luciente Besvaret Juni 11, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 11, 2010 Jeg træner agility i Tranbjerg og kender kun agility-afdelingen. Små hold, dygtige trænere, højt til loftet, belønning, belønning, belønning. De gamle hjælper de nye, også til konkurrencer. Mit eget lille trænings-paradis. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Juni 12, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 12, 2010 Sikke mange vi er - og nogenlunde på samme niveau Her på lørdag skal der være træneruddannelse (modul 5) ude hos os, og trænerne efterlyste i sidste uge figuranthunde. Jeg meldte Liva og mig til. Det bliver spændende at få nogle nye input og øjne på os. Det bliver godt nok en lang dag - først 1½ times tid om formiddag, frokostpause og så 1½ times tid igen om eftermiddagen. Jeg tror ikke, at jeg ser så meget til hende lørdag aften Det var rigtig interessant i dag. Vi skulle komme kl. 10:30 - de havde fået noget undervisning omkring belønninger (firkløver) og stress-håndtering. De skulle finde ud af, hvad hunden tændte på (MAAAAD) og så bagefter kører hende op (vi brugte reb og bold) og så skulle jeg få hende ned igen ved at holde rundt om hende og ae hende på brystbenet. Jeg var lidt imponeret over, hvor hurtigt hun faldt ned igen. Vi havde dog et problem med nogle lavtgående svaler, som hun ikke rigtig kunne lade være :damn: Så var der frokostpause. Bagefter var der mere teori og vi hundeførere gav vores hunde lidt frikvarter. Om eftermiddagen skulle vi så lave "aktivering". Vi blev tildelt to trænere, hvoraf den ene var agility-føl, så hun synes, at vi skulle prøve lidt agility. Det var så noget heeelt nyt for os. Liva var dygtig og meget lærenem. Fattede hurtigt hvad de der spring og flyv gik ud på. Træneren ville så gerne prøve balancebommen. Det var jeg lidt nervøst for, da Liva godt kan blive sådan lidt bange/usikker på nye "farlige" ting. Men damen tog den henover balancebommen med det ene problem, at der var for meget fart på, så anden gang vi prøvede havde jeg fat i halsbåndet og vi gik på hver sin side af hende. Denne gang lykkedes det at få hende til at tage den stille og roligt og helt ned af rampen til sidst. Måske er der en lille agility-hund gemt i hende Helt igennem en rigtig god dag, hvor jeg fik nogle nye input og var superstolt af min dejlige hund - også selvom hun jagtede svaler Sådan en lang dag dræner dog lidt på tøsen, og siden vi kom hjem, har hun stort set kun slappet af og sovet. Det har hun fået lov til for i morgen skal vi til Vestkystløbet - 4,8 km, masser af mennesker og hygge. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
stellz Besvaret Juni 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 13, 2010 Jeg tænkte lidt på om der måske var nogen der kunne fortælle mig lidt om hvad de sådan lærer i lydighed osv.?? Er det det der bare hedder dch program på deres hjemmeside eller er det begynder træning?? Vil jo gerne begynde at træne med Akira igen, med henblik på agility, og har så lidt en plan om at øve herhjemme indtil der starter hold op. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret Juni 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 13, 2010 Jeg tænkte lidt på om der måske var nogen der kunne fortælle mig lidt om hvad de sådan lærer i lydighed osv.?? Er det det der bare hedder dch program på deres hjemmeside eller er det begynder træning?? Vil jo gerne begynde at træne med Akira igen, med henblik på agility, og har så lidt en plan om at øve herhjemme indtil der starter hold op. Nu er DcH Skive vist lidt anderledes fra de andre, men ved det ikke helt Istedet for det der hedder begynderhold har vi hundekørekort der skal bestås inden man kommer på C-holdet. Det ser sådan ud: Ny side 1 (under hundekørekort ude til venstre) og går både mod agility og lydighed. Ved ikke om det er det samme i de andre klubber Derefter træner vi på C-holdet og det er programmet du kan se på DcH hjemmesiden for C-konkurrence. Det er egentlig allerede hvad vi træner efter med Nova, men nu træner vi jo klikker så det er kun alle delmomenterne vi er igang med. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
stellz Besvaret Juni 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 13, 2010 Nu er DcH Skive vist lidt anderledes fra de andre, men ved det ikke helt Istedet for det der hedder begynderhold har vi hundekørekort der skal bestås inden man kommer på C-holdet. Det ser sådan ud: Ny side 1 (under hundekørekort ude til venstre) og går både mod agility og lydighed. Ved ikke om det er det samme i de andre klubber Derefter træner vi på C-holdet og det er programmet du kan se på DcH hjemmesiden for C-konkurrence. Det er egentlig allerede hvad vi træner efter med Nova, men nu træner vi jo klikker så det er kun alle delmomenterne vi er igang med. Tak for svar det kigger jeg da lige på. Har hver afdeling sin egen hjemmeside, eller bare den ene der hedder dch.dk?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret Juni 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 13, 2010 Tak for svar det kigger jeg da lige på. Har hver afdeling sin egen hjemmeside, eller bare den ene der hedder dch.dk?? Jeg vil tro de fleste har deres egen hjemmeside. Jeg kan se at hvis du under landsforeningens hjemmeside går under "hvad er DcH" og så kredsene så kan du trykke på de forskellige kredse og ved dem der har egen hjemmeside kommer du videre til denne. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
stellz Besvaret Juni 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 13, 2010 Fandt Skagen afd. men blev ikke meget klogere af det, men læser det lige godt igennem og så ellers kontakter dem, for ud over hvalpehold, er der de der a,b,c og e klasser og agility.. så ved ikke om det er de klasser man "kalder" lydighed?? Ved ikke ret meget om det egentlig.. eller om jeg skal bestå hvalpehold først?? for vi fik det aldrig gjort færdig grundet sygdom (mig). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret Juni 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 13, 2010 Fandt Skagen afd. men blev ikke meget klogere af det, men læser det lige godt igennem og så ellers kontakter dem, for ud over hvalpehold, er der de der a,b,c og e klasser og agility.. så ved ikke om det er de klasser man "kalder" lydighed?? Ved ikke ret meget om det egentlig.. eller om jeg skal bestå hvalpehold først?? for vi fik det aldrig gjort færdig grundet sygdom (mig). Jeg tror nogle afdelinger starter direkte på C-holdet og så tager den derfra :blink: og ja, det er a, b, c og e klasser der er lydighed. Man starter i C og får man gode nok resultater i konkurrence rykker man op i B, så i A-klassen og til sidst kommer man i E-klassen (elite). Så vil man lydighed tror jeg det nemmeste er at træne efter C-programmet først. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
stellz Besvaret Juni 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 13, 2010 Jeg tror nogle afdelinger starter direkte på C-holdet og så tager den derfra :blink: og ja, det er a, b, c og e klasser der er lydighed. Man starter i C og får man gode nok resultater i konkurrence rykker man op i B, så i A-klassen og til sidst kommer man i E-klassen (elite). Så vil man lydighed tror jeg det nemmeste er at træne efter C-programmet først. Oki dokie. Jamen, så er det jo bare at jeg finder ud af hvor, hvornår osv. Tak for hjælpen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret Juni 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 13, 2010 Oki dokie. Jamen, så er det jo bare at jeg finder ud af hvor, hvornår osv. Tak for hjælpen Var så lidt :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bodeval Besvaret Juni 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2010 hejsa Jeg træner i DCH-Esbjerg med begge mine hunde. Jeg har 2 rottweiler - mor og søn på henholdsvis 9 og 5 år. Jessie er B-hund men hende træner jeg ikke så meget mere med - dog lidt rally hvad hun faktisk er rimelig god til Balou er A-hund Jeg er desuden hvalpetræner og ny træner for C-konkurrencehundene som i øvrigt får skiftet hele trænerstablen ud her hen over sommerferien Så Dorte - det kan være vi ses efter sommerferien så Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Juni 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2010 hejsa Jeg træner i DCH-Esbjerg med begge mine hunde. Jeg har 2 rottweiler - mor og søn på henholdsvis 9 og 5 år. Jessie er B-hund men hende træner jeg ikke så meget mere med - dog lidt rally hvad hun faktisk er rimelig god til Balou er A-hund Jeg er desuden hvalpetræner og ny træner for C-konkurrencehundene som i øvrigt får skiftet hele trænerstablen ud her hen over sommerferien Så Dorte - det kan være vi ses efter sommerferien så Det gør vi jo nok - Carlo har i hvert fald sagt, at vi skal starte på det hold efter sommerferien. Jeg har så lige et lille sommerferie-projekt, der hedder "halsgivning" Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Juli 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 16, 2010 Så var vi afsted på C-holdet for første gang i onsdags. Det var en lidt underlig fornemmelse at gå fra et hold, hvor man mere eller mindre kan det meste (og måske endda har gået og loppet den lidt) til et hold, hvor man har IKKE har styr på noget som helst og næsten alt er nyt Men vi skal bare lige i gang, så skal det nok gå. Projekt halsgivning er nu nået så langt, at jeg nu kan få damen til at "lave lyd, som ender i et wrouf", når jeg holder madskålen eller andet spiseligt som gidsel. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts