Gæst Lab'Buddy Skrevet Juni 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2010 Hej HF'ere Da jeg er den heldige ejer af en livlig lab. som jeg vil hive en dejlig jagtkammerat ud af, må jeg have fat i lidt trænings udstyr. Jeg har læst om sådan en fyr her (Kan ikke poste links endnu): Gilpa.dk -> godbider/tilbehør -> fasan og agerhøne dummy. Men, men, men, er den 120,- kr værd? Det lyder jo meget godt at, kunne fremme det gode greb om fuglen samt den hopper lidt, og bliver mere spænende. Eller er det bare et stunt á lá Dokken's deadfowl? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Jane Besvaret Juni 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2010 Jeg vil mene, at rigtig vildt vil være bedre. Hundene ser ikke på faconen. Jeg bruger selv fuglevildt og dummyer lavet af skind fra rå, kanin og rensdyr. Så jeg mener, at det er penge ud af vinduet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Lab'Buddy Besvaret Juni 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2010 Hvordan skaffer du alt det vildt? Ja, helt enig. Vildt at foretrække! :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DKWiechert Besvaret Juni 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2010 Helt enig med Jane. Penge ud af vinduet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Lab'Buddy Besvaret Juni 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2010 Hvordan skaffer jeg alt dette vildt? En fugl kan da max bruges i 2-3 dage? før den bliver for ubrugelig. Og til et frit søg skal jeg da mindst bruge 6 fugle? Det er da dælme meget vildt jeg skal ud at finde. Må DRK sælge vildt til deres medlemmer? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DKWiechert Besvaret Juni 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2010 du fryser bare fuglene ned efter brug. Det forlænger "levetiden" lidt. Men hvorfor bruger du ikke bare skinddummyer til det meste af træningen, og så en gang imellem smider et par fugle og kaniner? Skinddummyer kan du købe ved drk til deres arrangementer. 10 for 400 eller deromkring, sidst jeg kiggede. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Lab'Buddy Besvaret Juni 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 19, 2010 Jeg bruger forskellige dummyer. Nogle købte, andre hjemmelavede, "pølse-formere" og bolde. Ingen af dem specielt kønne Men det er sjælendt jeg smider en fugl, da mit lager er meget småt. Men jeg bruger så en dummy med fjer, men stadig ikke det samme som en rigtig fugl. Og så er der jo heller ikke noget flottere, end at se hunden komme løbende hjem med en fugl der bliver holdt perfekt efter et godt søg eller makering - Så kunne godt tænke mig at finde et sted man kunne købe vildt. Jeg har forsøgt mig diverse steder (vildt slagter), og bekendte men de har kun flået, og grydeklar. Jeg er ikke meget for at sende ham ud efter et fasan bryst Selvom han måske ikke ville have noget imod det :mums: Må DRK sælge vildt til medlemmer? Lige en anden ting; Jeg synes han efterhånden han er klar til at komme ud og prøve krafter på en prøve. Jeg har forsøgt at finde reglerne for DJ's apporteringsprøve. Men det er kun lykkes mig at finde reglerne for DJ's udvidet apporteringsprøve - nogle der har et link til reglementet for den "normale" apporteringsprøve? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
noerby Besvaret Juni 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 19, 2010 Danmarks Jægerforbund : Om prøverne øverst til højre på siden, og på side 19 (mener jeg det var) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Lab'Buddy Besvaret Juni 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 19, 2010 Tak for det Noerby :5up: Den har jeg ledt længe efter. Jeg har set linket, men har aldrig kigget det igennem da jeg troede det var til de stående racer Den eneste forskel på "alm." apporteringsprøve og udvidet apporteringsprøve er det ikke at på den udvidet skal der hentes 6 stk. mere vildt? Eller misser jeg noget i de to reglementer? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Lab'Buddy Besvaret Juli 11, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 11, 2010 Hej Jeg sidder og skal til at bestille nogle dummyer, ganske alm. kanvas dummyer. Men jeg kan se der er to modeller af disse. En alm. og en "soft". Jeg kan læse mig frem til at den bløde skulle være lære hunden at holde blødt - derfor vil jeg mene det var den bedste af de to, men den alm. dummy er mest kendt derfor må den vel på den anden side være bedst? :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Drentsche Besvaret Juli 11, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 11, 2010 Jeg har et stort udvalg, af forskellige dummier, hjemmelavede og købte. Jeg har været meget glad, for mine 3 delte Mystique dummier, den ene har jeg puttet ind i et helt ræveskind, så hunden har fornemmelsen af tyngde på begge sider ( men du har nok ikke, brug en rævedummy ), ellers er det dummier med andet slags pels og fjer, ind i mellem kommer der rigtig vildt, for at afveksle. Nu her til efter året, skulle der da være rig mulighed, for at få træningsvildt til en billig penge, via den lokale jagtforening, eller hvis du kan finde en der holder duer, kan du også være heldig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mk101 Besvaret Juli 11, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 11, 2010 Jeg er glad for mine dummyer fra Gemina, som jeg selv propper fjer og skind på. Men mange andre er ligeså glade for hjemmelavede dummyer. Tror absolut ikke en blødere dummy er med til at give blødere greb. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lab-lover Besvaret Juli 11, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 11, 2010 Jeg har lige købt træningsvildt her. Nu ved jeg ikke hvor i landet du bor.. Velkommen til Bjarne Frost Vildt Og jeg har lige købt nye dummy'er med pels her. De er super. Cody er helt vild med dem.. http://www.hundeogkattefodershop.dk/shop/skinddummy-243p.html Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mk101 Besvaret Juli 11, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 11, 2010 Hvad giver du for vildtet og hvilke typer kan man få? Mangler selv lidt af hvert i øjeblikket, og har svært ved at finde god leverandør. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lab-lover Besvaret Juli 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 13, 2010 Hvad giver du for vildtet og hvilke typer kan man få? Mangler selv lidt af hvert i øjeblikket, og har svært ved at finde god leverandør. Tror nok at det var en 20,- for duer 30,- stk for grå-ænder, fasan og kaniner Ved ikke helt, hvad han har. Jeg skulle bare bruge de 4 mest almindelige Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mk101 Besvaret Juli 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 13, 2010 Tror nok at det var en 20,- for duer 30,- stk for grå-ænder, fasan og kaniner Ved ikke helt, hvad han har. Jeg skulle bare bruge de 4 mest almindelige Uh, det var billigt for kaniner. Ikke så billigt som DBA, men det har jeg ikke samvittighed til. Crap dammit at vi har en lille fryser, så der ikke kan købes stort ind, hvis man bliver nødt til at tage en tur til Næstved.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts