Hop til indhold

Vil Du vælge med - eller uden stambog ??

Gæst Sigurd
 Share

Recommended Posts

Jeg vil nok ikke vælge andet end blandningshunde da de bare falder i mit hjerte. Jeg elsker dem og jeg elsker at jeg ikke ved hvordan de helt ender.

Jack (min blandningshund) har været den bedste hund for mig. Han er valgt efter hans personlighed og med mit hjerte og jeg vil altid vælge med hjerte uanset hvad racer der er i så længe de passer til mig og jeg til dem.

Min mor har (snart) 3 renracer og de er fantastiske skønne og jeg elsker dem højt men jeg har altid haft noget til gadekryds. Kan ikke fortælle hvorfor, men en ting kan jeg sige. Min hund bliver ikke aflivet hvis loven skulle sige det en dag, ej kommer han til at bære mundkurv, fordi så flytter jeg til udlandet med ham ellers så afliver jeg ham hellere. Min hvalp vil lege og jeg har købt ham selvom jeg bor i en lille lejlighed fordi han skulle ud og lege, den dag han ikke kan det længere, den dag er han ikke her mere!

Jeg elsker ham af hele mit hjerte og jeg græder i hjertet pga. loven jeg græder for alle de skønne hunde som nu skal bære mundkurv, jeg græder for alle de hvalpe som nu skal aflives efter den 1. juli.

Og det eneste spørgsmål jeg har er, hvem fanden er mennesket til at bestemme hvilken væsner der er "onde" og "gode"? Politikerne leger alt for meget gud for min smag og venstre får ikke min stemme aldrig i livet!

VI har taget disse væsner ind for at elske dem og gøre dem godt og nu vil de have os til at gøre dem ondt, aldrig om jeg vil være med til det.

Afliv alle uforsvarlige ejer som syntes det er dejligt med en bidsk hund også er jeg ligeglad med om det var en amstaff eller en gravhund!

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 59
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Lusen

Falder jeg for en hund så er jeg ligeglad med om den har tavle eller ej.

Jeg har både ægte og uægte hunde og loven skal IKKE fortælle mig hva jeg skal vælge fremover.:evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ret overbevist om, at jeg aldrig bliver indehaver af en ikke-tavlehund - medmindre det er en, jeg overtager fra nogle, der ikke længere kan have den.

Skulle det ske en dag, at jeg vælger en hund uden tavle - så bliver det uden tvivl en ren blanding. Det skal og må sandelig ikke være tavleløs racehund :shock: Er simpelthen for bange for arvelige sygdomme og indavl, som man i det tilfælde nærmest ingen jordisk chance har for at tjekke for.

Men: Jeg er og forbliver inkarneret DKK-fanatiker :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Jeg har ikke taget stilling, og det er egentlig også lige meget for en person der tager afsted for at købe en beagle og kommer hjem med en cairn. Eller tager afsted for at købe en brun lab tæve og køber en gul han i stedet.

For mig betyder papiret faktisk intet, jeg har haft både med og uden.

De to overhovedet sundeste hund jeg har haft var cairn med stamtavle og labrador uden. Nå ja og pudel/scäferblandingen jeg giftede mig til, som blev 15 år uden en sygedag.

Jeg er forgabt i pudel/terrier blandingen og kan sagtens se mig selv med sådan en eller to, det vil så blive uden papirer i sagens natur.

Eller en brun löwchen som ville blive med papirer...

Eller jeg kan helt spontant købe noget helt syvende, der kommer min vej forbi, med eller uden stamtavle.

Jeg ville dog aldrig købe en hund der i udseende ligner en forbudt race og nemt kunne forveksles hermed. Men det er en anden snak.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke taget stilling, og det er egentlig også lige meget for en person der tager afsted for at købe en beagle og kommer hjem med en cairn. Eller tager afsted for at købe en brun lab tæve og køber en gul han i stedet.

For mig betyder papiret faktisk intet, jeg har haft både med og uden.

De to overhovedet sundeste hund jeg har haft var cairn med stamtavle og labrador uden. Nå ja og pudel/scäferblandingen jeg giftede mig til, som blev 15 år uden en sygedag.

Jeg er forgabt i pudel/terrier blandingen og kan sagtens se mig selv med sådan en eller to, det vil så blive uden papirer i sagens natur.

Eller en brun löwchen som ville blive med papirer...

Eller jeg kan helt spontant købe noget helt syvende, der kommer min vej forbi, med eller uden stamtavle.

Jeg ville dog aldrig købe en hund der i udseende ligner en forbudt race og nemt kunne forveksles hermed. Men det er en anden snak.

Lyder som mig :oops: Var blevet enige med x-en at vi skulle have en bokser - det blev en fox-terrier :mrgreen:

Med nuværende mand blev vi enige om en rottweiler - det blev så til en schæfer og en blanding :mrgreen:

Så hvad der lige kommer forbi næste gang er ikke til at vide - men håber dog stadigvæk på en rottweiler :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Lyder som mig :oops: Var blevet enige med x-en at vi skulle have en bokser - det blev en fox-terrier :mrgreen:

Med nuværende mand blev vi enige om en rottweiler - det blev så til en schæfer og en blanding :mrgreen:

Så hvad der lige kommer forbi næste gang er ikke til at vide - men håber dog stadigvæk på en rottweiler :engel:

Ha ha.. ja håbe kan man jo altid :5up:

Jeg har haft flere omplaceringshunde og ikke altid af racer jeg ellers ville have valgt. Det bliver som det bliver :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Ha ha.. ja håbe kan man jo altid :5up:

Jeg har haft flere omplaceringshunde og ikke altid af racer jeg ellers ville have valgt. Det bliver som det bliver :-D

Meget, meget enig....

Jeg vælger de hunde der vælger mig - Og sådan bliver det ved med at være.

Indtil videre er det blevet til to dejlige "rundkørsler" og kommer der én mere, selvom planen er en renracet konkurrence hund næste gang, jamen så bliver det sådan.

Dog vil jeg også holde mig fra de hunde der kan forveksles med muskelhunde, for jeg orker ikke alle de foranstaltninger politikkerne har påduttet ejerne af de hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil nok vælge gadekryds næste gang også, eller håbe at en hundebasse vælger mig, ligesom Flipsedyret gjorde :hjerte:

- jeg elsker blandinger og herude på Bøhlandet bliver der jo lavet nok af dem, så sådan en fætter vil jeg gerne give et hjem, men det er også et økonomisk spørgsmål da jeg aldrig tror jeg vil få råd til en racehund....

Jeg fik jo Flipsedyret forærende mod at jeg ville passe godt på ham :hjerte:

- havde aldrig troet at jeg skulle have en lille hund - også en Terrier, men hold da op hvor kan jeg på ingen måder undvære ham :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min næste hund bliver nok en DKK-hund, men jeg vil ikke udelukke, at der kan komme en blandingshund mere til på et tidspunkt.

Jeg har den samme holdning, som flere andre i tråden, at hvis det skal være renracet skal der være tavle - ikke "ægte uden tavle" hos mig.

Jeg mener så også, at en blanding skal give mening, altså racerne i blandingen skal matche hinanden godt og ikke modarbejde hinanden og dermed give en muligvis usikker hund.

Link til indlæg
Del på andre sites