martin Skrevet Maj 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Maj 1, 2010 håber man må spøger om dette.! er der nogle der ved hvad det koster at foder sin hund på BARF jeg har 2 malamutter en han på 11mdr 43kg en tave på 23uger 25kg Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Maj 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 1, 2010 jeg ved desværre ikke hvad det koster - barfer ikke selv. Men hvis du går ind i foder-forummet og søger på barf eller råfodring, så kommer der rigtigt mange gode tråde frem... ellers kan du også bare vente, så kommer der nok et par barf- mennesker på banen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Aussies for ever Besvaret Maj 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 1, 2010 Selvfølgelig må du spørge om det :blink: ... men det er svært at give et svar på det kommer an på så mange ting. For det første hvor meget din hund skal have at spise. Man har som grundregl nogle faste procenter, men lige som ved tørkost så skal man se på den enkelte hund. Dernæst kommer det an på hvor man køber sine produkter, om det er i et BARF center, i supermarkedet, hos slagteren eller direkte fra producenten. Det første er selvfølgelig det dyreste og det sidste det billigest. Til sidst kommer det an på hvordan du vil sammensætte din hunds kostplan. Vil du fodre med kød af kvalitet egnet til human konsumption eller primært ben og biprodukter? Hvis du køber produkter fra BARF centrene, hvilke klart at det nemmeste i alle henseender, så skal du regne med at det er dyrere om måneden end tørkost. Hvis du derimod primært vil fodre med ben og biprodukter og henter dem hos slagteren og/eller producenten (dvs. landmanden) så kan det blive mange gange billigere end at fodre med tørkost. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
martin Besvaret Maj 1, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 1, 2010 jeg vil nok købe det i BARF center så ved jeg at det er i top kvalitet og de har jo også meget forstand på det når jeg så har styr på hvad det er de skal have kan jeg jo begynde at finde det billiger andre steder. safølige kød af kvalitet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret Maj 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 1, 2010 Der er mange måder at råfodre på og mange forskellige priser, alt efter hvad man vælger. Jeg har valgt, at jeg vil se hvad mine hunde får at spise, så allerede der er barfbutikkerne udelukket, da deres produkter enten er hakkede eller skåret ud på forhånd. Vi har selv lam/får - geder/kid - heste - høns/kyllinger og bruger meget fra vores egne dyr. Alle ældre dyr, der ikke længere bruges til opdræt, bliver slagtet og ender enten som menneske og/eller hunde/kattemad og mange af de unge dyr ender også til slagt. Derudover handler jeg hos hobbyavlere, der har kaniner. Vildt køber/får jeg direkte af jægerne, fisk bliver enten købt ved fiskemanden (primært de billige fisk og hoveder) og ved lystfiskere (ofte meget lækre, store og 'dyre' fisk), der af den ene eller anden grund ikke selv spiser fisk eller gider 'bøvle' med rensning. Slagtehuset holder os med kallun, som vi selv ordner, indmad + ekstra ben og evt. fedt. Vi har haft fodret 4 (nu 3) meget aktive border collier for i gennemsnit 500 kr om måneden - de spiser i gennemsnit 2-4 kg kød/ben om dagen samlet. Alt det kød/ben vores hunde får serveret, kan i princippet spises af mennesker - om mennesker så syntes godt om kallun osv på middagsbordet er et andet spørgsmål. :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Sille12 Besvaret Maj 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 1, 2010 Hej, Jeg tror, at det ca. koster mig 900-1000 kr at fodre min 50 kg tunge berner om måneden inkl. kødben. V.H. Sille Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Maj 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 1, 2010 Jeg tror jeg bruger en 3-400 kr om måneden på at fodre en hund på 27 kg. Måske lidt mere pt, hvor jeg bruger grønt også Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst milder batmusen Besvaret Maj 2, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 2, 2010 jeg bruger omkring eller ca 1000 kr for omkring 42 kg kød og det holder i ca 2 mdr til to schæferhunde men mine får ikke kun kød men også ca 200 gr grøntmix i maden kødet er købt i både rigtig hundemad og DBC da jeg ikke rigtig gider mere og køre land og rige rundt efter billig kød men er sikker på det sikkert kan gøres billigere med de rigtige kontakter:shock: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret Maj 2, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 2, 2010 jeg bruger omkring eller ca 1000 kr for omkring 42 kg kød og det holder i ca 2 mdr til to schæferhunde men mine får ikke kun kød men også ca 200 gr grøntmix i maden kødet er købt i både rigtig hundemad og DBC da jeg ikke rigtig gider mere og køre land og rige rundt efter billig kød men er sikker på det sikkert kan gøres billigere med de rigtige kontakter:shock: Det vil så sige ca 10 kg kød pr hund pr måned? Kan de klare sig med det, eller får de andet ved siden af udover grøntmixen? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst milder batmusen Besvaret Maj 2, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 2, 2010 Det vil så sige ca 10 kg kød pr hund pr måned? Kan de klare sig med det, eller får de andet ved siden af udover grøntmixen? øøøhh måsske har jeg skrevet lidt forkert :stupid: de får ca 500 gr om dagen pr hund derudover får de en grøntmix blanding af urter,grøntsager og hunderis som udgør ca 200-300 gr så de får dagligt ca 700-800 gr mad om dagen fordelt på 5-6 dage om ugen og mindst 1 ugentlig fastedag:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret Maj 2, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 2, 2010 øøøhh måsske har jeg skrevet lidt forkert :stupid: de får ca 500 gr om dagen pr hund derudover får de en grøntmix blanding af urter,grøntsager og hunderis som udgør ca 200-300 gr så de får dagligt ca 700-800 gr mad om dagen fordelt på 5-6 dage om ugen og mindst 1 ugentlig fastedag:-D Det er da alligevel pænt nøjsomt Vores hunde, der vejer ca 20 kg skal mindst have 700 gram kød/ben/fedt om dagen for ikke at blive for tynde (de får det lidt på slum, nogle dage mere, andre dage mindre) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Maj 2, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 2, 2010 Det er da alligevel pænt nøjsomt Vores hunde, der vejer ca 20 kg skal mindst have 700 gram kød/ben/fedt om dagen for ikke at blive for tynde (de får det lidt på slum, nogle dage mere, andre dage mindre) Luna får 300 gram kød pr dag:lol: Og så 200 gram grønsager.. Og hun vejer pt 27,5 kg ca.. Hun skal strammes op og så er hun klar:-D Jeg har prøvet at udelade grønsagerne, men hun går på rov på gåturene.. Og det er altså frustrerende at hun ikke kan rende løs:cry: Men måske det er de mængder vi skal op i stedet for:shock: Luna ville ELSKE mig:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret Maj 2, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 2, 2010 Luna får 300 gram kød pr dag:lol: Og så 200 gram grønsager.. Og hun vejer pt 27,5 kg ca.. Hun skal strammes op og så er hun klar:-D Jeg har prøvet at udelade grønsagerne, men hun går på rov på gåturene.. Og det er altså frustrerende at hun ikke kan rende løs:cry: Men måske det er de mængder vi skal op i stedet for:shock: Luna ville ELSKE mig:mrgreen: Luna skal da bare herover på bondegårdsferie - så kan hun trille hjem ...... medmindre hun følger med vores hunde ud, når der skal arbejdes Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Maj 2, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 2, 2010 Luna skal da bare herover på bondegårdsferie - så kan hun trille hjem ...... medmindre hun følger med vores hunde ud, når der skal arbejdes Det er jo derfor jeg er nødt til at have en af Rikke's bordere.. Så kan Luna blive gennet rundt på tur:mrgreen::lol: Kan lige se en brun labber lege hyrdehund:lol::lol: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret Maj 3, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 3, 2010 Det er jo derfor jeg er nødt til at have en af Rikke's bordere.. Så kan Luna blive gennet rundt på tur:mrgreen::lol: Kan lige se en brun labber lege hyrdehund:lol::lol: Ja, de er godt nok for lækre Rikkes hvalpe - er du liiiidt fristet :slem: Luna skal da bare apportere fårene Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Maj 3, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 3, 2010 Ja, de er godt nok for lækre Rikkes hvalpe - er du liiiidt fristet :slem: Lidt?? MEGET.. Men jeg må kun have en hund her hvor jeg bor, så det er egentlig meget let:???: Men manner, de er nuser:lun: Og så ville jeg jo egentlig gerne have endnu en labber:mrgreen: Aj jeg må vist finde mig en bette gård:lol: Luna skal da bare apportere fårene Nååh ja, det er da det hun skal:lol: Så får hun da også trænet kæbe- og nakkemusklerne:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst milder batmusen Besvaret Maj 3, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 3, 2010 Det er da alligevel pænt nøjsomt Vores hunde, der vejer ca 20 kg skal mindst have 700 gram kød/ben/fedt om dagen for ikke at blive for tynde (de får det lidt på slum, nogle dage mere, andre dage mindre) mener du det er for lidt mad:confused: ja de kunne sagtens spise uden at tage på men jeg holder dem nogle kg tyndere da det ene har slidgigt og den anden trænes så deres led belastes mindst muligt af vægt:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Aussies for ever Besvaret Maj 3, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 3, 2010 Luna får 300 gram kød pr dag:lol: Og så 200 gram grønsager.. Og hun vejer pt 27,5 kg ca.. Hun skal strammes op og så er hun klar:-D Jeg har prøvet at udelade grønsagerne, men hun går på rov på gåturene.. Og det er altså frustrerende at hun ikke kan rende løs:cry: Men måske det er de mængder vi skal op i stedet for:shock: Luna ville ELSKE mig:mrgreen: Hold da op, mine hunde ville elske at få så meget. Både min hanhund på 30 kg og mine to tæver på 25 kg får lige knap 300 g. om dagen. Padmé får faktisk kun 200 g. om dagen og hun vejer også 25 kg. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
LiseLyholm&Ronja Besvaret Maj 3, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 3, 2010 Hold da op, mine hunde ville elske at få så meget. Både min hanhund på 30 kg og mine to tæver på 25 kg får lige knap 300 g. om dagen. Padmé får faktisk kun 200 g. om dagen og hun vejer også 25 kg. :scared::scared: Min hund på ca 10 kg, får 250 gr om dagen! Normalt skal de jo have 2% af kropsvægten, men hende vi køber maden ved sagde, at fordi hun er så aktiv skulle hun have 2,5% Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Maj 3, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 3, 2010 Hold da op, mine hunde ville elske at få så meget. Både min hanhund på 30 kg og mine to tæver på 25 kg får lige knap 300 g. om dagen. Padmé får faktisk kun 200 g. om dagen og hun vejer også 25 kg. Årh stakkels Padmé Hmm så skal jeg nok ikke synes det er så synd for Luna, kan jeg godt høre.. Men hvordan pokker holder jeg hende fra at gå på rov? Det er ikke noget hun gør hele tiden, kun hvis jeg har skåret i maden (altså taget det grønne væk, så hun fik ca 350 g kød/ben pr dag i gennemsnit).. Man kan se det lige så tydeligt.. Alt fokus er rettet mod spiselige ting i græsset. Det er SÅ træls:evil: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret Maj 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 4, 2010 mener du det er for lidt mad:confused: ja de kunne sagtens spise uden at tage på men jeg holder dem nogle kg tyndere da det ene har slidgigt og den anden trænes så deres led belastes mindst muligt af vægt:-D Lidt mad ja, men ikke for lidt - hvis du forstår hvad jeg mener Vi holder også vores til den slanke side, ligeledes mest for at undgå unødigt slid på skelettet - overvægt på de 3 hunde vi har nu, har dog ikke været et problem selvom de skulle få mere foder - ved virkelig ikke hvor de gør af det - bare jeg også kunne have det sådan med mad Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst milder batmusen Besvaret Maj 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 4, 2010 ]Lidt mad ja' date=' men ikke for lidt - hvis du forstår hvad jeg mener [/b'] Vi holder også vores til den slanke side, ligeledes mest for at undgå unødigt slid på skelettet - overvægt på de 3 hunde vi har nu, har dog ikke været et problem selvom de skulle få mere foder - ved virkelig ikke hvor de gør af det - bare jeg også kunne have det sådan med mad ja jeg forstår godt hvad du mener:mrgreen: jo helt enig holder også mine til den slanke linje:mrgreen: ja kender godt til det med maden og en selv:engel::hmm::slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts