Hop til indhold

Kennelklubber

Splinten, mor og mig
 Share

Recommended Posts

Hmmm.... i andet ærinde var jeg lige inde på DHL's hjemmeside. Finder nogle oplysninger på deres hjemmeside en smuuuule misvisende....

På deres linkside fandt jeg et link til F.C.I - Federation Canina Internacional

Web de noticias de la Federación Canina Internacional

Og sådan her står der under Fakta om DHL:

DHL er medlem af F.C.I. (Federacion Canina Internacional), og samarbejder med udenlandske hundeorganisationer fra hele verden, der deler DHL's holdninger til avl af racehunde. F.C.I. (bemærk punktummer til forskel fra FCI - Federation Cynologie International) er en åben organisation, der har samlet mange af de små UCI'er i et fælles samarbejde, for at vise verden at der altså findes alternativer til det "gamle" FCI og her mener at man via udbredelsen og et større samarbejde verden over, kan fremme avlen af hunderacerne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Totalt belastende at bruge samme bogstaver, jeg er hoppet på den flere gange! Hvis de var seriøse så kunne de jo nok have fundet tre lidt anderledes bogstaver istedet for at nasse på andres 'gode rygte' :evil:

Er det overhovedet lovligt. Mener at kunne huske at PAFF havde lidt problemer med at få godtaget deres forkortelse fordi der var nogle der havde sat sig på det PAFF gerne ville have heddet (kan ikke lige huske hvad det var) men mener der er regler for sådan noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Ja hvad kan man sige ... Boller fra kohberg :roll:

Jeg er DKK (FCI) snop "to the bone" og ... nu får jeg smæk ... anser ikke andre kennelklubber. For mig er det FCI stamtavle eller entet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Annika
Ja hvad kan man sige ... Boller fra kohberg :roll:

Jeg er DKK (FCI) snop "to the bone" og ... nu får jeg smæk ... anser ikke andre kennelklubber. For mig er det FCI stamtavle eller entet.

Ja så er jeg også en snob hvad angår stamtavler - er fuldstændig enig med dig :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm.... i andet ærinde var jeg lige inde på DHL's hjemmeside. Finder nogle oplysninger på deres hjemmeside en smuuuule misvisende....

Jeg kan ikke forstå at du bebrejder DHL - de melder jo netop klart ud at der er tale om to forskellige organisationer, i det stykke du selv har citeret. Hvor meget mere tydeligt vil du have det fortalt :confused:

At det er usmart af den pågældende internationale organisation at "stjæle" forkortelsen fra den mere kendte, kan vi da hurtigt blive enige om. Men jeg kan ikke se at der er noget at udsætte på de oplysninger DHL giver.

Gå hellere efter dem, der "glemmer" at oplyse om den lille forskel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke forstå at du bebrejder DHL - de melder jo netop klart ud at der er tale om to forskellige organisationer, i det stykke du selv har citeret. Hvor meget mere tydeligt vil du have det fortalt :confused:

At det er usmart af den pågældende internationale organisation at "stjæle" forkortelsen fra den mere kendte, kan vi da hurtigt blive enige om. Men jeg kan ikke se at der er noget at udsætte på de oplysninger DHL giver.

Gå hellere efter dem, der "glemmer" at oplyse om den lille forskel.

Enig til dels - DHL gør da i det mindste klart...

Men alligevel, så er det lige til en misforståelse - og jeg synes ikke, at man kan være i tvivl om, at det er det, der er meningen, taget navne-forkortelse og logo i betragtning:

F.C.I

FCI

By the way - hvad er UCI egentlig?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg nu ikke vidste ret meget... men havde fået at vide, at jeg skulle gå efter en hund med FCI stamtavle - så kan jeg f.... ikke læse ud fra det DHL skriver, at det ikke er den "rigtige" FCI stamtavle, jeg får!

Og ja... i mine øjne er det en forkert stamtavle. Og nogle meget sære standarder, de holder sig! De generelle betragtninger om Border Collier er sjove... æbleformet hovede og en hale, der bæres krøllet ind over ryggen... jo, jo!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Annika
De generelle betragtninger om Border Collier er sjove... æbleformet hovede og en hale, der bæres krøllet ind over ryggen... jo, jo!

Meget fin beskrivelse en en BC - NOT :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Michelle w

Tja -F.C.I. fik jo osse påbud om at ændre deres logo (de har nemlig nappet FCI's blot i omvendte farver) mm. da FCI slæbte dem i retten.

De har så åbenbart ikke ønsket at efterleve den dom der faldt.

Og jo jeg mener da godt man kan "bruge det mod DHL", for DHL har jo valgt at blive medlem af en klub der nasser på andres gode navn og rygte, og som ignorerer en dom der fortæller at det de laver er ulovligt osv. Og det mener jeg da siger lidt om DHL...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg nu ikke vidste ret meget... men havde fået at vide, at jeg skulle gå efter en hund med FCI stamtavle - så kan jeg f.... ikke læse ud fra det DHL skriver, at det ikke er den "rigtige" FCI stamtavle, jeg får!

Og ja... i mine øjne er det en forkert stamtavle. Og nogle meget sære standarder, de holder sig! De generelle betragtninger om Border Collier er sjove... æbleformet hovede og en hale, der bæres krøllet ind over ryggen... jo, jo!

hehe, har de ikke fået rettet det endnu? der var på et tidspunkt hvor næsten alle deres racestandarder indeholdt de ord, ved ikke om de startede som en klub kun for Chi'er eller hva? og de så bare kopierede den racestandard og skiftede navnet på racen ud :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

By the way - hvad er UCI egentlig?

Jamen det er da det internationale cykelsportsforbund, Union Cycliste Internationale.

Ja det er svært at finde et navn der ikke er taget ;-)

Og jo jeg mener da godt man kan "bruge det mod DHL", for DHL har jo valgt at blive medlem af en klub der nasser på andres gode navn og rygte, og som ignorerer en dom der fortæller at det de laver er ulovligt osv. Og det mener jeg da siger lidt om DHL...

Jeg mener at I DKK-fans som sædvanlig går i meget små sko. Hvis en anden stambogsførende klub i Danmark ønsker at indgå i et internationalt samarbejde, så er der altså ikke muligheder nok til at de kan tillade sig at være sippede over et navn.

Men man kan ikke vinde hos Jer - enten er navnet forkert, eller også kan I skyde klubberne i skoene at de ikke har et internationalt netværk ligesom DKK. Either way you win - det må være skønt at være jer :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Michelle w

Umulia -jeg er sådan set fuldstændig ligeglad med hvilken klub DHL er i. Jeg mener blot at valg af hovedforening siger noget om klubben.

Havde de nu valgt UCI, ville jeg såmænd ikke tænke noget ondt om det. Ikke en klub JEG ville vælge, men som du selv siger -en eller anden klub skal de jo være i, hvis de vil have et int. samarbejde.

Men det at man vælger en klub som F.C.I. mener jeg altså siger en hel del om ens egen klub.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror sagtens, man kan lave et seriøst alternativ til FCI / DKK, men hvis man smykker sig med lånte fjer for at lokke folk til, så er man bare ikke seriøs, så er man en plattenslager.

Med sit medlemsskab støtter DHL op om den dårlige moral, man melder sig jo ikke ind et sted, uden at være rimeligt enige i grundholdningen.

Link til indlæg
Del på andre sites

hehe, har de ikke fået rettet det endnu? der var på et tidspunkt hvor næsten alle deres racestandarder indeholdt de ord, ved ikke om de startede som en klub kun for Chi'er eller hva? og de så bare kopierede den racestandard og skiftede navnet på racen ud :mrgreen:

Deeeet kunne man godt tro - her sakset fra standarden for Golden Retriever:

Skulderhøjde for hanner 56-61 cm, for tæver 51-56 cm.

Der accepteres dog hunde mellem 500 gram og 1.5 kg, mens hunde over 3 kg skal diskvalificeres

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Annika

Der accepteres dog hunde mellem 500 gram og 1.5 kg, mens hunde over 3 kg skal diskvalificeres

HAHA hvor fint :lol: en Golden på under 3 kg :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der må da næsten ikke være knogler i med den og højde og den vægt! :shock::shock:

:mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Meget seriøs kennelklub! :stupid::stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Michelle w

Hvis det er DEN standard der bedømmes efter på DHL-udstillinger, er jeg vidst nødt til at tage ud at kigge en dag:klap::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites