guanomo Skrevet Maj 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Maj 22, 2010 Hvad skal man gøre hovedet sidder fast? det er ikke til at få fat i og har snart nippet cujo helt til bolds med mine negle osv. Fik åbenbart ikke ordentligt fat så den "knækkede" den sidder i lysken og først antog ejg den som en brystvorte.. men nej.. utroligt egentligt.. det er den 3 på ham i år.. det er flere end vi nogensinde har opdaget på ham ... det må være alt det høje græs de steder vi går.. nå men hvad kan jeg gøre? nogle gode husmoder tips... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Alt4Victor Besvaret Maj 22, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 22, 2010 Jeg har prøvet det med min kat i starten jeg havde den, og jeg ikke var helt ferm til flåtfjerning, og hovedet kom ud af sig selv efter noget tid. Så ro på...:ae: Bare hold øje med Cujo, at han ikke bliver dårlig/der ikke kommer infektion der i, og så decinficer stedet. Og så self. sørg for at flåt-beskytte imod de sattanner. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret Maj 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 22, 2010 han får lidt hvidløg i sine frosne ben .. er ikke meget for alt det gift, men kunne være nu når de er ekstra agressive i denne sæson.. pudsigt nok havde han tynd mave i går .. havde han også sidst vi fandt nogle på ham. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Maj 22, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 22, 2010 Det er også sket for mig et par gange - endda på en jeg prøvede at hive af mig selv. Der er aldrig sket noget ved det, de kommer ud af sig selv. Du skal bare holde øje med området omkring flåten. Bliver det til et 5-kronestort hævet og rødt område, så er det afsted til doktoren. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Maj 22, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 22, 2010 Dyrlægen fortalte mig at der ikke skete noget ved det, hunden kan blive lidt rød og det værste der kan ske er at der måske går betændelse i det. Hun sammenlignede det med når vi andre fik en splint i fingeren, mere farligt er det ikke :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Maj 22, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 22, 2010 Her plejer hovederne ogsåselv at komme ud. 7-9-13 har martin set alle aslans tæger INDEN de har sat sig fast. Men en god ide er jævnligt at kigge på sin hund, når man er på tur. Nu ved jeg godt cujo er lidt sort hist og pist, og at lysken ikke lige er STEDET man kigger hele tiden...... Men en god ide lige at kigge når hunden kommer ud fra buske og højt græs. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Alt4Victor Besvaret Maj 22, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 22, 2010 han får lidt hvidløg i sine frosne ben .. er ikke meget for alt det gift, men kunne være nu når de er ekstra agressive i denne sæson.. pudsigt nok havde han tynd mave i går .. havde han også sidst vi fandt nogle på ham. Jeg forstår godt du ikke er meget for gift, det er også virkelig væmmeligt at have i hovedet, at ens hund har gift på sig, når man kæler med den:???:. Men mht. lopper, vi behandlede aldrig Vic, havde kun gjort det én gang i hans liv, og han har pludselig fået loppe-allergi. Det kan komme, sagde allergi-dyrlægen, hvis man ikke forebygger. Så kan det pludselig bryde ud. Vic har det heldigvis meget mildt, ikke noget med slem eksem. Men det trælse er, at nu skal han have endnu mere gift, end hvis han ikke havde det. Så jeg kan kun opfordre til at forebygge med pipetter. Øv, det kan være han får det en smule dårligt af dem, eller pga. varmen? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Alt4Victor Besvaret Maj 22, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 22, 2010 Jeg har forresten denne her, den synes jeg er den mest effektive til at fjerne de klamme bæster med : Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Maj 22, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 22, 2010 Det betyder ikke noget. Det vigtigste er, at flåten er død. Så kan den ikke gøre mere skade end en splint.. Så hvis du finder en flåt, --på dig selv eller på cujo og I ikke lige har en flåttang i nærheden, så niver du den bare af:oops:. Med neglene eller med en negleklipper eller hvadsomhelst. Jeg er ikke så sikker på, at det er smart med alt for meget "pilleri". Man siger jo, at flåten slipper hvis man drejer den rundt med en finger og det er davist osse rigtig nok....... Jeg kunne bare godt forestille mig, at den bliver utilpas ved at blive drejet. Og så kan den finde på at spytte eller kaste op i såret..... Og det er lige netop det, vi skal undgå. Det er også derfor vi ikke må smøre olie eller fedt på dyret for at få det til at slippe. Silke får altså 3-5 flåter OM DAGEN i øjeblikket --plus de løse--, så 3 stk. ialt på et helt forår er ikke noget... ---Man kan jo duppe det døde flåthovede med lidt klorhexidin opløsning eller lignende... Det skader i hvert fald ikke, og det får måske flåt-resten til at udtørre lidt, så den hurtigere falder af. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret Maj 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 22, 2010 (rettet) Jeg har forresten denne her, den synes jeg er den mest effektive til at fjerne de klamme bæster med : også sådan en jeg har men det gik galt denne gang alligevel, de sidder dæleme også fast, hele huden "rejser" sig ... det erselvfølgelig en flåte ... en tæge sætter sig ikke på hunde hvad jeg kan læse mig til ...men det er hvis meget almindeligt man tager fejl af det. http://www.hundeleksikon.dk/parasit.html#10 Redigeret Maj 22, 2010 af guanomo Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Maj 22, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 22, 2010 også sådan en jeg har men det gik galt denne gang alligevel, de sidder dæleme også fast, hele huden "rejser" sig ... det erselvfølgelig en flåte ... en tæge sætter sig ikke på hunde hvad jeg kan læse mig til ...men det er hvis meget almindeligt man tager fejl af det. Sprgsml og svar om hundens sundhed og sygdom Det er ligegyldigt, hvad man kalder dem. Vi ved jo allesammen hvad vi snakker om.. Jeg har faktisk haft en meget gammel flåtfjerner fra apoteket. Den lå i et lille hvidt plastic-etui. Og på forsiden stod der med røde bogstaver: "Tægetang". Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ina Besvaret Maj 22, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 22, 2010 Det er ligegyldigt, hvad man kalder dem. Vi ved jo allesammen hvad vi snakker om..Jeg har faktisk haft en meget gammel flåtfjerner fra apoteket. Den lå i et lille hvidt plastic-etui. Og på forsiden stod der med røde bogstaver: "Tægetang". Ja den tægetang har jeg også og den er til både mennesker og dyr Vi bruger også de her "brækjern" De er faktisk rigtig gode da man ikke klemmer om flåten. [ATTACH]26933[/ATTACH] Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Maj 22, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 22, 2010 Ja den tægetang har jeg også og den er til både mennesker og dyr Vi bruger også de her "brækjern" De er faktisk rigtig gode da man ikke klemmer om flåten. [ATTACH]26933[/ATTACH] Årh hvad, den kan vi simpelthen ikke finde ud af at bruge!!! Hvad er teknikken? At hunden ikke bevæger sig? (det gør monstrummet nemlig) Flåten glider ud af dimsen :damn: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Pia J Besvaret Maj 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 23, 2010 Zacko har altså en del flåter og nogle gange får jeg dem heller ikke med helt ud, men som andre skriver der sker ikke noget, min dyrlæge har også sagt at det skal jeg ikke være så bange for, der bliver en bule og så forsvinder den, jeg har aldrig måttet til dyrlæge eller noget, bare hold øje med stedet, at der ikke bliver noget Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bamseida Besvaret Maj 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 23, 2010 Det sker da også for mig at hovedet sidder fast, men der har aldrig været noget i vejen med hundene (rød hævelse og så væk i løbet af et par dage). Jeg kan ikke lade være med at smile, når i skriver at jeres hund har haft 2-3 tæger. Bamse slæber en hel koloni med hjem HVER dag Vores faste morgen ritual er fjernelse af flåter, efter vi begge har fået morgenmad. Han holder det ud fordi der er masser af nusseri og kæl indblandet Han er ellers pivet (schäferen i ham :blink:), han kan godt finde på at hyle, hvis jeg får for meget pels med, men utroligt nok bliver han altid siddende = stor kælepot! Forleden dag fjernede jeg 14-15 stykker der ikke havde nået at sætte sig fast - de kravlede rundt oven på hans pels . Sjovt nok var det lige da go' morgen Danmark, havde et indslag om flåter Jeg er imod gift og hvidløg virker desværre ikke på ham Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts