Hop til indhold

clairvoyance

Dinah
 Share

Recommended Posts

Synes, der begyndte at komme en super god diskussion om clairvoyance i Shabis tråd, så nu rykker jeg den lige væk, så vi kan skrive videre her.

Kopierer lige lidt fra diskussionen her over om lidt.

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 98
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Udgangspunktet var dette, som Sonja skrev:

eg er sådan lidt... alternativt indstillet... på nogle områder. Er vist lidt påvirket af min hippiemor. Jeg har tidligere haft en claivoyant til at tage kontakt til Tyson, og nu skulle hun jo selvfølgelig også lige snakke med Shabi. Jeg bad hende spørge ind til tre ting: 1) Hvad synes hun om at være flyttet ind her, 2) hvad synes hun om Tyson og 3) hvordan hun har det, når hundene er alene hjemme.

Jeg har intet fortalt om Shabi udover hendes navn, og så har den clairvoyante fået et foto af hende. Jeg har fået "læsningen" i dag. Og den er bare spot on! Jeg sad bare og nikkede hele vejen igennem den, det er PRÆCIS sådan, jeg oplever Shabi og hendes personlighed. Også kommentarerne om Tyson er lige på kornet.

Her er den:

Under min session, hvor jeg fokuserede på Shabi fik jeg mange fine indtryk og beskeder om hende. Min første fornemmelse er, at hun er en usædvanlig kærlig og dejlig hund med et åbent og nysgerrigt sind, der dog lige kommer til udtryk på mange forskellige måder – det er min fornemmelse, at hun kan udsende så mange signaler, at det kan være en anelse svært lige nu at aflæse hendes personlighed. Jeg oplever, at hun det ene øjeblik virker lidt forvirret og klodset og måske lidt reserveret for så i næste øjeblik at være helt højt på strå og møde verden med højt humør. Men det vil kun være en fase i takt med at hun finder sig til rette i sit nye hjem. Jeg ved ikke om hun er hvalp endnu, men hun virker i hvert fald stadig lidt ufærdig på mange punkter. Vigtigst af alt er dog, at hun har en stor nysgerrighed og appetit på livet og omgivelserne. Hun virker umiddelbart meget ivrig og opsøgende på mig. Bliv ikke forskrækket, hvis hun opfører sig lidt forskelligt som beskrevet i det ovenstående.

Hendes sande personlighed og som er den hun med tiden vil hvile mere og mere i er en glad, meget kærlig og opmærksom hund. Hendes nysgerrighed vil med tiden gøre hende til en kvik hund. Hun vil altid være en livlig og selskabelig hund, men det lidt vilde eller sprælske i hende vil blive nedtonet i takt med, at hun bliver ældre. Hun er en hund man simpelthen ikke kan lade være med at elske, og det ved hun godt. Jeg får at vide, at hun med tiden bliver mere og mere bevidst om, at hun er en elsket og nuttet hund, og jeg fornemmer hun måske vil spille lidt på dette og måske over for dig og andre hunde vil opføre sig lidt koket og skabet for at få endnu mere opmærksomhed. Der er ikke noget negativt i det – hun er bare bevidst om sine fortrin.

Jeg oplever, at du gør et stort stykke arbejde for at få hende til at falde til, og jeg fornemmer en stor samhørighed mellem jer allerede. Jeg får i hvert fald ind, at hun føler helt tryg i sit nye hjem og særligt, når du er der. Shabi kan sagtens stå på egne ben, og det bør du nok tilskynde hende lidt mere til, da hun nemt kommer for let til tingene, hvis du hele tiden er over hende. Jeg ved, at du gør alt for hende af kærlighed, men hvis hun ikke lærer, at hun selv skal arbejde for tingene og på den måde får nogle små knubs i tilværelsen føler jeg ikke hun helt vil udvikle sin dejlige personlighed optimalt. Så er det min fornemmelse, at hun mest vil fremstå som en lidt forvirret og usikker hund.

Hun virker glad for Tyson og er nysgerrig på, hvad han er for en. Umiddelbart fornemmer jeg, at han måske nok kan fremstå som en anelse reserveret over for hende, men det skyldes mere hans natur og så det faktum, at hun lige nu er lidt af en ivrig lille dame. Han vil med tiden komme til at sætte stor pris på hendes selskab, når hun falder lidt mere til. Jeg oplever, at han lige nu måske godt kan få lidt for meget af hende, men samtidig fornemmer jeg også, at han synes hun er sjov. Vær ikke bekymret, hvis han ikke umiddelbart viser den helt store interesse. Han er godt tilfreds, men er måske ikke så åben i sit hunde kropssprog som Shabi, så på mange måder komplementerer de to hunde hinanden på bedste vis. Det bliver rigtig godt for dem begge på længere sigt.

Alene hjemmedelen fungerer nok knap så godt lige nu. Og det har igen at gøre med vigtigheden af, at Shabi får lov at være lidt mere på egne ben – pas på med ikke at nurse hende for meget og vise hende, at det er dig, der klarer alle problemerne. Jeg føler bestemt ikke det er noget du bevidst bestræber dig på at gøre, men jeg oplever hun finder en stor tryghed hos dig og nemt bruger dig som sin trygge havn frem for selv at klare tingene til trods for, at hun er nysgerrig af sind. Jeg oplever, at hun bliver lidt utryg og forvirret, når hun er alene hjemme – også selvom måske Tyson er der. Jeg føler ikke, at hun er bange, men mere lidt rundt på gulvet. Jeg får et billede ind af hende, hvor hun sidder på gulvet og er lidt forvirret og hvor hun stamper og har revet en avis eller et blad i stykker. Hun kigger søgende rundt og fremstår mere undrende og en lille smule utryg frem for egentlig nervøs og bange. Jeg ved ikke om du har tilbragt særlig meget tid med hende i starten og først nu er begyndt at lade hende være alene hjemme. Det virker nemlig som om, at der kan være tale om en lidt brat overgang for hende. Igen føler jeg det her er et spørgsmål om tilvænning og at det vil gå over. Det er som om hun ikke helt kan forstå, at Tyson kan være helt rolig, når de er alene. Jeg fornemmer hun på en måde forsøger at få lidt opmærksomhed fra ham ved at hoppe rundt og måske gø lidt. Jeg fornemmer det vil være godt, hvis de kunne være i en form for afgrænset rum, da jeg tror det især vil give Shabi tryghed. Jeg føler også, at det mest er dig, der bekymrer dig. Shabi er ikke så vild med at være alene, men jeg ser det ikke som et vedvarende problem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi fortsætter da bare her :mrgreen:

Hvad er det præcist vi ikke kan blive enige om her?

Hvis jeg, eller en anden, kan give nogle oplysninger om et dyr eller en person, som umuligt har kunnet læses, høres, ses eller på anden måde findes ud af på forhånd, hvor kommer dette så fra, ville du mene?

Lige netop dette, er hvad vi ikke kan blive enige om. Jeg tror nemlig ikke på at du eller nogen anden er i stand til det ;-) og det er ikke fordi jeg ikke vil tro det, men fordi alle dem der påstår at "kunne noget" aldrig nogensinde har vist mig noget der bare kom i nærheden af at overbevise mig :vedikke: det hele er temmeligt ukonkret og svævende, og så er vi igen tilbage ved om modtageren af beskeden forholder sig kritisk eller får oplysningerne vendt til at være sande.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Vi fortsætter da bare her :mrgreen:

Lige netop dette, er hvad vi ikke kan blive enige om. Jeg tror nemlig ikke på at du eller nogen anden er i stand til det ;-) og det er ikke fordi jeg ikke vil tro det, men fordi alle dem der påstår at "kunne noget" aldrig nogensinde har vist mig noget der bare kom i nærheden af at overbevise mig :vedikke: det hele er temmeligt ukonkret og svævende, og så er vi igen tilbage ved om modtageren af beskeden forholder sig kritisk eller får oplysningerne vendt til at være sande.

Så er spørgsmålet, som så ofte før i spørgsmål af denne karakter, hvad der skulle til for at overbevise dig.

Man kan jo vælge at have så høje krav at det er umuligt at blive overbevist.

Hvis jeg nu fortæller dig, at jeg har fået detaljer at vide om mig selv, som ingen overhovedet har haft mulighed for at sjusse sig til og at jeg ved, at jeg har afgivet detaljer om dyr ud fra et foto hvor eneste info var deres navn, vælger du så stadig at sige at det ikke er sandt?

Jeg taler om konkrete hændelser ikke noger der hænger og svæver eller skal fortolkes...

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er spørgsmålet, som så ofte før i spørgsmål af denne karakter, hvad der skulle til for at overbevise dig.

Hvis jeg nu fortæller dig, at jeg har fået detaljer at vide om mig selv, som ingen overhovedet har haft mulighed for at sjusse sig til og at jeg ved, at jeg har afgivet detaljer om dyr ud fra et foto hvor eneste info var deres navn, vælger du så stadig at sige at det ikke er sandt?

Jeg taler om konkrete hændelser ikke noger der hænger og svæver eller skal fortolkes...

Jeg synes nu ikke selv at jeg ville være umulig at overbevise... Jeg mangler nok bare personligt at opleve noget konkret. Genfortællinger fra andre mennesker vil altid være subjektive - altid.

Din hund føler sig lidt .... når du .... er ikke vanvittigt konkret. Jeg tror der skulle genfortælling af en konkret hændelse eller lign. - noget håndgribeligt.

Har en veninde der synes det var helt fantastisk at en person kunne fortælle hende at hun venter sig en pige. Der tænker jeg jo nærmere, ja hurra - det er 50/50, ikke ligefrem de sværeste odds :roll:

Havde han nu i det mindste gættet at hun var gravid inden at det kunne ses, så ville jeg da være mere tilbøjelig til at tænke om der mon var noget om det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er et spændende emne og jeg er meget nysgerrig, så har lige et spørgsmål :oops:

Vil det sige, at du kan kigge på et tilfældigt billede af en hvalp/voksen hund du ikke kender og beskrive hundens personlighed?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg synes det er et spændende emne og jeg er meget nysgerrig, så har lige et spørgsmål :oops:

Vil det sige, at du kan kigge på et tilfældigt billede af en hvalp/voksen hund du ikke kender og beskrive hundens personlighed?

Det er ikke det jeg har haft gjort. Jeg er blevet kontaktet fordi en dyreejer ville havde et problem løst og så har jeg gengivet det jeg "fik at vide", herunder også hvordan dyret oplever ting og sager.

Men ja et nyere foto af dyr/person og konkrete spørgsmål til besvarelse. Det er efterhånden længe siden jeg sådan rigtigt har gjort mig i det.

Jeg er nok selv den største skeptiker :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså nu har jeg prøvet det på to af mine hunde...

Zantie som altid åd høm høm lå der en høm høm så var det sikkert som amen i kirken den blev ædt! Efter en "samtale" med med denne dame rørte zantie ALDRIG en høm høm igen...Tilfældighed:vedikke::hmm:

Billie som var skrækslagen for dyrlægen og ikke ville ind til ham, hun skulle slæbes ind! Men efter en samtale hvor hun blev lovet en hel skål kallun den dag hun skulle herfra, og et løfte om at det ikke ville indebære smerte....Hun var glad den dag, hun fik hendes kallun som hun ønskede, og hun gik ind til dyrlægen med logrende hale, da hun havde fået den første sprøjte slkikkede hun mig på næsen og puttede sig ned og sov...Tilfældighed:vedikke::hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg synes nu ikke selv at jeg ville være umulig at overbevise... Jeg mangler nok bare personligt at opleve noget konkret. Genfortællinger fra andre mennesker vil altid være subjektive - altid.

Det er de kun, subjektive altså, hvis der ikke blev sagt noget helt konkret som f.eks. hvor en importeret hund blev født, at hunden lider meget under løbetider, ikke vil apportere eller andet.

Din hund føler sig lidt .... når du .... er ikke vanvittigt konkret. Jeg tror der skulle genfortælling af en konkret hændelse eller lign. - noget håndgribeligt.

Det var min indvending mod den clairvoyance Sonja fortalte om.

Men hvis nu der var blevet fortalt at den clairvoyante så hunden for sig ligge i en gyngestol på et fåreskind eller lignende helt konkret, så kan jeg ikke se nogen grund til at tvivle. Hvis altså hunden plejer at ligge i gyngestolen på skindet.

Har en veninde der synes det var helt fantastisk at en person kunne fortælle hende at hun venter sig en pige. Der tænker jeg jo nærmere, ja hurra - det er 50/50, ikke ligefrem de sværeste odds :roll:

Havde han nu i det mindste gættet at hun var gravid inden at det kunne ses, så ville jeg da være mere tilbøjelig til at tænke om der mon var noget om det.

Hvis det er et æt har det intet med clairvoyance at gøre.

Jeg har set en graviditet før moderen selv kendte til den, det var lidt morsomt

Link til indlæg
Del på andre sites

Kigger du også på mennesker? For så har jeg SÅ mange bizarre hemmeligheder at ingen tilfældighed kan afsløre dem...og hvis du kunne komme med 2-3 af dem, så ville jeg da være omvendt (og dybt imponeret)

*finder sine evner frem*

*kigger på Petrine*

....

...

*anmoder om psykologisk bistand*

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Kigger du også på mennesker? For så har jeg SÅ mange bizarre hemmeligheder at ingen tilfældighed kan afsløre dem...og hvis du kunne komme med 2-3 af dem, så ville jeg da være omvendt (og dybt imponeret)

Det gør jeg da, men ikke for at overbevise eller imponere andre.

Det du kalder bizarre hemmeligheder er måske slet ikke noget der ville komme frem!

Det er min opfattelse at der kommer det frem som er til gavn for klienten lige nu og her og hemmelighederne kender du jo selv :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør jeg da, men ikke for at overbevise eller imponere andre.:-D

Og lige netop det der, gør at jeg har så utroligt svært at tage det her alvorligt :lol:

Hvis du kunne overbevise folk som gerne ville overbevises, hvad falder der så af dig for at gøre det? Ja med mindre det ikke virker når man ikke er troende altså ;-)

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er skeptisk men åben overfor fænomenet - åben sådan lidt på niveau med personlige horoskoper og numerologi :???:

Jeg kunne faktisk mægtig godt tænke mig en "læsning" af Jacki :oops: ikke fordi jeg har noget, jeg konkret vil "spørge" hende om, men fordi jeg ser det som et - i de rette hænder - værktøj til at opnå større indblik i/forståelse for hende, og fordi jeg har noget, jeg gerne vil fortælle hende :genert:

Da jeg ofte har læst herinde, at mange synes, at Gudrun har en fantastisk kontakt til dyr og kan læse dem godt, har jeg overvejet et besøg hos hende, måske i forbindelse med et alm. sundhedseftersyn - for at finde ud af om hun kan fortælle mig noget om, hvad der rør sig i min tøsetrold.

Men er der nogen af jer herinde, der kan anbefale en, er jeg helt åben for forslag :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes et eller andet sted det er fint, hvis folk kan få noget ud af sådan en "læsning" af et foto af deres hund, og måske bruge det til at tænke lidt over deres måde at håndtere eventuelle problematikker. På samme måde som jeg også synes det er sjovt at læse ugeblads horoskoper, fordi der tit står nogen sætninger som passer på ens liv, og jeg altid fanger de råd jeg kan bruge (læser så dem alle sammen, der er ingen forskel for mig, nogen gange finder jeg en tekst under ét stjernetegn jeg kan bruge, andre gange andre), og så er det jo kun godt. Men det er også kun fordi jeg ikke betaler for det, at jeg synes det er sjovt. For i virkeligheden ved jeg jo godt, det ikke fortæller mig noget nyt, men derimod kan være en måde jeg kan sætte fokus på de ting jeg allerede ved og har tænkt. Det er sikkert det samme med et personligt horoskop.

Ville dog aldrig, aldrig, ALDRIG give penge for at få nogen til at se på et billede af min hund, synes det er noget værre pjat!

Hvorfor ikke hellere kaste de penge efter en ordentlig adfærds behandler, som kommer hjem til en og faktisk SER ens hund, -ikke bare et billede- men virkelig kigger på den, ser dens reaktion, kropsholdning og udtryk?

-Og ud fra dét giver et bud på hvad den har det godt/skidt med, hvad der skal arbejdes på og hvordan det skal gribes an bedst??

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har været meget skebtisk, ind til Speedy kom i behandling.

Hvordan kunne personen vide at der var en dør som var lukket om natten? Speedy faldt helt til ro da døren fik lov at stå åben om natten. I stedet for at vandre rundt om natten lagde hun sig til at sove sammen med vi andre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har selvfølgelig fuld respekt for folk som tror på det, og det er jo bare super hvis det virker for nogen... Men må jeg spørge hvad der får en til at vælge en til at kigge på et foto frem for at få en med forstand på adfærd til at kigge på hunden?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Æv altså - tror jeg grundlæggende har misforstået konceptet så, troede man fik noget fortid og fremtid, og har derfor holdt mig fra det, for vil helre have overraskelsen end vide 'det hele' på forhånd.

Personligt har jeg ikke fanget meget om fremtiden og vil heller ikke have det godt med det.

Men der er forskellige måder at give clairvoyance på og clairvoyante personer har ikke alle de samme forcer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har selvfølgelig fuld respekt for folk som tror på det, og det er jo bare super hvis det virker for nogen... Men må jeg spørge hvad der får en til at vælge en til at kigge på et foto frem for at få en med forstand på adfærd til at kigge på hunden?

For mig er det ikke et spørgsmål om det ene frem for det andet - men som et supplement.

I nogle tilfælde kan en clairvoyant måske være med til at zoome ind på noget specifikt, man kan bringe videre til en adfærdsbehandler - istedet for at gå til en adfærdsbehandler med "jeg ved ikke helt, hvad der er galt, kan ikke rigtig sætte en finger på noget specifikt, for det kommer ikke rigtig til udtryk, men jeg føler altså, at der er noget, der går min hund på" - hvor hulan skal en adfærdsbehandler starte med den besked :hmm: Der kan en clairvoyant måske zoome ind på, hvad det er, der går hunden på, og det kan man så bringe videre til en adfærdsbehandler, som så kan give en værktøjerne til at komme videre .....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Og lige netop det der, gør at jeg har så utroligt svært at tage det her alvorligt :lol:

Hvis du kunne overbevise folk som gerne ville overbevises, hvad falder der så af dig for at gøre det? Ja med mindre det ikke virker når man ikke er troende altså ;-)

Du er godt nok mistroisk hvis det du skriver her skulle være den eneste årsag til ikke at gå ud og "omvende" folk!

Skal jeg også overbevise andre om, at jeg er en dygtig adfærdsbehandler bare for at gøre det? Hvorfor skulle jeg dog det?

Folk må for min skyld tro lige præcis det de vil. Jeg har nok at gøre med at overbevise hundeejere om hvordan de skal behandle og træne deres hunde.

Hvorfor skulle jeg bruge tid på det andet?

Det ville i så fald vel nærmest være gratis arbejde?

Som sagt må andre tro hvad de vil omkring dette emne, jeg spørger gerne til hvad der skal til for at overbevise, hvis det skulle være og som regel kommer vi frem til at ligegyldigt hvad der er af beviser så vil disse aldrig være gode nok, hvis man ikke vil overbevises.

En kollega til mig gav mig et foto af en hund hun kendte og som jeg aldrig havde set eller hørt om. Jeg fik ikke engang hundens navn.

Fra denne hund fik jeg to A4 sider oplysninger, konkrete oplysninger om episoder i hundens liv samt hundens navn. Selvom jeg var forvirret over at der kom to navne op.

Jeg kunne fortælle en masse om hundens nuværende og tidligere (omplaceringshund) liv, familiemedlemmer, træning, sygdom og flere ting.

Hundens ejer bekræftede det hele, samt at hunden tidligere havde haft det ene af de to navne jeg kom frem til. edit: Og nu hed det andet af navnene

Min kollega, som vidste at jeg ikke kunne kende til hunden, valgte alligevel ikke at tro på det jeg fik frem.

Så er det, jeg spørger mig selv hvilke beviser der vil være nok? Jeg kommer frem til at intet bevis ville være nok.

Men du svarede ikke på mit spørgsmål?

Link til indlæg
Del på andre sites