Gæst Frigga Skrevet Juni 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2010 Jeg er lidt i tvivl og kan ikke lige finde noget på nettet. Laki flytter fra Grækenland til DK i dag, og jeg husker med al gru, hvordan jeg selv reagerede på drikkevandet, da vi var nede og besøge ham. Reagerer hunde på samme måde som mennesker på fremmede bakterier i vandet? Jeg har købt vand på flaske til ham og havde så planlagt langsomt at føre ham over til dansk vand i løbet af et par dage. Jeg har også købt noget mavekultur-halløj til hunde. Men er det total overkill? Hvad gør I når I f.eks er på ferie sydpå med hunden? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juni 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 9, 2010 Jeg ved det ikke - men ihhhh jeg glæder mig til at se mange billeder og uuuuhh får i ham så hjem i dag eller??! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Frigga Besvaret Juni 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 9, 2010 Jeg ved det ikke - men ihhhh jeg glæder mig til at se mange billeder og uuuuhh får i ham så hjem i dag eller??! Vi henter ham i lufthavnen i aften ved 20-tiden. Og så går den lange tur hjem til Odense...med fint og friskt kildevand på flaske :hmm: Hvis det er, vil jeg gå ud fra, at det skal være en overgangsperiode på 1 uge, vel. Vi glæder os meeeget! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Juni 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 9, 2010 Hvad gør I når I f.eks er på ferie sydpå med hunden? Købevand! Når vi har besøg fra Norge får de dårlig mave, hvis de ikke undgår vandet (vi tåler fint deres vand) - aner ikke om det gælder hunde :hmm: sådan en græker, har den ikke drukket af vandpytter og generelt været uhygiejnisk? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juni 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 9, 2010 Vi henter ham i lufthavnen i aften ved 20-tiden. Og så går den lange tur hjem til Odense...med fint og friskt kildevand på flaske :hmm: Hvis det er, vil jeg gå ud fra, at det skal være en overgangsperiode på 1 uge, vel. Vi glæder os meeeget! Det tror jeg er en udmærket ide. Ligesom da Motor var syg, der kogte vi også vandet, og i løbet af en uge, blev det ligesom skånekosten, blandet indtil det var almindelig hanevand. Hvor må du da være ved at dø af spænding... Lille sødeste hund :hjerte: Håber han tager turen ok. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Juni 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 9, 2010 jeg tror faktisk bare, at jeg ville give ham hanevand. det danske vand er af noget bedre kvalitet end det er mange steder i grækenland, og jeg kan ikke forestille mig, at det vil give problemer. mine forældres græske hund fik ikke dårlig mave på noget tidspunkt. alle gæsterne på det hotel hvor jeg arbejdede drak også hanevand, og det tålte de da fint. og fuck manner, hvor er det spændende for jer! jeg glæder mig til at høre hvordan det går med det hele. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Frigga Besvaret Juni 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 9, 2010 Købevand! Når vi har besøg fra Norge får de dårlig mave, hvis de ikke undgår vandet (vi tåler fint deres vand) - aner ikke om det gælder hunde :hmm: sådan en græker, har den ikke drukket af vandpytter og generelt været uhygiejnisk? Tjo, men det er jo deres egne bakterier. Jeg tænker bare på, at der er en forskel på danske og græske bakterier...for jeg synes da ikke selv, at jeg er særlig bakteriesky generelt og alligevel blev jeg pænt syg i Grækenland. Men kan selvfølgelig godt se din pointe med NO-DK, at det ikke behøver gå begge veje. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Frigga Besvaret Juni 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 9, 2010 jeg tror faktisk bare, at jeg ville give ham hanevand. det danske vand er af noget bedre kvalitet end det er mange steder i grækenland, og jeg kan ikke forestille mig, at det vil give problemer. mine forældres græske hund fik ikke dårlig mave på noget tidspunkt. alle gæsterne på det hotel hvor jeg arbejdede drak også hanevand, og det tålte de da fint. og fuck manner, hvor er det spændende for jer! jeg glæder mig til at høre hvordan det går med det hele. Okay, så måske var det slet ikke al vandet, der gjorde mig syg!? Men i virkeligheden bare for meget raki Det skræmte mig bare så meget, at man kunne blive så syg, at jeg straks tænkte at det også ville påvirke Laki at drikke vores vand. Nu har jeg jo købt kildevand til ham til i aften og så kan jeg jo lige langsomt i morgen køre ham over på dansk vand. Og jeg er glad for at høre, at det ikke gav problemer med dine forældres hund! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Juni 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 9, 2010 Okay, så måske var det slet ikke al vandet, der gjorde mig syg!? Men i virkeligheden bare for meget raki Det skræmte mig bare så meget, at man kunne blive så syg, at jeg straks tænkte at det også ville påvirke Laki at drikke vores vand. Nu har jeg jo købt kildevand til ham til i aften og så kan jeg jo lige langsomt i morgen køre ham over på dansk vand. Og jeg er glad for at høre, at det ikke gav problemer med dine forældres hund! ej, men jeg tror græsk vand er lidt gustent nogen steder, det drikker jeg faktisk heller ikke. så jeg ved ikke, om det kun var rakien jeg har bare hørt flere steder, at reglerne for alt muligt hejs i det danske hanevand er meget striksere end reglerne for kildevand. om det er helt sandt, tør jeg dog ikke sige. under alle omstændigheder tager han nok ikke skade af kildevand jo, så hellere være for forsigtig. og rigtig god tur, i må være ved at gå til af spænding! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Juni 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 9, 2010 Jeg har jo 2 græske hunde, også direkte hentet i Kastrup og desuden haft 12 plejehvalpe . De har alle fået hanevand. Men jeg har givet dem udkogt ris og kogt kylling til deres maver virkede ok. I forholdet 2 -3 dele ris og 1 del kylling. Og haft Zoo-lac og Canikur til hjælp , hvis de havde tynd mave i starten. Ved ankomst er de ofte fastet for ikke at få opkastning i transporten , så de er sultne ved ankomst og tørstige. Hvis de ikke er vant til tørfoder, så blød det op i vand, natten over og lun i microovn.Og giv små måltider / gang, så maven ikke overfyldes, hellere flere gange daglig end stor portion. Overgang til tørfoder skal gøres over flere dage , altså med mere og mere /gang,. Mht evt tynd mave er deres af-ormning ofte ikke godt virkende, så få lavet en igen efter en uges tid, især for de meget inficerede. Det kan ikke af os uden mickroskop ses i afføringen. Og husk; !!!! at nogle er voldsomt bange efter tumult og larm i lufthavnene , andre glemmer det straks, så ro på med alt i starten. Nogle græske hunde har aldrig prøvet at træde ind i et hus, så de tør ikke gå gennem døren, så hav noget at lokke med. I de varmeste dele af det græske lever og sover de ofte uden for huset. Held og lykke og håber at hører nærmere???? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Flaffy,Zozo,Luna Besvaret Juni 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 9, 2010 Ihh hvor jeg glæder mig til at høre mere om Laki. Mine 2 grækere har også fået hanevand fra dag 1. ingen problemer. Glæd dig til i aften, det er STORT at hente dem i lufthavnen, og meget rørende. Jeg ved godt alle ikke får chancen, men tænk du har gjort en forskel for Laki, og han starter snart sit nye liv. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MariePylaia Besvaret Juni 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 9, 2010 Håber ikke jeg spoiler noget her, men det er jo mig der er Laki følgesvend fra Grækenland og til det kolde nord. Der var noget forsinkelse fra Grækenland, som gjorde at vi desværre ikke nåede vores skift fra Ungarn. Summa sumarum er at jeg sidder her, på en hotellobby i Budapest - med den smukke omtalte Laki sovende ved mine fødder. Han tog simpelthen flyveturen SÅ SÅ SÅ godt. Selvfølgelig ved jeg jo ikke hvordan han har taget det i lasten, men han var så glad for at se mig da jeg hentede ham ud af kassen her i Budapest. Ikke bange, ikke tøvende - bare rigtig rigtig glad for at se mig, og selvfølgelig resten af menneskerne i Ungarn! Jeg er meget imponeret, og så stolt over den lille fyr - han er simpelthen coolere end cool - og synes det er HELT fint at sove på hotel en nat her i Ungarn, at gå tur her, og ikke mindst at putte og prutte på de to katte som min veninde og jeg har med hjem. (Kattene tog iøvrigt også flyveturen super!) Nu er der bare den sidste to-timers flyvetur tilbage i morgen - og i morgen tidlig falder det hele i hak. Jeg er positivt overrasket, meget stolt og glæder mig som et lille barn til at overrække ham til hans nye fantastiske forældre! Det glæder mig voldsomt at Laki har trukket det lange strå hos Frigga og co. i Danmark! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Frigga Besvaret Juni 10, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 10, 2010 Så er vi langt om længe hjemme. Og Laki sover sødt. Han tog togturen fint og puttede det meste af vejen. Desværre glemte jeg hans kødben i lufthavnen, mens vi ventede på toget, så jeg faldt vist lidt i unåde. Men alt er ganske fint. Vi har leget med bold og trækkelege med en sok, han fandt i min taske, og han tager det hele i stiv arm (har taget ham i at strinte en enkelt gange ude i køkkenet). Han har også fået rullet rundt i alle tæpperne og prøvesiddet sækkestolene, men gulvet var åbenbart bedst i sidste ende. Nu venter der bare lidt træning forude haha Man ved jo slet ikke, hvor man skal starte. Men jeg skal i hvert fald have fat i nogle bedre godbidder, for al det, jeg har købt til ham, er da dybt ligegyldigt, synes han. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juni 10, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 10, 2010 Start med at være sød og giv godbidder Årrhh glæder mig til at se billeder, så kæmpe tillykke med smukke hunden! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Juni 10, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 10, 2010 Når vi med græske hunde henter den i Kastrup , har frikadeller uden for mange krydderier været et HIT og selvfølgelig kogt kylling. Og ja -de er noget forvirrede efter rejsen , husker at min 5 mdr´s Snoopy om aftenen sad i et stuehjørne på en stol og tænkte??? Måske er de hunde, da farlige??? Og han var skidetræt. Mærkeligt nok lærer en sådan burhund på en nat at sove i sengen??? Og ligge i møbler hvis de må det, trods de fleste har levet udensdørs. Men her gør de jo som de andre hunde, så det går stærkt med at få hyggevaner. Jeg glæder mig meget over hans landing her, og vil sige at vi med græske/Polske har et rigtig godt Forum. Alle disse familier der ved en masse om hunde fra syden (også deres desværre sygdomme, der kan dukke op) eller som er opvokset på disse steder , er gode til at hjælpe hinanden. Desværre har en del hunde jo noget atypisk at slogs med fra deres fortid, men langt fra alle. Og alle er velkomne., for alle reddede hunde er jo da væsenlige, selv mine DKK hunde er accepterede. Græske hunde er også på Facebook. her er linket: http://www.greaskehundes-hjemmesider.dk Hej fra Ulla Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Juni 10, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 10, 2010 Hovsa : det virker ikke, så prøv www.graeskehunde.dk og find Forum der. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts