Gæst Lusen Skrevet Marts 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Marts 20, 2010 Som de fleste af jer ved så har vi måtte sætte lille Pomkin i pleje selvom det ikke var hende der var problemet. Men desværre så er savnet fra både hendes og min side ikke holdbart og vi overvejer at tage hende hjem hurtigst muligt så vi alle kan få ro i sindet. Dog indebære dette at vi skal have børnelåger sat op i hjemmet og de er indkøbt, men jeg er i total vildrede omkring det at have hunde adskilt i hjemmet. Hvordan fordeler jeg det hele ligeligt imellem dem? Hvordan takler jeg det med at sove sammen med os? (vil nogen lide skade af at det kun er hver anden nat for den ene og omvendt for den anden?) De to ballademager kan jo fint sammen med de to andre hunde så de vil jo altid være delt op i 2 og 2 og vi vil hele tiden blande dem rundt så vi ikke laver par ud af dem og derved får øget problemet endnu mere. Hvem herinde kan evt. råde mig til hvordan hverdagen vil blive lige så sjov og hyggelig som før, selvom de nu skal gå 2 og 2. Jeg fornemmer eller har en ide om at jeg bliver nød til at gøre dem endnu mere trætte både på den ene og den anden måde og derved fylde hverdagen endnu mere med sjove ting og oplevelser så de om aften er mere ”bombet”, trætte og glade end nu hvor vi tit lave en ”hovsa” aften med sjov i stuen.. tager jeg fejl? Heldigvis er der tale om små hunde som let kan tages på armen når der evt. skal byttes rundt på dem så det er ikke der jeg frygter nogle problemer, men jeg har det stadig dårligt med tanken om at vi skal have børnelåger imellem dem.. for jeg er så bange for at den ene skal føle sig ”skubbet ud” mens den anden er i stuen og omvendt.. Kom med jeres råd og måske endda erfaringer omkring det at have hunde delt op i hjemmet. Vi har hårdt brug for det i denne tid da vi aldrig før har stået i sådan en situation før. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
doris Besvaret Marts 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 20, 2010 Først må jeg jo indrømme at jeg ikke kan huske at have læst en tråd om pomkin, Dette ville jeg jo nok ikke byde min hund, så heller finde et nyt hjem: men pøj og held og lykke med det. Umidelbart vil jeg tro, det vil blive rigtig surt i længten Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Marts 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 20, 2010 Jamen Doris, det var da et rigtig hjælpsomt og positivt indlæg du kom med der Mht til opdelingen, vil du vende dig til det. Det kræver selvfølgelig tilvending for både dig og hundene, men det er altså hverken mishandling eller umuligt. I og med at du har 4 hunde, er der jo alrig en hund der bliver ladt alene, og det bliver nok noget med at de bare må lære at når de ikke er på "din" side af lågen, er det altså ikke deres tur til opmærksomhed. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Marts 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 20, 2010 Jeg tror, at det bliver en hel del lettere for jer, når I har 4 hunde, så der aldrig er en, der er alene:-D Men ja, det er måske noget med at lave et skema i starten indtil I kommer ind i en rytme. Det må ihvertfald være et forsøg værd, synes jeg. God kamp:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
doris Besvaret Marts 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 20, 2010 Jamen Doris, det var da et rigtig hjælpsomt og positivt indlæg du kom med der Jamen det var ikke for at være negativ:genert: Jeg ville bare ikke gøre det:rolleyes: sorry Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Marts 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 20, 2010 Jamen det var ikke for at være negativ:genert:Jeg ville bare ikke gøre det:rolleyes: sorry Hvis du læser de første 2 linier af trådstarters indlæg, vil du kunne se, at de har prøvet med en plejefamilie og det virkede ikke:-) Og nu var det ikke råd til om man ville gøre det eller ej, men hvordan det kunne gøres:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Lusen Besvaret Marts 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 20, 2010 Først må jeg jo indrømme at jeg ikke kan huske at have læst en tråd om pomkin, Dette ville jeg jo nok ikke byde min hund, så heller finde et nyt hjem: men pøj og held og lykke med det. Umidelbart vil jeg tro, det vil blive rigtig surt i længten Der har været et par tråde efterhånden og ved at søge i min profil kan de findes, mht et nyt hjem er det endt i en hund der ikke vil spise trods det nu er 4 dage siden. Jeg sørger og vi har set tydelige tegn på at to af de andre ligeledes søger efter hende (dette løses nok med tiden) men en hund der ikke spiser af sorg er ikke at spøge med for os ihvertfald. Jamen Doris, det var da et rigtig hjælpsomt og positivt indlæg du kom med der Mht til opdelingen, vil du vende dig til det. Det kræver selvfølgelig tilvending for både dig og hundene, men det er altså hverken mishandling eller umuligt. I og med at du har 4 hunde, er der jo alrig en hund der bliver ladt alene, og det bliver nok noget med at de bare må lære at når de ikke er på "din" side af lågen, er det altså ikke deres tur til opmærksomhed. Det er netop dette jeg søger svar på og jeg vil jo gøre alt for at de måske enda får mere opmærksomhed end de får nu fordi det netop er vigtigt at INGEN skal føle sig forsømt. Jeg tror, at det bliver en hel del lettere for jer, når I har 4 hunde, så der aldrig er en, der er alene:-D Men ja, det er måske noget med at lave et skema i starten indtil I kommer ind i en rytme. Det må ihvertfald være et forsøg værd, synes jeg. God kamp:-) Tak.. det skema skal ihvertfald fyldes ud til alles fordel Hvis du læser de første 2 linier af trådstarters indlæg, vil du kunne se, at de har prøvet med en plejefamilie og det virkede ikke:-) Og nu var det ikke råd til om man ville gøre det eller ej, men hvordan det kunne gøres:-) :5up: netop.. tak Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Marts 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 20, 2010 Tænker umiddelbart at du kan gøre ligesom bur træning når du vænner dem til at være i et andet rum på skift, dvs at når man kommer derind får man et vildt godt tyggeben, frossen kong - hvad end de nu elsker. Og så er vildt meget mental og fysisk ballade er nok en rigtig god ide! Men tror også i skal lave noget med Pompkin og ...... har glemt navnet undskyld så de på sigt forbinder hinanden med noget rigtig godt. Eventuelt have den ene eller begge i snor mens det sker, og selvfølgelig gøre det på afstand i starten. Tror også sagtens man kan lære hundene at gå på rotation, men det bliver nok ekstra hårdt for jer mennesker, ved godt at de ikke bliver perlevenner på en uge, men på sigt måske? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Lusen Besvaret Marts 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 20, 2010 Tænker umiddelbart at du kan gøre ligesom bur træning når du vænner dem til at være i et andet rum på skift, dvs at når man kommer derind får man et vildt godt tyggeben, frossen kong - hvad end de nu elsker. Vi vil netop bruge børnelåger for at de stadig kan se og være med . Og så er vildt meget mental og fysisk ballade er nok en rigtig god ide! Men tror også i skal lave noget med Pompkin og ...... har glemt navnet undskyld så de på sigt forbinder hinanden med noget rigtig godt. Eventuelt have den ene eller begge i snor mens det sker, og selvfølgelig gøre det på afstand i starten. Dette har vi talt om, gå ture med en masse gode oplevelser og så super lækkere godbidder når de er fælles om noget og gerne tæt på hinanden. De vil begge være i snor da vi helst vil være sikker på at de begge opfatter det som er de på ligefod med hinanden. Tror også sagtens man kan lære hundene at gå på rotation, men det bliver nok ekstra hårdt for jer mennesker, ved godt at de ikke bliver perlevenner på en uge, men på sigt måske? Den ene rådgiver som vi snakkede med var faktisk inde på at de med tiden kunne blive så afslappet at de igen ville kunne være sammen. Og derfor har vi valgt børnelåger og blevet enige om at de skal være i rum tilstødende hinanden så de aldrig glemmer eller føler sig direkte adskilt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Marts 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 20, 2010 Hm, kan du huske jeg skrev til dig at min mors hunhunde også skændtes lidt engang imellem, men ikke mere alvorligt end at man kunne sige stop? I dag er den ene så fløjet på den anden, og har bidt så den blødte Hun siger, at den lille lå og sov da den anden - ja, i dont know. Ved ikke så meget andet, hun vil tage den lille (som så også er den gamle/ældste) med på arbejde mandag, og så ville hun vist spørge dyrlægen til råds.. Sikke noget! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Lusen Besvaret Marts 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 20, 2010 Hm, kan du huske jeg skrev til dig at min mors hunhunde også skændtes lidt engang imellem, men ikke mere alvorligt end at man kunne sige stop? I dag er den ene så fløjet på den anden, og har bidt så den blødte Hun siger, at den lille lå og sov da den anden - ja, i dont know. Ved ikke så meget andet, hun vil tage den lille (som så også er den gamle/ældste) med på arbejde mandag, og så ville hun vist spørge dyrlægen til råds.. Sikke noget! Ja det er rigtig meget øv, for vores kunne ligge med 20 cm mellemrum og sove, 5 min efter kunne de glo på hinanden, en knurre, en provokere og BANG.. slagsmål Man bliver så magtesløs og efter en tid gik det (for mig) over i ren panik og jeg blev fustreret over at ligemeget hva så hjalp det ik. Her var det dog den ældste som spillede op til den på 3 år og da hun ikke ville underkaste sig som de to andre.. ja så skete det. Håber din mor kommer nemmer igennem og at det ikke udvikler sig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Marts 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 20, 2010 Tror også at min mors hunde har noget magtkamp kørende. Den yngste, som er 8 år, kan godt være rimelig bossy - altså hun er skide sød, det er slet ikke det, og den vildeste nussegøj - og så den ældste, hun har jo altid været førerhund selvom hun er den mindste, og nu er hun måske ved at være så gammel så at den yngre tager en hårdere kamp op? Men det holder selvfølgelig ikke i længden, overhovedet ikke. Den gamle må gerne komme herover, hun har ikke noget problem med andre hunde, men den yngre tror jeg bare ikke ville fungere med Motor og den anden hund her... Hehe men gamle mor vil selvfølgelig ikke af med hende Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Whippets Besvaret Marts 22, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2010 Jeg synes du skal begrænse at nogle er lukket væk fra det rum du opholder dig i. Jeg synes du skal invistere i en hvalpegård. Når dine hunde er små vil det godt kunne lade sig gøre med nogen lunde samvitighed. Den kan du ha' i de rum du er i. Den kan formes så den passer ind og hundene kan bevæge sig nogenlunde frit i hvalpegården og samtidig være sammen med dig. Så er der ingen der ikke er "velkommen". I kan alle være i samme rum. Og skiftevis i hvalpegården.. [media]http://www.alttilhundogkat.dk/6storage/579/lbegrdtilhvalpe.jpg[/media] Du kan også sætte flere samen hvis din bolig tillader det.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Lusen Besvaret Marts 22, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2010 Jeg synes du skal begrænse at nogle er lukket væk fra det rum du opholder dig i. Jeg synes du skal invistere i en hvalpegård. Når dine hunde er små vil det godt kunne lade sig gøre med nogen lunde samvitighed. Den kan du ha' i de rum du er i. Den kan formes så den passer ind og hundene kan bevæge sig nogenlunde frit i hvalpegården og samtidig være sammen med dig. Så er der ingen der ikke er "velkommen". I kan alle være i samme rum. Og skiftevis i hvalpegården.. [media]http://www.alttilhundogkat.dk/6storage/579/lbegrdtilhvalpe.jpg[/media] Du kan også sætte flere samen hvis din bolig tillader det.. Sådan en har jeg i forvejen da jeg tit har dem med til 4x4 løb og derved har dem i denne, har det nemlig bedst når jeg har dem hos mig.. nok også derfor vi alle er så tæt knyttet til hinanden og derfor alle lige nu lider af separationsangst og er dybt ulykkelige. Den vil jeg da forsøge at bruge når muligheden er der.:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 22, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2010 Har du fået Pomkin hjem igen? Sig lige til, når du har, ikke? Jeg kan næsten ikke holde ud at tænke på, at hun er så ulykkelig. Det må være frygteligt for dig. :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Lusen Besvaret Marts 22, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2010 Har du fået Pomkin hjem igen? Sig lige til, når du har, ikke? Jeg kan næsten ikke holde ud at tænke på, at hun er så ulykkelig. Det må være frygteligt for dig. :ae: Jeg skal ærlig indrømme at INGEN af os havde troede at dette skulle udvikle sig sådan. Jeg har tit sagt at mine hunde er mine børn.. MEN havde ALDRIG drømt om at dette forholdt sig så ordret. Selv Marcus er rystet over dette og har gang på gang sagt at han kun ønsker at se os sammen igen for dette holder han ikke ud. Den stakkels mand er netop nu ved at få alt indrettet så vores hjem stadig ser hyggeligt ud trods børnelåger og div. Vi skulle jo gerne få det indrettet så hunde og mennesker ikke får en fornemmelse af at leve i et gitter helvede :blink: indtil nu ser det faktisk ret godt ud og med de fine hvide låger så ser det ikke så galt ud, da de flyder ud i de hvide karme og døre :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Marts 22, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2010 jeg synes heller ikke de låger ser så slemme ud. Vi har en på trappen så Indy ikke kan gå ovenpå når de er alene.... Charles er jo i bur og vil måske ikke være glad for at hun fordsvandt. Desuden ordner hun gerne kattebakken når vi ikke er der til at holde øje Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Lusen Besvaret Marts 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 23, 2010 Så er der truffet aftale om hendes afhentning og vi er nu ved at gøre det sidste klar. Pomkin har tydeligt fået et chok over at bliver efterladt og hun vil IKKE være alene mere, hun har været alene i 20 min , dog sammen med den anden hund i hjemmet men dette var ikke nok for den lille pige. Hun er nærmest panisk når man nu forlader hende og hendes klynken vil ingen ende tage før plejemor tager hende op på armen og trøster hende . Plejemor er fantastisk og gør alt for hende, hun har heldigvis forståelse for at vi nu tager hende hjem igen og hun håber inderligt det bedste for hende. Jeg glæder mig meget over at have verdens mest forstående mand når det kommer til mig og mine dyr, han knokler troligt med at få alt indrettet og han siger hver dag at dette er det bedste for os alle... (tror han er ved at være træt af mit tudefjæs og at høre om hunde der ikke vil spise og piver). Jeg skriver ligeså snart hun er hos os igen og jeg lover at smide et par gensyns foto :blink: Tak for jeres støtte og råd.. det skal nok komme mange flere spørgsmål i fremtiden.. hehe ... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Lusen Besvaret Marts 25, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 25, 2010 Nu er hun kommet hjem :banan: I de 30 min vi har været hjemme har Hun gennemgået haven på alle leder og kanter, hilst på Money og Jill, spist kylling og fået knurret af Suzi gennem børnelågen :stupid: Nu ligger hun ved mine fødder og snorksover, totalt udmattet og roligt. :lun: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Marts 25, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 25, 2010 Juuuhuuuuuuu :banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Lusen Besvaret Marts 26, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 26, 2010 som lovet er her lige et par af den lille pige ... sofaen er indtaget på den samme plads som altid og vi har ikke mærket noget på hende overhovedet siden hun kom hjem igår. Hun har sovet som en sten ved min side og imorges vækkede hun mig med sin lille snude mod min kind... Alt er ved det gamle... også når det gælder at knurre efter suzi, men lågerne er perfekte og de indfinder sig intil nu rigtig fint med denne ordning. :lun: Pomkin :lun: [ATTACH]23750[/ATTACH] [ATTACH]23751[/ATTACH] Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 26, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 26, 2010 Årh, det var dejligt, at hun kom hjem igen. :hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Lusen Besvaret Marts 27, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 27, 2010 Lige en lille opdatering.... Børnelågerne fungerer PERFEKT :5up: Og alle 4 tøser trives utrolig fint med dem, det er kun Marcus som har sit bøvl med det, da han jo er 202 cm høj og vi i forvejen har lavt til loftet (staklen kan ik stå fuld oprejt :slem:) så turen gennem døråbningerne er blevet lidt af et show for sig, da man jo heller vil løfte benene over som at åbne dem... Men hundene derimod har åbenbart ingen problemer med dem. De nyder den ekstra opmærksomhed vi nu kan give dem uden at skulle hæve stemmen og være over dem ved det mindste tegn på knurren. Knurren gennem lågen er faktisk også blevet mindre for nu ved de at de ikke kan forvente et angreb og derfor er de alle blevet mere rolige og afslappet. Selv når det uddeles godbidder helt op og ned af lågen. Vores frihed er blevet større.. lyder måske mærkeligt men nu kan vi jo uden problemer lave alt med dem og ikke behøve den evige frygt for at overse et tegn og derved skulle have dem skilt ad.... Så al min uro omkring lågerne har heldigvis vist sig at være ubegrundet..:banan: PS: Pomkin var alene hjemme med Jill og Money igår og hun har ingen problemer med det, hendes angst hos plejemor var ene og alene fordi hun var i chok over at blive efterladt af mig sidste onsdag.. så alt er ved det gamle... sådan da... nu er hundene bare mere glade :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Marts 27, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 27, 2010 Demn slags opdateringer kan vi li' :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 27, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 27, 2010 Hvor bliver man glad af at læse det! :5up: Det var da godt at I fandt på den løsning med børnelågerne. Jeg kan godt forstå, at det giver jer mere ro. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts