Hop til indhold

Problem pga opdeling i hjemmet..

Gæst Lusen
 Share

Recommended Posts

Hiver lige tråde frem endnu engang for at prale og blære mig over mine 4 små vidunder hunde :lun:

Nu har vi levet med børnelåger i 9 dage og vi er overrasket over deres virkning. De sidste to dage har suzi og Pomkin stukket snuderne helt sammen gennem træmmerne, Suzi har ændret sit provo-sprog overfor Pomkin og Pomkin knurre meget mindre over Suzi´s nærvær. Forleden lagde suzi op til leg og Pomkin svarede igen med små hop og piverri. Jeg roste med godbidder tæt op af lågen og lod dem få hver en bamse at ruske i.

Vandskålen i stuen står lige op af lågen så de hele tiden er bevist med at de er i samme hus men med en "stopklods"- lågen, mellem dem.

Opstår der knurren er det som reglen når jeg er tæt på, dette kvitterer jeg med at vende ryggen til og gå fra dem... det har udartet sig i at de nu kikker op på mig ved lågen og når de ikke knurre bliver de belønnet... nu ser det ud som om de har fattet noget af den gyldne tråd :5up:

Ahhh.... dejligt at kunne prale af de små møjhunde som på et tidspunkt gjorde hele min verden til et Knurre/bider og kamp marreridt.. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor jeg dog håber, at den aggressive adfærd er indlært fordi du har været tvunget til at give den opmærksomhed, og at den går væk, nu hvor du ikke længere er tvunget til at give den opmærksomhed :x:

Det kan jo være at lågerne er lige den løsning der skal til, fordi at de giver dig frihed til at gå fra dem når de begynder at kæmpe om dig, det kunne du jo ikke før, grundet faren for at de rent faktisk fløj i hovedet på hinanden.

Hvor er jeg glad for at høre at det går fremad :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor jeg dog håber, at den aggressive adfærd er indlært fordi du har været tvunget til at give den opmærksomhed, og at den går væk, nu hvor du ikke længere er tvunget til at give den opmærksomhed :x:

Det kan jo være at lågerne er lige den løsning der skal til, fordi at de giver dig frihed til at gå fra dem når de begynder at kæmpe om dig, det kunne du jo ikke før, grundet faren for at de rent faktisk fløj i hovedet på hinanden.

Hvor er jeg glad for at høre at det går fremad :5up:

Deres adfærd er dalende så jeg håber inderligt at den en dag er væk :hmm:

Jeg fjerne mig med det samme hvis Pomkin knurre ved lågen når jeg er der og man kan tydeligt se at de "tænker" over det :blink:

Suzi er helt stoppet med at stille sig op overfor Pomkin når jeg er tilstede men Pomkin lader sig stadig provokere ved hendes nærværd...

indtil nu er jeg stadig himmelhenrykt over lågerne og i denne tid deler vi haven op så de alle kan være derude i det gode vejr og når vi er derude.

AK ja hva man dog ikke gør for de kære unger :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

• 2 weeks later...

Opdatering !

Det er den rene idyl :banan:

Hundene har indfundet sig med lågerne og det er blevet en ren fornøjelse at gå rundt herhjemme med dem.

De suser gennem lågerne uden problemer når der byttes rundt på dem (Pomkin på armen og vupti.. to hunde her og to hunde der).

Ingen knurren mere og ingen sure miner over at være på den "kedelige" side af lågen... Jeg har fået mine piger tilbage og nyder det i fulde drag :lun:

Opdateringer vil vist ikke være nødvendlig mere for der er bare ingen problemer og hundene dytter snuder gennem lågen til den store guldmedalje... vi sætter dem dog ikke sammen endnu og der er lange udsigter til et forsøg... vi vil ganske enkelt ikke ødelægge den idyl der er og den ro de alle har fået over sig når vi hygger og leger...

Tak for råd, støtte og jeres interesse i hvordan det gik og er gået :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Opdatering !

Det er den rene idyl :banan:

Hundene har indfundet sig med lågerne og det er blevet en ren fornøjelse at gå rundt herhjemme med dem.

De suser gennem lågerne uden problemer når der byttes rundt på dem (Pomkin på armen og vupti.. to hunde her og to hunde der).

Ingen knurren mere og ingen sure miner over at være på den "kedelige" side af lågen... Jeg har fået mine piger tilbage og nyder det i fulde drag :lun:

Opdateringer vil vist ikke være nødvendlig mere for der er bare ingen problemer og hundene dytter snuder gennem lågen til den store guldmedalje... vi sætter dem dog ikke sammen endnu og der er lange udsigter til et forsøg... vi vil ganske enkelt ikke ødelægge den idyl der er og den ro de alle har fået over sig når vi hygger og leger...

Tak for råd, støtte og jeres interesse i hvordan det gik og er gået :5up:

Så dejligt at høre :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det skønt :banan:

Øv, for det har været nogle dejlige, positive indlæg at læse her til sidst :5up: Men det er jo et positivt problem, at du ikke behøver opdatere os mere :blink:

Det er meget positivt og jeg er lykkelig over at det er gået så godt, men i min blog vil du med tiden kunne følge dem :blink:

Mit held (om man vil) er jo nok at jeg har 4 hunde og kan dele dem op, havde jeg kun haft 2 ville jeg sikkert have haft problemer med piveri og sure miner.

Jeg personligt kan kun sige godt om børnelågerne og den virkning de har haft på vores hundehold. Man skal dog bare gøre sig klar at det kræve lidt mere af en selv når de er delt op og man skal huske hver enkelt hund mere end normalt. Derfor fulgte jeg flere råd som jeg fik i starten af denne tråd, bl.a. havde vi i staten et skema som vi fulgte til vi kom ind i en god rythme.. dette var genialt :5up:

Uden støtten herindefra og de mange råd så havde vi nok været mere på "herrens mark" end vi var da vi hentede lille Pomkin hjem igen og selvom det har været en "træls" tid da vi skulle lære at leve med lågerne... ja så har det været det hele værd :5up::blink:

HF er genialt :klap::klap::klap:

Link til indlæg
Del på andre sites