Hop til indhold

Alene hjemme eller pension

Dorte
 Share

Recommended Posts

I need to pick your brains :mrgreen:

Pinsesøndag er jeg inviteret til min mosters 70 års fødselsdag ... på Sjælland. Det er sjældent, jeg ser den side af familien, så jeg er slet ikke i tvivl om, hvorvidt jeg skal afsted.

Mit dilemma er så om jeg skal lade Liva være alene hjemme eller bestille plads i en pension.

Hvis hun skal være alene hjemme, bliver det et sted mellem 10-12 timer, hvilket jo ikke er optimalt. Jeg kan højst sandsynligt få naboen til at kigge til hende og lade hende komme lidt ud og lege med deres hund (Livas bror som hun elsker over alt på jorden). Jeg ville selvfølgelig sørge for en god tur både før og efter. Jeg er hjemme både dagen før og dagen efter, og ville så arrangere en masse trættende aktiviteter dagen før.

Hvis hun skal være i pension, skal hun være der i to døgn. Sidst hun var i pension, tog hun det ikke særligt pænt og hun var meget stresset, da jeg hentede hende, bl.a. havde hun ædt halvdelen af den madras, hun havde haft med.

Da søster skal med til Sjælland, er det desværre ikke en mulighed, at hun passer hende.

Hvad ville I gøre - jeg er virkelig i syv sind.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Annika

Med det du foklarer vil ske dagen før og i løbet af dagen ville jeg også lade hende blive hjemme og lade naboen kigge ind.

Give hende et lækkert ben eller lignende at hygge sig med :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville også lade hende blive hjemme, vores er en sjælden gang i mellem også alene i 10-12 timer -uden der kommer nogen og ser til dem. Det har aldrig været noget problem.

En enklte gang (i et nødstilfælde!) var de alene i 16 timer, hvor der lige var en og lufte dem i et kvaterestid efter de første 8 timer, det klarede de også ganske fint -selvom jeg selvfølgelig aldrig vil hverken planlægge eller anbefale at nogen hund skal være alene i 16 timer, det var som sagt et nødstilfælde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, lad hende blive hjemme, og lad være at have dårlig samvittighed over det. Nyd i stedet at se din familie :)

Det er ikke optimalt, men en hund som er tryg hvor den er, og træt vel at mærke, tager ingen skade af at være alene 12 timer en gang imellem.. Og hvis du kan få naboen til lige at kigge forbi, og lade hende lege lidt, så er det jo bare helt fint...

Af og til er der bøvl med min hundesitter, og så sker det altså at jeg har en 12-timers vagt på arbejde, uden en til at se til hunden... Det overlever hun, selvom det heller ikke er optimalt..

Link til indlæg
Del på andre sites