Hop til indhold

Daw Daw

Gæst Röskva
 Share

Recommended Posts

Gæst Röskva

hej hej :vinken:

nu har jeg snust rundt herinde, i et stykke tid, og har nu endelig fået taget mig sammen til at blive medlem :blink:

vi skal den 22 maj ud og kigge på en lille toy puddel hvalp, det bliver så spændende og vis det går godt, så får vi hende hjem omkring den 12 juni:klap:

det er første gang at min kæreste og jeg skal ha hund, og ingen i vores nære familie har hund, så vi er vildt nervøse, men samtidig også vildt spændt og fyldt med gå på mod. så hvis vi stiller alt for mange, lange, underlige, skøre og alt for ofte stillet spørgsmål så håber jeg i bærer over med os, bare for en stund.:pift:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

næææh jamen velkommen til endnu en pudelejer :5up:

Håber du bliver glad for at være herinde og poster en masse billeder når den lille kommer hjem:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigg

Hej Röskva.

Godt at se der her inde, glæder mig til updates løbende med billeder, samt kommende hundedates i hundeskoven..

Dejligt med en veninde, der får en hund, altid hyggeligere at være to om tingende :)

Knuser fra Friggs mor:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Röskva

tak alle sammen :genert:

kan næsten ikke vente, tæller simpelthen uger, dage og timer.

og vi er aller ved at være godt fyldt op i hoved, med alle de forskellige ting, vi skal nå inden det lille myr kommer hjem.

også er vi jo helt blanke ang alt, der har med alenehjemme træning, hvor meget plads den skal ha til at starte med, hvornår vi skal begynde at træne med den og hvor begynder "hverdagen" er det efter en ugen dage eller ?????

puha det var meget på en gang.... sorry :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

velkommen til :vinken:

jeg er også ny, både her og i hundeverdenen generelt, og hundeforum er et genialt sted at få gode råd og vejledning. vi er nogle stykker herinde der skal have sommerhvalp, så her er også masser at dele sin hvalpeskrukhed og begejstring med.

håber at se meget mere til dig og hvalpen, og vi eeelsker jo billeder, så post endelig nogle når du får lejlighed til det!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus

Vil foreslå dig at låne bogen Hvalpen af Lone Greva, den er super god og giver svar på de ting du spørger om :-D -og herinde på hundeforum er der rigtig mange god råd at hente, du kan evt. starte med at bruge søgefunktionen i den blå bjælke øverst :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Röskva

findus: ej ja det kunne være hyggelig at holde hvalpetraf, regner med at bruge hundeskoven ved marienlystcenteret, meget som muligt, så hun bliver tryg de store hunde også... hun bliver jo ikke selv så stor så...

søster lagkage : jeg lover at lige så snart, vi får billeder af hende så kommer de op :banan:. og ja jeg lider SÅÅÅÅÅ meget af hvalpeskrukhed, det er helt vildt, jeg er slet ikke til at stoppe igen, når først emnet drejer sig om hunde.:stupid:

men er nok mest af alt spændt på hvad vores forælder siger når vi fortæller dem at vi skal ha hund.... de ved ikke noget endnu :roll:

ps hvordan F..... skriver man tekst på slutningen af siden ??? feks. findus du har skrevet :Glæder mig SÅ meget til at jeg får min Löwchen hvalp i juni ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

Nu er toy godt nok mindre end dværgpudel, ,men du skal passe på ikke at lave samme fejl som jeg gjorde med Jason: ud og lege med de store hunde og så glemme at opsøge dem på egen størrelse (+ de få hunde der er mindre), hvilket har gjort at min hund IKKE kan gebærde sig med hunde af egen størrelse eller mindre - han kan simpelthen ikke forstå at han ska være forsigtig ved dem: han er vandt til at de hunde han møder vejer 8+ kg mere end ham så han buldrer bare frem og skræmmer dem :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

men er nok mest af alt spændt på hvad vores forælder siger når vi fortæller dem at vi skal ha hund.... de ved ikke noget endnu :roll:

altså mine forældre var jo ret skeptiske, da vi fortalte at vi skulle have hund. uha, som sådan en ville begrænse os, binde os og kræve os i mange år fremover. så måtte jeg jo lige minde dem om, at de er meget emsige med, om vi ikke snart skal have nogle børn :stupid:. det synes jeg s'gu er noget mere angstprovokerende begrænsende.

i øvrigt er al skepsis lagt til side, nu hvor de ser hvor seriøst vi går til opgaven, og de glæder sig allerede til at møde deres "barnebarn".

desværre kan jeg ikke hjælpe med signaturen i bunden, jeg er ikke så god til de forskellige funktioner herinde.

og så vil jeg lige afslutningsvis beklage, at jeg ikke bor på fyn, det kunne ellers være SÅ hyggeligt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Röskva

søster lagkage:

vores forældre er også sådan, de vil gerne ha børnebørn MEN en hund nej nej nej. men nu er det jo ikke dem der skal ha hund men os :lol: og det er vi 100 % klar :mrgreen:

stinnemus:

det var lige et super godt råd, du gav der. det hade jeg slet ikke tænkt på, men kan jo sagens se logikken i det du beskriver. så super mange tak , den kommer i huskebogen :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til :vinken:

Jeg skal også have ny vaps hjem midt i Juni, så det bliver da en rigtig hvalpe-sommer på H-F :mrgreen:

stinnemus:

det var lige et super godt råd, du gav der. det hade jeg slet ikke tænkt på, men kan jo sagens se logikken i det du beskriver. så super mange tak , den kommer i huskebogen :-)

Husk desuden at det ganske rigtig er vigtigt at din hvalp, møder mange forskellige hunde, MEN at det er endnu vigtigere at disse møder er positive, så vær selektiv med hvem du lader den hvalp hilse på, bare én negativ oplevelse med andre hunde, kan spolere ti gode ;-)

Og vær især påpasselig i hundeskoven -indrømmet, så er jeg meget fordumsfuld hvad angår hundeskove og kommer der aldrig selv (jeg er sikkert også mere fordumsfuld end berttigede :oops: ), men bare vær opmærksom på at der er nogle fjolser der glad og gerne går i hundeskov og slipper deres hund løs selv om de ikke kan kalde den til sig, eller selv om den måske ikke bryder sig specielt meget om andre hunde, så hold øjnene godt åbne i hundeskoven, så du har en chance for at forhindre uheldige møder :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chaddin
findus: ej ja det kunne være hyggelig at holde hvalpetraf, regner med at bruge hundeskoven ved marienlystcenteret, meget som muligt, så hun bliver tryg de store hunde også... hun bliver jo ikke selv så stor så...

søster lagkage : jeg lover at lige så snart, vi får billeder af hende så kommer de op :banan:. og ja jeg lider SÅÅÅÅÅ meget af hvalpeskrukhed, det er helt vildt, jeg er slet ikke til at stoppe igen, når først emnet drejer sig om hunde.:stupid:

ps hvordan F..... skriver man tekst på slutningen af siden ??? feks. findus du har skrevet : Glæder mig SÅ meget til at jeg får min Löwchen hvalp i juni ?

I kontrolpanelet kan du ændre din signatur, og så det du skriver der, vil blive sat ind under alle dine indlæg :blink:

Og velkommen :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Röskva

tak tak mulline

tænk at der kun er 1 uge til, at vi skal op og se vores lille Röskva for første gang:blink: nøjjj hvor jeg glæder mig, det er helt vildt, håber alt går godt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa og velkommen til :vinken:

Det er altid spændene at få en lille ny vaps. Min bror havde i sin tid en toy puddel som jeg også passede ind i mellem den hed Bibi og var vildt sød.

Nu har jeg beagler 2 af dem og den 29 maj får jeg min 3. beagle hvalp på 8 uger såå jeg glæder mig også vildt :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Röskva

woww 3 hunde, også beagler, dem hade vi også overvejet, min kæreste er helt vild med racen, men han har hundeallergi, så det ville ikke være godt.. MEN nu glæder vi os til vores lillle puddel, det bliver såå dejligt :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigga

En puddel!! Og så tæt på mig endda! Åh, jeg håber sådan at jeg kommer til at møde jer. Jeg ville så gerne have en puddel, men kæresten deler desværre ikke begejstringen.

Vi bor på Buchwaldsgade v. 17.48, og jeg kender ingen med hund, så I siger bare til, hvis I er klar på en hundedate til sommer.

Nåja, og tillykke med Røskva.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Röskva

jammen hej hej frigga

ja det kunne være super hyggeligt med en hundedate, har lige tjekket på krak at du bor ca 713 m fra mig... hvor pusigt :genert:

og så kunne vi jo håbe at mødet kunne ændre din kærestes mening :pift:

Link til indlæg
Del på andre sites