Hop til indhold

Samson & Motor på ægte træktur


Gæst Buddha
 Share

Recommended Posts

Gæst Buddha

Yaaaarhh det var fedt! Buju, Anders, Samson, Motor og undertegnede kørte til Nordsjælland i dag, og mødtes med en ualmindelig venlig dame, som havde taget vogn og ikke mindre end 6 hunde med - så var der dømt kaos.

 

Ejmen det var en vild oplevelse - synes faktisk Buju skal fortælle den :engel:

 

Her er i hvert fald billeder fra turen - begrænset hvor mange jeg nåede da selve træk gik i gang, 1. det gik hurtigt! 2. jeg stod med 2 hunde i snor som fanme osse ville løbe :mrgreen: 3. var bare i det hele taget dybt forvirret og helt oppe at køre..

 

Men bottom line, Buju er vist blevet lige så bidt som os, så vi skal dælme ud og motionere nogle hunde op til nogle solide trækture :klap:

 

Fed vogn...

_MG_2172.jpg

 

Gør lige klar..... :mrgreen:

_MG_2180.jpg

 

Fatter ikke så meget endnu...

_MG_2189.jpg

 

Samson fatter vist lidt

_MG_2179.jpg

 

Så kom spandet endelig

_MG_2207.jpg

 

Motor og Samson bliver spændt på

_MG_2212.jpg

 

_MG_2209.jpg

 

Vilde hunde der bare skulle fremad!

_MG_2217.jpg

 

Sæt i gang!

_MG_2221.jpg

_MG_2226.jpg

_MG_2227.jpg

_MG_2228.jpg

_MG_2229.jpg

Og så kunne jeg desværre ikke tage flere billeder, for her satte de 2 hunde jeg holdt ligesom osse i gang :lol:

 

 

Da turen var slut, fik hundene vand og fik lov at geare ned mens de stadig var spændt på. Snak om et gø-kor.

_MG_2285.jpg

_MG_2302.jpg

_MG_2268.jpg

_MG_2266.jpg

_MG_2261.jpg

IMG_2369.jpg

 

Smiling samoyed :lun:

IMG_2356.jpg

 

Selvtilfreds ung herre

IMG_2366.jpg

 

 

Når enden er god.... hvem der bare skulle afsted igen

IMG_2353.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Hvordan kan I kende jeres egen hund!? :shock:

 

OK - et spørgsmål man kun kan blive upopulær på, men for mig er de altså lige kønne allesammen :lol:

 

:mrgreen: Faktisk forundrede det selv mig, at jeg både kunne kende Samson og Motor i mylderet men også på billederne. Men det kan man sagtens...

Det er de 2 der løber bagerst, man kan desværre ikke se Samson særlig godt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh det var for fedt - den søde dame ville gerne prøve at stille op med 6 hunde, og jeg tror at både Buddha og jeg gerne stiller hunde til rådighed. Nu starter det hårde arbejde med at få vores hunde i bedre form...:genert:

 

Vi voksede lidt alle sammen da superdamen sagde at begge hunde gjorde det rigtig godt, nu skal vi bare have trænet så Motor og Samson kan komme i god form til disse ture.

 

Jeg må have købt en sele og så må træning starte på Amager fælled, enten med cykel eller med Buddhas hjemmelavede træk'slæde'

 

Vi skal helt sikkert gøre det igen

 

Og en af hundene var Samsons bror - meget sjovt.

 

Hvad der er knap så sjovt, er at vi jo nu selv bliver nødt til at løbe/cykle sammen med hundene så de kan komme i form. Tror Anders og jeg præsterede max 300 meter før vi var helt færdige og ikke kunne følge med spandet mere:oops: (ok, anders løb lidt længere end mig). Ikke optimalt, jeg må se at få brugt de løbesko jeg har købt noget mere...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Ej hvor ser det fedt ud! Vil høre meeeere!

 

Det var monster fedt, det var gø show, hiven, sliden, vogn der var ved at køre før alle hundene var bundet på, damen råbte (i bedste mening men ting skulle gå hurtigt. Anders stod og bandt hunde som bare viste hele tandsættet - ikke af ham selvfølgelig, men ja, de var bare så på som de overhovedet kunne være!

 

De hilste ikke før turen var slut, hun gav de 4 af hendes hunde en tur rundt først, de viste godt hvad de skulle, så der var altså ikke tid til at hilse.

De løb så en vej, og vi stæsede modsat og mødtes så med dem hvor Samson og Motor blev spændt på og skulle løbe med de sidste 700 meter tilbage.

 

Anders og Buju løb (så langt.... kort) de kunne ved siden af vores hunde, det er vigtigt for hunden, at den kan se sin ejer når den skal lære det. For det ér en vild oplevelse for en hund, tænk bare at komme kørende i bil og ikke ane hvad der skal ske - for så bare at få smidt 6 skrigende hunde, en kæmpe vogn og en masse hurlumhej og ligeså mange seler lige i bærret :mrgreen:

 

De 2 jeg holdt var gamle, derfor løb de ikke med, men da jeg indhentede dem allesammen, blev de 2 også spændt på spandet så de ligesom også følte at de var med. Sååå fint.

Link til indlæg
Del på andre sites

Wow det ser sgu godt ud:-D

 

Men skal de ikke være udvoksede før de må begynde på sådan noget?:oops:

 

Jo før de begynder at løbe rigtigt, men de skal jo gerne lære det når de er unge, og vi løb ikke så langt.

 

Samson er efterhånden snart 3 år, så han må gerne. Motor skal nok lige vente - smart at det er sommer nu og dermed for varmt, men til vinter bør han kunne være med for fuld skrue.

 

Det bliver så sjovt - det var virkelig fedt

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo før de begynder at løbe rigtigt, men de skal jo gerne lære det når de er unge, og vi løb ikke så langt.

 

Samson er efterhånden snart 3 år, så han må gerne. Motor skal nok lige vente - smart at det er sommer nu og dermed for varmt, men til vinter bør han kunne være med for fuld skrue.

 

Det bliver så sjovt - det var virkelig fedt

 

Ja det lyder også som en fantastisk oplevelse:-D Og det ser også fedt ud:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Wow det ser sgu godt ud:-D

 

Men skal de ikke være udvoksede før de må begynde på sådan noget?:oops:

 

Joh altså han skal selvfølgelig ikke dyrke det flere gange om ugen allerede, men de løb kun 7-800 meter og det er jo pænt begrænset hvor meget Motor trak af læsset, det ordnede de 4 forreste hunde ligesom.

 

Han må gerne prøve sådan nogle korte ture, det er også rigtig godt for ham at lære det nu. Han skal nok huske det her til engang i efteråret, og så er han ved at være stor nok til at komme med på flere ture - men ikke 5 km selvfølgelig :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Misundelsesværdigt :lun: En af de der små sekunder, hvor man kommer til at tænke, om man mon har valgt den forkerte race :???:

 

Meget smukke billeder :5up:

 

Altså da jeg mødte Andersand tænkte jeg da også, om jeg ikke skulle have valgt en lidt mere kælen race :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Klüssendorf
Altså da jeg mødte Andersand tænkte jeg da også, om jeg ikke skulle have valgt en lidt mere kælen race :lol:

 

Du må gerne låne i ham en weekend :lol: I øjeblikket hvor vi henter sko og støvler i haven inden vi kan få dem på og træsko i sengene, er han faktisk billig til salg :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Du må gerne låne i ham en weekend :lol: I øjeblikket hvor vi henter sko og støvler i haven inden vi kan få dem på og træsko i sengene, er han faktisk billig til salg :blink:

 

Han skal da være velkommen - mine sko og Anders kasket er stadig Motors absolutte yndlingsting, så en hvalp til eller fra :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Rigtige gode billeder, og hundene ser godt nok ud til at nyde det :-D

 

Er der nogen steder i danmark hvor man konkurrere i sådan noget, eller vil det forblive hyggeture?

 

Det ender jo med at I hver især bliver nødt til at have seks hunde så I kan køre selv, uden at være afhængige af andre :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Tusind tak for kigget - du har virkelig fanget øjeblikket, hvor det er tydeligt at hundene hygger sig :5up:

 

Undrede mig lidt over rattet på vognen - eller nærmere over dets placering.... bliver det brugt til noget? :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Rigtige gode billeder, og hundene ser godt nok ud til at nyde det :-D

 

Er der nogen steder i danmark hvor man konkurrere i sådan noget, eller vil det forblive hyggeture?

 

Det ender jo med at I hver især bliver nødt til at have seks hunde så I kan køre selv, uden at være afhængige af andre :blink:

 

Ja, de afholder sågar DM. Jeg har før været oppe og se det.

 

Man kan sagtens nøjes med at køre med to eller fire hunde, selv en enkelt er ok, så cykler man vist bare (eller noget i den retning). Men ja, det ser ud til hurtigt at kunne gribe om sig mht. antallet af hunde:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, de afholder sågar DM. Jeg har før været oppe og se det.

 

Det ville jeg altså godt se :klap:

 

Man kan sagtens nøjes med at køre med to eller fire hunde, selv en enkelt er ok, så cykler man vist bare (eller noget i den retning). Men ja, det ser ud til hurtigt at kunne gribe om sig mht. antallet af hunde:mrgreen:

 

Hvis man rigtig bliver grebet af sporten, så tror jeg at det bliver meget svært ikke at ønske sig at have sit helt eget spand af hunde :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Tusind tak for kigget - du har virkelig fanget øjeblikket, hvor det er tydeligt at hundene hygger sig :5up:

 

Undrede mig lidt over rattet på vognen - eller nærmere over dets placering.... bliver det brugt til noget? :genert:

 

Tak :-D

Ja, det drejer forhjulet, man holder på det øverst og så kan man også holde (for balancens skyld) på det jern det sidder fast på.

Kan godt se det ser sjovt ud, men det sidder lige i "holde" højde faktisk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

 

Hvis man rigtig bliver grebet af sporten, så tror jeg at det bliver meget svært ikke at ønske sig at have sit helt eget spand af hunde :mrgreen:

 

Den søde dame løber jo normalt med 4 hunde, også til konkurrencerne - så det er kun én mere Buju og jeg skal have :-D

Buju skal bare lige flytte og jeg skal bare lige bygge en stue :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Ej hvor sjovt :klap: og gode billeder, fnis fin detalje på billedet hvor de bliver vandet, med vovse som lige sætter poterne i skålen, så blev de da kølet :mrgreen:

 

Jeg havde ikke selv lige set det, men her er det endda den sjældne 6-benede hund der vander fødderne :lol:

[ATTACH]26812[/ATTACH]

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...