Bamseida Besvaret Marts 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 19, 2010 Så skal i skynde jer! Der er kun 2 pladser tilbage. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Marts 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 19, 2010 Hov, så kom jeg vist også til at melde mig til.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret Marts 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 20, 2010 Hov, så kom jeg vist også til at melde mig til.... Juhuuu - Hvor bliver det bare super hyggeligt at se andre fra HF med deres skønne hunde. Vi får en hyggelig dag tror jeg Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret Marts 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 20, 2010 [QUOTE=Chili Con Caia;360642]Du skulle også med på HTM intro ikke? Så mødes vi i hvert fald, bliver sjovt.Hmmm. Anja nævnte ikke noget om at jeg bare kunne tage dem begge med. Jeg tror jeg holder mig til at have Caia med:-) Men ja, det er en lang dag for en hund kun:-) Jo, jeg kommer :5up: Har lige fået en mail med adresse og praktiske oplysninger. Glæder mig meget :banan: Det bliver SÅ hyggeligt. -Glæder mig meget til at møde jer der kommer her inde fra:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret Marts 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 20, 2010 Vi træner desværre ikke i Farum mere pga. en emsig nabo. Træningen er flyttet til Hørsholm og der er endnu længere til en station:cry: Æv Æv, det bliver godt når jeg får mit kørekort, så jeg ikke er afhængig af det offentlige eller Kærestens hjælp mht. at køre mig rundt til al verdens træning... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret Marts 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 20, 2010 Så har vi nok trænet ved siden af hinanden, for der var nemlig rallyhold ved siden af, når vi trænede. Ved det ikke. Måske kan du se det på deres hjemmeside: dogdancers.dk Ej, vil du ikke starte som føl nu til april, selvom I ikke er kommet på hold endnu? Det ville være så fedt, hvis der var en anden, der gik føl samtidig med mig, for så ville jeg have en at følges med til kurserne, når jeg kommer så langt. Jeg ville gerne starte som føl nu, men jeg kunne fornemme på Søs at de først ville se mig an, og omvendt, så det kunne først blive aktuelt når vi på et tidspunkt kan starte til AG - Havde jo regnet med at vi skulle starte nu her, men der blev desværre ikke oprettet noget hold. Det bliver sku spændende for dig at komme igang.... Så har vi nok trænet lige ved siden af hinanden, Chili og jeg gik på Rally hold for ca. et års tid siden, og det var hyggeligt at kigge på dogdancing. Jeg kan huske at der var en cairn terrier, for den hilste Chili på en af dagene Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Marts 30, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 30, 2010 Hov, så kom jeg vist også til at melde mig til.... Nå, nu har jeg fået lov til at afmelde os kurset igen (desværre ). Louie har jo urinvejssten, og jeg synes ikke han har fået det godt nok til sådan en seks timers træningsdag. Han virker ret irritabel, har svært ved at koncentrere sig, og jeg tror hans stress-tærskel er meget lav. Så vi tager en tur i skoven i stedet for. Øv Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 30, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 30, 2010 Nå, nu har jeg fået lov til at afmelde os kurset igen (desværre ). Louie har jo urinvejssten, og jeg synes ikke han har fået det godt nok til sådan en seks timers træningsdag. Han virker ret irritabel, har svært ved at koncentrere sig, og jeg tror hans stress-tærskel er meget lav. Så vi tager en tur i skoven i stedet for. Øv Øv, stakkels Louie. :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret Marts 30, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 30, 2010 Nå, nu har jeg fået lov til at afmelde os kurset igen (desværre ). Louie har jo urinvejssten, og jeg synes ikke han har fået det godt nok til sådan en seks timers træningsdag. Han virker ret irritabel, har svært ved at koncentrere sig, og jeg tror hans stress-tærskel er meget lav. Så vi tager en tur i skoven i stedet for. Øv Ejjjj, øv øv øv! Håber han snart er på højkant igen;-) Hvis det er, afholdes der HTM kursus igennem DKK, det skulle være omkring maj måned tror jeg. Måske det var noget, så i kan komme afsted i hverfald. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bamseida Besvaret Marts 30, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 30, 2010 Øv, lille Louis, hvor ærgerligt . Og jeg som har lovet Anja og Sofie at bage kage :mums: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret April 3, 2010 Rapporter Share Besvaret April 3, 2010 Er det rigtigt forstået at der er to former for genre når vi snakker HTM? nu kan jeg selvf. ikke finde det jeg lige har siddet og læst på google om det.. Men synes jeg er kommet frem til at den ene type omhandler noget fri ved fod i en vis procentdel af programmet? Caia og jeg skal jo afsted på mandag til intro kursus i det... weee! Glæder mig, og håber på at det bliver en super god og sjov dag... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret April 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 3, 2010 Er det rigtigt forstået at der er to former for genre når vi snakker HTM? nu kan jeg selvf. ikke finde det jeg lige har siddet og læst på google om det.. Men synes jeg er kommet frem til at den ene type omhandler noget fri ved fod i en vis procentdel af programmet? Caia og jeg skal jo afsted på mandag til intro kursus i det... weee! Glæder mig, og håber på at det bliver en super god og sjov dag... Ja, der er to discipliner inden for HTM: HTM og Freestyle (og ja, der er forvirrende, at den ene disciplin hedder det samme som sportens overordnede navn ). I HTM skal minimum 75 % af programmet udgøres af fri ved fod. Der er 10 godkendte fri ved fod-positioner. I Freestyle må fri ved fod (de 10 positioner) max udgøre 25 %, dvs. 75 % af programmet skal være tricks eller andet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret April 3, 2010 Rapporter Share Besvaret April 3, 2010 Ja, der er to discipliner inden for HTM: HTM og Freestyle (og ja, der er forvirrende, at den ene disciplin hedder det samme som sportens overordnede navn ). I HTM skal minimum 75 % af programmet udgøres af fri ved fod. Der er 10 godkendte fri ved fod-positioner. I Freestyle må fri ved fod (de 10 positioner) max udgøre 25 %, dvs. 75 % af programmet skal være tricks eller andet. Okay - Det lyder en smule forvirrende, men det er alt nyt indtil man er kommet nogenlunde ind i det:-) Er sværhedsgraden forskellig fra HTM til Freestyle, er det ene "nemmere" end det andet? Dvs. HTM har man ikke nær så mange tricks med som i Freestyle?! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret April 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 3, 2010 Okay - Det lyder en smule forvirrende, men det er alt nyt indtil man er kommet nogenlunde ind i det:-) Er sværhedsgraden forskellig fra HTM til Freestyle, er det ene "nemmere" end det andet? Dvs. HTM har man ikke nær så mange tricks med som i Freestyle?! Jeg vil ikke sige, at det ene er sværere end det andet. Det kommer jo an på, hvad du selv og din hund synes er svært/let og kedeligt/sjovt. :blink: Og nej, der er ikke så mange tricks med i HTM. Max 25 %, og selv det vil nok blive dømt til at være i overkanten. Tricks skal i HTM kun bruges, hvis det understreger fortolkningen af musikken, eller hvis du bruger det som en overgang fra én fri ved fod-position til en anden. I Freestyle er det omvendt - dvs. fri ved fod må max udgøre 25 %, mens tricks udgør 75 %. Jeg synes, at Freestyle er sjovest at se på, og i starten syntes jeg også, at det var sjovest selv at lave Freestyle (i starten konkurrerede jeg derfor kun i Freestyle, ikke HTM). Men efterhånden begyndte jeg at se det spændende i HTM og udfordringen i at gøre det præcist nok og det sjove i at gøre det sværere og sværere. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret April 3, 2010 Rapporter Share Besvaret April 3, 2010 Jeg vil ikke sige, at det ene er sværere end det andet. Det kommer jo an på, hvad du selv og din hund synes er svært/let og kedeligt/sjovt. :blink: Og nej, der er ikke så mange tricks med i HTM. Max 25 %, og selv det vil nok blive dømt til at være i overkanten. Tricks skal i HTM kun bruges, hvis det understreger fortolkningen af musikken, eller hvis du bruger det som en overgang fra én fri ved fod-position til en anden. I Freestyle er det omvendt - dvs. fri ved fod må max udgøre 25 %, mens tricks udgør 75 %. Jeg synes, at Freestyle er sjovest at se på, og i starten syntes jeg også, at det var sjovest selv at lave Freestyle (i starten konkurrerede jeg derfor kun i Freestyle, ikke HTM). Men efterhånden begyndte jeg at se det spændende i HTM og udfordringen i at gøre det præcist nok og det sjove i at gøre det sværere og sværere. Super, så har jeg allerede fået et lille indblik i HTM, eller sådan da:-) Vi må vente og se om det fanger Caia og jeg. Det kunne uden tvivl være skægt at prøve, og evt. begynde at dyrke noget mere ved siden af Lp træningen... Det er altid godt med lidt afvæksling. Det der gør det til en udfordring, er vel at få det til at passe med musikken ik? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret April 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 3, 2010 Super, så har jeg allerede fået et lille indblik i HTM, eller sådan da:-) Vi må vente og se om det fanger Caia og jeg. Det kunne uden tvivl være skægt at prøve, og evt. begynde at dyrke noget mere ved siden af Lp træningen... Det er altid godt med lidt afvæksling. Det der gør det til en udfordring, er vel at få det til at passe med musikken ik? Joh, det er i hvert fald en af udfordringerne. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bamseida Besvaret April 3, 2010 Rapporter Share Besvaret April 3, 2010 For jer der ikke kan komme på mandag, så er chancen der d.22/5 :5up: Se det på hund og træning.dk Der er også kommet et "rigtigt" hold, som starter torsdag d.17/6, 3 timer pr.gang og med så lang tids mellemrum, at man kan nå at øve sig Begge kurser foregår hos Sofie i Holbæk. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret April 4, 2010 Rapporter Share Besvaret April 4, 2010 For jer der ikke kan komme på mandag, så er chancen der d.22/5 :5up: Se det på hund og træning.dk Der er også kommet et "rigtigt" hold, som starter torsdag d.17/6, 3 timer pr.gang og med så lang tids mellemrum, at man kan nå at øve sig Begge kurser foregår hos Sofie i Holbæk. Starter holdet på en hverdag? Øv, 3 timer er meget når man har et arbejde ved siden af... Ihhh - Det kunne ellers være alletiders med sådan et hold, så man kan lære en masse.. Men hvorfor Holbæk?! Det er jo herre langt væk... Hehe. Lige nu håber jeg bare på at vejret imorgen bliver okay.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bamseida Besvaret April 4, 2010 Rapporter Share Besvaret April 4, 2010 Starter holdet på en hverdag? Øv, 3 timer er meget når man har et arbejde ved siden af... Ihhh - Det kunne ellers være alletiders med sådan et hold, så man kan lære en masse.. Men hvorfor Holbæk?! Det er jo herre langt væk... Hehe. Lige nu håber jeg bare på at vejret imorgen bliver okay.... Holbæk er da ikke langt væk Jeg havde også overvejet at melde mig til, men nu vil jeg altså se at få begyndt til soft agility. Det starter på torsdag og jeg har gået længe og ventet på at de skulle flytte træningen fra søndag til torsdag. Jeg må jo se om agility er noget for mig, for det er planen at jeg skal gå til det når jeg engang får min border collie ( når Bamse er væk ). Jeg krydser også fingre for at det bliver godt vejr imorgen, men hvis DMI ikke lyver, så holder det tørt. Husk iøvrigt at tage nogle bukser på der kan tåle at du ligger på jorden, for vi skal nok rode lidt rundt dernede. Har du ellers fået smugtrænet lidt Man hører jo ude i byen at du og en vis Carina, ville øve jer lidt og læse "It's showtime" Nå, men vi ses og jeg har bagt chokolade kokos makroner til os:mums: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret April 4, 2010 Rapporter Share Besvaret April 4, 2010 Holbæk er da ikke langt væk Jeg havde også overvejet at melde mig til, men nu vil jeg altså se at få begyndt til soft agility. Det starter på torsdag og jeg har gået længe og ventet på at de skulle flytte træningen fra søndag til torsdag. Jeg må jo se om agility er noget for mig, for det er planen at jeg skal gå til det når jeg engang får min border collie ( når Bamse er væk ). Jeg krydser også fingre for at det bliver godt vejr imorgen, men hvis DMI ikke lyver, så holder det tørt. Husk iøvrigt at tage nogle bukser på der kan tåle at du ligger på jorden, for vi skal nok rode lidt rundt dernede. Har du ellers fået smugtrænet lidt Man hører jo ude i byen at du og en vis Carina, ville øve jer lidt og læse "It's showtime" Nå, men vi ses og jeg har bagt chokolade kokos makroner til os:mums: Det er mig der er en vis Carina Ehm. Vi har ikke smugtrænet, eller dvs. elefanten og twist er det eneste vi har trænet som måske kan bruges i forhold til træningen imorgen Jeg har desværre ikke fået læst bogen, men jeg må have den, så Caia og jeg kan øve der hjemme:-) Har I fået trænet en masse? Ihh hvor er du heldig mht. agility. :banan:Jeg har stået på ventelisten til AG hold i længere tid, og nu er der blevet oprettet et hold, desværre ramler det sammen med vores lydighedstræning, så jeg må desværre takke nej tak, og fortsætte med at stå på ventelisten indtil de udbyder en ny omgang AG træning. Desværre for os betyder det nok at det først bliver til næste år, pga. træner mangel osv. :-( Uha, glæder mig rigtig meget til at smage kagen.. mums mums Jeg har bare et par cowboy bukser på som altid (Dog er det mine trænings cowboy bukser) Så de må godt blive beskidte. Overvejer at tage to jakker med, mere hvis det går hen og bliver herre dårligt vejr. Men selvf. bliver det godt, tørvejr med en masse sol, uden at det bliver alt alt for varmt for hunde basserne... Ihh, jeg glæder mig! Og så skal jeg ha lavet et ton godbidder til imorgen, håber virkelig ikke at vi løber tør... hehe! Glæder mig til at møde dig og bamse... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bamseida Besvaret April 4, 2010 Rapporter Share Besvaret April 4, 2010 Nå, det er da godt at vi er to der tager fejl af navne Så hed hun Louise??? Og jeg kommer med Nana ( Bamse er for utrænet til HTM), men det kunne du jo ikke vide. Har du ikke et par regnbukser?? Jeg mener....jorden er jo våd!! Du bliver jo kold, barn Smugtrænet.....Nej, det har vi ikke, for Nana er på en kold tyrker Vi var jo på det hersens trick kursus med Anja og Sofie, del 2, forrige lørdag og jeg ved ikke hvad der skete, men min altid så trænbare Nana, gad ikke en skid - hun var så sløv. Jeg skulle så til alm. RO træning om søndagen og der gentog hele proceduren sig igen. Anja og jeg blev så enige om at Nana skulle holde trænigsfri indtil vi sås igen = imorgen. Så nu håber jeg at hun har kedet sig så meget at hun hungre efter at træne. Men lidt kan vi da, såsom....og nu kommer det næsten alle Sofie og Anja's kommandoer er på engelsk: Behind, but, twist osv. Jeg ved ikke om det er sådan i HTM verdenen, men jeg er sgu også begyndt at give mine kommandoer engelske navne - det giver ligesom flere muligheder Jeg glæder mig ihvertfald - også til at møde dig og din skønne aussie. ( Det kan godt tænkes at jeg gramser lidt på hende - det er en skøn race) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret April 4, 2010 Rapporter Share Besvaret April 4, 2010 Nå, det er da godt at vi er to der tager fejl af navne Så hed hun Louise??? Og jeg kommer med Nana ( Bamse er for utrænet til HTM), men det kunne du jo ikke vide. Har du ikke et par regnbukser?? Jeg mener....jorden er jo våd!! Du bliver jo kold, barn Smugtrænet.....Nej, det har vi ikke, for Nana er på en kold tyrker Vi var jo på det hersens trick kursus med Anja og Sofie, del 2, forrige lørdag og jeg ved ikke hvad der skete, men min altid så trænbare Nana, gad ikke en skid - hun var så sløv. Jeg skulle så til alm. RO træning om søndagen og der gentog hele proceduren sig igen. Anja og jeg blev så enige om at Nana skulle holde trænigsfri indtil vi sås igen = imorgen. Så nu håber jeg at hun har kedet sig så meget at hun hungre efter at træne. Men lidt kan vi da, såsom....og nu kommer det næsten alle Sofie og Anja's kommandoer er på engelsk: Behind, but, twist osv. Jeg ved ikke om det er sådan i HTM verdenen, men jeg er sgu også begyndt at give mine kommandoer engelske navne - det giver ligesom flere muligheder Jeg glæder mig ihvertfald - også til at møde dig og din skønne aussie. ( Det kan godt tænkes at jeg gramser lidt på hende - det er en skøn race) Ej hvor pinligt - Troede det var Bamse der skulle med dig... ups ups. Jamen så glæder vi os til at møde dig og Nana:-) Og nu du siger det kan jeg godt huske din tråd med det der tæppe trick, som hun slet slet ikke ville vise da det var jeres tur. Men mon ikke en lille træningspause kan hjælpe lidt på det? Det synes jeg altid virker.. Aha, jamen så må jeg hellere omstille mig mht. at vi skal snakke lidt engelsk imorgen... Men det gør heller ikke spor, så får vi da ikke blandet forskellige øvelser sammen:-) Ingen regnbukser, de jeg har er 20 numre for store, så det går slet slet ikke.. Men måske min kærestes søster har et par jeg kan låne:-) jaaa, kæresten snakker lige nu med hende, og hun har heldigvis et par, som vi køre forbi og henter i aften... Det er helt i orden at du gramser lidt på Caia - Det vil hun bare elske.. Men forvent at du får en masse numse klaskede lige ind i dine ben, sådan hilser hun altid Haha Louise? Ehm, det er måske meget rigtigt... Men der var en der måtte melde afbud.. Så ved ikke om det blot er dig og mig her inde fra som skal afsted? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bamseida Besvaret April 4, 2010 Rapporter Share Besvaret April 4, 2010 Ej hvor pinligt - Troede det var Bamse der skulle med dig... ups ups. Jamen så glæder vi os til at møde dig og Nana:-) Og nu du siger det kan jeg godt huske din tråd med det der tæppe trick, som hun slet slet ikke ville vise da det var jeres tur. Men mon ikke en lille træningspause kan hjælpe lidt på det? Det synes jeg altid virker.. Aha, jamen så må jeg hellere omstille mig mht. at vi skal snakke lidt engelsk imorgen... Men det gør heller ikke spor, så får vi da ikke blandet forskellige øvelser sammen:-) Ingen regnbukser, de jeg har er 20 numre for store, så det går slet slet ikke.. Men måske min kærestes søster har et par jeg kan låne:-) jaaa, kæresten snakker lige nu med hende, og hun har heldigvis et par, som vi køre forbi og henter i aften... Det er helt i orden at du gramser lidt på Caia - Det vil hun bare elske.. Men forvent at du får en masse numse klaskede lige ind i dine ben, sådan hilser hun altid Haha Louise? Ehm, det er måske meget rigtigt... Men der var en der måtte melde afbud.. Så ved ikke om det blot er dig og mig her inde fra som skal afsted? Nej, det er også bare pjat. Det er fordi jeg sad og kiggede lidt på hundegalleri og faldt over overskriften: HTM Jeg blev straks nysgerrig og det viste sig at det var dig der havde skrevet tråden:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret April 4, 2010 Rapporter Share Besvaret April 4, 2010 Nej, det er også bare pjat. Det er fordi jeg sad og kiggede lidt på hundegalleri og faldt over overskriften: HTM Jeg blev straks nysgerrig og det viste sig at det var dig der havde skrevet tråden:mrgreen: Ja, det var nemlig mig der havde oprettet en HTM tråd der inde:-) Vi ses imorgen til en god gang træningsdag... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bamseida Besvaret April 5, 2010 Rapporter Share Besvaret April 5, 2010 Vi ses lige om lidt, Carina og Caia Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts