Hop til indhold

"Hvad har din hund kostet?"


Gæst Marie Svane
 Share

Recommended Posts

Jeg synes også det er et underligt spørgsmål 'nej hvor er den sød, hvad har den kostet?' - irriterer mig så meget, at jeg plejer og sige det er en sjælden afrikansk pygmæhund og jeg har betalt 35.000 :oops:, har aldrig fået spørgsmålet fra 'fornuftige' folk.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 127
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hmm, kan da godt høre, at vi bliver spurgt af forskellige personer - har sikkert noget at gøre med området vi bor i! :-D

 

Jeg er indtil videre kun blevet spurgt af andre hundeejere, som vi har mødt på vores ture i parken.

 

Og så en gang eller to, er der nogle, der simpelthen bare har forelsket sig i Møffe på afstand og så, mens de har nusset, spurgt hvad sådan én løber op i. Det ser jeg nu ikke noget ondt i og det har virket som ren nysgerrighed og ikke sådan noget - nu skal jeg ud og have en berner!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes også det er et underligt spørgsmål 'nej hvor er den sød, hvad har den kostet?' - irriterer mig så meget, at jeg plejer og sige det er en sjælden afrikansk pygmæhund og jeg har betalt 35.000 :oops:, har aldrig fået spørgsmålet fra 'fornuftige' folk.

 

Ha ha:lol: jeg bliver også nogle gange overfaldet af folk når Vic og mig venter på bussen, hvor småtøser siger ting som "nej hvor er den sød, den ligner en bamse" og så "hvad er'ed for'nen"? og efterfulgt af pris spørgsmål...og prøven på at gramse på Vix. Det er altid noget der for mig viser om folk er hunde-kyndige, om man bare stikker snitterne hen til en hund uden at spørge om lov :stupid:

 

Så siger jeg nix pille ved Vixen, og flytter folks hænder hvis de ikke fatter det. Ville ønske jeg havde ryggrad til at sige "smut i BR og køb en batteri-dreven chihuahua", men det arbejder jeg på. Må muligvis have en ryggrads-transplantation :engel:Vixen er ikke nogen gramse-bamse :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mon ikke det er fordi at folk snakker så meget om hvor dyre de små hunde efterhånden er blevet (det er jo noget af en dyr kg.pris :slem:)

 

Jeg er ligeglad om folk spørg og hvordan de spørg, men der er jo nok mere fordi de mest spørg ind til om det ikke er dyrt at få en hund fra udlandet :blink: så når folk spørg mig er det nok mest fordi de tænker i vacc, fly transport osv

 

Hvis jeg møder folk med en ægte chi så spørg jeg også om prisen da jeg selv gerne har ville have en men ikke har ville gi det for dem (håber nok naivt at prisen er faldet siden jeg sidst spurgte .. hehe )... så jeg nøjes med mine små "sorte" :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj

Jeg kan da sagtens finde på at spørge om hvad prislejet er i en given race, når jeg møder folk rundt omkring ?

 

Det ser jeg intet forkert i :blink:

 

Men ok det er så nok bare mig *g*

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan da sagtens finde på at spørge om hvad prislejet er i en given race, når jeg møder folk rundt omkring ?

 

Det ser jeg intet forkert i :blink:

 

Men ok det er så nok bare mig *g*

 

Som det første? sådan sød hund, hvad koster den? synes ellers ikke jeg er sippet, bliver jo også ofte spurgte om hun ikke kan gå selv etc :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er blevet spurgt på mit arbejde, da jeg have Pajko med. Og svarede at racen, i Danmark, koster mellem 9000 og 13000 alt efter hvor man køber den.

Men at det koster såååå meget mere at have hund.

 

 

Synes også det er lidt underligt, når folk i toget spørg; "Er den udvokset - Hvad har den kostet?"

Når jeg svare han bliver på størrelse med en cocker, mister de fleste interessen.. :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er vel ikke værrer end at folk spørger om hvad man givet for bilen, huset, fladskærmen..osv:vedikke: Man kunne ved samme lejlighed lige fortælle hvor der er en opdrætter og hvorfor man skal undgå de billige importer

 

Svare man jamen så spare man jo bare folk for at bruge tid på søgning på nettet...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke noget imod at svare på hvad det kostede at købe Luna, men jeg nægter at svare på hvor meget det koster at have hund, men det er nu mest fordi jeg nægter at sætte mig ned og lave regnestykket, og finde ud af at jeg rent faktisk slet ikke har råd :oops:

 

Åh gud, det skal jeg bestemt ikke regne på :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Som det første? sådan sød hund, hvad koster den? synes ellers ikke jeg er sippet, bliver jo også ofte spurgte om hun ikke kan gå selv etc :-D

 

Den bliver jeg hele tiden spurgt om :mrgreen:, på vej ind i bussen, eller midt på gågaden. Når jeg så fortæller (hvis det er en af de dage hvor jeg gider at fortælle det igen-igen, eller der er tid inden bussen kommer;-)), at det faktisk er et krav fra NT's side, at hunden er i taske for at den må køre med, og at den skam kun er i tasken for kunne få lov at komme med bussen, så bliver folk meget forbavsede. Det er der mange der ikke ved.

 

Derimod er det direkte dumt at spørge om, en paps ikke kan gå selv inde i gågaden, hvor der er meget befærdet midt i myldretiden:stupid: (hvordan skal jeg fragte ham fra a til b når jeg har venner der bor centralt, som også har hunde som vi gerne vil ind og besøge?) Skal vi bare "komme ud over" at han er en lille hund, og så bare tage chancen, og krydse fingre for at ingen træder på ham :roll:. Narh...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj
Som det første? sådan sød hund, hvad koster den? synes ellers ikke jeg er sippet, bliver jo også ofte spurgte om hun ikke kan gå selv etc :-D

 

Plejer at spørge hvad hunden hedder ;-)

 

Men jeg er ikke bleg for at spørge ind til en race, opdrætter pris osv, som noget fa det første.

 

Kan slet ikke forstå at det er sådan et "tabu"

 

Ligesom jeg heller ikke fatter visse opdrættere bliver "fornærmet" over man spørger hvad deres hvalpe koster, jeg kigger da også på prisskilte når jeg handler alt muligt andet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg indrømmer gerne, at når jeg googler hunderacer osv, at jeg også forsøger at finde ud af prisen. Måske fordi mange af de racer, vi har haft kigget på, ligger nogle gange på mellem 20-25.000 kr, og så er det altså rart at vide hvor meget man lige skal have sparet sammen :D Vi er jo førstegangshundekøbere, og så skal der også købes alverdens udstyr osv, så der skal spares en del op, hvis man beslutter sig for en hund til 25 K. Så ved at tjekke priser har vi kunne vurdere om det var til sommer eller først året efter, at vi kunne få sådan en race.

 

Men fik jeg en af hund til 25K, så vil jeg aldrig nogensinde fortælle det af frygt for at nogle ville finde på at stjæle den. Så vil jeg altid sige, at den vist kostede et par tusinde kroner. Men ikke fordi folk ikke må vide hvad jeg har givet for min hund, hvis de selv overvejer racen, for det synes jeg er helt fair nok.

Link til indlæg
Del på andre sites

Plejer at spørge hvad hunden hedder ;-)

 

Men jeg er ikke bleg for at spørge ind til en race, opdrætter pris osv, som noget fa det første.

 

Kan slet ikke forstå at det er sådan et "tabu"

 

Ligesom jeg heller ikke fatter visse opdrættere bliver "fornærmet" over man spørger hvad deres hvalpe koster, jeg kigger da også på prisskilte når jeg handler alt muligt andet.

Ja, det har jeg også oplevet. Selvfølgelig vil jeg da vide, hvad jeg skal betale. Det ændrer da ikke på mine følelser for hunden. Jeg skrev til en opdrætter og spurgte blandt mange andre ting til prisen og fik bare svar om, at de da virkelig ikke kunne forudsige, hvad næste kuld ville koste...og så sluttede vores korrespondance egentlig dér, for jeg syntes det var så surt og useriøst.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det har jeg også oplevet. Selvfølgelig vil jeg da vide, hvad jeg skal betale. Det ændrer da ikke på mine følelser for hunden. Jeg skrev til en opdrætter og spurgte blandt mange andre ting til prisen og fik bare svar om, at de da virkelig ikke kunne forudsige, hvad næste kuld ville koste...og så sluttede vores korrespondance egentlig dér, for jeg syntes det var så surt og useriøst.

 

Det har jeg også prøvet, hvor jeg hos en opdrætter fik standardbeskeden "men at jeg vi var da hjertelig velkommen til at komme ud os se hvalpene, når de kom, og derefter kunne vi snakke pris". Hun boede så i den anden ende af landet :rolleyes: Det syntes Victor mor og far var lidt lurendrejeri.

 

Selvfølgelig er opdrætterne ude efter seriøse købere, men det er vel noget andet, når man skriver/ringer til en opdrætter, med henblik på hvalpekøb.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har jeg også prøvet, hvor jeg hos en opdrætter fik standardbeskeden "men at jeg vi var da hjertelig velkommen til at komme ud os se hvalpene, når de kom, og derefter kunne vi snakke pris". Hun boede så i den anden ende af landet :rolleyes: Det syntes Victor mor og far var lidt lurendrejeri.

 

Selvfølgelig er opdrætterne ude efter seriøse købere, men det er vel noget andet, når man skriver/ringer til en opdrætter, med henblik på hvalpekøb.

Jeg har aldrig spurgt, for vil jeg have en hvalp fra stedet, så skal jeg også nok være villig til at betale hvad det koster.

Stella havde vi set på 3 gange, reserveret og lagt depositum inden jeg spurgte om slut-pris, med Asta var det opdrætter selv der oplyste prisen over mail. Det var efter jeg havde kørt til Sverige og tilbage igen 1. gang :vedikke:

Jeg har begge gange haft en idé om prisleje, men aldrig det konkrete.

 

Når jeg skal lave et kuld, vil jeg altså helt ærligt også have det svært med folk der spørger om pris som det første. Hvis man ønsker en hund fra mit opdræt, bør man være mere interesseret i temperament, resultater, foder osv. Ikke om hvalpen koster 8.000 eller 9.000 kr.

 

Bare min mening :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har aldrig spurgt, for vil jeg have en hvalp fra stedet, så skal jeg også nok være villig til at betale hvad det koster.

Stella havde vi set på 3 gange, reserveret og lagt depositum inden jeg spurgte om slut-pris, med Asta var det opdrætter selv der oplyste prisen over mail. Det var efter jeg havde kørt til Sverige og tilbage igen 1. gang :vedikke:

Jeg har begge gange haft en idé om prisleje, men aldrig det konkrete.

 

Når jeg skal lave et kuld, vil jeg altså helt ærligt også have det svært med folk der spørger om pris som det første. Hvis man ønsker en hund fra mit opdræt, bør man være mere interesseret i temperament, resultater, foder osv. Ikke om hvalpen koster 8.000 eller 9.000 kr.

 

Bare min mening :vedikke:

 

Men det ene udelukker vel ikke nødvendigvis det andet? Jeg mener, at bare fordi at jeg spørger om prisen, så er det jo ikke ensbetydende med at der ikke indgår andre ting i mine betragtninger?

Link til indlæg
Del på andre sites

Men det ene udelukker vel ikke nødvendigvis det andet? Jeg mener, at bare fordi at jeg spørger om prisen, så er det jo ikke ensbetydende med at der ikke indgår andre ting i mine betragtninger?

Næ det gør det nok ikke, men jeg synes det fortælle noget om prioriteter når pris-spørgsmålet kommer som det første eller tiende! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har aldrig spurgt, for vil jeg have en hvalp fra stedet, så skal jeg også nok være villig til at betale hvad det koster.

Stella havde vi set på 3 gange, reserveret og lagt depositum inden jeg spurgte om slut-pris, med Asta var det opdrætter selv der oplyste prisen over mail. Det var efter jeg havde kørt til Sverige og tilbage igen 1. gang :vedikke:

Jeg har begge gange haft en idé om prisleje, men aldrig det konkrete.

 

Når jeg skal lave et kuld, vil jeg altså helt ærligt også have det svært med folk der spørger om pris som det første. Hvis man ønsker en hund fra mit opdræt, bør man være mere interesseret i temperament, resultater, foder osv. Ikke om hvalpen koster 8.000 eller 9.000 kr.

 

Bare min mening :vedikke:

Men sålænge man ved at prislejet ligger på +/- 3000 så er det jo også fint nok, men man har jo ingen ide om hvad prislejet for den race ligger på, hvis man ikke spørger. Hvis en race koster 30.000 kr, så må jeg ærligt indrømme, at så kan den være nok så fantastisk, men så må jeg nok takke nej.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men sålænge man ved at prislejet ligger på +/- 3000 så er det jo også fint nok, men man har jo ingen ide om hvad prislejet for den race ligger på, hvis man ikke spørger. Hvis en race koster 30.000 kr, så må jeg ærligt indrømme, at så kan den være nok så fantastisk, men så må jeg nok takke nej.

Handler det ikke bare om at undersøge markedet lidt? Jeg vidste jo godt at en Cairn lå på 7.000-10.000 kr og en svensk Staby 10.000-13.000 og en dansk på 8.500.

Er det ikke en del af det at sætte sig ind i racen?

 

For jo, selvfølgeligt vil jeg gerne vide det, hvis jeg kigger på racer der kan ligge i 30.000 :shock: deeet ville jeg sgu nok alligevel aldrig give for en hund i øvrigt. Men om jeg skal af med 7.000 eller om jeg skal af med 9.000 er altså for mig mindre vigtigt end alt det andet.

 

Selvfølgeligt skal prisen diskuteres, men for mig er det et slags kvalitetsstempel, at folk ønsker at sætte sig ind i opdrættet i sig selv, inden de overvejer at købe hvalpen og dermed spørger på pris.

Giver det overhovedet mening? Er lidt svært at forklare føler jeg :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj

Køber i også bil,fladskærm osv, uden at spørge til prisen ?

 

Synes det er sjovt man ikke må spørge om prisen, uanset om man ved priserne ligger mellem 6-10.000 for racen.

 

Hvorfor gør det mig til en dårligere hunde-ejer at jeg gerne vil vide hvad hvalpen koster ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Handler det ikke bare om at undersøge markedet lidt? Jeg vidste jo godt at en Cairn lå på 7.000-10.000 kr og en svensk Staby 10.000-13.000 og en dansk på 8.500.

Er det ikke en del af det at sætte sig ind i racen?

 

For jo, selvfølgeligt vil jeg gerne vide det, hvis jeg kigger på racer der kan ligge i 30.000 :shock: deeet ville jeg sgu nok alligevel aldrig give for en hund i øvrigt. Men om jeg skal af med 7.000 eller om jeg skal af med 9.000 er altså for mig mindre vigtigt end alt det andet.

 

Selvfølgeligt skal prisen diskuteres, men for mig er det et slags kvalitetsstempel, at folk ønsker at sætte sig ind i opdrættet i sig selv, inden de overvejer at købe hvalpen og dermed spørger på pris.

Giver det overhovedet mening? Er lidt svært at forklare føler jeg :oops:

Vi kan hurtigt blive enige om, at det er useriøst kun at kontakte en opdrætter for at høre pris og ikke være interesseret i andet. Men måske har køber brugt tiden på at researche dit evt. opdræt meget seriøst og derfor ikke behøver at stille de andre relevante spørgsmål?

 

Men nogle af de racer, vi har haft kig på, er ret sjældne. Der er to 3 opdrættere i Europa til den ene race: i Polen, Frankrig og i Holland. Så det er ikke fordi, der f.eks har været information ud over hele nettet. Hvis jeg ville have en pris, så måtte jeg spørge en opdrætter. Og prisen varierede jo også om det var den polske opdrætter eller den hollandske. Tror der var en prisforskel på 5-6000 kr. Og det var faktisk ilde set at spørge til prisen til den race. Der var et internationalt debatforum, hvor jeg kunne se, at andre havde spurgt. Og de fik hver gang at vide, at den slags spurgte man ikke om, hvis man var interesseret nok. Og ja, jeg ville betale 25.000 kr for den hund...men det kræver altså lidt opsparing hos (specielt når der også skal købes udstyr):oops: Og så synes jeg altså det er okay at spørge. Det er ikek alle racer, som er populære og hvor du lige hurtigt kan google det.

 

Og drejer det sig om en hund til mellem 5 og 12.000 ja, så er det måske lidt ligegyldigt, men nu hvor jeg har fundet ud af at nogle racer er meget, meget dyre, så må jeg indrømme, at det er noget jeg tjekker hurtigt :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har aldrig spurgt, for vil jeg have en hvalp fra stedet, så skal jeg også nok være villig til at betale hvad det koster.

Stella havde vi set på 3 gange, reserveret og lagt depositum inden jeg spurgte om slut-pris, med Asta var det opdrætter selv der oplyste prisen over mail. Det var efter jeg havde kørt til Sverige og tilbage igen 1. gang :vedikke:

Jeg har begge gange haft en idé om prisleje, men aldrig det konkrete.

 

Når jeg skal lave et kuld, vil jeg altså helt ærligt også have det svært med folk der spørger om pris som det første. Hvis man ønsker en hund fra mit opdræt, bør man være mere interesseret i temperament, resultater, foder osv. Ikke om hvalpen koster 8.000 eller 9.000 kr.

 

Bare min mening :vedikke:

 

Vi havde haft en lang korrespondance inden da, og var seriøst interesserede.

 

Men det virkede som om opdrætter ville binde os, og ikke oplyse noget, så vi kunne kigge os omkring videre. Vi var bestemt ikke interesseret i at "prisshoppe".

 

Men lige mht. papillon, så ligger priserne fra 3000 til 10.000+, så er det da ikke urimeligt at vide i hvilken ende vi er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...