Gæst Aussies for ever Skrevet Marts 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Marts 15, 2010 For længe længe siden, den gang det var dejligt varmt og vi foråret, fik jeg taget nogle billeder af Sirius og jeg til en af de få undervisningstimer vi nåede hos Helle Poulsen - men det er først nu det er lykkes mig at åbne filen og jeg synes også I skulle have lov til at nyde disse billeder. Måske ikke verdens bedste hyrdebilleder (vi træner HOLD DE HÆNDER I RO!!! - jeg er slem til at dirigere ham rundt som en færdelsbetjent med flyvende arme og ben ), men der er vist ingen tvivl om at han nyder "arbejedet" efter at føren endelig lader ham arbejde ... og ignorere endelig det store tobenede dyr på billederne tak :blink: [ATTACH]23398[/ATTACH] [ATTACH]23399[/ATTACH] [ATTACH]23400[/ATTACH] [ATTACH]23401[/ATTACH] [ATTACH]23402[/ATTACH] Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret Marts 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 15, 2010 Er helt vild med det sidste billede især...Super billeder... Uha, det minder mig også om Caias hyrde timer i sommers.. Vil gerne hyrde noget mere med hende, måske bliver det til noget mere i løbet af året.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Marts 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 15, 2010 Dejlige billeder:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Splinten, mor og mig Besvaret Marts 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 15, 2010 Smukke dreng Vi vil også hyrde... overvejer meget at leje lidt jord, men de skal jo passes sådan nogle bæster Jeg tror simpelthen ikke, jeg kan finde tid til lige at svinge forbi en flok får hver dag oveni alt det andet - ville ellers være skønt! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Adele Besvaret Marts 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 15, 2010 Han er godt nok smuk! Fantastiske billeder! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Marts 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 15, 2010 Du to-benede er da køn! Med smilende øjne Det ser ud som om han nyder det, og jeg eeeelsker hans 2-farvede øjne Det der får på nummer 2 billede, i midten forrest, på mærkværdig vis formår det at se helt majestætisk ud selvom det da er den mærkeligste frisure den er endt op med Måske noget nyt inden for moden hos får Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Klüssendorf Besvaret Marts 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 15, 2010 Virkelig fine billeder med masser af liv Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Marts 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 16, 2010 Det ser da ud som om han nyder det, og set med mine øjne (og jeg aner intet om det ), så gør han det da rigtig godt, de er da samlet på hvert eneste billede :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Aussies for ever Besvaret Marts 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 16, 2010 Tak skal I have Hyrde er bare det bedste i verden - hvis man har en hyrdehund, men mulighederne begrænset, hvis man ikke selv har får. Jeg ville også vildt gerne have en lille flok på et leje stykke jord, men jeg aner ikke hvem jeg skulle danne et fårelaug med (har nemlig heller ikke mulighed for at tage derud hver dag) - og papirarbejdet ved at have får er næsten ubeskriveligt Hvis du flyttede til sjælland Splint, så kunne vi danne et fårelaug Det ser da ud som om han nyder det, og set med mine øjne (og jeg aner intet om det ), så gør han det da rigtig godt, de er da samlet på hvert eneste billede :5up: Tihi ,,, der skal nu lidt mere til end dette :blink: Hyrde er noget af det sværeste jeg har prøvet - LP gå hjem og læg dig, ialt for sådan en total krop (-sprog) spasser som mig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Marts 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 16, 2010 Tihi ,,, der skal nu lidt mere til end dette :blink: Hyrde er noget af det sværeste jeg har prøvet - LP gå hjem og læg dig, ialt for sådan en total krop (-sprog) spasser som mig Nå jeg troede "bare" at det gjaldt om at holde flokken samlet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Aussies for ever Besvaret Marts 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 16, 2010 Nå jeg troede "bare" at det gjaldt om at holde flokken samlet Holde flokken samlet er det basale, ligesom kontakt i lineføring. De næste skridt er er hunden kan dirigere dem rundt lige nøjagtigt hvor du vil - og i et tempo hvor dyrene ikke stresses unødvendigt, også skal de også kunne komme ned til fårene uden at sprede dem for alle vinde. Sirius er meget visuel, men visuel dirigering er ikke særlig hensigtmæssig i hyrdning. Ved vores andet forsøg i dirigering uden hånd (krop) signaler kom jeg til at "drukne" fårene Vi har ikke hyrdet i snart et halvt år pga. vejret, men jeg tror aldrig vi bliver så gode så vi kan dirigere dem ordentligt (klasse 2) NB... vandhullet var kun fiktivt, så fårene overlevede mit "manddrab" :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts