Gæst Bam Bam Skrevet April 16, 2010 Rapporter Share Skrevet April 16, 2010 Jeg vidste godt, at hugorme kommer frem i denne tid, men har aldrig set en i vores normale gå område. Men de siger jo også, at de er sky. Men igår mødte Murphy og jeg en som ikke var sky. Den lå ude midt på stien og solede sig. Murphy gik et par meter foran mig og pludselig sprang han tilbage og løb hen til mig. Først der opdagede jeg hugormen som stadig vrissede af os. Jeg var ikke sikker på om Murphy var blevet bidt, da jeg ikke umiddelbart kunnne se eller mærke noget på ham. Men min største bekrymring var om han var allergisk overfor hugorme. Jeg ringede selvf. med det samme til dyrlægen som kunne fortælle mig, at en allergisk reaktion ville vise sig meget hurtigt. Jeg gik stille og roligt hjem, heldigvis var jeg ikke langt fra hjemmet. Ca 10 min. efter mødet med hugormen begyndte han, at hæve op på den ene læbe. Jeg kørte med det samme til dyrlægen, hvor Murphy fik en dobbelt dosis binyrebarkhormon direkte i blodbanen, en sprøjte med penicillin og en spøjte med antihistimin. Dyrlægen sagde, at han heldigvis ikke var særlig påvirket af det, men at han ville være træt og øm de næste dage og at han skulle holdes i ro. Og det går også godt med ham. Han er næsten ikke hævet i hovedet mere og virker rimlig glad. Han sover dog meget og vil gerne være meget tæt på mig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chaddin Besvaret April 16, 2010 Rapporter Share Besvaret April 16, 2010 Årh den dumme hudorm af en hugorm at være! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret April 16, 2010 Rapporter Share Besvaret April 16, 2010 Av, stakkels Murphy Godt du var så hurtig til at komme afsted med ham :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
LilleBali Besvaret April 16, 2010 Rapporter Share Besvaret April 16, 2010 Ja, :5up: for din hurtige reaktion! Og stakkels Murphy :ae: Puha, kan ikke klare slanger/hugorme/kryb Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Maustique Besvaret April 16, 2010 Rapporter Share Besvaret April 16, 2010 Godt med en hurtig, konsekvent reaktion Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Doberfan Besvaret April 16, 2010 Rapporter Share Besvaret April 16, 2010 Pyha, godt det ikke gik værre, og :5up: for din hurtige reaktion. Her i Louisiana har vi desværre mange slanger, også nogle særdeles giftige kryb og jeg er altid nervøs for at hest eller hunde skal blive bidt. En af mine veninders hest blev bidt for en del år siden og den er bare aldrig blevet sig selv igen. Rigtig god bedring til Murphy! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret April 16, 2010 Rapporter Share Besvaret April 16, 2010 Åh jeg håber dælæme aldrig jeg støder på en slange:shock: God bedring til Murphy Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret April 16, 2010 Rapporter Share Besvaret April 16, 2010 :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Klüssendorf Besvaret April 16, 2010 Rapporter Share Besvaret April 16, 2010 Godt du reagerede så hurtigt og ikke mindst, at du vidste, hvad du skulle se efter. Og god bedring til Murphy. Har aldrig stødt på en hugorm og har derfor heller aldrig skænket dem en tanke, så tak for advarslen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Bam Bam Besvaret April 16, 2010 Rapporter Share Besvaret April 16, 2010 Tak alle sammen. Det går heldigvis bedre og bedre med ham. Ja, min reaktion ville ikke have været hurtig nok, hvis han var allergisk. For jeg var nok 5 min fra hjemmet og bilen og hvad gør man så. Så ville jeg være nød til, at blive hentet eller løfte ham hjem og det ville ikke være nemt, når han vejer 32 kilo. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Bam Bam Besvaret April 16, 2010 Rapporter Share Besvaret April 16, 2010 Pyha, godt det ikke gik værre, og :5up: for din hurtige reaktion. Her i Louisiana har vi desværre mange slanger, også nogle særdeles giftige kryb og jeg er altid nervøs for at hest eller hunde skal blive bidt. En af mine veninders hest blev bidt for en del år siden og den er bare aldrig blevet sig selv igen. Rigtig god bedring til Murphy! Puha, godt jeg ikke bor der. Jeg både hader og er fascineret af slanger, men jeg ville nødig møde dem på en gå tur. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bailey_f1 Besvaret April 17, 2010 Rapporter Share Besvaret April 17, 2010 Kryb Godt du opdagede det :5up: God bedring til Murphy Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Jette Besvaret April 20, 2010 Rapporter Share Besvaret April 20, 2010 Håber det stadig går fremad med Murphy Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Bam Bam Besvaret April 21, 2010 Rapporter Share Besvaret April 21, 2010 Det går rigtig fint med ham.:banan: Man kan faktisk ikke mærke noget på ham udover, at han bliver lidt hurtigere træt end han plejer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts