Gæst mette14 Skrevet April 6, 2010 Rapporter Share Skrevet April 6, 2010 Hejsa min hund er en allergi hund, eller det siger dyrelægen ihvertfald. Men har så nu fået afvide at det hotspots han har af noge søde mennesker herinde. Men for at være på den sikre side køber vi alligevel det her DYRE!! hundemad fra dyrelægen til 599 kr stk. Nogen af jer hunde ejere der også har allergi hunde og som køber noget der er knapt så dyrt som er ligeså godt. Chico har det problem at hvis det det helt billige fra kvickly, fakta osv. optager han ikke næringen af foderet og laver "bæ" alt for mange gange om dagen o: På forhånd tak herfra _________________________ Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Aussies for ever Besvaret April 6, 2010 Rapporter Share Besvaret April 6, 2010 Som beskrevet tidligere så vil jeg anbefalde at I kontakte Flemming Kristensen i bagsværd. Han lever af at behandle hunde med hudproblemer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst andreadot Besvaret April 6, 2010 Rapporter Share Besvaret April 6, 2010 Malling dyrehospital lidt syd for århus ved john jakobsen er også rigtig gode til allergi hunde og lidt tættere på. heidi Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret April 6, 2010 Rapporter Share Besvaret April 6, 2010 Malling dyrehospital lidt syd for århus ved john jakobsen er også rigtig gode til allergi hunde og lidt tættere på. heidi Tak, jeg sad lige og forsøgte at finde en i jylland:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret April 6, 2010 Rapporter Share Besvaret April 6, 2010 ehm..fik i af vide at det er en allergi hund eller at hunden har allergi?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mette14 Besvaret April 6, 2010 Rapporter Share Besvaret April 6, 2010 ehm..fik i af vide at det er en allergi hund eller at hunden har allergi?? han sagde at hunden har allergi (: - Men det var nu foderet jeg tænkte på. vi bruger det der hedder eukanuba FN eller noget i den retning der, men det meget dyrt. Så tænkte på om man ku' få det billigere et andet sted Chico er nemlig rigtig glad for det og spiser det hele hvilket han ikke gjorde med det foder vi startede ud med. der stod foderet i 4-5 dage uden at blive rørt (: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret April 6, 2010 Rapporter Share Besvaret April 6, 2010 Øhm Eukanuba er så et af de billigere fodermærker, når vi snakker specielfoder.. Men jeg synes helt klart, I skal få ham undersøgt og finde ud af, præcis hvad han er allergisk overfor. Det vil gøre det SÅ meget nemmere for jer. Og så ikke bruge ham i avl, når I ikke ved om han ER allergisk.. da det kan arveligt, så vidt jeg ved Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mette14 Besvaret April 6, 2010 Rapporter Share Besvaret April 6, 2010 Øhm Eukanuba er så et af de billigere fodermærker, når vi snakker specielfoder.. Men jeg synes helt klart, I skal få ham undersøgt og finde ud af, præcis hvad han er allergisk overfor. Det vil gøre det SÅ meget nemmere for jer. Og så ikke bruge ham i avl, når I ikke ved om han ER allergisk.. da det kan arveligt, så vidt jeg ved - Vi vil også virkelig gerne have ham undersøgt, men vores dyrelæge anbefaler at hvis vi skal have ham fuldkommen undersøgt. Skal vi også gøre det færdigt og det vil løbe op i omkring 10.000 og de penge har vi ikke lige liggende. allergien slog ud ved november sidste år eller der omkring så vi har brugt ham i avl da vi ikke vidste at han var allergisk på det tidspunkt. - Såret fra dette hotspot er udtørret og er på vej væk igen efter 2 dage med skærm uden at kunne bide i det så det bare super !!:klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret April 6, 2010 Rapporter Share Besvaret April 6, 2010 Hejsa min hund er en allergi hund, eller det siger dyrelægen ihvertfald. Men har så nu fået afvide at det hotspots han har af noge søde mennesker herinde. Har i været ved dyrlægen igen, eller har du selv givet diagnosen hotspot baseret på en tråd? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stinnemus Besvaret April 6, 2010 Rapporter Share Besvaret April 6, 2010 Når du prøver et nyt foder så værd bevist om at der går 8 uger før du ser hundens reaktion på det nye foder (og ikke en forsinket reaktion fra det gamle) I den periode han får det andet foder må han IKKE få godbidder af nogen art. hvis vi anser at det er en af de alm foderallergier: kylling, majs, hvede o.l. så kan i prøve henne pet food (baseret på laks), select gold m. enten lam eller laks, eukanubas lam&ris mener jeg heller ikke indeholder kylling (men er ikke 100 % sikker) nåja: selvom der står kyllingefedt/fjerkræfedt i foderet betyder det IKKE at hunden vil reagere: det er nemlig raffineret fedt, der ikke indeholder proteiner og da en foderallergi KUN kan være mod PROTEINER så er det uskadeligt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ina Besvaret April 6, 2010 Rapporter Share Besvaret April 6, 2010 Min nu afdøde dalmatiner var multiallergisk. Vi fik det dengang påvist via en blodprøve som "kun" kostede 2000 kr. Der blev lavet 50 forskellige test på ham og han var allergisk i de 40 af tilfældende. Herunder al korn, visse kød arter, pollen fra de fleste løvfældende træer og buske, forskellige græsser, menneskeskæl, kapok, sisal, ja rækken er lang - det ville være nemmere at nævne de ting han ikke var allergisk overfor. Vi fik ham vaccineret for nogle af tingene - men dette var ikke en holdbar løsning. Vi endte derfor op med at lave hans mad selv så vi vidste hvad han fik. Det var hårdt, rigtig hårdt fordi der ikke fandtes noget foder han rigtig kunne tåle. Dertil kom hyppig rengøring fordi hans sovesteder skulle holdes støvfrie - han kunne derfor heller ikke sove i soveværelset hos os. Så for hundens skyld skal I finde den egentlige årsag så han kan blive behandlet derefter - der findes aldrig nogle halve løsninger i sådanne tilfælde. Håber det bedste for jer! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst andreadot Besvaret April 7, 2010 Rapporter Share Besvaret April 7, 2010 hej igen jeg er nu også sikker på at det ikke koster 10000 for en priktest samt en blpodprøve. Det gjorde det helt sikkert ikke da jeg arbejde derude. Jeg syntes det er et besøg værd. Når man tænker på hvad fodring i et år løber op i heidi Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Inkognito Besvaret April 7, 2010 Rapporter Share Besvaret April 7, 2010 Min afdøde allergihund gik hos Flemming Kristensen og vi betalte altså kun 3500 for allergitesten, der blev sendt til Tyskland. 10.000 kun for testen er ekstremt dyrt - mon dyrlægen kunne have indregnet en evt. hyposensibilitering i den pris? Når man skal teste en hund for foderallergi (foderallergi viser sig ikke i hverken blodprøver eller priktest særligt pålideligt og giver enten falske positive eller negative), så er det vigtigt, at man vælger et rigtigt allergifoder, da foderet er behandlet på en måde, hvor alle skadelige allergener er væk og jeg har aldrig fået anbefalet Eukanuba. Rosie fik Hills Z/D Ultra i testningsperioden og den varede vel godt og vel et halvt år, men så havde vi også en ide om hvad hun reagerede på. Rosie levede uden problemer på Nutra Nuggets Gold Laks/Kartoffel, selvom hun var lagermide- og støvmideallergiker samt nogle pollen- og skimmelsvampetyper. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret April 7, 2010 Rapporter Share Besvaret April 7, 2010 Min allegihund er aldrig blevet testet og bliver det heller ikke... Foderallergi er alligevel svært at måle ved en test har jeg fået at vide/læst flere gange.. Vi går i stedet ved dyrlæge Gudrun Frantsen i viby ved århus. Hun kan helt klart anbefales. Hun kan noget alternativ behandling, så hun finder faktisk årsagen til at din hund er mere følsom overfor visse ting og afhjælper dette. Min hund får olivers selected fish købt hos olivers.dk og hjemmelavet mad som dyrlægen anbefaler:) Så fungerer hun, med mindre jeg kaster sig over forbudte emner, som feks brød eller andet hun kan rage til sig:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret April 7, 2010 Rapporter Share Besvaret April 7, 2010 Jeg gav under 6.000 for blodprøve til udlandet OG hyposensibilisering + prednisolon mens vi ventede på at vaccinen blev lavet, så hvor de 10.000 kommer fra forstår jeg ikke Jeg har så Misja i Dyrekassen Danmark sygforsikring og de betalte 80% af det hele tilbage igen, så samlet set blev det ikke så mange penge jeg skulle af med. Misja blev vaccineret på støv og lager mider hvilket har gjort, at hun kan leve normalt blandt puder og tæpper + spise tørfoder. Hendes foder er RC hypoallergenic DR21 og koster en mindre krig, men da hun er multiallergiker og krydser på en masse fødeemner, er det penge godt givet ud. Hun har bla. støvmide, lagermide, gluten, træ- og græs pollen allergier og krydser på de fleste frugter og grøntsager + okse/mælke produkter, hvilket bevirker at der er rigtig meget foder hun ikke kan tåle i længden... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst BvAT Besvaret April 8, 2010 Rapporter Share Besvaret April 8, 2010 Jeg vil altså anbefale Kingsmoor hvis den har allergi! Det er et lækkert foder og min Balder fik sin pels på bagdelen igen efter lige knap 3 uger efter at have været næsten hårløs i flere måneder! Det er lidt billigere end Eukanuba, men efter min mening også det meget bedre Håber du finder en løsning og held og lykke med din vap *ss* Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mette14 Besvaret April 8, 2010 Rapporter Share Besvaret April 8, 2010 Mange tak for alle svarene! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts