Hop til indhold

Pollen allergi

Aslan
 Share

Recommended Posts

Jeg har lidt pollen problemer når det kommer til græs, heldigvis for mig står det kun på i 2-3 uger.

Men hvordan med vores hunde?

Kan de blive ramt af pollen allergi?

Misja har masser af Birkepollen allergi + græspollen allergi som hun tydeligt reagere på. Så har hun andre pollen allergier hun reagere mindre på så jow, hunde kan sagtens få pollen (inhalations allergi/Atopi) allergier..

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvad gør man så for at hjælpe hunden?

Hos Misja, ingenting!

Dog har hun kryds reaktioner på visse fødeemner, faktisk helt de samme som vi mennesker kan få. Gluten, mælk, urter, grøntsager (næsten over én kam), frugter (også næsten alle) og okse kød er et NOGO herhjemme.

Der er en del info at hente her: netdyredoktor - Allergi

netdyredoktor - Inhalationsallergi

Der hvor hendes problemer har ligget, var ved lagermide og støvmide allergi og her har hun været igennem et hypo. program.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Men hvad gør man så for at hjælpe hunden?

Der er mange ting man kan gøre:

- undgå alt som det pågældende pollen krydsreagere med (som der er nævnt :blink:).

Min hund tåler ikke græs og bynke og jeg skal f.eks. undgå gulerod, tomat, melon, persille mv.

- sørge for at pelsen altid er ren og velholdt, således at snavs ikke kan forårsagere yderligere gener

- bade hunden ofte, helst i decinifiserende shampoos, dels for at milde hudirritation og dels for at begrænse den øgede mængde hudfedt en allergiger udskiller. Øget hudfedt (talg) kan nemlig tiltrække stafilicoccoer og øger dermed risikoen for hudinfektioner

- Give hunden tilskud af omega 3/6 fedtsyre som har en gavnlig effekt på hunden. Sørg også for at hunden får tilstrækkelig med D vitamin, da dette har en effekt på immun systemet.

Derudover kan aloe vera, gurgemeje, visse former for alge tilskud mv. være en god idé til at buste immun systemet.

- Man kan prøve at give hunden antihistamin, men det hjælper desværre kun et få tal.

- hypersensibilisering, dvs. injektion som skulle gøre hunden "immun" over for det den ikke kan tåle. Nogle gange er det nødvendigt med en årlig "reminder" før pollen sæconen går igang og det er desværre også langt fra alle hunde som reagere positivt på det ... og det er monster dyrt.

- den sidste udvej: binyrebark hormon :shock: Jeg skriver sidste udvej, for det er noget meget fælt noget at give sin hunde gennem længere tid. Mange må aflives pga. bivikninger :cry:

... og meget undskylder der tusind ting jeg ikke kan stave til i dette indlæg :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kommer nu med min sædvanlige kæphest omkring allergi og astma......... SensiStop........... Det er et homøopatisk middel som kan bruges til både mennesker og dyr.

Jeg har haft succes med at behandle både hest og barn.......... Hest havde svamp og barn havde allergier....... begge dele er væk.

SensiStop reparerer immunsystemets hukommelse, så det igen husker at kroppen tåler diverse ting som man ellers har været allergisk overfor.

Link til indlæg
Del på andre sites