Hop til indhold

Så hold dog de aggressive hunde i snor!

Lonny
 Share

Recommended Posts

Det er sgu trist:cry:

Ja, det er, jeg syntes det er frygtelig synd for ejeren af retrieveren :cry:

Og jeg kan ikke forestille mig at schæferen sådan bare ud af den blå luft har fundet på at angribe en anden hund, jeg kan ikke tro andet end at der tidligere har været tegn på at den ikke kunne med alle andre hunde, men at ejeren bare har valgt at overse dette faktum :cry:

Og som sagt, ydermere i en skov hvor der er snore påbud. Hvad skal man så gøre for at beskytte sig selv, når man ikke engang kan stole på at folk følger de skilte der står i skoven om at hunden skal føres i snor...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Schæfer bed retriever ihjel :cry:

Schæfer bed retriever ihjel - fyens.dk - Nyborg

Hvorfor kan folk ikke bare holde deres hunde i snor, når de åbentlyst ikke har styr på dem :evil:

Og ydermere kan jeg læse at der i den pågældende skov er snore påbud...

Fordi mange mennesker tror det aldrig sker for dem.

Det er uanset det drejer sig om snor på hund, redningsvest på under sejlturen, sele under bilturen, gummi under UPS...

Det er altid kun naboen det sker for og alle hunde er rare og søde indtil de beviser det modsatte. Mon ikke det er sådan?

Link til indlæg
Del på andre sites

Fordi mange mennesker tror det aldrig sker for dem.

Det er uanset det drejer sig om snor på hund, redningsvest på under sejlturen, sele under bilturen, gummi under UPS...

Det er altid kun naboen det sker for og alle hunde er rare og søde indtil de beviser det modsatte. Mon ikke det er sådan?

Jeg har bare svært ved at tro på at aller første gang en hund ser sig sur på en anden hund, så ender det så galt som her. Jeg kan ikke få mig selv til at tro at der ikke tidligere har været tegn på at der var visse hunde denne schæfer ikke kunne lide, og hvis man ved at ens hund har det sådan med visse hunde, så skal den ikke gå uden snor et sted hvor der er andre hunde man ikke kender!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er skrækkeligt at det skal være sådan nogle hundeejere:damn:

Jeg er selv blevet bidt af en schæfer som var ved at springe på min dalmatiner i sin tid. Da jeg gik ind foran min hund sprang schæferen som kom i fuld galop med sin ejer bagefter, uden snor (altså hunden). Jeg blev bidt i hånden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan vi mon ud fra dette tilfælde konkludere, at schæferen er en aggressiv race som bør forbydes? Som angriber for at slå ihjel...

Ej, det er godt nok forfærdeligt.. Der skal alligevel en del til at slå så stor en hund ihjel...

Foruroligende at tænke på, om vi vil se flere af den slags sager med store hunde, nu de mindre terrier bliver forbudt..

Link til indlæg
Del på andre sites

Victor blev for noget tid siden angrebet af en Schæfer. Det var ikke første gang, at den havde angrebet andre hunde. Ejerens undskyldning var, at han ikke troede den ville gøre det igen. De havde ikke været i hundeskoven i lang tid og troede, at nu kunne de godt gå derind igen.

:stupid:siger jeg bare.

Aggrevsive hunde lader man ikke rende løs mellem andre hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Det er simpelthen så trist, at nogle nægter at erkende hvilken hund de har.

Der er jo ikke et nederlag at erkende, at ens hund KAN være til fare for andre, og så tage sine forholdsregler.

Derimod er det fuldstændig forrykt, at sådan en hund får lov at rende løs offentlige steder.

Nu ved vi selvfølgelig ikke med sikkerhed, om den har udvist aggressive tendenser - Men lur mig, om ikke der har været tidligere episoder.

Det er godt nok trist..... Stakkels, stakkels ejer af den golden det gik ud over.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Jeg må indrømme at jeg faktisk mistænker mange folk for at være ligeglade, altså ikke ligeglade med at deres hund angriber andre, men mere jeg-har-sgu-også-ret-og-der-er-ingen-som-skal-fortælle-mig-hvad-jeg-må agtigt.

Det kan godt være hunden ikke kan lide andre, men de har også ret til at have deres hund løs - og som Ninjamor skriver, så sker der nok ikke noget slemt. Frygtelig holdning at have.

Jeg støder faktisk rigtig tit på denne holdning.

Vi har bundpligt i skoven omkring mig, men der er mere reglen end undtagelsen at se en hund med snor her.

Specielt en pisser mig af, for han har slet ikke styr på sin hund og den farer lige hen til mine - og når jeg beder ham kalde den til og tage den snor, så har han faktisk sagt at han vil skide på om de skal være i snor! :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan vi mon ud fra dette tilfælde konkludere, at schæferen er en aggressiv race som bør forbydes? Som angriber for at slå ihjel...

Ej, det er godt nok forfærdeligt.. Der skal alligevel en del til at slå så stor en hund ihjel...

Foruroligende at tænke på, om vi vil se flere af den slags sager med store hunde, nu de mindre terrier bliver forbudt..

Det ville godt nok være trist, Det er jo den anden i snoren der bestemmer, :roll:

og sørgeligt at andre ødelægger det for andre, men sådan er det jo desværre nok blevet i lille danmark:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg har bare svært ved at tro på at aller første gang en hund ser sig sur på en anden hund, så ender det så galt som her.

Okay

Jeg kan ikke få mig selv til at tro at der ikke tidligere har været tegn på at der var visse hunde denne schæfer ikke kunne lide, og hvis man ved at ens hund har det sådan med visse hunde, så skal den ikke gå uden snor et sted hvor der er andre hunde man ikke kender!

Den skulle ikke have været løs, der er vi enige

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Schæfer bed retriever ihjel :cry:

Hvorfor kan folk ikke bare holde deres hunde i snor, når de åbentlyst ikke har styr på dem :evil:

Fordi der ikke er krav om line hvis man har "fuld kontrol" over hunden. Hvilket igen bliver tolket som en vis herre læser bibelen.

Og ydermere kan jeg læse at der i den pågældende skov er snore påbud...

Som allerhøjst kan indkassere en mindre bøde hvis det overtrædes.

Link til indlæg
Del på andre sites