Hop til indhold

Hvad har du senest lært din hund?

Trei
 Share

Recommended Posts

Her igår og idag har vi leget med bøffelfløjten og nu er vi nået til, at når jeg fløjter med trillen fra den ene ende af huset, så kommer Victor. Det er første hak i vores indkalds-træning :-)

Pt. lyder det desværre nok for naboerne, som om at vi har fået besøg af DJ Aligator :hmm: pga. den trille...håber de bærer over :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

God tråd :5up:

Giver en gode ideer til adnre øvelser trick man kan lave med sin hund :klap:

Har en plan om at lære koda at danse på stedet hehe og det træner vi og prøver at få sat noget tid på... har optaget lille film af det...

kvaliteten er ikke så god men man kan godt se det lidt :mrgreen:

[media]

[/media]
Link til indlæg
Del på andre sites

Det seneste jeg har lært Misja er, at svømme i en svømmehal - nå ja, det lyder måske ikke af en øvelse, men det var faktisk svært at få hende til at gå i vandet derinde :genert:

Vi har forfinet øvelsen "samle op", den startede med at jeg bare tabte noget ud af hænderne, sagde Hov! og for sjov bad hende samle op for mig fordi jeg den dag havde møg ondt i ryggen.

Nu er det blevet til at bare jeg siger Hov! og kigger på den ting jeg har "tabt", iler hun hen og samler genstanden op til mig :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har et par stykker fra nogle træningssessioner

Nåårh han er dygtig! Tak for dem, dem skal Anders se når han kommer hjem!

Synes det er super kært at Tyson gør når han bakker :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Det sidste trick jeg har lært Chili er at blive endnu bedre til at gå venstre ind når hun skal gå på plads, i stedet for at løbe rundt om mig.

Caia's sidste nyindlærte trick er at bakke, samt at vinke med begge poter.

Hvis vi snakker lydighed, er det klasse 3 spring med apport, samt næsepind med 4 pinde og klasse 2 indkald som det sidste.

Pt. er jeg i gang med at forbedre elefanten hos dem begge :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

hvor ser det bare godt ud Sonja :5up: hvordan startede du bak-væk-fra-mig øvelsen? Karla kan bakke mellem mine ben og efterhånden ved at være ret sej til at bakke ved siden af mig også...

men hvordan søren får jeg hende til at bakke væk fra mig?

Jeg gik stille og roligt imod ham. Så snart han tog det mindste skridt bagud, belønnede jeg.

Jeg har dog set nogle gøre det rigtig smart ved at lokke hunden lidt ind mellem deres ben. Så tager hunden helt automatisk et par skridt tilbage for at komme fri fra benene, og så kan man skynde sig at klikke og belønne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Yay.. Her vil jeg gerne dele noget med jer, som vi endelig langt om længe har fået os taget sammen til at lære Akira :mrgreen: Nemlig at gå pænt!!

Ja, vi har været ret meget sløve i optrækket og bare fundet os i hendes trækkeri, som var meget voldsomt, men så i januar måned, gjorde vi noget ved det og efter 1-2 måneder går Akira nu rigtig pænt i snor. Der er lige nogle eneklte steder hvor hun trækker lidt, hvis vi er på vej til hendes ynglings steder, men efter 2 stop, går hun pænt igen, så det er til at leve med. :5up:

Hun har også lært at gribe godbidder, der bliver lagt på næsen af hende, hun griber 6 ud af 10, hvilket er flot, når det ikke er så længe siden vi begyndte at træne det :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg gik stille og roligt imod ham. Så snart han tog det mindste skridt bagud, belønnede jeg.

Jeg har dog set nogle gøre det rigtig smart ved at lokke hunden lidt ind mellem deres ben. Så tager hunden helt automatisk et par skridt tilbage for at komme fri fra benene, og så kan man skynde sig at klikke og belønne.

:stupid: ja selvfølgelig - nogen gange kan man ikke se skoven for bare træer :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites