Hop til indhold

lopper?

Dinah
 Share

Recommended Posts

Min søster Flyttede i hus for 9 måneder siden. Nu har hun skrevet, at de har lopper:shock: så om planen er, at jeg imorgen, når jeg skal besøge hende og min nevø, tager Cleo med (som jeg plejer)?

For det kan vække dem igen, siger hun, eller vi kan få det med hjem.

Men hvornår kan vi så komme på besøg?

Hvor mon lopperne er kommet fra - de har ingen dyr (udover lopperne :slem:)?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det jeg bare ikke helt kan forstå eller google mig frem til er, at min søster har læst, at selvom man har cleanet huset for lopper, så skal man ikke have husdyr indenfor væggene i laaaaang tid, for det kan "vække" dem fra deres eventuelle dvale:hmm:

Nu er jeg faktisk begyndt at spekulere på, om det er fordi hun ikke gider Cleo nær min nevø:confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det jeg bare ikke helt kan forstå eller google mig frem til er, at min søster har læst, at selvom man har cleanet huset for lopper, så skal man ikke have husdyr indenfor væggene i laaaaang tid, for det kan "vække" dem fra deres eventuelle dvale:hmm:

Nu er jeg faktisk begyndt at spekulere på, om det er fordi hun ikke gider Cleo nær min nevø:confused:

Det har jeg nu aldrig hørt.

Prøv evt at spørge din dyrlæge om der kan være noget om snakken, ellers er det vidst en anden du skal have en snak med :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Som jeg læser det så behøver det ikke være et dyr der vækker lopperne fra deres dvale, men lige så godt være menneskene der flytter ind i et forladt hus.

Dette skulle vel så ikke være gældende efter behandling af huset for lopper?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mulline
Som jeg læser det så behøver det ikke være et dyr der vækker lopperne fra deres dvale, men lige så godt være menneskene der flytter ind i et forladt hus.

Ja blot varme og vibration:-D

Dette skulle vel så ikke være gældende efter behandling af huset for lopper?
Nej ikke hvis alle stadier er blevet dræbt:-D
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Camilla Kim Klausen

Der findes udemærket Loppemidler på market, men jeg er tilhænger af at man ikke behandler hvis der ikke er en ret god grund til det.

Lopper kan vækkes af både dyr og mennesker. Mennesker og dyr er ikke lige modtagelige. (nogle kan de lide og andre kan de ikke lide?) Det er ikke til at vide.

Jeg mener godt at du kan tage Cleo med. Men som du selv nævner kan der være andre grunde til at hun siger som hun gør.

Snup evt. en snak med din dyrlæge.

Camilla :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har lige opdaget grunden til Vic's kløen på haleroden og ørerne, det var så loppeallergi, og han havde kun ganske få loppebid på sig, og det er nok kommet fordi vi ikke har forebygget nok.

Netop fordi vi altid har haft den holdning, at man ikke skal gå og give de der pipetter hele tiden. Puha jeg ville ønske at jeg havde set anderledes på det. For de sidste 2 dage har jeg lavet hovedrengøring i hele huset og sprøjtet alt hvad er kunne sprøjtes, selvom vi ikke har set en eneste loppe, og altid har været komplet sippede med rengøring.

Fra nu af får både Vic og kattene pipetter efter hvad der står på pakkerne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har lige opdaget grunden til Vic's kløen på haleroden og ørerne, det var så loppeallergi, og han havde kun ganske få loppebid på sig, og det er nok kommet fordi vi ikke har forebygget nok.

Netop fordi vi altid har haft den holdning, at man ikke skal gå og give de der pipetter hele tiden. Puha jeg ville ønske at jeg havde set anderledes på det. For de sidste 2 dage har jeg lavet hovedrengøring i hele huset og sprøjtet alt hvad er kunne sprøjtes, selvom vi ikke har set en eneste loppe, og altid har været komplet sippede med rengøring.

Fra nu af får både Vic og kattene pipetter efter hvad der står på pakkerne.

:klap::klap:
  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

:klap::klap:

:genert:

Jamen jeg har faktisk altid haft masser af "gift" liggende, har altid fået det købt, men jeg har bare aldrig brudt mig om at gå og give dem det (lyder mystisk), det der med det går i blodbanen på dyrene, osv. Nogen der kan følge den tanke? og når man kæler med dem, at man så får det på hænderne,og når man læser om bivirkningerne på de pakker der :???: Puha...

Men det er sørme dejligt med en hund der ikke jagter/bider hale eller kører i hans ører, han er som forvandlet :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

du kunne jo også bare nøjes med at behandle når han voiser tegn på lopper? Der er vel ingen grund til at gå fra den ene extrem til den anden, det er den slags "bahandling" der gør at lopper og andet utøj udvikler resistens.

Da ikke når allergidyrlægen siger han er allergisk (i min tråd inde i sygdomme står om hans symptomer lidt mere). Men det startede med at jeg fandt bare og mørke pigmentpletter på ham, og han kløede og bed sig en del. Allergi-dyrlægen siger at vi skal forebygge fast nu, både på ham og kattene, fordi de få loppestik han havde bare nu, sætter den allergiske reaktion igang, så han ikke kan lade være med at klø og bide hvor stikkene er. Loppestik på en hund der er allergisk er jo meget værre end på en der ikke er, plus der jo så kommer hele hus-sprøjtningen med gift oveni (og det er jo ikke så sundt), hverken for os eller dyrene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Akita havde også loppeallergi, og jeg behandlede hende kun når jeg troede der var lopper.

Ja jeg vil så ikke se på at Victor skal igennem perioder, hvor han bider sin lange pels af halen og bider sig i poterne, og vente på at midlet virker (vi har også 2 katte der kommer udenfor i indhegning, som kan tage lopper med ind) Så nu hvor vi ved hvad der er galt, så bliver det forebygget.

Vi har været ved at blive vanvittige af frustration af at se på/og prøve at stoppe hans "cirkeldans" og troet det var foderet, vaskemidlet vi har brugt til sengetøj/tæpper (selvom vi imens alt det her har stået på har skiftet til mere og mere øko-dims ting) osv. osv.

Jeg synes altså at vente på lopperne, svarer til at give en foder allergisk hund, det mad den ikke kan tåle, og så først derefter reagere og behandle. Det er i mine øjne i begge tilfælde synd og unødvendig lidelse for hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er det da også hvis det er så slemt. De meget få gange Akita havde lopper, stoppede hun med at klø med det samme hun var behandlet, så det var ikke så svært.

Ja ikke? Så bliver man lidt forskrækket :genert:

Vic klør stadig lidt, og skal smøres med Viatop-kløelindrende salve, et par gange dagligt for han ikke begynder igen.

Viatop | Boehringer Ingelheim Companion Animals

Og får Viacutan kapsler med noget olie i for at styrke huden, for han hurtigere kan få pels igen, på de små bare pletter, hvor han har plukket sig.

Viacutan Plus | Boehringer Ingelheim Companion Animals

Dem skal han nok blive ved med at have, for de styrker hudens modstandskraft, så han ikke reagerer så meget, hvis han skulle blive bidt af lopper/insekter sagde allergidyrlægen.

Link til indlæg
Del på andre sites