Hop til indhold

Til jer der vil støtte op om at Luna ikke skal bære mundkurv


Lonny
 Share

Recommended Posts

Umulia har lavet et fantastisk brev som kan sendes til politikerne, og jer der er imod forbud er meget velkomne til at kopierer det og sende det til de relevante politikere

 

http://www.hunde-forum.dk/debat/14104-nyt-omkring-regeringens-forbud-mod-farlige-hunde-13.html#post358180

 

Edit: Vi er allerede en del der har sendt en mail afsted, og politikerne har reageret positivt, men de har også givet udtryk fra at hvis vi bliver ved med at bombardere dem, så blver de ret irriterede på os, så vi må hellere stoppe med at sende mails.

Redigeret af Lonny
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 149
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Ehm, Simon vil gerne have at vi stopper med at sende enslydende mails :) Jeg har fået brev fra ham, som jeg har fået at vide at jeg skal videregive.

 

Jeg har fået en række mails med (tror jeg nok) identisk indhold som denne.

 

Nu vælger jeg (tilfældigt) at svare dig. Så må du sørge for at viderebringe svaret til de øvrige.

Liberal Alliance synes IKKE, at det er på sin plads med hundeloven. Vores udgangspunkt er, at der findes mennesker, der IKKE skal eje hunde. Og vores udgangspunkt er, at man må straffe konkret i stedet for generelt.

Mvh Simon Emil

PS Jeg tror ikke, at I fremmer jeres sag ved at sende så mange enslydende emails. Bare et godt råd.

 

Med venlig hilsen

 

Simon Emil Ammitzbøll

MF

 

GetAttachment.aspx&hm__qs=file%3daa27cae7-3695-4a8b-930d-1260547598c1.gif%26ct%3daW1hZ2UvZ2lm%26name%3dRlRfaW1hZ2UwMDEuZ2lm%26inline%3d1%26rfc%3d0%26empty%3dFalse%26imgsrc%3dcid%253a564154311%254016032010-1D12&oneredir=1&ip=10.12.244.8&d=d3007&mf=0&a=01_48fca5aa4e454f7a2019dd380a8ce3846dcb1861ae0f45f8bb843e33e6969b2b

 

Medlem af Folketinget (LA)

 

Christiansborg

DK-1240 København K.

 

Tlf. +45 33 37 55 00

Dir. +45 33 37 49 03

 

www.ft.dk

 

GetAttachment.aspx&hm__qs=file%3d207dd160-d9d3-4caa-8259-8ecdce0c970f.gif%26ct%3daW1hZ2UvZ2lm%26name%3dRlRfaW1hZ2UwMDIuZ2lm%26inline%3d1%26rfc%3d0%26empty%3dFalse%26imgsrc%3dcid%253a564154311%254016032010-1D19&oneredir=1&ip=10.12.244.8&d=d3007&mf=0&a=01_48fca5aa4e454f7a2019dd380a8ce3846dcb1861ae0f45f8bb843e33e6969b2b

</SPAN>

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har modtaget svar fra Bente Dahl, der skriver:

 

Tak for din mail og mening.

Jeg kan sige dig, at vi i Radikale Venstre mener, at det er en dårlig idé med forbud mod bestemte hunderacer. Vi mener ikke, det løser det problem, vi har med de farlige hunde i det offentlige rum.

 

De mennesker, der vil omgås et forbud mod bestemte racer, kan lave krydsninger, så de får en hund, der ikke er nogen bestemt race. De kan også importere hunde, der ikke tilhører de foreslåede forbudsracer via internettet. Den form for aktivitet sker allerede i stigende omfang.

Vi må slå fast, at det er hundens ejer, der er ansvarlig for hundens optræden, og han/hun skal sørge for, at hunden ikke er til fare for sine omgivelser. Derfor bør alle kommende hundeejerne på kursus, hvor de lærer om hundens adfærd m.m., og derved erhverver sig et ”kørekort”, som giver dem lov til at skaffe sig en hund. Det er et af redskaberne til at få styr på problemet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

hehe..havde lidt overvejet om de mon ville synes det var spam, og istedet blive trætte af det...men nu er vi blevet hørt, og det er den tredje positive tilbagemeldig i dag...:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, de udmeldinger jeg har fået indtil nu, de understreger rent faktisk at en masse udsendelse af disse breve skader vores sag mere end de gavner, så måske skal vi undlade at sende flere mails...

Jeg forstår det faktisk ikke. Jeg er medlem af flere dyreværnsorganisationer, og dér får man tit sådan nogle standardmails, som man skal videresende. Det har jeg altid gjort, og jeg troede at de vidste at det var det rigtige at gøre.

 

Jeg er meget forvirret. Men det virker vel, hvis man tilpasser brevet så?

Link til indlæg
Del på andre sites

hehe..havde lidt overvejet om de mon ville synes det var spam, og istedet blive trætte af det...men nu er vi blevet hørt, og det er den tredje positive tilbagemeldig i dag...:engel:

Ja :klap: Er det ikke fantastisk?? :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår det faktisk ikke. Jeg er medlem af flere dyreværnsorganisationer, og dér får man tit sådan nogle standardmails, som man skal videresende. Det har jeg altid gjort, og jeg troede at de vidste at det var det rigtige at gøre.

 

Jeg er meget forvirret. Men det virker vel, hvis man tilpasser brevet så?

 

Jeg troede også at det var det rigtige at gøre, men jeg har lige fået en "skideballe" fra dem der håndtere sagen politisk, fordi de mener det skader deres sag :oops:

 

Så jeg tror at at det er bedst at stoppe med at sende disse breve, og nu ved vi jo også at de er set og læst.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det forstår jeg altså ikke. Hvordan kan det skade sagen?? Fordi man påvirker politikerne eller hvordan? Jeg mener, skal de ikke vide, at vi er mange, der ikke giver point til partierne for at stemme ja??

 

Forklarer dem, der har givet dig "skældud" det?? Jeg er meget forvirret, kan du godt høre :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg troede også at det var det rigtige at gøre, men jeg har lige fået en "skideballe" fra dem der håndtere sagen politisk, fordi de mener det skader deres sag :oops:

 

Så jeg tror at at det er bedst at stoppe med at sende disse breve, og nu ved vi jo også at de er set og læst.

kunne det tænkes at dem der er imod er overhørt i pressen=undladt? så de faktisk sidder og tænker " ihhh altså nu igen, vi har jo udtalt vi er imod" :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kunne jo også selv gå ind i politik og være med til at præge lovgivningen. :???:

 

Det nye parti "Fokus" har jo dyrevelfærd som hjertesag. Og jeg tror næppe, at DE ønsker at alle hunde af bestemte racer skal gå med mundkurv. Partiet Fokus

 

HVIS de skal have en chance for at præge dansk dyrevelfærd, så skal de have støtte nu.

 

Formanden for dyreorganisationen OASA er medstifter af partiet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg troede også at det var det rigtige at gøre, men jeg har lige fået en "skideballe" fra dem der håndtere sagen politisk, fordi de mener det skader deres sag :oops:

 

Så jeg tror at at det er bedst at stoppe med at sende disse breve, og nu ved vi jo også at de er set og læst.

 

Hvordan foreslår de så, dem der håndtere sagen politisk, at vi demonstrere vor utilfredshed med lovforslaget :genert: For de kan vel ikke ønske, at vi bare forholder os passivt :shock::oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kunne jo også selv gå ind i politik og være med til at præge lovgivningen. :???:

 

Det nye parti "Fokus" har jo dyrevelfærd som hjertesag. Og jeg tror næppe, at DE ønsker at alle hunde af bestemte racer skal gå med mundkurv. Partiet Fokus

 

HVIS de skal have en chance for at præge dansk dyrevelfærd, så skal de have støtte nu.

 

Formanden for dyreorganisationen OASA er medstifter af partiet.

Jeg har meldt mig ind i partiet og har også fået en liste til underskrifter, men jeg vil være ærlig at sige, at man skal ikke lægge for meget vægt på, at Mirja fra OASA er med...for gud hvor er OASA muligvis den mest amatøragtige dyreværnsorganisation, jeg er stødt på i DK. Nå, OT, men det er skam ingen reklame for partiet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har meldt mig ind i partiet og har også fået en liste til underskrifter, men jeg vil være ærlig at sige, at man skal ikke lægge for meget vægt på, at Mirja fra OASA er med...for gud hvor er OASA muligvis den mest amatøragtige dyreværnsorganisation, jeg er stødt på i DK. Nå, OT, men det er skam ingen reklame for partiet.

 

Jeg kender ikke meget til OASA, men deres holdning til kamphundeproblematikken synes jeg er meget fornuftig.

Måske er Mirja også træt af organisationen, så hun søger bedre mulighed for reel indflydelse i Fokus..

 

OASA anser IKKE mundkurv-påbud som en løsning.

Men mulighed for aflivning første gang en hund overfalder andre, dyr eller mennesker. Og med kamphunderacerne som skærpende omstændighed.

 

-------Jeg ville sende partiet Fokus en støtteerklæring, som man kan udprinte fra deres side. Men dels var udskriften så lillebitte, så jeg ikke kunne se, hvad jeg havde skrevet, og dels havde jeg ikke lyst til at sende mine sidste fire cifre af personnummeret...

Har du haft nogen overvejelser i den retning?

Partiet skal nok få min støtte. Jeg skal bare lige overveje hvordan..

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kunne jo også selv gå ind i politik og være med til at præge lovgivningen. :???:

 

Det nye parti "Fokus" har jo dyrevelfærd som hjertesag.

 

ALDRIG kunne jeg blive medlem af et parti som fokus, de vil have en højre-orienteret regering, det alene hænger slet ikke sammen med velfærd over profit - men de skal da nok få medlemmer og stemmer på deres 'hjertesag'

Link til indlæg
Del på andre sites

ALDRIG kunne jeg blive medlem af et parti som fokus, de vil have en højre-orienteret regering, det alene hænger slet ikke sammen med velfærd over profit - men de skal da nok få medlemmer og stemmer på deres 'hjertesag'

For mig lige nu handler det bare om at give støtte til et parti, der kæmper for det, der betyder noget for mig. Og så er jeg måske naiv nok til at tro, at de ændrer side, for det giver ikke helt mening at pege på LL. Jeg har en teori om, at det er fordi partiformanden føler, at han kan få mere magt via DF lige nu hvor partiet ikke rigtig har en egentlig opbakning :hmm:Så du vil heller ikke skrive under på at de kan stille op?

Link til indlæg
Del på andre sites

ALDRIG kunne jeg blive medlem af et parti som fokus, de vil have en højre-orienteret regering, det alene hænger slet ikke sammen med velfærd over profit - men de skal da nok få medlemmer og stemmer på deres 'hjertesag'

 

Jeg er ikke sikker på at du har ret med hensyn til at de "vil have en højreorienteret regering".

 

Fokus går jo ikke til valg på at komme i regeringen. DET er nok for stor en mundfuld i første omgang. Men de kan sidde som en kærkommen opposition til den regering, der tromler dyrevelfærden. Uanset hvilken regering der er tale om.

Med en smule held og dygtighed, kan de endda snuppe en bid af det rædsomme DF.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg troede også at det var det rigtige at gøre, men jeg har lige fået en "skideballe" fra dem der håndtere sagen politisk, fordi de mener det skader deres sag :oops:

 

Så jeg tror at at det er bedst at stoppe med at sende disse breve, og nu ved vi jo også at de er set og læst.

 

Jeg vil da gerne vide hvem "de" er :hmm:Men det sidste har du ret i - jeg tror jeg går ind og redigerer mine indlæg så.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man peger på statsministeren....så tror jeg altså at man vil have en højreorienteret regering, måske jeg tager fejl?

 

 

Jeg har det som Petrine - hverken kan eller vil støtte et parti der støtter den nuværende regering.

Og i øvrigt er SFs dyrevelfærdspolitik nøjagtig den samme som det nye partis, så der er andre muligheder, heldigvis :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...