Gæst Pia J Skrevet Juni 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2010 Her hvor vi bor har vi jo den her mark som alle hundeejere lufter hunde på, de løber løse, og det er alle indforstået med :blink: Så kommer der den her lab som altid gerne vil lege med Zacko og omvendt, men nu er den blevet kasteret og det betyder at Zacko vil dominere den sådan lægge hovedet på dens ryg osv, det har lab ejeren så fået atvide at det må de ikke de andre fordi xxxxx så også bliver dominant (passer det jeg synes det lyder underligt) nå men altså resultatet er jo så at enten må vi hele tiden skælde Zacko ud eller lab ejeren går og siger nej nej nej...... Sidst jeg så mødte dem tog jeg Zacko i snor og gik en anden vej væk fra marken, kærsten gider næsten ikke gå derom mere, har dog sagt at han jo bare kan tage snor på og gå en anden vej Nå men nu er det jo så det at den her lab opsøger os jo altså kommer renden så snart den ser os, og jeg mener jo så at det skal den ikke hvis jeg tager snor på Zacko fordi han ikke må komme hen til xxxxx så skal den heller ikke springe rundt og opfordre til leg og springe op i hovedet på Zacko når han er i snor fordi de ikke må være sammen, så det har jeg så tænkt mig at sige næste gang, men er jeg helt galt på den skal siges at jeg jo på ingen måde har noget imod at hunde er løse og slet ikke denne her som bare vil løbe og lege, og heller ikke selvom Zacko er i snor men når hun ikke vil have at de 2 ikke leger så synes jeg bare også hun må tage aktiv del i at de ikke mødes ellers hjælper det jo intet at jeg slæber Zacko rundt i snor Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret Juni 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2010 Jeg vil give dig helt ret i at den anden hundeejer også må forhindre sin hund i at opsøge jeres, især når det er efter hendes eget ønske . Jeg synes det er rigtig fint at i tager jeres i snor så han ikke løber over til den, men så er det da sørme også hendes ansvar at tage sin i snor. Det kan da ikke være fair at hendes gerne må løbe over til jeres når HUN ikke ønsker at de snakker/leger sammen mere . Synes sagtens du kan fortælle det til hende næste gang at du møder hende. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst lillian53 Besvaret Juni 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2010 hvilken begrundelse bruger hun? Jeg mener ikke der sker noget ved at de prøver hinnanden lidt af, man skal blot være opmærksom på at ingen af hundene bliver kuet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret Juni 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2010 Her hvor vi bor har vi jo den her mark som alle hundeejere lufter hunde på, de løber løse, og det er alle indforstået med :blink: Så kommer der den her lab som altid gerne vil lege med Zacko og omvendt, men nu er den blevet kasteret og det betyder at Zacko vil dominere den sådan lægge hovedet på dens ryg osv, det har lab ejeren så fået atvide at det må de ikke de andre fordi xxxxx så også bliver dominant (passer det jeg synes det lyder underligt) nå men altså resultatet er jo så at enten må vi hele tiden skælde Zacko ud eller lab ejeren går og siger nej nej nej...... Sidst jeg så mødte dem tog jeg Zacko i snor og gik en anden vej væk fra marken, kærsten gider næsten ikke gå derom mere, har dog sagt at han jo bare kan tage snor på og gå en anden vej Nå men nu er det jo så det at den her lab opsøger os jo altså kommer renden så snart den ser os, og jeg mener jo så at det skal den ikke hvis jeg tager snor på Zacko fordi han ikke må komme hen til xxxxx så skal den heller ikke springe rundt og opfordre til leg og springe op i hovedet på Zacko når han er i snor fordi de ikke må være sammen, så det har jeg så tænkt mig at sige næste gang, men er jeg helt galt på den skal siges at jeg jo på ingen måde har noget imod at hunde er løse og slet ikke denne her som bare vil løbe og lege, og heller ikke selvom Zacko er i snor men når hun ikke vil have at de 2 ikke leger så synes jeg bare også hun må tage aktiv del i at de ikke mødes ellers hjælper det jo intet at jeg slæber Zacko rundt i snor Min mening er, at hun må respektere, at Zacko er i snor og derfor sørge for at hendes egen hund ikke opsøger Zacko - og det kan du sagtens sige til hende Det er ikke fair, at den ene hund kan rende løs omkring Zacko - hverken for dig, den anden hund eller for Zacko, det kan evt gøre et ellers godt bekendtskab til et dårligt, hvis Zacko bliver irriteret. Mht at Zacko ligger hovedet op på ryggen af den anden, så burde hundene, når de kender hinanden så godt, selv kunne ordne det - men selvfølgelig under observation, så man er klar til at bryde ind, hvis der forekommer andet end normal adfærd - i mine øjne, vil det være normalt, hvis den anden hund siger til Zacko, at det pis der, det gider jeg ikke, evt med et Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Pia J Besvaret Juni 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2010 hvilken begrundelse bruger hun?Jeg mener ikke der sker noget ved at de prøver hinnanden lidt af, man skal blot være opmærksom på at ingen af hundene bliver kuet. Nogen har fortalt hende at hendes hund bliver dominaten altså at den så vil være sådan overfor andre hvis nogen gør det ved den Og den bliver ikke kuet den er ikke så gammel, men opsøger som sagt selv Zacko og vil opfordre ham til at løbe og lege, nogle gange smider den sig, men så flyver den op og hen til Zacko igen og vil hidse ham op til sjov Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Pia J Besvaret Juni 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2010 Min mening er, at hun må respektere, at Zacko er i snor og derfor sørge for at hendes egen hund ikke opsøger Zacko - og det kan du sagtens sige til hende Det er ikke fair, at den ene hund kan rende løs omkring Zacko - hverken for dig, den anden hund eller for Zacko, det kan evt gøre et ellers godt bekendtskab til et dårligt, hvis Zacko bliver irriteret. Mht at Zacko ligger hovedet op på ryggen af den anden, så burde hundene, når de kender hinanden så godt, selv kunne ordne det - men selvfølgelig under observation, så man er klar til at bryde ind, hvis der forekommer andet end normal adfærd - i mine øjne, vil det være normalt, hvis den anden hund siger til Zacko, at det pis der, det gider jeg ikke, evt med et Netop mine tanker, der har aldrig været ballade med dem, og labben virker ikke ked af det eller søger hjælp den er provokerde på den der fjolle måde, og zacko har aldrig vist nogen tegn på at han vil være grov, tror bare han vil have den til at slappe af på en måde sådan "hey jeg er ældst så køl lige af" hvis du forstår Zacko finder sig i rigtig meget fra andre også i snor så jeg er ikke bekymret men synes bare ikke det er fair at hun vælger de ikke må lege og Zacko så skal finde sig i labbens leg uden at kan deltage Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts