Gæst siki Skrevet April 14, 2010 Rapporter Share Skrevet April 14, 2010 min kærestes hund pinker/humper (parer sig) ... jeg plejer at have et okay tag på hunde (har haft rotweilere før og har en dansk spids) men kan ikke få ham til at holde op. jeg er klar over det er et dominansproblem. jeg har prøvet med skældud at isolere hanm fra "flokken" ved at give ham time out i et andet rum samt at puffe ham bag forbenet (som moder hunden gør når hundehvalpe ikke opfører sig ordentligt ) men han insisterer på at blive ved han skal ikke kastreres (ønsker min kæreste ikke, da han mener det vil "ødelægge"/ændre hunden) han bruges til jagt ...og som familiehund ellers er han en sød og meget aktiv hund. er der nongen som kan hjælpe :damn: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret April 15, 2010 Rapporter Share Besvaret April 15, 2010 Jeg tror ikke at det er et dominansproblem, og det er nok derfor du ikke kan få ham til at stoppe med dine metoder. Kan du fortælle i hvilke situationer han gør det, hvad er som regel udløseren til at han går i gang med at pinke? Og hvor gammel er han? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Drentsche Besvaret April 15, 2010 Rapporter Share Besvaret April 15, 2010 Det kan være stress eller usikkerhed, så I skal ikke skælde ham ud, bare flytte ham når han gør det, nu er det jo en race, som kører i ret højt gear (selvfølgelig individuelle forskelle), så der skal ikke så meget, til at stresse dem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret April 15, 2010 Rapporter Share Besvaret April 15, 2010 Jeg tænker også stress/opkørthed. Hvad er udløseren, dvs. hvad sker der lige før han begynder at humpe? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst siki Besvaret April 15, 2010 Rapporter Share Besvaret April 15, 2010 hej tak for jeres svar han er 5 år gammel og han gør det somregel i situationer hvor han enten keder sig og ikke får opmærksomhed eller hvis der sker for meget feks hvis der kommer gæster eller når han er oppe at køre efter at have leget bold. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst siki Besvaret April 15, 2010 Rapporter Share Besvaret April 15, 2010 og sikke nongle skønne hunde på billederne ... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst siki Besvaret April 20, 2010 Rapporter Share Besvaret April 20, 2010 har prøvet med at fjerne ham fra situationen det virker hvis han er opkørt ... men ikke når han keder sig .. det er somom han ikke finder ro så let (? ) så der kan være noget om at han er stresset en gang i mellem det er lidt svært (for mig) at finde ud af om han er over / under stimuleret eller bare savner sin "far" han pinker ikke så meget i jagtsesonen (så r han så udkørt at han sover det meste af tiden) han løber frit en time hver aften i skoven men om dagen når vi går tur (en kort og en længere ) går han i snor derudover leger jeg med aktivitetslegetøj med dem begge to (har også en dansk spids) min kæreste er blevet skilt for et par år siden ... og micki er meget ked af det og kan ikke finde ro når min kæreste ikke er hjemme .. og pinker mere når han ikke er der (det var derfor jeg troede det var dominans ) hvis der er nonglen som har et godt råd så skriv :blink:endelig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst siki Besvaret April 20, 2010 Rapporter Share Besvaret April 20, 2010 og lige nogle billeder Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret April 21, 2010 Rapporter Share Besvaret April 21, 2010 Kan du forudsige, hvornår han begynder at gøre det? For så kan du måske nå at "fange" ham, inden han gør det og aflede ham med en anden (rolig) aktivitet, f.eks. et fodersøg e.l.? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst siki Besvaret April 21, 2010 Rapporter Share Besvaret April 21, 2010 hej jeg vil prøve ... det lyder som et godt råd = ) hvis det kan lykkedes mig at opdage det lige inden tak skal du have Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts