Alt4Victor Besvaret Maj 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2010 [/b] Jeg ser altid lækker ud, så det behøver jeg ikke Men ser du ekstra-lækker ud ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ida Besvaret Maj 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2010 Vi havde en underbo som var utilfreds over vores "hund" løb på gulvet. Det var så vores kat som vi godt måtte have:roll: Vi måtte slet ikke have hund men han var så stille som en hund overhovedet kan være. Vi er nu flyttet i hus med have og der er mange hunde rundt omkring og mange med en del lyd på. Den ene nabo sagde at Daisy var utrolig stille, og naboerne er utrolig søde to af dem der støder op til vores grund har oven i købet selv hunde...:-DVi er i hvert fald ovenud lykkelige over at være flyttet i hus.:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Maj 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2010 Det kan altså godt lade sig gøre at lære hunde ikke at sige noget når der bankes eller ringes på, det handler blot om prioriteter Selv min terrier har aldrig sagt et kvæk når der kom gæster, og hun er ellers vældigt glad for sin egen stemme i alle mulige andre henseender Bjæf-monstret Petrine siger ikke en lyd til dørtelefonen, synes det er nødvendigt, da der sagtens kan være nogle af 'de kære små børn' der vil ind og så lige ringer på 117 gange i træk :5up: så det kan helt klart lade sig gøre! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Maj 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2010 Bjæf-monstret Petrine siger ikke en lyd til dørtelefonen, synes det er nødvendigt, da der sagtens kan være nogle af 'de kære små børn' der vil ind og så lige ringer på 117 gange i træk :5up: så det kan helt klart lade sig gøre! Jeg troede, at du havde klippet ledningen til dørtelefonen over? :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret Maj 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2010 :klap: den her tråd er GULD værd :bigsmile: Jeg står og skal til at flytte, og har besluttet mig for at blive gode venner med mine naboer med det sammen. (et-plans med 4 lejligheder som alle har terasse og have) Der er egentlig ikke tilladelse til at holde hund, men manden sagde at han ser igennem fingrene med det, altså at det er tilladt, men ikke på papir. Så får jeg klager over hende må jeg flytte. Men det er jeg også helt villig til, for det er et super lækkert sted, billigt og hyggeligt. Så synes det er værd at tage chancen Så jeg har planlagt (udfra de gode råd herinde :slem: ) at ringe på hos mine naboer med en flaske vin, og præsentere mig og på forhånd undskylde at Izzie kommer til at gø lidt lige i starten. Da hun skal vende sig til et nyt sted, og at vi er igang med at træne det Så de forhåbentlig vil være lidt tålmodige omkring det hele, og forstå at jeg arbejde hårdt på opgaven. Og bede dem om at komme til mig hvis hun larmer, når jeg ikke er hjemme da jeg jo ikke selv kan se om hun gør når hun er alene. Så jeg kan gøre noget ved det. Og derved opbygge og bevare et godt naboskab :blink: Så tak :kys: for denne tråd totalt mange guldkorn! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Maj 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2010 Jeg troede, at du havde klippet ledningen til dørtelefonen over? :hmm: Vi har fået ny smart dørtelefon med en knap, så man kan tænde og slukke for den - tænder når jeg venter gæster eller pakker . Den gamle dørtelefo var permanent slukket. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Maj 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2010 Jeg har dørtelefon her, men når Luna skal være alene, så tager jeg røret af. Kan du ikke det? Vores opgange er aflåste, så man kan kunne komme ind via dørtelefonen. Luna bliver så glad, når det ringer på, for det betyder jo gæster til hende:lol: Så derfor har jeg gjort det til en vane, at jeg lige løfter røret af dørtelefonen, så der ikke er lyd, når/hvis der bliver ringet på. Luna gø'r ved fremmede lyde og hvis det ringer på.. Når jeg er hjemme. Er jeg ikke hjemme, kommer der ikke et pip fra hende ved lyde (har spurgt naboerne:-D) og det kan ikke ringe på døren.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Maj 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2010 Jeg har dørtelefon her, men når Luna skal være alene, så tager jeg røret af. Kan du ikke det? Vores opgange er aflåste, så man kan kunne komme ind via dørtelefonen. Luna bliver så glad, når det ringer på, for det betyder jo gæster til hende:lol: Så derfor har jeg gjort det til en vane, at jeg lige løfter røret af dørtelefonen, så der ikke er lyd, når/hvis der bliver ringet på. Luna gø'r ved fremmede lyde og hvis det ringer på.. Når jeg er hjemme. Er jeg ikke hjemme, kommer der ikke et pip fra hende ved lyde (har spurgt naboerne:-D) og det kan ikke ringe på døren.. Siger dørtelefonen ikke noget, hvis røret er taget af? Det må jeg da lige teste, det må lyder som en god idé. :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PPP-Pero Besvaret Maj 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2010 Siger dørtelefonen ikke noget, hvis røret er taget af? Det må jeg da lige teste, det må lyder som en god idé. :5up: Altså når vi tager røret af vores er der både gang lyd-ud og lyd-ind :hmm: Så man ville kunne høre alt fra gaden + gaden ville høre min hund hvis han larmede.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Maj 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2010 Altså når vi tager røret af vores er der både gang lyd-ud og lyd-ind :hmm: Så man ville kunne høre alt fra gaden + gaden ville høre min hund hvis han larmede.. På min skal man holde en knap inde for at skabe forbindelse til gaden, så man ville ikke kunne høre nogle lyde. Men spørgsmålet er, om røret af forhindrer, at man kan høre ringelyden? Jeg må få en til at hjælpe med at teste det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Maj 12, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 12, 2010 Jeg synes, at det går fint med ikke at gø. Tyson har genlært, at man ikke må gø, når man er alene, og nu virker det også til (: ), at Shabi er stoppet med at brokkegø, når de er alene. Jeg skal klart have nogle figuranter ud og træne mere dørklokke (hint hint Petrine :slem:), for de er allerede blevet meget bedre. Det ringede på et par gange i søndags, og de sagde ikke mere end et par enkelte vov. Det er så også MEGET påkrævet, at de ikke gør. Der er generalforsamling på mandag, og en kvinde fra naboopgangen har stillet et forslag til et tillæg til reglerne omkring husdyr. I de nuværende regler står der bare, at dyrene ikke må være til gene for naboerne. Hun vil så have tilføjet, at de ikke må hyle, gø eller kradse på døren, heller ikke når de er alene, eller der er folk i opgangen. Hun er overbo til en ret gøende coton, så det er jo nok derfor hun stiller forslaget. Coton'en har separationsangst og hyler og gør vedvarende, når den er alene (ejeren er pensionist, så det er ikke så tit, men jeg har da hørt det et par gange, og det er meget voldsomt). Og så er den vist generelt meget lydfølsom, jeg kan i hvert fald jævnligt høre den gø, bare jeg går forbi med mine hunde neden under deres vindue. Jeg synes sådan set, at det er helt rimeligt med en regl om, at der ikke må være overdreven/vedvarende gøen. Jeg tænker bare, at sådan en regl kan tolkes som, at hunde slet ikke må gø, dvs. aldrig sige et enkelt vov. Og det synes jeg så er lidt urealistisk i forhold til de fleste hunde, engang imellem vil de jo sige noget. Det skal selvfølgelig ikke være for ofte og ikke blive ved i lang tid. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts