeg se efter et foder hvor første ingrediens er kød, magert kød som fx kanin eller kylling, jeg ville have så lidt billigt fyld i som muligt dvs. grønsager i stedet for korn, kød i stedet for animalske biprodukter og så videre.

Det foder du har her er efter min mening alt for dyrt i forhold til kvaliteten, det er lavet på billige ingredienser og burde være en del billigere.

OK, er taget til efterretning :hmm:! Er der noget fedtfattigt produkt til store hunde du kan anbefale? Ved det er en urskov, men bare din personlige erfaring?

Vi har prøvet Olivers, Fromm og Fish4Dogs

Link til indlæg
Del på andre sites

OK, er taget til efterretning :hmm:! Er der noget fedtfattigt produkt til store hunde du kan anbefale? Ved det er en urskov, men bare din personlige erfaring?

Vi har prøvet Olivers, Fromm og Fish4Dogs

der er mange muligheder men den her

Pronature Holistic Senior or Less Active

kan jeg godt lide :-D

eller den her: Wolfsblut - Wild Pacific hundefoder uden korn

eller den:

Acana Light & Fit

Link til indlæg
Del på andre sites

Wolfblut har også en nyere variant, men den fåes vist ikke herhjemme. Den hedder Cold River og er med forel og sød kartoffel. Har en fedt% på 9 og jeg mener protein var på 18%.

Men så skal den bestilles i Tyskland:-D Den har jeg selv overvejet at prøve en lille pose af.. bare som guffer eller sårn:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites