Hop til indhold

Åh nej altså... Stakkels lille trunte

Gæst Miss_menelli
 Share

Recommended Posts

Gæst Miss_menelli

Min lille pige har frygtelig dårlig mave.

Det begyndte for et par timer siden, med helt flydende afføring, og hun skulle lave konstant.

Vi var hjemme ved mine forældre, og min mor har lige ringet, og sagt at der var blod i den sidste klat hun har lavet. De opdagede den ikke før vi var gået, så jeg har ikke set med egne øjne hvor meget der var.

Men godt er det bestemt ikke :megaked:

Hun kan have spist alt muligt, som gør at hun har dårlig mave - Selvom jeg prøver at være over hende, så er der jo tidspunkter jeg ikke kikker på hende.

Vi har ikke engang så meget som noget A38 vi kan give hende, og samtlige butikker har lukket nu. Så der er vist ikke andet at gøre end at holde øje med hende.

Tror jeg vil være fuldstændig udpædagogisk og kun lade hende lave indenfor, så jeg kan se om der er blod i det næste der kommer.

Jeg kan jo ikke så godt se det ude i græsset :???:

Hun virker umiddelbart frisk nok, og vil gerne lege - Men hun er jo bare en hvalp, som lige har oplevet noget nyt, så det kan jo snyde.

Vil i ikke være søde at krydse fingre for, at det bare var den ene gang, og at hun får det bedre over natten?

Kan slet ikke bære hvis der er noget galt med min lille prinsesse :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chaddin
Min lille pige har frygtelig dårlig mave.

Det begyndte for et par timer siden, med helt flydende afføring, og hun skulle lave konstant.

Vi var hjemme ved mine forældre, og min mor har lige ringet, og sagt at der var blod i den sidste klat hun har lavet. De opdagede den ikke før vi var gået, så jeg har ikke set med egne øjne hvor meget der var.

Men godt er det bestemt ikke :megaked:

Hun kan have spist alt muligt, som gør at hun har dårlig mave - Selvom jeg prøver at være over hende, så er der jo tidspunkter jeg ikke kikker på hende.

Vi har ikke engang så meget som noget A38 vi kan give hende, og samtlige butikker har lukket nu. Så der er vist ikke andet at gøre end at holde øje med hende.

Tror jeg vil være fuldstændig udpædagogisk og kun lade hende lave indenfor, så jeg kan se om der er blod i det næste der kommer.

Jeg kan jo ikke så godt se det ude i græsset :???:

Hun virker umiddelbart frisk nok, og vil gerne lege - Men hun er jo bare en hvalp, som lige har oplevet noget nyt, så det kan jo snyde.

Vil i ikke være søde at krydse fingre for, at det bare var den ene gang, og at hun får det bedre over natten?

Kan slet ikke bære hvis der er noget galt med min lille prinsesse :cry:

Krydser alt hvad der kan krydses :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Krydser alt hvad jeg kan!

Må altså sige, at Motor havde blodig diarre.. Og det startede med at være lidt tyndt og så eskalerede det bare lige pludselig.

De fastede Motor fredag (selvom han intet havde fået ned torsdag), så tror det er meget godt du ikke giver hende noget. Altså og nu aner jeg jo ikke om det er det samme, men vi måtte i hvert fald gerne give zoolak, også sammen med de piller Motor fik.

Har du lagt mærke til om hun har haft sådan pølser med en våd overflade?

Synes det er en rigtig, rigtig god ide, at holde hende inde og give hende en avis.. Lille ven da :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Krydser alt hvad der kan krydses :x:

Tak :kys:

Krydser alt hvad jeg kan!

Må altså sige, at Motor havde blodig diarre.. Og det startede med at være lidt tyndt og så eskalerede det bare lige pludselig.

De fastede Motor fredag (selvom han intet havde fået ned torsdag), så tror det er meget godt du ikke giver hende noget. Altså og nu aner jeg jo ikke om det er det samme, men vi måtte i hvert fald gerne give zoolak, også sammen med de piller Motor fik.

Har du lagt mærke til om hun har haft sådan pølser med en våd overflade?

Synes det er en rigtig, rigtig god ide, at holde hende inde og give hende en avis.. Lille ven da :ae:

Takker!

Sad faktisk lige og var ved at læse din tråd igennem om motor, da han var syg, for at se om der er sammenfald og om der var noget jeg lige skulle holde øje med (ud over blod og dårlig mave, selvfølgelig).

Hun har jo været igennem meget de sidste 3 uger, siden hun flyttede, så hun kan jo nemt have noget stress mave også.

Men lagde ikke lige mærke til om der var noget våd overflade, da jeg var ude med hende i morges - det var sidst jeg havde "fingrene i hendes pølser". Men umiddelbart virkede de fine og faste, uden noget bemærkelsesværdigt.

Kan så også se, at hun har fået sat tænderne i både mine hjemmesko og noget pap i dag, da de var alene - Det lå pænt gemt væk i hendes kurv, så har først set det nu :oops:

Faster hende i hvertfald fuldstændig indtil i morgen, og holder øjnene åbne i nat - Tror jeg sover på sofaen med hende. Vil trods alt ikke have en ræser-røv ind i sengen :???: Og så må jeg lige få købt noget zoolak i morgen, uanset hvad - Så har jeg det i hvertfald til en anden gang, hvis hun får det bedre.

Ihh altså.... Er møg nervøs - Havde hun bare haft tynd mave, kunne jeg forholde mig til det, men blod bryder jeg mig bestemt ikke om.

Så jeg er total paranoid nu - Sover hun for tungt? klynker hun? osv.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Jeg lagde altså også kun mærke til det med Motors pølser fordi han har så langt hår i numsen, så han lavede bremsestrejer selvom de så fine og faste ud.

Motor havde også virket irriteret i numsen, jeg troede det var analkirtlerne og han bare ikke vidste at man skulle kurre.. Det var så tarmen, og det var sådan at han var meget generet da han så fik ræsermave :cry:

Det var så meget at vi jo tog på dyrehospitalet om natten, men de kunne ikke gøre andet end at give ham smertestillende og give os piller med hjem. Men da det så blev værre, måtte han jo derud igen.

Dine forældre var helt sikre på at det var blod? Og ikke ja, en rest rød sutsko eller andet?

Og altså, hun KAN jo også have fået en rift i numsen eller sådan noget... det håber jeg nærmest.

Jeanette, ja - jeg synes faktisk også bedst om pro-kolin, men lige med det her sagde dyrlægen at pro-kolin kunne give en mild forstoppelse, og det var vigtigt at det der skulle ud, kom ud.

Men vi kunne så også forvente dårlig mave i flere dage, altså det var nærmest først fredag (en uge senere) at det begyndte at være rigtigt igen, og det med piller + zoolak + skånekost + ingen godbidder eller andet sjov..

Altså normalt bruger jeg også pro-kolin, det var kun denne ene gang vi brugte zoolak.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Hvis du allligevel skal ud og købe noget, ville jeg købe pro-kolin fremfor zoolac. Og da det er en hvalp og der er blod i afføringen, ville jeg tage hende til dyrlæge i morgen, hvis der stadig er tynd mave. Hvalpe kan ikke klare lige så meget som en voksen hund kan.

God bedring til hende

Aner ikke hvad forskellen er?

Men vil da helt klart vælge pro-kolin, hvis i mener det er bedst!

Hun kommer til dyrlæge med det samme, hvis der er bare den mindste forværring - Så må dyrlægen blive vækket midt nat. Er virkelig hønemor, når det gælder mine hunde - Der må endelig ikke ske min lille trunte noget.

Jeg lagde altså også kun mærke til det med Motors pølser fordi han har så langt hår i numsen, så han lavede bremsestrejer selvom de så fine og faste ud.

Motor havde også virket irriteret i numsen, jeg troede det var analkirtlerne og han bare ikke vidste at man skulle kurre.. Det var så tarmen, og det var sådan at han var meget generet da han så fik ræsermave :cry:

Det var så meget at vi jo tog på dyrehospitalet om natten, men de kunne ikke gøre andet end at give ham smertestillende og give os piller med hjem. Men da det så blev værre, måtte han jo derud igen.

Ja, det var noget af en omgang i var igennem - Håber godt nok ikke vi skal igennem det samme.

Har lagt mærke til, at hun har vist sin bagdel lidt mere interesse i dag, end hun plejer - Så det vil jeg lige holde øje med også.

Dine forældre var helt sikre på at det var blod? Og ikke ja, en rest rød sutsko eller andet?

Og altså, hun KAN jo også have fået en rift i numsen eller sådan noget... det håber jeg nærmest.

Hehe - Mine sutsko er (var) faktisk lyserøde. Men det var vist ret flydende, så der var vist ikke meget at være i tvivl om. Men dobbelt tjekker lige med dem igen - Man kunne jo håbe, at min mors øjne er ved at være dårlige!

Jeanette, ja - jeg synes faktisk også bedst om pro-kolin, men lige med det her sagde dyrlægen at pro-kolin kunne give en mild forstoppelse, og det var vigtigt at det der skulle ud, kom ud.

Men vi kunne så også forvente dårlig mave i flere dage, altså det var nærmest først fredag (en uge senere) at det begyndte at være rigtigt igen, og det med piller + zoolak + skånekost + ingen godbidder eller andet sjov..

Altså normalt bruger jeg også pro-kolin, det var kun denne ene gang vi brugte zoolak.

Hmm... Det er da godt nok en videnskab. Men hvis hun har det dårligt, senere på natten og i morgen, så må dyrlægen jo næsten vide hvad der er bedst at give?

Hun er jo så lille bitte, så hun kan ikke holde til for lang tid, med dårlig mave, så stoppes det skal det hurtigst muligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Ja helt klart, synes også at man skal spørge sin egen dyrlæge, hvad de anbefaler, for dyrlæger har jo også forskellige erfaringer. Jeg sagde nemlig også, at jeg syntes pro-kolin virkede meget hurtigere og bedre.

Men skrev det med at vi tog afsted fordi altså, ja det var det eneste rigtige at gøre. Han var ret panisk indenfor - dog også fordi han jo ikke ville skide her, han slappede ligesom kun af udenfor. Jeg er helt klart pylret, men tager alligevel ikke til hospital om natten for almindelig diarre :genert:

Det er en meget dårlig og upædagogisk måde at prøve at berolige dig på :oops:

Ih jeg sidder bare og trykker opdater i din tråd.. Du må endelig sige hvis der sker det ene eller det andet.

Hun er hjemme nu? Og sover? For det er da et rigtig godt tegn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Puha... Laaang nat.........

Trunten har lavet et par gange gange. èn gang værre sjap, der godt kunne se lidt blodig ud, og så én gang rimelig fast - stadig smatværk, men meget fastere end før.

Hun var virkelig rastløs, og pev hele tiden.

Hun har også kastet op en enkelt gang, og virkede bestemt ikke helt tilpas.

Nu ligger hun bare og sover, og er helt væk, så tror hun har fået det noget bedre.

Men prøver lige at se tiden lidt an, da afføringen er trods alt blevet meget pænere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Piscine

Altså- flere dage med dårlig aff. hos en lille hvalp, så tror jeg lige jeg ville runde dyrlægen. ISÆR når der har været blod.

Det skal ikke forståes sådan at jeg synes du er ufarsvarlig eller noget, men jeg ville nok lige give ham et kald, og gøre en prøve af afføringen klar, altså samle op i en plastskål med låg og så i en pose og på køl eller et aller andet....

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er korrekt. Hvis der er noget, der skal ud, så er Zoolac bedre :-) Men skal det "blot" stoppes, så er det pro-kolin

Puha... Laaang nat.........

Trunten har lavet et par gange gange. èn gang værre sjap, der godt kunne se lidt blodig ud, og så én gang rimelig fast - stadig smatværk, men meget fastere end før.

Hun var virkelig rastløs, og pev hele tiden.

Hun har også kastet op en enkelt gang, og virkede bestemt ikke helt tilpas.

Nu ligger hun bare og sover, og er helt væk, så tror hun har fået det noget bedre.

Men prøver lige at se tiden lidt an, da afføringen er trods alt blevet meget pænere.

Jeg ville ikke vente.. Hvalpe kan blive så hurtigt dehydrerede.. Og som Piscine siger, ville jeg samle en lille prøve og tage med.

God bedring til den lille

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa

Altså det kan godt være jeg er hys, men hvis min hund fik blodig afføring så ville jeg godt nok tage afsted til dyrlægen med det samme (også sent om aftenen) sæt det var Parvo. Heller tage til dyrlæge en gang for meget end en gang for lidt.

God bedring til den lille håber hun har det bedere

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså det kan godt være jeg er hys, men hvis min hund fik blodig afføring så ville jeg godt nok tage afsted til dyrlægen med det samme (også sent om aftenen) sæt det var Pavlos. Heller tage til dyrlæge en gang for meget end en gang for lidt.

God bedring til den lille håber hun har det bedere

mener du parvo?

Goid bedring til bettetøsen, jeg var nok også smuttet til doktoren, i hvertfald ringet og hørt dem ad.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Altså- flere dage med dårlig aff. hos en lille hvalp, så tror jeg lige jeg ville runde dyrlægen. ISÆR når der har været blod.

Det skal ikke forståes sådan at jeg synes du er ufarsvarlig eller noget, men jeg ville nok lige give ham et kald, og gøre en prøve af afføringen klar, altså samle op i en plastskål med låg og så i en pose og på køl eller et aller andet....

Ja, det er korrekt. Hvis der er noget, der skal ud, så er Zoolac bedre :-) Men skal det "blot" stoppes, så er det pro-kolin

Jeg ville ikke vente.. Hvalpe kan blive så hurtigt dehydrerede.. Og som Piscine siger, ville jeg samle en lille prøve og tage med.

God bedring til den lille

mener du parvo?

Goid bedring til bettetøsen, jeg var nok også smuttet til doktoren, i hvertfald ringet og hørt dem ad.

Med afvente, mente jeg en time eller to - Så det har strakt sig over 12 - 15 timer i det hele ;-)

Men har været omkring dr. dyr med hende, og fået kikket på hende og afleveret en afføringsprøve.

Umiddelbart mente han ikke der var noget som helst at være nervøs for.

Hun er frisk og vågen nu, og der er ikke tegn på dehydrering, eller noget der sidder fast i maven, eller anden sygdom.

Hendes afføring bliver også mere og mere fast i det, så han vil gerne lige afvente svaret på prøven, før vi begynder med at putte noget i hende, da det er langt det bedste, hvis maven kan rette sig op af sig selv, inden for max. et døgns tid.

Hun skal holdes helt i ro i dag - Øhh... at forklare min lille trunte det???

Så ingen gåture, hvor hun kan få spist alt muligt - Rimelig træls for Bamse, som heller ikke kan få en tur, før Thomas kommer hjem, da trunten skal være under opsyn hele dagen.

Og så skal hun have sit eget foder, for ikke at forstyrre maven for meget, men i bittesmå mængder, og så skal det blødes op i vand.

Lige nu, er der absolut intet at mærke på hende. Hun tosser rundt, og kommer hun ud i haven, så jagter hun blade, græs og grene som et andet vilddyr :lun: Hun tumler rundt og er fuldstændig sig selv :klap:

Så nu venter vi svar på prøven, som forhåbentlig ikke viser noget som helst - Håber hun bare har ædt et eller andet (f.eks mine sutsko :roll:) med noget farvestof i, som har farvet afføringen og det hele bare var falsk alarm, og dårlig hvalpe mave, fordi man ikke kan holde tænderne fra det der ikke kan spises.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Øhj... Min lille trold, har virkelig været i gang med at æde alt muligt.

Dyrlægen fandt rester af filt (fra sutskoene), noget ufordøjet pind, og nogle småsten - Alt sammen i én pølle :scared:

Han synes det var noget af en fangst, så vi skal fortsat holde øje med hende i dag, men han fandt ikke tegn på nogen sygdomme eller infektioner overhovedet.

Blodet kommer næsten helt sikkert, fra en lille rift, hun kan have fået, da de her ting skulle presses ud af bagdelen.

Han har i hvertfald ikke fundet noget i prøven, der give anledning til bekymring, ud over nævnte genstande og ikke noget der tyder på blødninger nogen steder.

Men han kunne nu godt forstå hun havde været lidt skidt og haft noget dårlig mave - Små vovsermaver har altså ikke godt af de ting :stupid:

Der mangler vist lidt bakterie dyrkninger endnu, der først er klar i morgen, men hun skulle snart være helt frisk og frejdig igen, for han forventer ikke at finde noget. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Hold da helt op, hun har hygget sig:shock:

Også i den grad - filten kan jeg regne ud hvor kommer fra.

Men stenene og pinden, må hun have gemt for mig, i sin kurv, til hun havde lejlighed til at hygge sig med dem uden opsyn :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

:genert: Lige bortset fra stenene, lyder det lidt som min hund. Fatter ikke hvor han finder alle de ting, for vi forsøger virkelig også at holde øje og ikke lade ting ligge hvor han kan nå.

Men nu hvor jeg så også lige var ved at få mig en pukkel af at gå foroverbøjet HELE tiden for at kunne holde øje med, om han var ved at tage noget, så begynder det faktisk at virke :5up: Han smed endda en knogle han fandt på stien i dag, altså jeg skal bøje mig og sige slip - men han slap :-D

Super dejligt at det ikke var en skummel virus eller parasit!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
:genert: Lige bortset fra stenene, lyder det lidt som min hund. Fatter ikke hvor han finder alle de ting, for vi forsøger virkelig også at holde øje og ikke lade ting ligge hvor han kan nå.

Men nu hvor jeg så også lige var ved at få mig en pukkel af at gå foroverbøjet HELE tiden for at kunne holde øje med, om han var ved at tage noget, så begynder det faktisk at virke :5up: Han smed endda en knogle han fandt på stien i dag, altså jeg skal bøje mig og sige slip - men han slap :-D

Super dejligt at det ikke var en skummel virus eller parasit!

Hehe - Det er åbenbart sådan hvalpe er.

Yderst udspekulerede :slem:

De ved udmærket godt hvornår der ikke lige bliver holdt øje med dem, og hvornår man kan lave ballade :stupid:

Kender også godt den pukkel... Det er lige ved man går tilbage i evolutionen, og ligner en chimpanse efter at have fået hvalp!

Og følgende sætningerne er hørt indenfor de sidste 12 timer i vores hjem:

"neeeiii, må mor se hvad du har fundet der?"

"Eiii... Skal vi ikke bytte den klamme XXX for en godbid?"

"Skaaaat...! Kaia vil ikke aflevere min strømpe"

"Skaaaat...! Kaia gnaver i XXXX....."

"Skaaaat...! Kaia har fundet det tørklæde du har ledt efter det sidste halve år!!

Jaja... Min kæreste har stadig ikke fattet, at man skal bytte, hvis man vil have noget ud af munden på hende - Hverken hende eller ham, er ligeså langt i opdragelsen af hinanden, som jer og Motor :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites