Hop til indhold

Held i uheld?


BassilBerner
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Så fik jeg endelig tid til at opdatere denne:

 

Vi var på dyrehospitalet igen onsdag i sidste uge og trykket i øjet var oppe på 12 (før 4), så behandlingen virker efter hensigten. :klap:

 

Han er færdig med penicillinen, skal fortsætte nedtrapning af prednisolon og fortsætte med øjendråberne som planlagt.

 

Nyt tjek den 22.4 når behandlingen er slut :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er I stadig derude? - Jeg troede I var kommet på græs :slem:

 

Nej, JEG er ikke derude mere - skulle bare afleverer noget til Lillian - host host nys - nej, skal aldrig træne der mere :blink:

 

Vi starter på græs den 19. april 2010 :banan::banan: glæder mig til at starte op igen :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Endnu en update efter vi har været til det der skulle have været sidste kontrol af Bassils øjne.

 

Desværre er trykket endnu ikke normalt og selvfølgelig er højre øje nu betændt også - og trykket i højre er nu også nede på 11 :cry:

 

Så nu fortsætter øjendråberne endnu i 2 uger - nu begge øjne - og 3 gange om dagen. Dog skal jeg stoppe med prednisolon som planlagt.

 

Jeg fortalte så altså lige dyrlægen at jeg ikke kan gøre det alene (pænt svært at holde en hund på 49 kg, som kæmper imod!), så nogle dage bliver det kun 2 gange, når kæresten kan hjælpe til.

 

Det blev så accepteret - men hun havde jo så også lige selv været med til at holde ham mens hun skulle tage trykket i begge øjne.. og der skal 5 målinger til (1 måling består af 5 små 'prik' med en speciel maskine..)..

 

Desværre kan vi måske ikke være sikre på at det kun er grusbehandlingen der har fremkaldt dette, da højre øje jo nu også er betændt. Det tyder på at der er noget andet et sted - altså at regnbuehindebetændelsen faktisk er en sekundær faktor og vi skal jo så finde den primære i stedet.

 

Dog er der stor mulighed for at det er hans 'lange' øjenlåg og hans entropion (som før var ektropion, som blev operativt ordnet) som er primær faktor - hans hængeøjne gør jo at alt muligt støv, snavs osv. kan komme i kontakt med øjet. :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv med Bassil-drengens øjne altså :cry:

 

Må lige spørge, om du har prøvet at træne det? Det gjorde jeg med Møffe og har da godt nok aldrig fortrudt det med hans tilbagevendende øjenbetændelse! Han lægger sig stadig bare til rette og venter på dråben (jep, øjenbetændelse, igeeeeen).

 

Jeg gjorde det, at jeg lagde en masser godbidder/tørkostpiller mellem mine ben, mens jeg sad i skrædderstilling og så sad han foran mig. Og så satte jeg kriterierne ligesom i klikkertræning. Nærmede mig øjet og klikkede lige inden han flyttede på hovedet og så derudaf - kom jeg til at gå for tæt på, fik han ikke godbidden og så satte jeg kriteriet lidt lavere eller forsøgte igen (utålmodigheden længe leve :stupid::mrgreen:). Efter 25minutters træning kunne jeg give ham første dråbe. Og efter sammenlagt 30min. træning var vi done og han kan bare det der stadig den dag i dag :cool: Og har så selv indført traditionen med at lægge sig :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har forsøgt.. men har altså ikke tid til at sidde der i timevis om morgenen, så der SKAL han bare..

 

så nu ser han flasken med den blå top.. og går fornærmet sin vej - godbidder eller ej :fornaermet:

 

Jeg har dog overvejet (når nu behandlingen slutter) at købe nogle saltvandsdråber og skylle hans øjne en gang om dagen med det som træning - og osse for at fjerne noget af snavset han jo samler sammen i sine SanktBernhard øjne - det kan vel ikke skade :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har forsøgt.. men har altså ikke tid til at sidde der i timevis om morgenen, så der SKAL han bare..

 

så nu ser han flasken med den blå top.. og går fornærmet sin vej - godbidder eller ej :fornaermet:

 

Jeg har dog overvejet (når nu behandlingen slutter) at købe nogle saltvandsdråber og skylle hans øjne en gang om dagen med det som træning - og osse for at fjerne noget af snavset han jo samler sammen i sine SanktBernhard øjne - det kan vel ikke skade :hmm:

 

Nope, det er kun godt, så vidt jeg har lært.

 

Men du kan vel gøre det i en weekend eller om aftenen, når du har noget tid? Selvom det lyder til, at det nok bliver en ordentligt omgang af træning :???: Men det er jo fuldstændig op til dig, jeg synes bare det er så FEDT at jeg tog mig sammen! Man sparer også en masse penge i den anden ende, fordi man sjældent rammer forkert :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...