Hop til indhold

Det at have hund = din hobby?

Gæst Chili Con Caia
 Share

Recommended Posts

Tyson er da helt sikkert et familiemedlem :lun: - men samtidig er hund også en hobby for mig. Agility, HTM, træneruddannelse, konkurrencer, læsning af hundebøger og HF - det vil jeg altså sammen mene er en form for hobby.

Jeg har også andre interesser, jeg kan lide at læse god skønlitteratur, se film og teater... men der er da lidt mindre tid til det, efter at jeg har fået hund. Jeg ses også med veninder til caféture osv., men ikke så ofte, som før jeg fik hund. Til gengæld har jeg fået nye venner og bekendtskaber via "hundehobbyen", som jeg så bruger tid sammen med.

Før Tyson gik jeg meget op i boligindretning, og jeg gik til forskellige former for dans, men de hobbyer er gledet ud til fordel for hund.

Tyson tager rigtig meget af min tid udover arbejde, og nogle gange kan jeg da godt savne lidt mere tid til andre ting. Men på den anden side elsker jeg jo at bruge tid på/med ham.

Engang imellem tager jeg på korte ferier med veninderne, hvor Tyson ikke er med, og det kan være rart at få et afbræk fra ansvaret og få nogle nye og andre indtryk. Men efter nogle dage savner jeg ham rigtig meget og glæder mig til igen at bruge en masse tid på hund. :hjerte: Jeg tror dog, at der er rigtig sundt for mig, at jeg ind imellem har de små afbræk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen

jeg ser nu også mine hunde som en hobby de er en stor del af ens liv de er mine makkere på arbejde og når vi har fri :blink:

men efter jeg har fået et lille barn har jeg fundet ud af at der findes andre ting i livet end hunde og der skal være plads til andre ting end hunde.så det er hele tiden et spørgsmål om og prioritere:slem:

jeg er nok blevet bidt af en gal hund på et tidspunkt:-D

men det er stadig hunde og vi må alle tilpasse os hinanden for at vi skal kunne trivedes

Link til indlæg
Del på andre sites

hmm... :hmm: Izzie er ik rigtig en hobby...hun er min lille bedste ven/skygge :lun: elsker hende af hele mit hjerte :hjerte:

Vi laver ik så meget for tiden....går nogle ture og træner nogle tricks :blink: det er sådan set dét. Vil ikke sætte mig selv mål jeg godt ved jeg ikke kan overholde.

Men jeg har da planer om at starte til agility når økonomien er til det, da jeg elsker at lave noget med den lille fis :mrsgreen:

Hun er med stort set alle steder, hvor hun må selvfølgelig. Men gider sjældent nogen steder, hvis hun ikke må komme med :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Tyson er da helt sikkert et familiemedlem :lun: - men samtidig er hund også en hobby for mig. Agility, HTM, træneruddannelse, konkurrencer, læsning af hundebøger og HF - det vil jeg altså sammen mene er en form for hobby.

Jeg har også andre interesser, jeg kan lide at læse god skønlitteratur, se film og teater... men der er da lidt mindre tid til det, efter at jeg har fået hund. Jeg ses også med veninder til caféture osv., men ikke så ofte, som før jeg fik hund. Til gengæld har jeg fået nye venner og bekendtskaber via "hundehobbyen", som jeg så bruger tid sammen med.

Før Tyson gik jeg meget op i boligindretning, og jeg gik til forskellige former for dans, men de hobbyer er gledet ud til fordel for hund.

Tyson tager rigtig meget af min tid udover arbejde, og nogle gange kan jeg da godt savne lidt mere tid til andre ting. Men på den anden side elsker jeg jo at bruge tid på/med ham.

Engang imellem tager jeg på korte ferier med veninderne, hvor Tyson ikke er med, og det kan være rart at få et afbræk fra ansvaret og få nogle nye og andre indtryk. Men efter nogle dage savner jeg ham rigtig meget og glæder mig til igen at bruge en masse tid på hund. :hjerte: Jeg tror dog, at der er rigtig sundt for mig, at jeg ind imellem har de små afbræk.

Jeg savner også Chili og Caia helt enormt meget når vi er afsted på ferie, og de er en del af vores lille familie. Vi har ingen børn, og de er altid med os rundt hvor det er muligt, men jeg har godt af de små afbræk en gang imellem tror jeg:-)

for øvrigt så ses vi på onsdag, jeg kommer nemlig forbi klubben og kigger på jeres træning :-) Hvad tid træner i?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg savner også Chili og Caia helt enormt meget når vi er afsted på ferie, og de er en del af vores lille familie. Vi har ingen børn, og de er altid med os rundt hvor det er muligt, men jeg har godt af de små afbræk en gang imellem tror jeg:-)

for øvrigt så ses vi på onsdag, jeg kommer nemlig forbi klubben og kigger på jeres træning :-) Hvad tid træner i?

18.30-20

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er efterhånden blevet så sær, at jeg dårligt gider tage nogen steder, hvor hunden ikke kan komme med. :oops: Hun er aldrig blevet passet og er aldrig alene hjemme... Livet er bare bedst, når hun er lige her.:lun:

Derfor kunne jeg også godt tænke mig ar vi fik en hund mere på et tidspunkt. Jeg synes jeg har tiden, lysten, overskuddet til mere. Smilla skal jo også hvile engang imellem.. :mrgreen: Det hunde-halløj griber virkelig om sig. Jeg havde aldrig drømt om at jeg skulle blive så bidt af det før vi fik Smilla. Troede hun ville blive en stor mundfuld for mig. Men det er hun jo slet ikke eller jo... ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Karla er mit barn, min hobby og min træningspartner.

Udover arbejde - som jo desværre fylder omkring 40 timer af min uge - så gør jeg ikke ret meget andet end hende!

Jeg havde engang andre fritidsinteresser, men de forsvandt :hmm: vennerne er hundemennesker for de flestes vedkommende.

Manden er der selvfølgelig også, det samme med computeren (men det går nu også mest op i hund) og læsning af bøger - både hunde og ikke hunde relateret....

Men jo, med træning af mig og Karla, træning af andre folk og deres hvalpe, konkurrencer, skuer, udstillinger, stævner, træf og selvtræning... så er der ikke tid til meget andet end hund for at være ærlig...

men det er ok, jeg har selv valgt det og jeg elsker det!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er efterhånden blevet så sær, at jeg dårligt gider ikke tage nogen steder, hvor hunden ikke kan komme med. :oops: Hun er aldrig blevet passet og er aldrig alene hjemme... Livet er bare bedst, når hun er lige her.:lun:

Derfor kunne jeg også godt tænke mig ar vi fik en hund mere på et tidspunkt. Jeg synes jeg har tiden, lysten, overskuddet til mere. Smilla skal jo også hvile engang imellem.. :mrgreen: Det hunde-halløj griber virkelig om sig. Jeg havde aldrig drømt om at jeg skulle blive så bidt af det før vi fik Smilla. Troede hun ville blive en stor mundfuld for mig. Men det er hun jo slet ikke eller jo... ;-)

det er jeg helt enig i! Sidste nytårsaften fravalgte jeg fest og blev hjemme med hunden istedetfor - og vi hyyyyygggede os :mrgreen:

Jeg havde heller ikke regnet med, at det ville fylde så meget i mit liv, men det kom det bare til - og det fortryder jeg absolut ikke... jeg undres når jeg hører om andre folks måder at holde hund på :lol::oops: hvor hunden ikke fylder hele deres liv...

Link til indlæg
Del på andre sites