Hop til indhold

Joya!


Aussiepower!
 Share

Recommended Posts

By the way, læste lige i Rundering i Teori og Praksis og der kom jeg faktisk til at tænke på jer :lol: Der var nemlig noget om hold fast/apport-øvelsen (ifm. bringselmelding).

 

Har du prøvet at begynde at gå? Så er der i følge forfatterne mange hunde, der glemmer at tænke på, at de har apport i munden og derfor ikke spytter den ud.

 

Ellers trække let i apporten (troede faktisk ikke det var "lovligt" i deres øjne, men det er det så :mrgreen: )?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 110
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

By the way, læste lige i Rundering i Teori og Praksis og der kom jeg faktisk til at tænke på jer :lol: Der var nemlig noget om hold fast/apport-øvelsen (ifm. bringselmelding).

 

Har du prøvet at begynde at gå? Så er der i følge forfatterne mange hunde, der glemmer at tænke på, at de har apport i munden og derfor ikke spytter den ud.

 

Ellers trække let i apporten (troede faktisk ikke det var "lovligt" i deres øjne, men det er det så :mrgreen: )?

 

Det er da altid rart at der er nogen der tænker på én :mrgreen:

 

Nej, nu er det (stadigvæk) sådan, at hvis jeg slipper apporten, så slipper hun den også, jeg præsentere hende jo for den fra hånden, og vi er endnu ikke nået til at jeg kan slippe den.. Og det er ærlig talt en smule besværligt at gå med apporten i hånden samtidg med at hun har den i munden :mrgreen:

Men jeg vil da huske det til når vi når så langt :5up:

 

Og faktisk syntes jeg at det er ligsom om der er sket lidt fremgang, det virker som om hun er begyndt at holde lidt hårdere fast på apporten, og i en lille smule længere tid, så måske er der håb for at jeg snart kan slippe den, uden at Joya også slipper :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er da altid rart at der er nogen der tænker på én :mrgreen:

 

Nej, nu er det (stadigvæk) sådan, at hvis jeg slipper apporten, så slipper hun den også, jeg præsentere hende jo for den fra hånden, og vi er endnu ikke nået til at jeg kan slippe den.. Og det er ærlig talt en smule besværligt at gå med apporten i hånden samtidg med at hun har den i munden :mrgreen:

Men jeg vil da huske det til når vi når så langt :5up:

 

Og faktisk syntes jeg at det er ligsom om der er sket lidt fremgang, det virker som om hun er begyndt at holde lidt hårdere fast på apporten, og i en lille smule længere tid, så måske er der håb for at jeg snart kan slippe den, uden at Joya også slipper :blink:

 

Faktisk var rådet netop tiltænkt hunde som Joya :lol: Eller, mere ekstreme end Joya måske, nu der er lidt fremgang :mrgreen: Så skal du nok bare hold fast i det :banan:

 

Fordelen ved at have en stor hund, er at man ikke skal bøje sig :drille: Omend jeg dog stadig skulle, da Møffe var 3mdr. :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Faktisk var rådet netop tiltænkt hunde som Joya :lol: Eller, mere ekstreme end Joya måske, nu der er lidt fremgang :mrgreen: Så skal du nok bare hold fast i det :banan:

 

Fordelen ved at have en stor hund, er at man ikke skal bøje sig :drille: Omend jeg dog stadig skulle, da Møffe var 3mdr. :engel:

 

Ahh, så de har tænkt sig at man bare får dyret til at tage om apporten, selv slipper den, og begynder og gå? Og så skulle kræet følge med, med apporten i munden?

 

Hvis det er det de kære forfattere har tænkt sig, så stille jeg mig stærkt tvivlende overfor om det vil virke med Joya på nuværende tidspunkt, især ud fra den betragtning at hvis hun har noget legetøj i munden, så spytter hun det ud og kommer hen til mig uden (eller går sin vej MED legetøjet), når jeg ellers ihærdigt forsøger at opmuntre hende til at komme med det :stupid:

 

:fornaermet: Tilgengæld kan mine hunde stadig sidde på skødet når jeg sidder på en spisestuestol, kan din måske det :drille:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ahh, så de har tænkt sig at man bare får dyret til at tage om apporten, selv slipper den, og begynder og gå? Og så skulle kræet følge med, med apporten i munden?

 

Hvis det er det de kære forfattere har tænkt sig, så stille jeg mig stærkt tvivlende overfor om det vil virke med Joya på nuværende tidspunkt, især ud fra den betragtning at hvis hun har noget legetøj i munden, så spytter hun det ud og kommer hen til mig uden (eller går sin vej MED legetøjet), når jeg ellers ihærdigt forsøger at opmuntre hende til at komme med det :stupid:

 

Haha, kan tænkes :mrgreen:

 

Jeg ved ikke/kan ikke huske/stod der måske ikke, om man skulle giver slip inden man begyndte at gå?

 

:fornaermet: Tilgengæld kan mine hunde stadig sidde på skødet når jeg sidder på en spisestuestol, kan din måske det :drille:

 

:shock::megaked:

 

:fornaermet:

 

Han kan vælte folk i ren kærlighed og så sætte sig på deres skød!

 

:drille:

 

Ganske yndet taktik :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha, kan tænkes :mrgreen:

 

Jeg ved ikke/kan ikke huske/stod der måske ikke, om man skulle giver slip inden man begyndte at gå?

 

 

 

:shock::megaked:

 

:fornaermet:

 

Han kan vælte folk i ren kærlighed og så sætte sig på deres skød!

 

:drille:

 

Ganske yndet taktik :engel:

 

:-D Det kunne godt være at jeg bare skulle se at få slået op på apport-siden i 'Lydigedstræning i Teori og Praksis', der står jo nok nogenlunde det samme :blink: Og jeg har faktisk også tænkt på at gøre det, og egentlig siger man jo at det er tanken der tæller, men jeg syntes altså ikke rigtig at jeg er blevet klogere af kun at tænke på at slå op i bogen :genert:

 

Det kan Cody da også bare :drille::engel::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

:-D Det kunne godt være at jeg bare skulle se at få slået op på apport-siden i 'Lydigedstræning i Teori og Praksis', der står jo nok nogenlunde det samme :blink: Og jeg har faktisk også tænkt på at gøre det, og egentlig siger man jo at det er tanken der tæller, men jeg syntes altså ikke rigtig at jeg er blevet klogere af kun at tænke på at slå op i bogen :genert:

 

Haha, tanken der tæller - den gælder vist ikke i den sammenhæng :drille:

 

Det kan Cody da også bare :drille::engel::mrgreen:

 

Hrmpf :fornaermet:

 

Møffe kan vælte en STOR, fuldvoksen man :fornaermet:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vildt for dårligt! :fornaermet:

 

:ae:

 

 

 

Det kan Cody da også bare, især hvis den store, fuldvoksne mand er meget kortbenet :engel::mrgreen:

 

De behøver ikke være kortbenet for Møffe :mrgreen:

 

Jeg behøver ikke bukke mig for at give godbidder! :drille: Eller nusse :engel: Medmindre altså, at kræet har lagt sig ned, hvilket sker temmelig tit :genert:

 

Nå, så fik vi trænet lidt elefant, plads, dæk og smækdæk... Nu vil vi trisse i seng :mrgreen: Godnat! :o)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Det glæder mig det går godt med Joya.

 

Hazzle kan også godt være lidt kælling agtig over for voksne hunde, hvis hun synes de er nogle totale sprogspassere, sådan lidt allá "det kan godt være jeg er lille, men du skal fandme tale pænt til mig. Tro ikke at du bare kan koste rundt med mig pomfrite!"

 

Mht. apportering synes jeg faktisk at du stiller temmelig store krav, hun er trods alt kun 3 mdr. gammel. Hvis hun allerede nu kan gribe om apporten så synes jeg i er noget langt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det glæder mig det går godt med Joya.

 

Hazzle kan også godt være lidt kælling agtig over for voksne hunde, hvis hun synes de er nogle totale sprogspassere, sådan lidt allá "det kan godt være jeg er lille, men du skal fandme tale pænt til mig. Tro ikke at du bare kan koste rundt med mig pomfrite!"

 

Mht. apportering synes jeg faktisk at du stiller temmelig store krav, hun er trods alt kun 3 mdr. gammel. Hvis hun allerede nu kan gribe om apporten så synes jeg i er noget langt.

 

Det gør det i hvert fald :-D I dag plumpede hun i søen :lol: Det tog hun nu ganske pænt, svømmede ind igen, men var på ingen måde bange for vandet efterfølgende, generelt har hun ikke vist meget interesse for vand, hverken ved søen eller stranden, men hun er ikke bange for det, og det var hun heller ikke efter hun plumpede i :klap:

 

Det er så forskellen, jeg har ikke kunne finde nogle rigtige gode undskyldninger for at det burde "være nødvendigt" for Joya at knurre og/eller lave udfald mod andre hunde, hvis jeg strækker min fantasi lidt, kan jeg godt finde en udskyldning for at hun blev så gal, på den anden hvalp ( 8 mdr. gammel), til træning, men Rottweileren som hun knurrede af efterfølgende stod fuldstændig stille og hun havde også lige snust til den, men den har åbenbart lugtet dårligt, for så skulle den altså knurres af ;-)

Og der har også været enklte andre hun har knurret af, uden jeg syntes at der har været nogle rigtig god grund, men nu må vi jo se, der har da heldigvis været flest positive møder :-D

 

Tja måske, men jeg syntes nu ikke at jeg stiller så store krav igen, vi er jo langt fra ude i noget med at hun skal kunne samle apporten op selv, eller gå med den eller sidde i en bestemt position med den eller noget som helst andet der kommer i nærheden af en hverken hel eller halv færdig apport øvelse, og det er heller ikke planerne lige forløbig :blink:

Jeg syntes bare at taget i betragtning af at det er omkring 3 uger siden jeg tog apporten frem første gang, og det gik pænt hurtigt ( ca. 2 træningssessioner), at rykke fra at hun dyttede på apporten, til at hun åbnede munden om den, er det gået lidt langsomt, da jeg syntes at hun nu burde kunne holde om apporten i mere end et splitsekund og at jeg snart burde kunne slippe den uden at hun også slipper :hmm:

Men nu syntes jeg så at der er sket en lille smule fremgang igen i løbet af de sidste to dage, hvor det virker som om at hun holder lidt fastere på apporten og kan holde fast i en lille smule længere tid, så nu er jeg sådan set tilfreds igen :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...