Lonny Besvaret Maj 24, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 24, 2010 troro Lonny mener at Selen er straffen for at blive siddende Præcist Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Maj 24, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 24, 2010 Så når jeg beder Fie om at blive siddene/stående hos dyrlægen, så skulle det være en straf ? Den køber jeg ikke, vi "lærer" vores hunde en hel del kommandoer for bla. at kunne blive håndteret, gav vi kun disse kommandoer når det var noget negativt, så var det noget helt andet.... Nøjagtigt som nogen lærer deres hunde indkald, hvor de ikke får snor på hver eneste gang der bliver lavet et indkald jamen jeg er da enig, var bare ikke sikker på om du forstod hvordan hun mente det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Maj 24, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 24, 2010 jamen jeg er da enig, var bare ikke sikker på om du forstod hvordan hun mente det Nu er forskellen bare, at hos dyrlægen bliver hun "straffet" to gange om året, ved brug af selen, så bliver hun "straffet" tre gange om dagen. Så hvis det skal opvejes, så skal jeg træne sit med hende 30 gange om dagen... Men det er også lige meget, det var ikke det diskutionen gik ud på :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ina Besvaret Maj 24, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 24, 2010 Min ene beagle opfører sig ligesom Luna - der er ikke den ting han ikke kan finde på bare for at slippe - men omvendt vil han jo også gerne ud at gå Jeg har så den ide at det er blevet en åndsvag vane han har "opfundet" - for så hopper mor eller drengene jo rundt efter mig og det er sååå sjovt. Jeg har løst det på den måde - at det pjat gider vi ikke - så vi gør os færdige og går ud og vips er han ved siden af os - går op til lågen og så vil han gerne lade selen glide ned over sig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Maj 24, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 24, 2010 Min ene beagle opfører sig ligesom Luna - der er ikke den ting han ikke kan finde på bare for at slippe - men omvendt vil han jo også gerne ud at gå Jeg har så den ide at det er blevet en åndsvag vane han har "opfundet" - for så hopper mor eller drengene jo rundt efter mig og det er sååå sjovt. Jeg har løst det på den måde - at det pjat gider vi ikke - så vi gør os færdige og går ud og vips er han ved siden af os - går op til lågen og så vil han gerne lade selen glide ned over sig. Jeg tror rent faktisk også at det er lettere når man har flere hunde, fordi så vil de jo helst ikke efterlades tilbage og gå glip af det sjove (ligesom med mad), men hvis jeg tager Luna med op til havelågen, så kan jeg så få lov at jagte hende rundt i hele haven og det gider jeg bare slet ikke :blink: Jeg har prøvet at gå ud af døren uden hende, og sige, så er det bare ærgeligt, men hun er ikke mere ivrig for at komme i nærheden af mig når jeg kommer ind igen, end hun var før jeg gik ud. Måske kan hun bare slet ikke lide at gå tur :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ina Besvaret Maj 24, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 24, 2010 Det kan jo selvfølgelig godt være at hun føler sig "fanget" af selen og dermed hæmmet i sine bevægleser - og så gider hun ikke have den sele på? Min før omtalte beagle er ikke vild med at gå ture - han vil da hellere lege i haven. Han kan derfor godt finde på at ligge sig ned og blive liggende vel og mærke, når vi går tur - og så kan man stå der og stå og blive gloet efter:lol: Bære ham vil jeg ikke så det kan godt stå på i 5-10 min før det passer herren at gå videre. Lige så snart han er fri af selen så er han helt sig selv igen. Jeg fornemmer i hvert fald at selen gør noget ved ham Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Maj 24, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 24, 2010 Det kan jo selvfølgelig godt være at hun føler sig "fanget" af selen og dermed hæmmet i sine bevægleser - og så gider hun ikke have den sele på? Min før omtalte beagle er ikke vild med at gå ture - han vil da hellere lege i haven. Han kan derfor godt finde på at ligge sig ned og blive liggende vel og mærke, når vi går tur - og så kan man stå der og stå og blive gloet efter:lol: Bære ham vil jeg ikke så det kan godt stå på i 5-10 min før det passer herren at gå videre. Lige så snart han er fri af selen så er han helt sig selv igen. Jeg fornemmer i hvert fald at selen gør noget ved ham Det kunne Baldur også finde på, det var dog altid fordi han fandt et spændende menneske at glo på, og så var han ikke til at trække videre, og det helt vildt pinligt Luna vil dog gerne gå når hun først er kommet ud, dog er hun jo ikke så vant til at gå tur, da hun kun har måtte gå små ture, så måske syntes hun egentlig ikke at det er belønning nok for at få selen på :hmm: Men det er lige lykkedes mig at få selen på hende helt frivilligt :banan: Jeg legede med hende og selen, og hun fik lov at bruge den som trækketov og stikke af med den, og til sidst fik hun den bare på uden problemer, nu er jeg jo så bare spændt på om hun også hopper på den næste gang :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Maj 24, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 24, 2010 Hehe Motor er også begyndt på det der "årh nej, skal jeg virkelig have noget over hovedet". Samson gør det samme, lod jeg mærke til. Men sekundet Motor har fået den over hovedet, er der ikke noget i vejen. Vi bruger også godbid til at lokke næsen igennem. Tror bare det handler om at hunden ikke gider have noget hen over hovedet Tager du virkelig selen af når Luna skal lege? Gør jeg aldrig, og har ikke set nogen hænge fast endnu. Men kan huske noget om, at halsbånd helst skal af, for de bider jo hinanden i halsen, så der kan godt ske ting med tænderne hvis der sidder metal eller lignende på. Motors hundetegn sidder i selen, så det er så nemt, han skal have den på når han er udendørs. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Maj 24, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 24, 2010 Hehe Motor er også begyndt på det der "årh nej, skal jeg virkelig have noget over hovedet". Samson gør det samme, lod jeg mærke til. Men sekundet Motor har fået den over hovedet, er der ikke noget i vejen. Vi bruger også godbid til at lokke næsen igennem. Tror bare det handler om at hunden ikke gider have noget hen over hovedet Tager du virkelig selen af når Luna skal lege? Gør jeg aldrig, og har ikke set nogen hænge fast endnu. Men kan huske noget om, at halsbånd helst skal af, for de bider jo hinanden i halsen, så der kan godt ske ting med tænderne hvis der sidder metal eller lignende på. Motors hundetegn sidder i selen, så det er så nemt, han skal have den på når han er udendørs. Ja, jeg troede da at de andres hundes ben kunne hænge fast i selen, men det gør de måske ikke? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret Maj 24, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 24, 2010 Ja, jeg troede da at de andres hundes ben kunne hænge fast i selen, men det gør de måske ikke? Dumle har ofte leget med sele uden der er sket noget. Hvis de andre hundes ben skulle kunne hænge fast i skal selen da sidde godt løs. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Maj 24, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 24, 2010 Ja tror også de skal sidde pænt løst for det? Det er mere halsen det går ud over når de leger jo. Til hvalpemotivation havde alle hvalpene også sele på når de legede, men halsbånd skulle af. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Maj 24, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 24, 2010 tror "man" generelt er bange for tænder der hænger fast i halsbånd, ikke ben der kommer under en sele.... de skal nok finde vej ud igen hvis det skulle ske Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Maj 24, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 24, 2010 Dumle har ofte leget med sele uden der er sket noget. Hvis de andre hundes ben skulle kunne hænge fast i skal selen da sidde godt løs. Ja tror også de skal sidde pænt løst for det? Det er mere halsen det går ud over når de leger jo. Til hvalpemotivation havde alle hvalpene også sele på når de legede, men halsbånd skulle af. tror "man" generelt er bange for tænder der hænger fast i halsbånd, ikke ben der kommer under en sele.... de skal nok finde vej ud igen hvis det skulle ske Jamen det gør det jo straks meget lettere, tak :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Rasm Besvaret Maj 25, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 25, 2010 Jeg har lige forsøgt at lege lidt med hende med selen, og det gik rent faktisk meget godt Hun kom dog løbende med sit trække tov efter kort tid, men det er heldig vis en halv meter lang, så jeg kunne stikke torvet ind i hullet på selen, og så kunne vi lege trække leg igennem det hul hun skal have hovedet igennem. Vi legede en 5 minutters tid, hvorunder hun også på et tidspunkt fik den helt hen over hovedet og helt på, hvorefter vi bare legede videre :5up: Jeg stoppede imens hun stadig syntes det var sjovt, og undlod at give hende selen helt på og stramme remmene. Så i dag tror jeg kun at hun bliver luftet i haven, men så vil vi i stedet lege en masse med denne sele og hendes trækketorv, og se om det ikke kan give hende nogle positive associationer til selen Er glad for mit råd faldt i god jord Håber på i ikke skal gemme jer i haven i for lang tid, men i kommer ud på tur snarrest Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Maj 25, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 25, 2010 Men det er jo møg irriterende at skulle indfange hende hver gang hun skal have sele på Hvad gør jeg? Jeg synes du er alt for blid, jeg er rå, beordrer at NU skal der sele på - kunne aldrig finde på at jagte hunden Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts