Dorte Skrevet Maj 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Maj 13, 2010 I need to pick your brains Pinsesøndag er jeg inviteret til min mosters 70 års fødselsdag ... på Sjælland. Det er sjældent, jeg ser den side af familien, så jeg er slet ikke i tvivl om, hvorvidt jeg skal afsted. Mit dilemma er så om jeg skal lade Liva være alene hjemme eller bestille plads i en pension. Hvis hun skal være alene hjemme, bliver det et sted mellem 10-12 timer, hvilket jo ikke er optimalt. Jeg kan højst sandsynligt få naboen til at kigge til hende og lade hende komme lidt ud og lege med deres hund (Livas bror som hun elsker over alt på jorden). Jeg ville selvfølgelig sørge for en god tur både før og efter. Jeg er hjemme både dagen før og dagen efter, og ville så arrangere en masse trættende aktiviteter dagen før. Hvis hun skal være i pension, skal hun være der i to døgn. Sidst hun var i pension, tog hun det ikke særligt pænt og hun var meget stresset, da jeg hentede hende, bl.a. havde hun ædt halvdelen af den madras, hun havde haft med. Da søster skal med til Sjælland, er det desværre ikke en mulighed, at hun passer hende. Hvad ville I gøre - jeg er virkelig i syv sind. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Maj 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 13, 2010 Ville lade hende være alene hjemme og blive tjekket af naboen indimellem:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Annika Besvaret Maj 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 13, 2010 Med det du foklarer vil ske dagen før og i løbet af dagen ville jeg også lade hende blive hjemme og lade naboen kigge ind. Give hende et lækkert ben eller lignende at hygge sig med :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Jane Besvaret Maj 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 13, 2010 Jeg vile også lade hende blive hjemme. Hunde tager ikke skade af en enkelt dag, hvor de er alene i 10 - 12 timer. Tænk på dem som er det dagligt. Det er synd. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aussiepower! Besvaret Maj 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 13, 2010 Jeg ville også lade hende blive hjemme, vores er en sjælden gang i mellem også alene i 10-12 timer -uden der kommer nogen og ser til dem. Det har aldrig været noget problem. En enklte gang (i et nødstilfælde!) var de alene i 16 timer, hvor der lige var en og lufte dem i et kvaterestid efter de første 8 timer, det klarede de også ganske fint -selvom jeg selvfølgelig aldrig vil hverken planlægge eller anbefale at nogen hund skal være alene i 16 timer, det var som sagt et nødstilfælde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Splinten, mor og mig Besvaret Maj 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 13, 2010 Jeg ville også klart lade hende være alene hjemme! Mine klarer sagtens 10 timer en enkelt dag - tror egentlig ikke de tænker så meget over om det er 8 eller 10 timer, hvis de har det fint med at være alene. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Maj 13, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 13, 2010 Tusind tak alle sammen. Hun får lov til at blive hjemme - det vil hun sikkert også selv foretrække. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnjaCS Besvaret Maj 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 15, 2010 Ja, lad hende blive hjemme, og lad være at have dårlig samvittighed over det. Nyd i stedet at se din familie Det er ikke optimalt, men en hund som er tryg hvor den er, og træt vel at mærke, tager ingen skade af at være alene 12 timer en gang imellem.. Og hvis du kan få naboen til lige at kigge forbi, og lade hende lege lidt, så er det jo bare helt fint... Af og til er der bøvl med min hundesitter, og så sker det altså at jeg har en 12-timers vagt på arbejde, uden en til at se til hunden... Det overlever hun, selvom det heller ikke er optimalt.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret Maj 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 15, 2010 jeg ville kører over langeland og tag færgen til lolland og aflevere hende hos cujo Ellers ville jeg også lade hende være alene hjemme, uden tvivl. Liva lyder lige som cujo er når han er i pension...hader vi desværre er nød til nogle gange i mangel på privat pasning. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts