Hop til indhold

Er politiet begyndt at opprioterer hundeloven?

Lonny
 Share

Recommended Posts

Kan det være at al denne snak om nye love osv. har fået politiet til at opprioterer hundeloven, jeg har ihvertfald aldrig før hørt om nogen der har fået en bøde for at deres hunde ikke havde snor på?

JV.dk - JV.dk - Nyheder - Sønderborg - Fem store hunde løb rundt uden snor

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har set 5-6 hunde med mundkurv på inden for de sidste par uger, har virkelig undret mig må jeg sige. Tænkte lidt på om hundeejere selv var begyndt at sætte i gang med den lov?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har set 5-6 hunde med mundkurv på inden for de sidste par uger, har virkelig undret mig må jeg sige. Tænkte lidt på om hundeejere selv var begyndt at sætte i gang med den lov?

Det kan jo være at al omtalen om det kommende påbud om mundkurv, har fået nogle ejere af aggressive hunde til at tænke på at de kunne bruge mundkurv? Jeg ved selvfølgelig ikke om de hunde du har set var aggressive?

Eller også er politiet rent faktisk begyndt at opprioterer og har påbudt præcist disse hunde mundkurv?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker mere at det havde med antallet af hunde at gøre, end med en opprioritering af hundeloven??

5 store hunde er ret voldsomt have løbende løs på samme - sikkert ret menneskeligt trafikeret - område, så jeg tror (eller håber :vedikke:) de havde gjort det samme inden al denne hurlumhej med hundelov osv. Men jeg ved det selvfølgelig ikke...:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker mere at det havde med antallet af hunde at gøre, end med en opprioritering af hundeloven??

5 store hunde er ret voldsomt have løbende løs på samme - sikkert ret menneskeligt trafikeret - område, så jeg tror (eller håber :vedikke:) de havde gjort det samme inden al denne hurlumhej med hundelov osv. Men jeg ved det selvfølgelig ikke...:vedikke:

Måske snakker jeg bare ikke med så mange, men jeg har rent faktisk aldrig før hørt om nogen der fik en bøde for ikke at have deres hunde i snor, ikke så længe de ikke også havde lavet anden form for ballade

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mulline

Det tror jeg du har meget ret i:-D

Engang imellem hører jeg om en ejer der har fået bøde for løs hund, men det virker som om at det var fordi politiet ikke lige havde andet at lave:confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Klüssendorf

Det var et godt spørgsmål. Der er umiddelbart ikke den store forandring at se her nede, hvor vi stadig støder på løse hunde, når vi tager ind og går langs havnen.

Hvilket hunde har Buddha set med mundkurv ? For min tanke er umiddelbart, at det virker logisk, hvis hundeejere af de mulige forbudte racer, selv begynder at tage forholdsregler i forsøget på at vende en stemning mod deres racer. Men Jeg håber dog, at Lonny har ret, for jeg tror, at det kunne sende et rigtigt fint signal, hvis der begynder at være lidt mere konsekvens bag hundeloven, sådan den rent faktisk kommer til at fungere som en lov og ikke bare som et sæt etiske retningslinier til hundeejere.

Når det så er på plads, så kan vi jo prøve at finde ud af, hvad vi gør i en ligende situation, som min søster og jeg stødte på igår, hvor hunden kom luntende med håndtaget til sin egen fexisnor i munden, mens ejeren luntede afsted med en bærepose i den ene hånd og den anden i lommen :lol: ( Den var vældig sød og kiggede hele tiden efter sin ejer )

Link til indlæg
Del på andre sites

Når det så er på plads, så kan vi jo prøve at finde ud af, hvad vi gør i en ligende situation, som min søster og jeg stødte på igår, hvor hunden kom luntende med håndtaget til sin egen fexisnor i munden, mens ejeren luntede afsted med en bærepose i den ene hånd og den anden i lommen :lol: ( Den var vældig sød og kiggede hele tiden efter sin ejer )

Det gør Luna også:-D Det er især når vi er på vej hjem fra en længere tur. Hun er jo i snor:engel:

Dernæst sagt, måske er politiet blevet tilkaldt af nogen, i denne sag? Og vi ved jo ikke noget om baggrunden. Hvor ofte der er blevet ringet til politet, om der har været problemer med disse 5 hunde tidligere.

Så om de opprioterer eller om der ligger en historie bag, det vides jo ikke

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman

Jeg synes ikke det er i orden at gå med 4-5 hunde løse på et sted som dette.

Stationsvej 8, 6430 Nordborg - Find vej - findvej.dk

Der er biler,børn, m.m. på sådan et sted. Det er manglende hensyn ikke at have sine hunde i snor.

Om politiet er blevet mere obs? Tja det vil jo altid være et gæt.

Det kan jo være at andre er blevet træt at hende der damen og hendes hunde bag Netto.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan jo være at al omtalen om det kommende påbud om mundkurv, har fået nogle ejere af aggressive hunde til at tænke på at de kunne bruge mundkurv? Jeg ved selvfølgelig ikke om de hunde du har set var aggressive?

Eller også er politiet rent faktisk begyndt at opprioterer og har påbudt præcist disse hunde mundkurv?

Jeg kender ikke hundene, så det kan jeg ikke sige, men et par af dem er vi gået lige forbi, de har ikke været holdt i stram snor eller knurret eller andet af Motor, mest derfor jeg bed mærke i det.

Hvilket hunde har Buddha set med mundkurv ?

Det var de såkaldte muskelhunde. Ville gerne nævne racen men aner ikke hvad de hedder :genert:

Til det andet kan jeg kun sige:

[ATTACH]25293[/ATTACH]

:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sagen fra Nordborg omhandler en hundeejer som mange gange har voldt problemer med sit hundehold, os der bor i lokalområdet er ikke et sekund i tvivl om hvem det er. Det er politiet åbenbart heller ikke længere.

Ok, så det var ikke "bare" fordi at hundene ikke havde snor på, der var en længere historie bagved.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren

Jeg ser ingen tegn på at hundeloven siger politiet noget!

På fyn er politiet end ikke intereseret i om besidderen af en hund, har lyst til at overholde loven om registrering, bare hunden er mærket og registreret er alle regler overholdt!

Hvem der er registreret som ejer, er uden betydning for politiet, flot ikke?

Link til indlæg
Del på andre sites

• 2 weeks later...
Gæst snuseren
Hvis Dansk Hunderegister har påtaget sig ansvaret for at føre register over hundebesiddere, har de et stort problem, nemlig statens embedsmænd!:cool:

Med statens embedsmænd tænkes bla. på Fyns politi!:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

luk nu røven.

Har dog aldrig set nogen være istand til at fylde en tråd med flere intetsigende og fuldstændig usammenhængende indlæg end dig, snuseren.

Det kan da ikke være rigtigt at det skal tage dig SÅ lang tid at komme af med galde over at det for en gang sin skyld har været muligt at "få noget klaret" her i danmark, istedet for stædigt at tilsidesætte enhver sund fornuft, fleksibilitet og hjælpsomhed, hvad du med al ønskelig tydelig absolut ønsker helt forsvundet ud af lille danmark.

Bare ærgeligt at alt faktisk fungerer bedre de efterhånden forsvindene få gange danmark, og dennes beboere, hopper et årti eller 2 tilbage i tiden, og siger: "det ordner vi lige, når nu du alligevel er her", istedet for at fortsætte i den triste og meningsløse moderne version: "det er ikke mit bord, det kan ikke lade sig gøre, og det vil jeg bestemt ikke"

Link til indlæg
Del på andre sites

Snuseren ret mig hvis jeg har fejl, jeg mener at kunne huske, at du ihvertfald hele sidste år, også fyldte et par forums, med akkurat samme historie. Hvis det har sin rigtighed, bliver du altså nødt til, at smide din galde hen, de rigtige steder, istedet for her.

Det fylder åbenbart meget i dit liv, selvfølgelig trist hvis historien er rigtig, så må dit krudt, kunne bruges bedre andetsteds.

Link til indlæg
Del på andre sites