Hop til indhold

Hvad har du senest lært din hund?

Trei
 Share

Recommended Posts

Synes det kunne være hyggeligt med en tråd, hvor vi kan prale af hvad vi sidst har lært vores hunde, så håber at I har lyst til at deltage. :vuf:

Det seneste jeg har lært Ozzie er at dutte på mine fødder - når jeg spørger hvilken én, der er venstre fod dutter hun den og når jeg spørger hvilken der er højre fod dutter hun den... det skal ikke bruges til andet end det sjov det er. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes det kunne være hyggeligt med en tråd, hvor vi kan prale af hvad vi sidst har lært vores hunde, så håber at I har lyst til at deltage. :vuf:

Det seneste jeg har lært Ozzie er at dutte på mine fødder - når jeg spørger hvilken én, der er venstre fod dutter hun den og når jeg spørger hvilken der er højre fod dutter hun den... det skal ikke bruges til andet end det sjov det er. :mrgreen:

Hvor er det sejt, sikke dog en sød øvelse :-D

Luna er i gang med at lære at bakke i mellem mine ben, og det er hun efterhånden blevet ret god til :mrgreen:

Jeg filmer det lige i morgen, så I kan se hvor dygtig hun er :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Pablo og jeg lavede vores egen leg i dag...så Pablo har lært at skyde lerduer...

Jeg fandt ud af at klasker man en halvrådden gren mod et træ flyver der et stykke på en 15-20cm af og 4-6 meter væk...hehe...og så råbte jeg "klar" *klask*...og hver gang jeg råbte "klar" smed han den forrige gren og stillede sig op til at gribe den næste...åndssvage mig, men han synes da det var sjovt...hehe...nogen gange skal man vel bare være spontan...:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fik jo lektier for sidste gang jeg var til trick/dogdancing kursus ( 2 x heldags kursus med Anja og Sofie far dogdancers.dk)

Jeg trak en seddel hvor der stod "Tæppe".

Jeg er så gået igang med at øve:

1. Nana ligger på et tæppe

2. Tager fat i snippen/hjørnet

3. Ruller rundt med snippen i munden

4. Ender op med at være indhyllet i tæppet.

Det går faktisk ret godt. Vi er nået til der hvor hun kan rulle halvt rundt med snippen i munden, så giver hun desværre slip resten af vejen.

Jeg er nok gået lidt for hurtigt frem og må så gå et skridt tilbage.

Link til indlæg
Del på andre sites

Suzi har lige lært at "hviske" ... når jeg siger hviske så gør hun som om hun skal gø men ender med en hvissellyd og når der siges "gi hals" så gøer hun alm. :klap:

Jill er ved at lære "High five" ...

og Pomkin er færdig uddannet som ballerina.. hun kan nu danse 6 gange om sig selv på bagben uden at gå ned på noget tidspunkt.

Money har lige lært at sidde på bagben mens hun "vinker" :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min pointer har jeg lært, at tage poten over sin næse.

Min kleiner lister, når jeg hvisker, og går lidt ned i knæ, sådan kan vi fortsætte i lang tid, jeg må have ham med på pürsch :-D

Èn af mine drenter, åbner en bestemt skuffe for mig.

+ selvfølgelig en masse andre ting , med at dutte på musemåtter, henholdsvis med pote på den ene side og snuden på den anden side, dække på musemåtter rundt omkring, og en hel masse andet unyttigt :blink:

Jeg har ikke lige en idé, til hvad det næste skal være.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
at bakke væk fra mig:5up:

Det har Pablo og Victoria også lige lært, men det var fordi de havde taget en hvid t-shirt ned fra radiatoren og begyndt at stå og flå i den på gulvet...så hvis "for h*****e da!" er en kommando har de lært noget nyt....hehe...

Gætter på du nok har brugt en lidt mere pædagogisk og positiv indgangsvinkel...:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har Pablo og Victoria også lige lært, men det var fordi de havde taget en hvid t-shirt ned fra radiatoren og begyndt at stå og flå i den på gulvet...så hvis "for h*****e da!" er en kommando har de lært noget nyt....hehe...

Gætter på du nok har brugt en lidt mere pædagogisk og positiv indgangsvinkel...:mrgreen:

:klap::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen Larsen

Jeg har lært Laika, at hvis jeg siger er mor tosset, snurre hun 3 rundt om sig selv og lægger sig ned

Hvis jeg siger er far sød gør hun 3 gange og hopper op på mit knæ

Ja lidt undskabsfuld har man vel lov at være :mrgreen::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sheila har lige lært at bede bordbøn (sidde med poterne på mit ben og snuden mellem sine egen poter) og at tænde lyset på en standerlampe, der har trykknap til foden. Hun kan så ikke trykke hårdt nok til at tænde ret tit endnu:)

Mysla har efterhånden, endelig, styr på apport, stå og bukke, det nyeste er vist dog en ting hun selv fandt på den anden dag, at tage poten over næsen:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige for tiden er jeg i gang med at lære Mille at åbne en skuffe, hente en klud, komme hen til mig og tørre mig om munden med den. Indtil videre er "åbne skuffen, tage kluden og komme hen til mig" indlært og resten af øvelsen skal så kobles herpå.

Vi er nået dertil hvor hun "trykker" kluden meget hårdt mod munden i een bevægelse - hvorefter hun lader den falde. Næste skridt er at lære hende at holde kluden i kontakt med munden og herefter den "tørrende" bevægelse. Indtil videre tror hun det handler om at trykke så hårdt som muligt, så vi arbejder med at det ikke handler om at slå mine tænder ud af munden:lol:

Det seneste færdige trick vi har lært, er at Mille ser hvilken hånd jeg har en godbid i, hvorefter jeg knytter begge hænder og fører dem ud til siden. Herefter skal hun dutte på den hånd uden godbidden, for at "åbne" den med godbidden - impulskontrol:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige for tiden er jeg i gang med at lære Mille at åbne en skuffe, hente en klud, komme hen til mig og tørre mig om munden med den.

Det var da den sygeste øvelse :shock::lol:

Ørrmnnh.. vi er gået i gang med kig og dutte :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var da den sygeste øvelse :shock::lol:

Ørrmnnh.. vi er gået i gang med kig og dutte :genert:

Håber ikke du mener sygeste som i sygelig eller aparte:lol: Jeg var ude efter en øvelse hvor det handlede om at fokusere på at forfine en bevægelse og arbejde med mere ro.

Hun kunne allerede de forskellige ting hver for sig. Vi er også startet med dut/target engang og Mille er 7 år og kan derfor en del grundting.

Det var let at kæde duttet med kluden på munden, fordi hun i forvejen kunne "kys" = dut på kinden. Så drejede jeg bare hovedet lidt for at hjælpe forståelsen af, at det er munden (når hun har en klud), der skal duttes på:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Håber ikke du mener sygeste som i sygelig eller aparte:lol: Jeg var ude efter en øvelse hvor det handlede om at fokusere på at forfine en bevægelse og arbejde med mere ro.

Hun kunne allerede de forskellige ting hver for sig. Vi er også startet med dut/target engang og Mille er 7 år og kan derfor en del grundting.

Det var let at kæde duttet med kluden på munden, fordi hun i forvejen kunne "kys" = dut på kinden. Så drejede jeg bare hovedet lidt for at hjælpe forståelsen af, at det er munden (når hun har en klud), der skal duttes på:-D

Nej, sygeste som hold op en vildt avanceret øvelse! Synes det lyder vildt sejt :-D

Min mand var også ved at falde bagover da jeg læste det højt :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sheila har lige lært at bede bordbøn (sidde med poterne på mit ben og snuden mellem sine egen poter) og at tænde lyset på en standerlampe, der har trykknap til foden. Hun kan så ikke trykke hårdt nok til at tænde ret tit endnu:)

Mysla har efterhånden, endelig, styr på apport, stå og bukke, det nyeste er vist dog en ting hun selv fandt på den anden dag, at tage poten over næsen:klap:

:klap: fantastisk - så kan hende og Karla lave lysshow sammen snart :mrgreen:

Karla kan anbefale at lave potetarget i fuld fart på trykknappen - det gør det nemmere at trykke den ned :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites