Gæst Tradsborg82 Skrevet Juni 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2010 Håber i kan hjælpe, vores labrador fik i lørdags 7 hvalpe, åhhe så søde de er. Det er første gang hun for hvalpe og første gang vi prøve at have en hund med hvalpe. Vi er meget i tvivl om hvor meget fodre vi skal give hende, inden fik hun mad morgen aften, nu er vi begyndt at give hende 3 gange om dagen, hvor den ene af gange er hvalpefodre. Men vi synes hun virker meget sulten og sørger efter mad hele tiden, skal vi give hende mere eller hvordan, vi er jo også bange for at hun skal blive tyk... Håber i kan hjælpe... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kleo Besvaret Juni 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 9, 2010 normalt bør tæver have tilbudt alt det hvalpefoder de vil spise medens de har hvalpe, jeg har aldrig oplevet tæver som blev fede under diegivning, men er du i tvivl så rådfør dig med dyrlægen og husk det er hvalpefoder af god kvalitet du skal fodre med. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sigurd Besvaret Juni 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 9, 2010 Når mine tæver har hvalpe, får de alt hvad de kan og vil spise. De får naturligvis hvalpefoder, men også gerne kogt kylling, leverpostej, torskerogn eller andet guf. Det er IKKE tidspunktet nu, hvor du skal tænke på at holde din tævens slanke linie, jeg har aldrig oplevet en diegivende tæve blive tyk, snarere tværtimod. Når hvalpene stopper med at die, er tæven normalt meget tynd, og så kommer det tidspunkt hvor hun straks skal tilbage på almindelig kostmængde, det kan være lidt svært. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Drentsche Besvaret Juni 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 9, 2010 Tæven skal bare, have alt det hun har lyst til, godt hvalpefoder + ekstra kræs Fik ellers lige et grusomt billede på nethinden af overskriften :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret Juni 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 9, 2010 Hun skal have alt hvad hun kan trække Held og lykke med hvalpene Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret Juni 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 9, 2010 Tæven skal bare, have alt det hun har lyst til, godt hvalpefoder + ekstra kræs Fik ellers lige et grusomt billede på nethinden af overskriften :blink: Det gjorde jeg også Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KimC Besvaret Juni 10, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 10, 2010 Ups, lige da jeg læste overskriften fik jeg noget helt andet ud af det! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Juni 10, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 10, 2010 Hvis hun ikke skal ligne et stakit om 14 dage , så er det på hvalpefoder + evt A-38 + lækkerier, men hvalpefoder ad libitum. Tænk på at de 7 stk skal fordoble deres fødselsvægt i første uge, alene vel ca. 400 gram gange 7 =2,8 kg tilvækst. Og i næste uge lidt mere. Efter 3 uger begynder jeg at give tilskud , for netop ikke tæven bliver udslidt og mager og derfor træt af dem. Hvis du nøjes med almindelig foder til voksne hunde, skal tæven op på det dobbelte af evt godt seriøst hvalpefoder, og det er svært at æde og have plads til så meget. Hun burde også have haft hvalpefoder mindst de sidste 3 uger af drægtighed. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Juni 11, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 11, 2010 Kommer lige med lidt mere. Især ved 1 ste drægtighed vil orm i dvale aktiveres af drægtighedshormonet og blive aktive, og derefter blive ledt til fosstrene. Så HVIS jeres tæve ikke er af-ormet inden parring , under drægtighed, så er de nok fylt med orm.Ogsp hvalpene. Så tal med DR Dyr og kom igang, senest nok i 3 ugers alderen . Selv på aformede tæver har jeg haft orm i hvalpene, og de skal da være ormefri i 8 ugers alderen. Så ormekur skal gentages ca med 3 ugers mellemrum for tæven smitter også ved amning. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aussiepower! Besvaret Juni 11, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 11, 2010 Som der er blevet sagt; giv hende bare alt det hvalpefoder hun kan spise. Selv tæver der har fået alt det hvalpefoder de kan spise mens de har hvalpe, ligner næsten altid noget der er løgn bagefter, så jeg vil nødig tænke på hvordan en tæve der 'kun' får mad 3 gange om dagen og kun ét måltid hvalpefoder kommer til at se ud Og som Ulla H siger, husk ormekur. Og så lige til en anden gang, så er det altså en meget god idé at sætte sig ind i disse ting, inden man får hvalpe... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts