Hop til indhold

Han-hunde og skraberi

Aslan
 Share

Recommended Posts

Kan man ødelægge en hunds sind ved at forbyde skraberi efter ben letning?

Det irritere mig at jeg er ved at blive skudt ned af græse og små sten fordi aslan lige skal skrabe......og helst 10 gange, for sæt de andre hunde ikke så de første 9 skrab :stupid:

Så ville Aslan blive fucked op i hovedet hvis vi forbød skraberiet? :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Nej det tror jeg ikke du kan, men jeg kender en hanhund som skraber som bliver ret ophidset af det, og ikke på så rar en måde, der ville jeg lidt ønske, at ejeren egentlig stoppede det...

Motor har skrabet for første gang for et par dage siden :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chaddin

Min lille Darwin gør det også allerede nogle gange, og han får altså tit trådt i sit eget bæ :badr: Ved ikke om Aslan ville blive bims af ikke at få lov, men følger lige med i den her tråd :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke forestille mig at han bliver bims af det, hanhunde bliver jo heller ikke bims af at få at vide at de f.eks. ikke må strinte på træningspladsen.

Jeg har aldrig kunne få nogen præcis forklaring på hvorfor hunde skraber bagud, men jeg tror mest at det er en refleks, hvor de såmænd ikke engang selv ved hvorfor de gør det. Så jeg tror ikke at han bliver mentalt forstyrret af ikke at få lov :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Bamse skraber også fuldstændig vildt og voldsomt - Og jeg stopper ham, for det tager lidt overhånd.

Kan også mærke at hvis han for lov rigtig at skrabe igennem, så er han lidt mere hysterisk et par minutter efter.

Så tvivler på man gør nogen skade ved at stoppe det - Det håber jeg da i hvertfald ikke :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er Flipsedyret jo en inkarneret moonwalker efterhånden og jeg stopper ham ikke fordi jeg synes at det ser så vanvittig skægt ud, jeg sørger bare for at jeg ikke står i skudlinjen :klap:

Han har sparket Tinka i hovedet et par gange fordi hun lige skulle snuse hans tis og det kan man altså få en pote lige mellem øjnene for at gøre :stupid::mrgreen:

jeg tror hundene gør det fordi de er selvfede og derfor tror jeg heller ikke det skader dem at vi stopper dem i det :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Som jeg før har skrevet om, så havde Leroy en periode hvor han skrabede helt manisk. Det var også mindst 10 gange, men det er altså gået over nu, så det gør det måske også for Aslan.

Det er ikke sådan at Leroy slet ikke skraber mere, men nu gør han det nærmest ubevidst og det ser faktisk ret sjovt ud når han prøver at gå væk, men bagbenene ikke vil med fordi de lige skal sparke bagud et par gange :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg kan ikke forestille mig at han bliver bims af det, hanhunde bliver jo heller ikke bims af at få at vide at de f.eks. ikke må strinte på træningspladsen.

Jeg har aldrig kunne få nogen præcis forklaring på hvorfor hunde skraber bagud, men jeg tror mest at det er en refleks, hvor de såmænd ikke engang selv ved hvorfor de gør det. Så jeg tror ikke at han bliver mentalt forstyrret af ikke at få lov :-D

Det er ikke reflektorisk, men forbundet med følelser.

Nogle hanhunde gør det ikke, f.eks. Pelle, andre gør det ind imellem, ofte eller altid og med variation i intensiteten.

Nogle hanhunde brummer og ser sig omkring mens de skraber og denne brummen kan blive til en intens knurren efterhånden som turen skrider frem fordi hanhunden skruer sig selv op i ophidselse, så en refleks er det ikke :-D

Nogle hanhunde kan på denne måde skrue sig selv så meget op at de møder en tilfældig hanhund sidst på turen med langt større intensitet end hvad man kunne forvente som værende rimeligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Kan man ødelægge en hunds sind ved at forbyde skraberi efter ben letning?

Det irritere mig at jeg er ved at blive skudt ned af græse og små sten fordi aslan lige skal skrabe......og helst 10 gange, for sæt de andre hunde ikke så de første 9 skrab :stupid:

Så ville Aslan blive fucked op i hovedet hvis vi forbød skraberiet? :stupid:

Højst sandsynligt ikke

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Nogle hanhunde gør det ikke, f.eks. Pelle, andre gør det ind imellem, ofte eller altid og med variation i intensiteten.

Nogle hanhunde brummer og ser sig omkring mens de skraber og denne brummen kan blive til en intens knurren efterhånden som turen skrider frem fordi hanhunden skruer sig selv op i ophidselse, så en refleks er det ikke :-D

Nogle hanhunde kan på denne måde skrue sig selv så meget op at de møder en tilfældig hanhund sidst på turen med langt større intensitet end hvad man kunne forvente som værende rimeligt.

Hmm... Det giver i den grad mening.

Kan i hvertfald godt mærke at Bamse er mere "hys" når han har fået lov at skrabe igennem.

Omvendt, så virker han også til at have større behov for at skrabe når han har været oppe og ringe pga. en anden hund :hmm:

Men vil det sige, at det kan være en god idé at stoppe skraberiet, inden det bliver for intensivt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Hmm... Det giver i den grad mening.

Kan i hvertfald godt mærke at Bamse er mere "hys" når han har fået lov at skrabe igennem.

Omvendt, så virker han også til at have større behov for at skrabe når han har været oppe og ringe pga. en anden hund :hmm:

Men vil det sige, at det kan være en god idé at stoppe skraberiet, inden det bliver for intensivt?

Det er min erfaring at hanhunde som kan have et problem med andre hanhunde virker langt mere afslappede ved tilfældige møder hvis dres skraberi bliver stoppet.

Hvis man ser skraberiet og hundens brummen som et signal til andre hanhunde, kan man godt regne ud hvad hunden "siger".

Det lyder rigtigt at Bamse går til den efter et møde, han har behov for at komme af med de følelser han har for den anen hund, hvis man kan sige det sådan - behov for at "kaste håndtegn" efter den :lol::lol:

Nogle hunde kan hidse sig selv så meget op ved at skrabe, at de bliver forskrækkede ved hurtige bevægelser og for egen skygge :-D de kære små ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

Hehe, du er lige modsat mig! Pero er lige begyndt på det engang imellem (han er 2,5) og min kæreste og jeg rooooooser helt vildt når han gør det :klap: Synes det er så sejt.. Og håber lidt, at det er et udtryk for at han er blevet mere selvsikker :genert:

Helt i starten kunne han ikke rigtig finde ud af det - han tog ét ben og skrabede bagud, men lod det så bare stå ud i luften i stedet for at skrabe videre :stupid: Det lignede faktisk mere at han strak ud i benene :lol: Er så ærgelig over at jeg ikke fik det på video.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter

Kan man mon ikke bare smide en godbid en meter fra dyret når han har fået tisset af? Når han så har spist den kan man gå videre. Måske han afvænnes lidt og samtidigt undgår at "hidse sig op"?

Kan godt forestille mig Aslans store poter kan skabe nogle ordentlige krater huller :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige præcis det har jeg observeret ved Flipsedyret, men har ikke kædet det sammen, men jeg vil sikkert prøve at stoppe ham og se om det hjælper på sprællemands-tendenserne når vi møder andre hunde :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Må hanhunde ikke strinte på træningspladsen :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Når Cody træner, så træner han. Så er pisseri streng forbudt..

Han må ikke rende og strinte til prøver, så han kan ligeså godt lære det fra starten..

Ok klart ja. Men hvad så hvis hunden virkelig skal tisse? ..er jeg bare for vant til at have hvalp nu?

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan man mon ikke bare smide en godbid en meter fra dyret når han har fået tisset af? Når han så har spist den kan man gå videre. Måske han afvænnes lidt og samtidigt undgår at "hidse sig op"?

Kan godt forestille mig Aslans store poter kan skabe nogle ordentlige krater huller :)

Tjoe hvis hunden havde lyst til godbidder ville det sikkert være en god ide:mrgreen:

Ja, man kan altid se på cykel/gå stien hvor Aslan har tisset :mrgreen::oops::oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Det er min erfaring at hanhunde som kan have et problem med andre hanhunde virker langt mere afslappede ved tilfældige møder hvis dres skraberi bliver stoppet.

Hvis man ser skraberiet og hundens brummen som et signal til andre hanhunde, kan man godt regne ud hvad hunden "siger".

Det lyder rigtigt at Bamse går til den efter et møde, han har behov for at komme af med de følelser han har for den anen hund, hvis man kan sige det sådan - behov for at "kaste håndtegn" efter den :lol::lol:

Nogle hunde kan hidse sig selv så meget op ved at skrabe, at de bliver forskrækkede ved hurtige bevægelser og for egen skygge :-D de kære små ;-)

Haha! :mrgreen:

Jamen, har du mødt Bamse? Det lyder som en helt præcis beskrivelse af ham :klap:

Især håndtegns delen - Den benytter han sig ivrigt af, når han ikke lige får lov at kanøfle en, han synes er dum :stupid:

Må hanhunde ikke strinte på træningspladsen :genert:

Nej :blink:

Har dælme haft rigeligt at se til, med at lære Bamse, at det må's man ikke på en træningsplads :roll:

For ellers får mor nemlig skæld ud af træneren - Alle de her tissetårs lugte, distrahere hunde, der er nemme at distrahere.....

Bla. derfor har vi et område vi typisk lader hvalpene træne på i starten, til de har vænnet sig til, at pubæ og tissetåre ikke forekommer på banen.

Skal så også lige love for, at jeg har en hund, der går med hovedet i jorden, når vi en enkelt gang i mellem skal træne på det område :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites