bernerazuro Besvaret April 11, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 11, 2010 Møffe har det meget bedre nu! Han er i hvert fald fast besluttet på, at han ikke har ondt, sprigner rundt, hvis han kan komme til det og brokker sig temmelig meget Dog syntes jeg, han pev tidligere (altså, sådan av-piv) og så går han heller ikke 100% rent på forbenet, tror jeg - synes det er svært at se. Han haltede lidt i går og kunne brokke sig en hel del også. Nu må vi se, som dagen i dag skrider frem. Giver ham selvfølgelig stadig smertestillende (følger dyrlægens anvisning der), men er sådan lidt i tvivl, om jeg skal begynde at gå en lille tur med ham - ala, ud på vejen og rundt og tilbage igen (sammenlagt 50-100m)? Han springer jo gerne rundt herhjemme, hvis jeg ikke når at stoppe ham? :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Klüssendorf Besvaret April 11, 2010 Rapporter Share Besvaret April 11, 2010 Godt at Møffe er i bedring Vi har både oplevet slem HD og Patella Luxation, så vi har en indbygget skræk når emnet falder på benene. De fleste gange oplever vi dog, at vi får malet "fanden på væggen" og haltningen går i sig selv igen Men vores flok giver sku også gas i leg og det synes jeg da også at have set Møffe gøre Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret April 11, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 11, 2010 Godt at Møffe er i bedring Vi har både oplevet slem HD og Patella Luxation, så vi har en indbygget skræk når emnet falder på benene. De fleste gange oplever vi dog, at vi får malet "fanden på væggen" og haltningen går i sig selv igen Men vores flok giver sku også gas i leg og det synes jeg da også at have set Møffe gøre Og yeah! Jeg har stadig den teori, at der er gemt en border collie i Møffes krop... Ét eller andet sted, med de sindsyge veninder og lign., han kan forsøger sig med. Og de umulige stunts han til tider præsterer! Som at undgå at ramme en anden hund, ved at bremse forkroppen og så hoppe med bagkroppen, så den flyver ind over den anden hund og lander på den anden side Det er herligt, men man bliver altså lidt bekymret, når han for 10 gang vælter i hundeleg, fordi han forsøger at lave en 180graders vending på et frimærke! Han er heldigvis ved at blive klogere! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Klüssendorf Besvaret April 11, 2010 Rapporter Share Besvaret April 11, 2010 Og yeah! Jeg har stadig den teori, at der er gemt en border collie i Møffes krop... Ét eller andet sted, med de sindsyge veninder og lign., han kan forsøger sig med. Og de umulige stunts han til tider præsterer! Som at undgå at ramme en anden hund, ved at bremse forkroppen og så hoppe med bagkroppen, så den flyver ind over den anden hund og lander på den anden side Det er herligt, men man bliver altså lidt bekymret, når han for 10 gang vælter i hundeleg, fordi han forsøger at lave en 180graders vending på et frimærke! Han er heldigvis ved at blive klogere! Bedre sent end aldrig :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret April 11, 2010 Rapporter Share Besvaret April 11, 2010 Sikke da en omgang for stakkels Møffe og dig Dejligt at høre at han har det bedre :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret April 11, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 11, 2010 Seneste opdatering - i dag er lidt forbedring fra i går. Eneste forskel er, at han piver knap så meget, men halten er ca. nogenlunde det samme Men tager det som positivt, så må jeg bare håbe, at det fortsat kun går fremad - sidder bare lige og bliver pessimistisk, for glemte at mindske mængden af smertestillende idag - hvilket jeg jo så må huske at gøre i morgen - og så er det, jeg tænker, om det forværres Men må hellere forblive optimist! Regner også med at gå en ultra kort tur med ham, han har virket lidt indestængt her til aften, det lille pus! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret April 11, 2010 Rapporter Share Besvaret April 11, 2010 Håber han snart er frisk og let på tå igen... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Klüssendorf Besvaret April 11, 2010 Rapporter Share Besvaret April 11, 2010 Seneste opdatering - i dag er lidt forbedring fra i går. Eneste forskel er, at han piver knap så meget, men halten er ca. nogenlunde det samme Men tager det som positivt, så må jeg bare håbe, at det fortsat kun går fremad - sidder bare lige og bliver pessimistisk, for glemte at mindske mængden af smertestillende idag - hvilket jeg jo så må huske at gøre i morgen - og så er det, jeg tænker, om det forværres Men må hellere forblive optimist! Regner også med at gå en ultra kort tur med ham, han har virket lidt indestængt her til aften, det lille pus! Bare roligt det skal nok gå :ae: Ikke noget at sige til, hvis Møffe keder sig over ikke at kunne hoppe rundt og en forstuning kan jo tage lang tid, før den har fortaget sig helt. Men som en dyrlæge engang sagde til os i forbindelse med, vi havde fået opereret en hund med slem patella luxation og vi var inde 3 dage efter, fordi hun havde hoppet rundt og vi var bange for at knæet var blevet ødelagt igen. Han kommentar var, at knæet stadigt sad, hvor de havde sat det, men hvis hun ikke kunne holde sig i ro, så var efter hans mening, bedre at binde hende til radiatoren i 6 uger, selv om hun pev, mens det helede, hvorefter hun kunne få et langt og godt liv, fremfor at hun ødelage knæet helt og skulle leve et invalideret liv i smerter. Det kunne vi jo kun sige ok til og så gå hjem og udholde de 6 uger, hvor hun skulle holdes i ro. Så held og lykke til dig og Møffe. Må I få nogle hyggelige trøstespisende timer til at gå i sofaen foran tv´et Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret April 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 21, 2010 Så har vi lige været forbi dyrlægen med Møffe, igen Han stoppede ellers med at halte, men i lørdags haltede han rimeligt voldsomt igen, dog uden brok. Intet søndag... Mandag skreg han, da han rejste sig op en af gangene og haltede derefter på begge forben, men lagde sig så ned. I går passede min veninde ham i nogle timer, og hun mente, at han havde haltet lidt nogle gange. Og syntes også selv, at jeg kunne se noget. Og det var helt tydeligt, at han haltede, da han rejste sig op den ene gang Så afsted til dr. dyr idag og hun er desværre lidt urolig for hans albue®, efter at hun havde bevæget benet lidt rundt og set ham løbe Så hun foreslog, at vi kørte et par normale uger (altså, selvfølgelig skulle vi ikke overgøre noget, men han skulle heller ikke begrænses for meget) og hvis det fortsatte/forværredes, så skulle Møffe altså røntgenfotograferes. Det skal han jo alligevel, så nu er det bare at bestille tiden, så det gør jeg i morgen. Så må vi få bestilt tid til d. 8. maj om muligt (dér, han fylder 1år). Men vi håber og krydser selvsagt for, at der ikke er noget alvorligt - men for helvede, man bliver bekymret 2 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret April 21, 2010 Rapporter Share Besvaret April 21, 2010 Øv stakkels jer :ae: Jeg håber at det "bare" er vokseværk eller sådan noget og i hvertfald ikke noget alvorligt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret April 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 21, 2010 Øv stakkels jer :ae: Jeg håber at det "bare" er vokseværk eller sådan noget og i hvertfald ikke noget alvorligt Så vidt jeg forstod på vagtdyrlægen, så fik han klassificeret det som ikke vokseværk - ved ikke om de kan det, men det forstod jeg i hvert fald på ham Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret April 21, 2010 Rapporter Share Besvaret April 21, 2010 Så må vi få bestilt tid til d. 8. maj om muligt (dér, han fylder 1år). Men vi håber og krydser selvsagt for, at der ikke er noget alvorligt - men for helvede, man bliver bekymret Stakkels møffe drengen :ae: TILLYKKE MED DAGEN den 8 Husk den der rekvision fra dkk!!!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret April 21, 2010 Rapporter Share Besvaret April 21, 2010 Har først set tråden nu. Håber det bedste for stakkels Møffe! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret April 21, 2010 Rapporter Share Besvaret April 21, 2010 Så vidt jeg forstod på vagtdyrlægen, så fik han klassificeret det som ikke vokseværk - ved ikke om de kan det, men det forstod jeg i hvert fald på ham Jow det kan de jo godt, hvis han har kunnet mærke noget anderledes ved den alm. undersøgelse af Møffes led - øv altså! Men jeg håber og krydser alt for, at det er noget som kan fikses rimelig let - hvis det er - og ikke i selve leddet eller ledbrusken :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst akrebbe Besvaret April 21, 2010 Rapporter Share Besvaret April 21, 2010 Så har vi lige været forbi dyrlægen med Møffe, igen Han stoppede ellers med at halte, men i lørdags haltede han rimeligt voldsomt igen, dog uden brok. Intet søndag... Mandag skreg han, da han rejste sig op en af gangene og haltede derefter på begge forben, men lagde sig så ned. I går passede min veninde ham i nogle timer, og hun mente, at han havde haltet lidt nogle gange. Og syntes også selv, at jeg kunne se noget. Og det var helt tydeligt, at han haltede, da han rejste sig op den ene gang Så afsted til dr. dyr idag og hun er desværre lidt urolig for hans albue®, efter at hun havde bevæget benet lidt rundt og set ham løbe Så hun foreslog, at vi kørte et par normale uger (altså, selvfølgelig skulle vi ikke overgøre noget, men han skulle heller ikke begrænses for meget) og hvis det fortsatte/forværredes, så skulle Møffe altså røntgenfotograferes. Det skal han jo alligevel, så nu er det bare at bestille tiden, så det gør jeg i morgen. Så må vi få bestilt tid til d. 8. maj om muligt (dér, han fylder 1år). Men vi håber og krydser selvsagt for, at der ikke er noget alvorligt - men for helvede, man bliver bekymret Føj det lyder også rigtig slemt.. den slags går jo lige i hjertet på én:megaked: Jeg håber at røntgenbillederne ikke viser noget slemt - men det bliver nok rart nok at få dem taget, så man måske kan afskrive albuedysplasi.. Jeg har selv lige måtte aflive min13mdr gamle Lab pga det, så håber virkelig virkelig for jer at det er noget andet! Jeg ved ikke hvordan racen har det med HD og AA, men det er jo en stor race, så tænker det måske er det samme som med retrieveren? :hmm: Krydser fingre for at han snart får det bedre, så I begge kan få lidt ro på.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret April 21, 2010 Rapporter Share Besvaret April 21, 2010 Puha, der er lang tid til den 8. maj, hvor jeg dog føler med dig :ae: Jeg håber, at billederne ingenting viser, og at det bare er noget uskyldigt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Klüssendorf Besvaret April 21, 2010 Rapporter Share Besvaret April 21, 2010 Uha, det er snart længe Møffe har haltet. Jeg kan godt forstå din bekymring. Håber at billederne viser et par fine albuer Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret April 21, 2010 Rapporter Share Besvaret April 21, 2010 Æv da. Det lyder mærkeligt at det kommer og går? Eller sådan gør vokseværk måske? Hvorfor egentlig vente? Er billedet ikke gyldigt hvis det bliver taget før hunden fylder 1 år? Vi skal også ind og have taget billeder midt i maj, ren og skær for min sjælefred Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret April 21, 2010 Rapporter Share Besvaret April 21, 2010 Så har vi lige været forbi dyrlægen med Møffe, igen Han stoppede ellers med at halte, men i lørdags haltede han rimeligt voldsomt igen, dog uden brok. Intet søndag... Mandag skreg han, da han rejste sig op en af gangene og haltede derefter på begge forben, men lagde sig så ned. I går passede min veninde ham i nogle timer, og hun mente, at han havde haltet lidt nogle gange. Og syntes også selv, at jeg kunne se noget. Og det var helt tydeligt, at han haltede, da han rejste sig op den ene gang Så afsted til dr. dyr idag og hun er desværre lidt urolig for hans albue®, efter at hun havde bevæget benet lidt rundt og set ham løbe Så hun foreslog, at vi kørte et par normale uger (altså, selvfølgelig skulle vi ikke overgøre noget, men han skulle heller ikke begrænses for meget) og hvis det fortsatte/forværredes, så skulle Møffe altså røntgenfotograferes. Det skal han jo alligevel, så nu er det bare at bestille tiden, så det gør jeg i morgen. Så må vi få bestilt tid til d. 8. maj om muligt (dér, han fylder 1år). Men vi håber og krydser selvsagt for, at der ikke er noget alvorligt - men for helvede, man bliver bekymret :ae: Kan godt forstå du er bekymret. Krydser fingre og poter for Møffe. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst ninnato Besvaret April 21, 2010 Rapporter Share Besvaret April 21, 2010 (rettet) Jeg ved ikke, om det kan trøste lidt.. - men da min hund var yngre, fik hun sig også meget let en haltetur.. - hun kunne knap løbe efter en boldt uden at "vælte om" og halte bagefter. I dag er Fara 3 år og stærk som en "bjørn" - men det var hun godt nok ikke, da hun var på Møffes alder. Pøj-pøj med det hele. ________________________ golfsko, tagrender, hulmursisolering Redigeret Maj 7, 2010 af ninnato Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret April 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 22, 2010 Stakkels møffe drengen :ae: TILLYKKE MED DAGEN den 8 Han fylder faktisk d. 7. maj, men min opdrætter kom til at registrere kuldet som født d. 8. Husk den der rekvision fra dkk!!!! Tro mig, jeg husker den! Føj det lyder også rigtig slemt.. den slags går jo lige i hjertet på én:megaked: Jeg håber at røntgenbillederne ikke viser noget slemt - men det bliver nok rart nok at få dem taget, så man måske kan afskrive albuedysplasi.. Jeg har selv lige måtte aflive min13mdr gamle Lab pga det, så håber virkelig virkelig for jer at det er noget andet! Jeg ved ikke hvordan racen har det med HD og AA, men det er jo en stor race, så tænker det måske er det samme som med retrieveren? :hmm: Krydser fingre for at han snart får det bedre, så I begge kan få lidt ro på.. Jo, racen har problemet med begge dele, selvom det siges, at den kan bære HD bedre end mange andre.. AD ved jeg ikke med... Puha, der er lang tid til den 8. maj, hvor jeg dog føler med dig :ae: Jeg håber, at billederne ingenting viser, og at det bare er noget uskyldigt For helvede, ja, der er Æv da. Det lyder mærkeligt at det kommer og går? Eller sådan gør vokseværk måske? Hvorfor egentlig vente? Er billedet ikke gyldigt hvis det bliver taget før hunden fylder 1 år? Vi skal også ind og have taget billeder midt i maj, ren og skær for min sjælefred Aner intet om vokseværk, så kan kun referere, hvad dyrlægen sagde Og ja, kunne faktisk overveje, at få bestilt tid til AD og OCD lige med det vuns - bare for, at blive afklaret. Men nu gør vi, som dyrlægen sagde og venter de 14 dage + 3, så de kan godkendes i DKK (medmindre det tager til igen, for Møffe skal fandme ikke lide! Så kan man forhåbentligt korrespondere lidt med DKK - men har heldigvis smertestillende og vi kan gå op og købe nyt, om nødvendigt). Ih altså, blev helt ked af, at gå ind i den her tråd. Har bare skubbet det væk hele dagen og fordybet mig fuldstændig i en bog, hvorfor satan gik jeg dog herind? 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Aussies for ever Besvaret April 22, 2010 Rapporter Share Besvaret April 22, 2010 Krydser finger og tæer for Møffedrengen og håber på at han bare har vokseværk; det kan jo gører djævelsk ondt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret April 22, 2010 Rapporter Share Besvaret April 22, 2010 Stakkels jer. :ae: Der er ikke så meget andet at sige end pøj-pøj og så håber jeg at det ikke er noget alvorligt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret April 22, 2010 Rapporter Share Besvaret April 22, 2010 Stakkels dig og Møffe :ae: Selv om der er lang tid til den 8. så krydser jeg alt hvad jeg har i mellemtiden for at det bare er vokseværk Jeg kan godt forstå at du venter (hvis det kan) så han ikke skal bedøves og fotograferes mere end højst nødvendigt :ae: Møffe er sund og rask, han har bare vokseværk! BASTA!!! :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
a9 Besvaret April 22, 2010 Rapporter Share Besvaret April 22, 2010 'er for at det er noget relativt harmløst som vokseværk eller en forstuning, der ikke har fået tid til at hele ordentligt og derfor springer op igen :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts