Hop til indhold

Hanhunde der pinker

Gæst Chillimaya
 Share

Recommended Posts

Gæst Chillimaya

Nu har jeg efterhånden hørt mnage forklaringer på hvorfor hanhunde pinker andre hunde..

Nogle siger det er dominans, andre at det er stress. Nogle igen siger de er understimuleret og andre mener at det er helt naturligt og det skal de bare have lov til.

Hvad betyder det egentlig når de gør det? Og skal man stoppe det? Har fået at vide man kan give hunden en bamse som den så må pinke, men intet andet...

Hvordan hænger det sammen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Pinke som i parre, ikk?

Motor gør det mest hvis han er overtræt, men ellers har han især gjort det, når han ikke vidste hvad han skulle stille op med den anden hund hvis den ikke ville lege.

Med ting (tæpper, bamse, dyne) er det totalt det sidste energi der skal brændes af inden han går helt kold, men det får han ikke lov til, han må ruske men ikke bolle.

Synes det er forskelligt hvad der udløser det, men ser det ikke som dominans. Dog kan hans pote/hals på den anden hunds ryg virkelig tit tolkes som pænt provokerende unghund hvor alting bare går for langsomt :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Med Møffe er det klart stress - og jeg stopper det altid.

Fordi det kan gå hen og blive en dårlig vane og fordi jeg synes, at det er ret så ucharmerende. Og endnu fordi, at andre hunde kan flippe skråt over at blive humpet.

Så han bliver stoppet hver evig eneste gange.

Og jeg ville heller ikke se det, hvis han gjorde det på en bamse - totalt sippe ift. Petrine :mrgreen:

Dominans mangler jeg endnu at se det blive brugt som. Naturligt er imo ikke andet end en dårlig undskyldning for uopdragen omgang med andre hunde/mennesker. Og understimulering fører jo til stress, så det er to sider af samme sag (stress kan jo så bare skyldes mange ting).

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites