Hop til indhold

Sele der ikke trykker på halsen


Lonny
 Share

Recommended Posts

Jeg leder efter en sele der ikke trykker på halsen, Luna har denne sele, men selvom jeg jo troede den var god, så generer det hende at den trykker på det nederste af halsen.

 

productimage.asp?image=02-1309-200-M_9.jpg&folder=3402&width=250

 

Men jeg syntes ikke rigtig jeg kan finde en sele der ikke kommer til at trykke på den nederste del af halsen, så jeg håbede, at der var nogen af jer der måske vidste det, eller ved hvor man kan få lavet en special sele?

Link til indlæg
Del på andre sites

En K9 sidder kun på brystkassen :5up: Både Alto og Sookie har dem. Tror næsten Luna kan passe Sookie´s (altså hvis mave-remmen bliver spændt lidt ind :blink:) - men du må gerne prøve den på hende, før du bestemmer dig til at købe et eller andet "krap" :mrgreen:

 

Jeg har også en Trixie du kan prøve :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

En K9 sidder kun på brystkassen :5up: Både Alto og Sookie har dem. Tror næsten Luna kan passe Sookie´s (altså hvis mave-remmen bliver spændt lidt ind :blink:) - men du må gerne prøve den på hende, før du bestemmer dig til at købe et eller andet "krap" :mrgreen:

 

Jeg har også en Trixie du kan prøve :5up:

 

Jamen så mangler jeg jo bare at du inviterer på den kop kaffe du lovede :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

:engel::mrgreen::blink: altså du kan bare komme ved 16-tiden :blink: men begge hunde er helt "døde" - De har været oppe hos Stella, Tex, Freja, Mille og alle kattene igår :mrgreen: så træning med Sookie bliver nok ikke idag :blink: Har også lige en dåbskjole jeg skal have gjort færdig for jeg gider ikke se på min symaskine hele næste uge
Link til indlæg
Del på andre sites

I dag er nok ikke en god dag, Luna vækkede mig kl. 6, og da jeg så ville tage en formiddagslur, så ville tøsen bestemt ikke sove, og nu ligger hun så og flader ud på sofaen :evil:

 

Dette kombineret med at det er den tid på måneden, har formået at gøre mig så skidesur at jeg ikke engang tør gå ud og træne med hende af frygt for at miste mit temperament :oops:

Jeg ved ikke om det kun er mig, men nogen gange kan jeg bare vågne op om morgenen og være totalt rasende helt uden grund, og dette er en af de dage :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke om det kun er mig, men nogen gange kan jeg bare vågne op om morgenen og være totalt rasende helt uden grund, og dette er en af de dage :blink:

 

 

:ae:fra mig for sådan nogle dage er altså noget møg, ved det for dem har jeg også :cry:

 

Edit:

 

Ang sele kan jeg ikke hjælpe for Zacko har samme model bare fra Hurrta og den er rigtig god til ham

Link til indlæg
Del på andre sites

I dag er nok ikke en god dag, Luna vækkede mig kl. 6, og da jeg så ville tage en formiddagslur, så ville tøsen bestemt ikke sove, og nu ligger hun så og flader ud på sofaen :evil:

 

Dette kombineret med at det er den tid på måneden, har formået at gøre mig så skidesur at jeg ikke engang tør gå ud og træne med hende af frygt for at miste mit temperament :oops:

Jeg ved ikke om det kun er mig, men nogen gange kan jeg bare vågne op om morgenen og være totalt rasende helt uden grund, og dette er en af de dage :blink:

 

Det er helt iorden - kender godt til temperamentet :blink:

 

Jeg tager bare trixi selen med på tirsdag til træning - så kan Luna prøve den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Demn her sele kan du selv justere hvor langt nede på brystet den samles

 

Hunter Dog Harness Vario Ypsilon: Great Deals at zooplus

 

Hvis man justerer krydset til at sidde længere nede, vil det så ikke bare glide op, og rygstykket vil dermed havne længere nede på ryggen?

 

k9 selen passede ikke cujo, den han har nu som du har passede bedre ... så prøv en k9 før du køber :blink:

 

Hvilken sele har Cujo?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man justerer krydset til at sidde længere nede, vil det så ikke bare glide op, og rygstykket vil dermed havne længere nede på ryggen?

 

 

Jo. Det er sådan en sele Bonnie har, og den trykker på halsen uanset hvordan man spænder på den. Hun har den på, på mit signatur billede.

 

Den sidder egentlig meget fint på resten af hende, men jeg tror det er fordi hun har en meget dyb brystkasse at den desværre sidder så langt oppe ved halsen.

 

Jeg vil rigtig gerne have en læder sele, og jeg tænkte om der var nogen der har erfaring med Kenjan's læderseler??

(Hvis det er ok at jeg spørger i din tråd, Lonny? :oops:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo. Det er sådan en sele Bonnie har, og den trykker på halsen uanset hvordan man spænder på den. Hun har den på, på mit signatur billede.

 

Den sidder egentlig meget fint på resten af hende, men jeg tror det er fordi hun har en meget dyb brystkasse at den desværre sidder så langt oppe ved halsen.

 

Jeg vil rigtig gerne have en læder sele, og jeg tænkte om der var nogen der har erfaring med Kenjan's læderseler??

(Hvis det er ok at jeg spørger i din tråd, Lonny? :oops:)

 

Det er helt ok :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man justerer krydset til at sidde længere nede, vil det så ikke bare glide op, og rygstykket vil dermed havne længere nede på ryggen?

Sådan som jeg ser den sele, BURDE den ikke gøre det, da længden fra nakken til under maven jo ikke bliver forlænget, det er kun punktet hvor de to remme rundt om halsen mødes, der bliver forskubbet nedad.

 

Ragdoll, er du helt sikker på det er sådan en sele du har, og ikke bare en almindelig "H" sele??

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan som jeg ser den sele, BURDE den ikke gøre det, da længden fra nakken til under maven jo ikke bliver forlænget, det er kun punktet hvor de to remme rundt om halsen mødes, der bliver forskubbet nedad.

 

Ragdoll, er du helt sikker på det er sådan en sele du har, og ikke bare en almindelig "H" sele??

 

De sælger sådan nogle hos Kenjan, så måske skulle jeg lige tage Luna med forbi og se hvad der sker hvis hun trækker i sådan en.

Link til indlæg
Del på andre sites

den du snakker om i indlæg 1, du anbefalede den selv til os :lol:

 

Den sad også perfekt på Baldur, men Luna har sart luftrør, og der skal ikke særligt meget til før hun hoster af det. For hende er det nok bare at læne sig ind over kanten på en kasse :confused:

 

Hun hader sin sele og sit halsbånd af et godt hjerte, og jeg tænkte at det måske er fordi hun har dette lidt sarte luftrør?

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan som jeg ser den sele, BURDE den ikke gøre det, da længden fra nakken til under maven jo ikke bliver forlænget, det er kun punktet hvor de to remme rundt om halsen mødes, der bliver forskubbet nedad.

 

Ragdoll, er du helt sikker på det er sådan en sele du har, og ikke bare en almindelig "H" sele??[/QUOTE]

 

Ja, det er sådan en jeg har. Men det er da muligt at det er fordi Bonnie er en Greyhound og derfor har en lidt anderledes anatomi end andre hunde, at den bare ikke sidder så fint på hende.

Måske passer den fint nok til Luna.

 

Men du møder jo jævnligt greyhounds kan jeg se på dine billeder. Er der nogen af dem der går med sele, og i så fald hvilke?? (Hvis du altså vil spørge fra mig :oops:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Carrie har sådan en fleecesele ligesom som Lexi's pink (som Merlin bruger nu)

061.jpg

 

En af dem på turen den anden dag havde en af dem man klipser sammen på ryggen (men dem er jeg ikke meget for). Man ser ikke vildt mange greys i seler, de bruger for det meste hound collars, og de går for det meste rigtig pænt i snor :engel:

 

Jamen, hva' er det for et mærke den fleece sele er?

 

Jeg har også hound collars til Bonnie, som iøvrigt går vældig pænt og artigt, nå..:fornaermet::mrgreen:

 

Men jeg kan bedst lide at hun skal ha' sele på, for det ER altså en temmelig lang og tynd hals de har, og selv om hun aldrig trækker når hun går, så sker det altså en gang imellem hun laver udfald når hun ser en fugl lette tæt på og hun har glemt at hun er i snor....:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...