Hop til indhold

Update på Leroy


Umulia
 Share

Recommended Posts

Til dem der har læst mine seneste paniske tråde om vokseværk og HD - det er bare en forstuvning :oops:

Af en eller anden grund begyndte det først at hæve op i går, men det er helt klart hasen på højre bagben. Han har fået noget penicillin for at forebygge ledbetændelse, men ellers skal tiden bare gå. Og det kan desværre være lang tid, har jeg forstået på dyrlægen :( Har nogle af jer erfaringer med forstuvede hundeben?

Link til indlæg
Del på andre sites

Møffe forstuvede jo sit forben for ikke så lang tid siden.

 

Det tog en måned, før han helt stoppede med at halte - helt. Men det var så også fordi vi genopstartede aktivitet for tidligt, fordi dyrlægen sagde, at han ville være ok der. En måned med knap så lange ture i line, nul og nix hundeleg, aah, jeg er glad for, at det er overstået!

 

Men Leroy har da allerede haft det i næsten en måned, har han ikke? Synes det er lang tid siden, du oprettede tråden om det.. :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna forstuvede hasen sidste sommer i forbindelse med overfaldet.. Hun havde problemer med knæet i ugerne op til og fik cartrophen indsprøjtninger.. Min teori er at da hun blev overfaldet har hun trådt forkert i forsøg på at beskytte sig selv og sit knæ..

 

Det gik hun med i nogle måneder (kan ikke helt huske om det var 2-3 eller 4:oops:)..

 

Men dejligt, at det "kun" var en forstuvning:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

God bedring med ham.

 

Det kan tage lang tid med sådan en forvridstuvning. Jeg brugte selv over ½ år på en forvredet ankel, der skal jo ikke så meget til at bryde skidtet op igen. Så tålmod er en god kvalitet her :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jacki har på knap 1 år haft forstuet, venstre forben, højre forben og venstre knæ :genert: så vi har en "vis" erfaring :lol:

 

Som Berner-Rikke og Ninjamor skriver skal der tålmodighed og tid til - hver gang Jacki hat haft en forstuning, har hun lagt "stille" i 4-6 uger - og det er altså læææææænge for en ung schæfer med krudt i røven :shock: :shock: - men hver gang er hun kommet fint igennem uden tilbagefald :klap:

 

Noget der iøvrigt chokere mig ved forstuninger er, at mange dyredoktorer siger, at så snart hunden kan gå rent, så man al aktivitet genoptages - mens kiropraktoren siger 4-6 uger :hmm: :hmm: Synes dr. dyrs anbefalinger "lugter" af symptombehandling uden hensyn til de underliggende helingsprocesser :fornaermet:

 

Afhængigt af hvor længe Leroy halter, ville jeg - hvis han var min :lun: - lægge turen forbi en kiropraktor, for at denne til at behandle eventuelle "kompensationsfølgeskader" :genert: Det kan virke meget pylret, hvilket jeg osse er :engel:, men erfaringen siger mig, at der faktisk ofte opstår noget, Jacki har i al fald haft stor nytte af kiropraktoren :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak allesammen :5up: Han er faktisk ret god til at holde sig i ro, men nu har han jo også altid været på den dovne side ;-)

 

I går tog jeg ham med udenfor til et lille stykke fælles græsplæne vi har i landsbyen, men der ville han gerne være lidt for frisk, så der kommer vi ikke de næste par uger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Leroy har det meget nu. Hævelsen er faldet meget, men der er stadig en lille bule, og han skriger som en tøs hvis vi rører ved den. Jeg går ud fra at det er en fibersprængning.

Han halter stadig lidt når han går, men er mere aktiv nu - ca. en halv pose lopper (Vinnie er to sække ;-)).

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Åh øv det var da en træls opdatering :( Skal han røntgen fotograferes? Der kan vel være et brud af en eller anden art når der er hævelse...?

 

Jeg ved det ikke endnu - det må dyrlægen afgøre. Men hævelsen er væk for længe siden. Og desværre virker det som om der er smerter i begge bagben.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillian53
Så er vi tilbage fra dyrlæge. Leroy bliver behandlet for Borreliose. Jeg håber det er opdaget tidligt nok til, at det ikke giver varige skader :(

 

Har lige googlet det og fandt følgende om led:

Det ses relativt sjældent efter smitte med Borrelia i Danmark. Det kan komme fra uger til år efter smitten. Ledbetændelse viser sig ved smerter og hævelse af led. Oftest rammes kun et enkelt led og meget sjældent mere end tre led. Knæene er de led, der rammes hyppigst. Derefter følger skuldre, albuer, fødder og hofter. Det svarer til at have gigtsymptomer. Under behandling forsvinder hævelsen i løbet af en til fire uger, men symptomerne kan komme igen efter måneder eller år.

Så pas godt på ham.

Har aldrig hørt om det hos hunde før. Mine bliver bidt konstant.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...