Aslan Skrevet Juni 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2010 Altså, je må sige at Aslan bliver bare mere og mere behagelig. Selvfølgelig har han stadig tider hvor han tager røven på os, ligger op til total bandit leg osv... Han trækker kun meget lidt nogle få gange, mest når vi har haft flexi på over en længere periode, så er man åbenbart "fredet" Men ellers så når vi tænker et år tilbage, omrking denne her tid hvor han også blev lidt bedre, så kommer følgene tanker; Når vi er på tur kan vi (specielt jeg) gå tæt forbi andre hunde, ved en simpel kommando som plads :banan: Virker Aslan for ivrig, kan jeg sætte ham af og vide at han bliver der. Aslan har haft lidt dårlig mave, og på en af vores gå-ture ser jeg, et split sekund før aslan at der ligger 4 stk spiseligt "et eller andet" og lige som aslan skal til at spise det siger jeg NEJ, og aslan kigger på mig og går videre. Han har også engang haft en hambery mad i munden og da jeg sagde nej kiggede han på mig med "de der øjne" , uden at tygge i maden vel at mærke, og da jeg så sagde nej igen, spyttede han den ud.:banan: I dag har jeg lukket indtil martin (han sover) og Aslan blev utilfreds, og gik hen og skrabede på døren, han fik et nej og lagde sig så ned, ved siden af døren, ingen piben, ingen panik leg eller afslagsleg, han accepterede bare at sådan er det :banan: Når vi er nede ved svigerne gider aslan ikke at lege vilde løbe lege med frida, trods hun prøver ihærdigt, de kan dog lege "Aslan har tingen frida vil have, men han er så høj at han kan gå rundt med den uden hun kan nå den" leg. (forstår ikke at min svigermor ikke gider passer aslan, trods hun lovede det inden vi fik ham, som faktisk var med til at gøre valget om han nemmere). Aslan er stadig total overlykkelig når der kommer gæster, men hvis han får dæk, kan han faktisk ligge stille i laaaang tid (under opsyn).:banan: Vi kan gå forbi 3.... jeg skrev 3 løbske tæver og et simpelt men fast nej gør at han IKKE gå hen til lågen for at snuse til dem :banan: Dette er jo så bare nogle få ud af mange oplevelser vi ser. Og nu ved jeg godt at jer der har haft hund før vil sige; det kunne vi da godt have fortalt dig. Men i forhold til de kampe vi har haft med Aslan, alt hans trækkerri, hans æden af alt, han piben og hylen over de dejlige jagt damer, altså jeg har virkelig tænkt nogle gange "FUCK det her gør jeg aldrig igen" og ja det har været en super hård kamp med mange ting, en i dag er det bare det hele værd. Der er stadige ting som vi kæmper med, men der bliver bare færrer og færrer :5up: Men så til det endelige spørgsmål: Hvornår kan man forvente at monstrummet er sådan HELT voksen, og er der kendetegn på at nu fungere hjernen optimalt? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
a9 Besvaret Juni 3, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 3, 2010 Dyyygtiiig Aslan :klap: - eller dvs. jeg synes faktisk han er ved at være noget "kedelig", sådan at gøre og ikke gøre ting bare fordi han får besked herpå Molosser er de ikke mentalt voksen ved 3-3½ års alderen :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Juni 3, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 3, 2010 Jeg vil tro at han er endelig voksen når han er omkring de 3 år, men jeg kender ikke de endelige tegn. Men jeg kan fortælle at jeg har haft det ligesom dig, med Baldur tænkte jeg bare, jamen enten fatter denne her hund ikke en bønne eller også er jeg jordens dårligste hundeejer, for han hører da bare overhovedet ikke hvad jeg siger :damn: Men kort tid efter hans 2 års fødselsdag, da begyndte jeg nærmest at kunne se ændringer hos ham fra dag til dag, pludselig kunne han de ting jeg tidligere forgæves havde forsøgt at lære ham, pludselig syntes han træning var sjovt, han havde ikke længere fis i kasketten, og han blev en hel anden hund. Baldur blev jo aflivet 3 måneder før hans 3 års fødselsdag, så jeg ved ikke hvad det kunne have udviklet sig til, men på det tidspunkt var han bestemt ikke færdig med den positive udvikling han var inde i. ovenstående oplevelse har gjort det så meget lettere at se i gennem fingre med Luna's små narestreger og manglende opmærksomhed, for denne gang ved jeg at det nok skal komme, det tager bare lidt tid Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Juni 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 3, 2010 Dyyygtiiig Aslan :klap: - eller dvs. jeg synes faktisk han er ved at være noget "kedelig", sådan at gøre og ikke gøre ting bare fordi han får besked herpå Molosser er de ikke mentalt voksen ved 3-3½ års alderen :hmm: Nerj han er stadig sjov, men nu er det bare ikke bandit sjov, som i "nu skal jeg lave endnu en tråd inde på HF for at få hjælp" bandit sjov. Nu er han "det er tåleligt og folk behøves ikke at vide det" bandit sjov Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Juni 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 3, 2010 ovenstående oplevelse har gjort det så meget lettere at se i gennem fingre med Luna's små narestreger og manglende opmærksomhed, for denne gang ved jeg at det nok skal komme, det tager bare lidt tid Men kan det ikke også gører at man måske glemmer visse ting i opdragelsen? Som kommende ejer af endnu en stor hund, ville jeg nok frygte at vi glemte at træne visse ting, som kunne medfører et endnu større monstrum end aslan Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Juni 3, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 3, 2010 Men kan det ikke også gører at man måske glemmer visse ting i opdragelsen?Som kommende ejer af endnu en stor hund, ville jeg nok frygte at vi glemte at træne visse ting, som kunne medfører et endnu større monstrum end aslan Jeg træner skam stadig alle disse ting, jeg går bare ikke længere tudende i seng når hun alligevel gør det direkte modsatte 10 minutter senere Jeg tror ikke at du uden forudgående forsøg på opdragelse og træning kan forvente at hunden vågner op på sin 2 års fødselsdag og alligevel kan det hele, det hårde arbejde er der skam stadig, nu ved man bare at det først bærer frugt om 1-2 år :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts